Gisteren zaten we nml. een potje te dammen in de kroeg en op het laatst had ik twee dammen en hij eentje, alle andere steentjes waren op.
Volgens hem kon hij nu dus remise aanbieden en had hij (zodoende) niet verloren.
Volgens mij is hij gewoon een kleinzielig mannetje (homoniem ) die niet tegen zijn verlies kan
Degene met de meeste dammen/stenen heeft toch gewonnen imo
Hij zegt echter dat er pas iemand gewonnen heeft als de ander helemaal geen stenen meer op het bord heeft..en DAAROM mede-Fok!kers roep ik jullie hulp in; werp licht in deze duisternis ( en laat mij geen 100 piek verliezen )
Wie kan er helderheid scheppen in dit prangende vraagstuk en bezorgt mij een gezegende nachtrust? Bij voorbaat dank..
quote:Degene zonder stenen verliest, wanneer iemand niet meer kan zetten is het remise
Op maandag 01 juli 2002 22:46 schreef Vivi het volgende:
Ik heb een meningsverschil met mijn vriendjeGisteren zaten we nml. een potje te dammen in de kroeg en op het laatst had ik twee dammen en hij eentje, alle andere steentjes waren op.
Volgens hem kon hij nu dus remise aanbieden en had hij (zodoende) niet verloren.
Volgens mij is hij gewoon een kleinzielig mannetje (homoniem
) die niet tegen zijn verlies kan
Degene met de meeste dammen/stenen heeft toch gewonnen imo
Hij zegt echter dat er pas iemand gewonnen heeft als de ander helemaal geen stenen meer op het bord heeft..en DAAROM mede-Fok!kers roep ik jullie hulp in; werp licht in deze duisternis ( en laat mij geen 100 piek verliezen
)
Wie kan er helderheid scheppen in dit prangende vraagstuk en bezorgt mij een gezegende nachtrust? Bij voorbaat dank..
quote:En gelijk heeft hij.
Op maandag 01 juli 2002 22:46 schreef Vivi het volgende:Hij zegt echter dat er pas iemand gewonnen heeft als de ander helemaal geen stenen meer op het bord heeft.
quote:
Op maandag 01 juli 2002 22:51 schreef Tijn het volgende:
Officieël heeft 'ie gelijk, je hebt pas verloren als je absoluut geen stenen meer hebt. Maar als je zo gaat praten als je in de kroeg aan het dammen bent met nog maar 1 steentje ben je gewoon een huilie die niet tegen z'n verlies kan.
9.1 De partij is remise wanneer beide spelers dit overeenkomen.
9.2 De partij is remise:
o na wederzijds zestien zetten in een stand van één dam tegen drie stukken waaronder een dam
o na wederzijds vijf zetten in een stand van één dam tegen maximaal twee stukken waaronder een dam.
quote:Remise is remise. De huilie is hier degene die de regeltjes niet weet en opeens met een volkomen uit de duim gezogen 'meer stenen theorie' op de proppen komt.
Op maandag 01 juli 2002 22:51 schreef Tijn het volgende:
Officieël heeft 'ie gelijk, je hebt pas verloren als je absoluut geen stenen meer hebt. Maar als je zo gaat praten als je in de kroeg aan het dammen bent met nog maar 1 steentje ben je gewoon een huilie die niet tegen z'n verlies kan.
quote:Nou zeg!
Op maandag 01 juli 2002 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Remise is remise. De huilie is hier degene die de regeltjes niet weet en opeens met een volkomen uit de duim gezogen 'meer stenen theorie' op de proppen komt.
quote:Als knollenveld 3 in de verlenging gelijk maakt hebben ze toch ook niet verloren?
Op maandag 01 juli 2002 23:00 schreef Vivi het volgende:[..]
Nou zeg!
De enige mogelijkheid om op die manier te verliezen is als je zijn dam moet slaan en eindigt in de baan van de andere dam OF als je hem gewoon in de baan van de andere dam zet.
Maar ja, iedereen die een beetje kan dammen maakt deze fout niet en zo kun je dus uren een beetje doelloos je stukken verplaatsen.
Het is dus remise (officiele regels zijn ook zo, zie eerder in topic).
Ik had het zelf ook een keer (ik liet het gelijk op gaan, want eigenlijk was ik veel beter). Ik 1 dam, hij 2. Hij wilde perse doorgaan. Na een half uur geschuif vond ie het toch ook maar remise
quote:
Op maandag 01 juli 2002 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Als knollenveld 3 in de verlenging gelijk maakt hebben ze toch ook niet verloren?
het had wel gekund in de blessuretijd, maar daar heb jij 't niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |