Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
Het hoort nu eenmaal bij de Vuelta dat hij de zwakst bezette van de 3 is, maar het verloop is voorlopig ook vrij onconventioneel met die grote groepen die vaak lang samen blijven (en als het al uit elkaar spat, blijven de verschillen klein).quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:55 schreef Leatherface het volgende:
Het is inderdaad niet de best bezette ronde ooit.
Wel mooi voor Mollema.
vooralsnog vooral erg wisselvallig, net als in de Giro eigenlijk. Maar wel de grootste kanshebber voor de eindzege naar mijn ideequote:Op zondag 28 augustus 2011 21:09 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Nibali toch wel gevaarlijk voor het klassement. Ik heb het idee dat er bij hem nog rek in zit.
Hij heeft wel de Tour in de benen...dat zou wel 's funest voor hem kunnen zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:04 schreef franklop het volgende:
ben echt benieuwd of mollema top 5 kan halen hier, zou mooi doel zijn nu
overigens wel verbaast over Scarponi, waaide dr opeens af
De giro had Contador hier zijn bv Wiggins en vdb2 , ik zie hier niet zoveel verschil in bezetting !quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het hoort nu eenmaal bij de Vuelta dat hij de zwakst bezette van de 3 is, maar het verloop is voorlopig ook vrij onconventioneel met die grote groepen die vaak lang samen blijven (en als het al uit elkaar spat, blijven de verschillen klein).
Was de Giro dan zoveel sterker bezet? Ik ben van mening van niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het hoort nu eenmaal bij de Vuelta dat hij de zwakst bezette van de 3 is, maar het verloop is voorlopig ook vrij onconventioneel met die grote groepen die vaak lang samen blijven (en als het al uit elkaar spat, blijven de verschillen klein).
contador wou de Giro winnen, Wiggins en VDB2 zijn hier om verloren Tour goed te maken, niet wetend hoe hun vorm is. Zit wel degelijk een verschil inquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:16 schreef SanAnt het volgende:
[..]
De giro had Contador hier zijn bv Wiggins en vdb2 , ik zie hier niet zoveel verschil in bezetting !
meer nietquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:23 schreef Leatherface het volgende:
Welke ploegen hebben trouwens dit jaar in alle drie de grote rondes een ritzege?
Ik kom voorlopig tot Garmin-Cervelo en Movistar.
En Rabo, HTC en OPL nog niet in de Vueltaquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:29 schreef franklop het volgende:
[..]
meer niet
Liquigas won niet in de Tour, Skill was niet in de Giro/Tour, Katusha won in de andere twee rondes niet en Sky niet in de Giro
Er zijn nog wel wat ploegen die een kans maken. Rabo, OPL, HTC en Euskaltel. De rest kan niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:29 schreef franklop het volgende:
[..]
meer niet
Liquigas won niet in de Tour, Skill was niet in de Giro/Tour, Katusha won in de andere twee rondes niet en Sky niet in de Giro
Ja, bij de motivatie van een hoop renners kan je in de Vuelta altijd een ontzettend groot vraagteken zetten, veel meer dan bij de Giro. Voor 1/3e is het een echt doel, voor 1/3e een voorbereiding op iets anders en voor de andere 1/3e een troostprijs/herkansing waarbij het niet echt erg is als het mislukt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:23 schreef franklop het volgende:
[..]
contador wou de Giro winnen, Wiggins en VDB2 zijn hier om verloren Tour goed te maken, niet wetend hoe hun vorm is. Zit wel degelijk een verschil in
ja maar daar ging het nu nog niet omquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En Rabo, HTC en OPL nog niet in de Vuelta
helemaal waar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, bij de motivatie van een hoop renners kan je in de Vuelta altijd een ontzettend groot vraagteken zetten, veel meer dan bij de Giro. Voor 1/3e is het een echt doel, voor 1/3e een voorbereiding op iets anders en voor de andere 1/3e een troostprijs/herkansing waarbij het niet echt erg is als het mislukt.
En als Belg kan ik het misschien wel leuk vinden, maar van een ronde waar Seeldraeyers en Monfort 8e en 11e staan (en niet door een ontsnapping, maar omdat ze gewoon bij de beteren horen, vooral de eerste) kan ik niet zeggen dat het niveau erg hoog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |