abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101300042
Beetje rare topictitel, maar ik zal het even toelichten.

Paar maanden geleden de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. In het huis was een traplift aanwezig.
Na wat googlen een bedrijf gevonden dat gebruikte trapliften terugkocht. Dit blijkt ook een leverancier te zijn.
Ik hoefde niet 'te liegen' over de 'leeftijd' van de lift want zij konden in hun computer precies zien wanneer de lift was geplaatst en hoe oud de lift dus was. Helaas kwam de lift niet meer aanmerking voor terugkoop. Maar na wat aandringen van mij wilde ze me tegemoet komen door een kleine vergoeding aan te bieden.
Prima, elke vergoeding was mooi meegenomen. Zij zouden de lift incl buizen afvoeren, en wij kregen geld toe.

Overigens heb ik in diezelfde week weer van iemand anders binnen dat bedrijf een mail gehad met een ander bedrag, ook al zo iets raars.

Nu zijn we 2,5 maand verder en nog steeds staat het geld wat ze toegezegd hebben, en waar we ook een soort van pakbon voor hebben (gekregen toen de lift werd verwijderd), niet op onze rekening.
Elke keer dat we bellen zeggen ze dat ze het die week gaan regelen. Dan was er weer iemand van de afdeling administratie op vakantie, dan moest de betaling nog goedgekeurd worden door diverse afdelingen. Vage smoesjes dus elke keer. Het wordt in ieder geval altijjd afgeschoven op een ander die het zal regelen. Maar die ander krijg ik niet te spreken.

Afgelopen vrijdag gebeld, en weer, ja ze was op vakantie maar ze gaat het deze week regelen. Nu heb ik gezegd dat ik EIS dat het geld a.s. maandag op mn rekening staat. En hoe ze het doen maakt me niet maar maandag staat het er op, en dat als dat niet het geval is, dat ik aangifte ga doen bij de politie.

Net even op onze bankrekening gekeken, maar er staat niks op, ik verwacht ook niet dat het er morgen wel op staat.

Dus morgen ga ik aangifte doen tegen dat bedrijf. Maar doe ik aangifte van diefstal of van oplichting? Of van iets anders? Of kan ik hier geen aangifte tegen doen?

Moet ik dat bedrijf eerst een aangetekende brief sturen waarin ik de aangifte aankondig? Of kan ik aangifte doen en dan een kopie van de aangifte (aangetekend) naar ze opsturen?

En kan ik nog iets met die twee verschillende bedragen? Ze hebben dus via de telefoon een bedrag toegezegd en via de mail een ander bedrag. Op de pakbon staat het bedrag dat ze via de telefoon hebben toegezegd.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:38:21 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101300137
Dat is geen diefstal of oplichting maar verduistering.
pi_101300162
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:38 schreef blup het volgende:
Dat is geen diefstal of oplichting maar verduistering.
Oke, thanx. En daar kan ik ook aangifte van doen neem ik aan?
pi_101300272
Dat kan.
Heb je ook iets schriftelijk geëist? Daarmee sta je sterker in je schoenen als het zover is.
Zo niet: stel ze in gebreke via een (aangetekende) brief en zeg dat je je poen binnen x periode wilt hebben.
Staat het er dan niet op: politie inschakelen en gaan met die handel.

Je kunt het uiteraard ook doen zonder brief.
pi_101300334
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:41 schreef enlightenedwizza het volgende:
Dat kan.
Heb je ook iets schriftelijk geëist? Daarmee sta je sterker in je schoenen als het zover is.
Zo niet: stel ze in gebreke via een (aangetekende) brief en zeg dat je je poen binnen x periode wilt hebben.
Staat het er dan niet op: politie inschakelen en gaan met die handel.

Je kunt het uiteraard ook doen zonder brief.
Nee, nog niet schriftelijk. Alleen afgelopen vrijdag via de telefoon laten weten dat ik het geld morgen wil hebben.
Ik wil best ook een brief sturen, maakt me niet uit.
pi_101300585
Denk om eerlijk te zijn dat de politie hier niet veel aan gaat doen en dat je dit zelf via de civiel rechterlijke weg moet oplossen. Zei komen hun overeenkomst niet na namelijk.
pi_101300965
Eerst een brief sturen, ja.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:04:00 #8
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_101301167
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oke, thanx. En daar kan ik ook aangifte van doen neem ik aan?
Volgens mij niet. Volgens mij heb je hier te maken met een civiele kwestie.
pi_101301620
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:04 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Volgens mij heb je hier te maken met een civiele kwestie.
Oke, en welk pad moet ik dan bewandelen?
pi_101301715
Stappen die je moet ondernemen voordat je andere in kunt schakelen:

Via aangetekende brief verzoeken het bedrag over te maken
Na ik meen 2 tot 4 weken een 2e brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en ze een ultimatum geeft. Dan niet op rekening, uit handen geven.

Raadpleeg je rechtsbijstand mocht je die hebben, ze kunnen je vertellen hoe dit precies werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door muhahaha op 28-08-2011 20:56:24 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:39:15 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101303271
Ik zal ze morgen eens bellen (rechtsbijstand dus)
En ook gelijk een aangetekende brief sturen.
pi_101306172
Beetje OT, maar om hoeveel geld gaat het?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_101307295
Om wat voor een bedrag gaat het?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:08:33 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101309582
Het gaat (maar) om 200 euro. Misschien vinden sommige dat bedrag niet de moeite waard. Maar het gaat me om het principe. Zij zeggen toe dat ze die lift terugkopen, dan moeten ze ook betalen.

