Beetje rare topictitel, maar ik zal het even toelichten.
Paar maanden geleden de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. In het huis was een traplift aanwezig.
Na wat googlen een bedrijf gevonden dat gebruikte trapliften terugkocht. Dit blijkt ook een leverancier te zijn.
Ik hoefde niet 'te liegen' over de 'leeftijd' van de lift want zij konden in hun computer precies zien wanneer de lift was geplaatst en hoe oud de lift dus was. Helaas kwam de lift niet meer aanmerking voor terugkoop. Maar na wat aandringen van mij wilde ze me tegemoet komen door een kleine vergoeding aan te bieden.
Prima, elke vergoeding was mooi meegenomen. Zij zouden de lift incl buizen afvoeren, en wij kregen geld toe.
Overigens heb ik in diezelfde week weer van iemand anders binnen dat bedrijf een mail gehad met een ander bedrag, ook al zo iets raars.
Nu zijn we 2,5 maand verder en nog steeds staat het geld wat ze toegezegd hebben, en waar we ook een soort van pakbon voor hebben (gekregen toen de lift werd verwijderd), niet op onze rekening.
Elke keer dat we bellen zeggen ze dat ze het die week gaan regelen. Dan was er weer iemand van de afdeling administratie op vakantie, dan moest de betaling nog goedgekeurd worden door diverse afdelingen. Vage smoesjes dus elke keer. Het wordt in ieder geval altijjd afgeschoven op een ander die het zal regelen. Maar die ander krijg ik niet te spreken.
Afgelopen vrijdag gebeld, en weer, ja ze was op vakantie maar ze gaat het deze week regelen. Nu heb ik gezegd dat ik EIS dat het geld a.s. maandag op mn rekening staat. En hoe ze het doen maakt me niet maar maandag staat het er op, en dat als dat niet het geval is, dat ik aangifte ga doen bij de politie.
Net even op onze bankrekening gekeken, maar er staat niks op, ik verwacht ook niet dat het er morgen wel op staat.
Dus morgen ga ik aangifte doen tegen dat bedrijf. Maar doe ik aangifte van diefstal of van oplichting? Of van iets anders? Of kan ik hier geen aangifte tegen doen?
Moet ik dat bedrijf eerst een aangetekende brief sturen waarin ik de aangifte aankondig? Of kan ik aangifte doen en dan een kopie van de aangifte (aangetekend) naar ze opsturen?
En kan ik nog iets met die twee verschillende bedragen? Ze hebben dus via de telefoon een bedrag toegezegd en via de mail een ander bedrag. Op de pakbon staat het bedrag dat ze via de telefoon hebben toegezegd.