abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101339839
Wie heeft er vandaag Verbintenissen gevolgd? Is er iets nuttigs gezegd buiten de verplichte stof om? Dus mededelingen in de zin van dat de practica verplicht zijn o.i.d?

Opmerking: Ik heb het vak vorig jaar al gevolgd, maar geen tentamen kunnen maken. Nu het vak op wat enkele nieuwe arresten na er precies hetzelfde uitziet ga ik liever niet hetzelfde zitten opschrijven.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:21:04 #2
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101357647
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:58 schreef sanasoufi het volgende:
Wie heeft er vandaag Verbintenissen gevolgd? Is er iets nuttigs gezegd buiten de verplichte stof om? Dus mededelingen in de zin van dat de practica verplicht zijn o.i.d?

Ik heb vorig jaar het vak gevolgd en uiteindelijk in de herkansing gehaald. Ik heb niet het college van vandaag gevolgd, maar ik denk dat je er van uit kunt gaan dat de practica niet verplicht zijn(tenzij er iets veranderd is). Mocht je de practica willen bijwonen, dan moet je wel verplicht de opdrachten voor de practica uploaden. Dit is tevens je toegangsbewijs tot de practica. De aanwezigheid van de practica wordt wel bijgehouden.
pi_101357707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar het vak gevolgd en uiteindelijk in de herkansing gehaald. Ik heb niet het college van vandaag gevolgd, maar ik denk dat je er van uit kunt gaan dat de practica niet verplicht zijn(tenzij er iets veranderd is). Mocht je de practica willen bijwonen, dan moet je wel verplicht de opdrachten voor de practica uploaden. Dit is tevens je toegangsbewijs tot de practica. De aanwezigheid van de practica wordt wel bijgehouden.
IMaar helpt het volgen eigenlijk? Uiteindelijk moet toch gewoon de literatuur gelezen zijn? En oefenen kan je als het goed is zelf met de oefententamens?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:28:35 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101357912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:22 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

IMaar helpt het volgen eigenlijk? Uiteindelijk moet toch gewoon de literatuur gelezen zijn? En oefenen kan je als het goed is zelf met de oefententamens?
Zal ik je eens vertellen hoe ik een zeven voor mijn herkansing had gehaald voor dit vak. Ik moest in blok vier bikkelen voor Burgerlijk Procesrecht en Staatsrecht + herkansing Verbintenissenrecht. Ik gebruikte alleen het weekend voor Verbintenissenrecht om de arresten, reader en de sheets van Verbintenissenrecht van verwijzingen te voorzien. De literatuur is meer de achtergrondinformatie voor de sheets. Ik zou niet alle literatuur doornemen, want dat kost je veel tijd.

Het meest belangrijke is dat je de arresten en de reader goed onder de knie krijgt. Ik had het geluk dat ik bijna alles had gevolgd en zodoende bleven veel arresten hangen bij mij. De oefententamens & sirverslagen zijn best handig. Bij de herkansing heb ik daar een enkele vraag mee kunnen oplossen.
pi_101358128
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zal ik je eens vertellen hoe ik een zeven voor mijn herkansing had gehaald voor dit vak. Ik moest in blok vier bikkelen voor Burgerlijk Procesrecht en Staatsrecht + herkansing Verbintenissenrecht. Ik gebruikte alleen het weekend voor Verbintenissenrecht om de arresten, reader en de sheets van Verbintenissenrecht van verwijzingen te voorzien. De literatuur is meer de achtergrondinformatie voor de sheets. Ik zou niet alle literatuur doornemen, want dat kost je veel tijd.

Het meest belangrijke is dat je de arresten en de reader goed onder de knie krijgt. Ik had het geluk dat ik bijna alles had gevolgd en zodoende bleven veel arresten hangen bij mij. De oefententamens & sirverslagen zijn best handig. Bij de herkansing heb ik daar een enkele vraag mee kunnen oplossen.
Iedereen roept dit. Maar verbintenissen is dit blok mijn enigste vak dus ik heb gewoon tien weken om alles te lezen. Daarnaast neem ik liever geen risico's (alhoewel geen colleges volgen dat natuurlijk wel is) met de langstudeerboete voor de deur...dus ik lees gewoon voor de resterende vakken alles van a tot z.

Nog wel bedankt voor je tip! Mocht mijn methode toch verkeerd zijn dan wordt het herkansen :'(
pi_101358157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Over burgerlijk gesproken een boek van 60 euro en ik had er geen bladzijde van gelezen :( en ook geen colleges gevolgd toch een 7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')