En tijdens een verbouwing kan ik dat geld mooi gebruiken voor bijvoorbeeld mooie nieuwe deurklinken ofzo.

Overigens denk ik dat ze die lift voor veel meer geld hebben doorverkocht. Dat ding was splinternieuw, ondanks dat de terugkooptermijn was verlopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:40:07 #15
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_101315237
Achteraf gezien beter op marktplaats oid kunnen zetten. Had je er wellicht nog een nulletje extra voor kunnen krijgen...

Maargoed.. gedane zaken...

Succes met de hele handel! Eerst maar eens schriftelijk in gebreke stellen en daarna aangifte doen. Rechtsbijstand komt niet onder de 250 meen ik, maar kan per maatschappij schelen...
Forget the past and you're condemned to relive it
pi_101321887
Hij heeft heel lang op MP gestaan teab. Denk dat behoevende bejaarden geen lift via mp gaan kopen. Daarbij was ik dan alleen het stoeltje kwijt geweest. Of misschien ook niet. Lift was op maat gemaakt voor speciale trap.

In de mail werd trouwens 250 gezegd. Maar op de 'pakbon' staat 200.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:20:52 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101322628
Ik zou niets doen.
Eerst wilden ze dat ding niet, maar omdat je bent gaan doordrammen zijn ze hem op komen halen voor ¤200/ ¤250.
Dat geld krijg je niet maar je bent wel van dat ouwe schijtding af. Straks heb je die lift weer in je trap :')
pi_101322904
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:20 schreef Keltie het volgende:
Ik zou niets doen.
Eerst wilden ze dat ding niet, maar omdat je bent gaan doordrammen zijn ze hem op komen halen voor ¤200/ ¤250.
Dat geld krijg je niet maar je bent wel van dat ouwe schijtding af. Straks heb je die lift weer in je trap :')
Wie zegt dat ze hem eerst niet wilden? Hij kwam niet in aanmerking als je naar het jaartaal keek. Maar toen ik zei dat hij nog goed was kon het wel.
En ja ik ben er inderdaad vanaf. En ik heb hem zelf niet eens hoeven verwijderen.
En nee, de lift kan niet terug want er is een compleet andere trap voor in de plaats gekomen.
En ja, ik wil mn geld, al ging het maar om 1 euro. Het gaat me om het principe en ik ben héél principieel.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:43:22 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101322969
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze hem eerst niet wilden? Hij kwam niet in aanmerking als je naar het jaartaal keek. Maar toen ik zei dat hij nog goed was kon het wel.
En ja ik ben er inderdaad vanaf. En ik heb hem zelf niet eens hoeven verwijderen.
En nee, de lift kan niet terug want er is een compleet andere trap voor in de plaats gekomen.
En ja, ik wil mn geld, al ging het maar om 1 euro. Het gaat me om het principe en ik ben héél principieel.
Jij:

quote:
Helaas kwam de lift niet meer aanmerking voor terugkoop. Maar na wat aandringen van mij wilde ze me tegemoet komen door een kleine vergoeding aan te bieden.
EDIT:
En mensen zijn altijd principieel als hun "onrecht is aangedaan".
pi_101322993
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jij:

[..]

Oke. Prima.
Maargoed. Ze hebben dus terug genomen met alle gevolgen van dien...
pi_101323002
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jij:

[..]

EDIT:
En mensen zijn altijd principieel als hun "onrecht is aangedaan".
Ja, natuurlijk, jij niet dan?
pi_101323028
Als het andersom was geweest. Dus als zij een traplift hadden geplaats, en ik had ze nu nog niet betaald, dan zou ik waarschijnlijk ook al diverse brieven en telefoontjes hebben gehad van dat bedrijf.
Dat is toch precies hetzelfde. Ik heb een overeenkomst met hen, ik heb me aan mijn deel gehouden, en zij niet aan dat van hun. Klaar.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:49:00 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101323057
edit: post maar normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 29-08-2011 09:55:04 ]
pi_101323146
edit: post verwijderd

Wat een onzin weer, als het bedrijf toezegt dat ze er geld voor willen betalen hebben ze een overeenkomst die ze gewoon na moeten komen. TS staat gewoon in haar recht, stuur ze een aangetekende brief met een deadline en kijkt wat dat oplevert. Via de rechtsbijstand haal je waarschijnlijk niets, omdat het bedrag te laag is.

[ Bericht 54% gewijzigd door Five_Horizons op 29-08-2011 09:55:36 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:55:15 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_101323163
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf wel dat ik niet hoef te pikken dat je me uitscheld voor jood.
Tuurlijk ga ik drammen. Ik wil van die lift af en ik wil hem zelf niet verwijderen. Als ik 'dram' bij een gespecialeerd bedrijf en ik krijg mijn zin. Wat is dan je probleem?

Ga lekker in een ander topic zieken.
Dat je hier gaat lopen zeiken dat het bedrijf nogal lastig is met betalen (zoals vele bedrijven) en nu gaat vragen of je aangifte kan gaan doen bij de politie :')
Stel ze eerst eens per, de voorgestelde, aangetekende brief op de hoogte van het probleem en stel daarin een termijn om tot een oplossing te komen :')
Alsof de politie je nu serieus gaat nemen, die gaat je hiervoor sowieso niet serieus nemen maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')