Hoe gaat het met de moederpoes? Is de nageboorte er wel uitgekomen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:45 schreef Stevennn het volgende:
Hallo!
Vanmorgen is onze poes bevallen van een helaas doodgeboren kitten. Dit was het enige poesje dat in de buik zat. De kitten ligt nu nog in de werpdoos...
Iemand een idee hoe ik hier mee moet omgaan? Meteen weghalen?
In de kliko doen mag niet in elke gemeente, het is hier in ieder geval verboden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:23 schreef Cat22 het volgende:
Ach, wat zielig.![]()
Weet je zeker dat dit het enige kitten is? Want als er nog eentje inzit moet die wel snel geboren worden.
Als moederpoes er steeds bij wegloopt kun je het kitten gerust weghalen. Je kunt het kitten begraven of bij de DA afgeven of (wat ik soms doe) in de kliko doen. Het is immers nog heel klein.
Ik ken alleen minams maar die zijn er eigenlijk alleen voor raskatten, ik weet niet dat in dit geval ook zo is.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:08 schreef trovey het volgende:
Heb je ook niet zo'n centraal punt waar weeskittens een vervangende zogende moederpoes zoeken? Wellicht is dat wat voor zowel de poes als voor jou, toch kittens in huis maar dan ook kittens die hun eigen moeder zijn kwijtgeraakt Je helpt er je poes en die weeskittens mee. Ik ga even zoeken.
Is dat niet meer dat mensen de kittens flessen, of ik moet nog half in slaap zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik ken alleen minams maar die zijn er eigenlijk alleen voor raskatten, ik weet niet dat in dit geval ook zo is.
http://www.minams.nl/Opvang%20niet%20raskittens.html
Die link van Signe wel, maar die van mij niet. Minams is echt een "min-bemiddelings-centrale" zoals jij beschrijft. (wat je ook had kunnen lezen als je niet alleen de link had aangeklikt over het feit dat ze niet voor niet-raskittens zijnquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Is dat niet meer dat mensen de kittens flessen, of ik moet nog half in slaap zijn.![]()
Ik bedoel eigenlijk zoiets als met pups ook bestaat, een centraal nummer welke moederloze kittens die nog melkafhankelijk zijn en kittenloze lacterende poezenmoeders bij elkaar kan brengen zodat beide partijen geholpen zijn.
Ik heb inderdaad niet de hele site doorgelezen dat klopt, ik ga me nu even zelfkastijden als straf.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Die link van Signe wel, maar die van mij niet. Minams is echt een "min-bemiddelings-centrale" zoals jij beschrijft. (wat je ook had kunnen lezen als je niet alleen de link had aangeklikt over het feit dat ze niet voor niet-raskittens zijn) http://www.minams.nl/Hoe%20werkt%20Minams.html
Voor rasloze kittens ken ik zo'n dienst helaas niet, voor kittens zonder moeder moet je echt opvangen gaan afbellen of die nog plek hebben bij een moedertje met kittens. Deze tijd van het jaar zal het vinden van een opvang met kittens die een moeder nodig hebben dan weer niet zo moeilijk zijn,
Neuh, misschien volgende keer gewoon niet zo op je teentjes getrapt reageren als iemand het niet zo kattig bedoelt als jij blijkbaar denkt lijkt mij nuttigerquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet de hele site doorgelezen dat klopt, ik ga me nu even zelfkastijden als straf., zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |