abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101293467
Vorig jaar wilde ik via marktplaats een nieuwe auto kopen en had daarvoor geen geld. Na weigering bij banken en wat andere kredietverleners, kwam ik terecht bij spoedgeld. Een bedrijf wat flitskredieten destijds verstrekte. Het zit namelijk zo: door een geschil met mijn toenmalige werkgever had ik onvoldoende geld en had dus dringend extra geld nodig. Spoedgeld gaf me een lening van 500 euro tegen een dikke rente en TS had dus geld. Auto gekocht, afspraken gemaakt met spoedgeld voor de aflossing en toen gebeurde het dus:

Die autohandelaar had me opgelicht en de auto bleek allerlei mankementen te hebben. Na maandenlang gedonder met die handelaar (één keer heeft hij mij gedreigd met een stalen pijp) zijn we er niet uitgekomen. Tot overmaat ben ik in die periode ook mijn werk kwijtgeraakt waardoor de schuld bij spoedgeld is opgelopen tot 8000euro (incl advocaatkosten).

Inmiddels bestaat deze club niet meer, hun site is ook offline, af en toe krijg ik nog wel dreigbrieven dat ik het geld z.s.m. moet terugbetalen, maar ik procedeer nog steeds tegen die absurde kosten en rente's die ze willen incasseren. Twee keer kwam er een geblindeerde bestelbus, met servisch kentekenplaat, bij mij langs met 2 louche figuren die dringend aan mij verzochten om spoedgeld hun geld te betalen, anders zouden ze me weten te vinden. Na een kleine aanbetaling hier geen last meer van, maar de dreigbrieven blijven maar binnenkomen en spoedgeld is ondertussen niet meer te bereiken.

Weten jullie wat ik nog juridisch kan uitrichten?
pi_101293565
note. Doe normaal

[ Bericht 82% gewijzigd door Five_Horizons op 28-08-2011 20:29:11 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:00:00 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101293608
Je bent toch al aan het procederen, kan jouw advocaat je niet verder helpen?
pi_101293621
:o :|W ...ga verhuizen zonder achterlating van je nieuwe adres. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101293654
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:00 schreef trovey het volgende:
:o :|W ...ga verhuizen zonder achterlating van je nieuwe adres. :')
achterlating :')
pi_101293717
Ben je niet nog wat details vergeten? Dat ze de strot van je hondje doorgesneden hebben en je beloofd hebben met jou hetzelfde te doen of zoiets?
pi_101293724
alsof het gelijk een troll is :')

Waar het mij om gaat is dat je als consument nauwelijks geholpen wordt als je slachtoffer bent van bedrijfjes die flitskredieten verstrekken, opeens ophouden te bestaan, maar vervolgens wel dreigbrieven gaan versturen. Je bent samen idd een overeenkomst aangegaan, maar krijg het idee dat ik nu onterecht financieel leeggezogen wordt |:(
pi_101293816
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:00 schreef Marrije het volgende:
Je bent toch al aan het procederen, kan jouw advocaat je niet verder helpen?
Die kan vooralsnog weinig uithalen en advocaten zijn ook niet goedkoop.
pi_101293827
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:02 schreef Leonidas82 het volgende:

Waar het mij om gaat is dat je als consument nauwelijks geholpen wordt als je slachtoffer bent van bedrijfjes die flitskredieten verstrekken, opeens ophouden te bestaan, maar vervolgens wel dreigbrieven gaan versturen. Je bent samen idd een overeenkomst aangegaan, maar krijg het idee dat ik nu onterecht financieel leeggezogen wordt |:(
bij topics van jou is dat meestal wel een van de dingen die bij me opkomt, en met het tweede deel van je quote begint het er hier ook weer op te lijken :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:04:27 #10
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101293828
quote:

Op FOK! waren regelmatig topics over deze bedrijven met bij behorende googlebait's.. Kan me haast niet voorstellen dat je erin hebt kunnen trappen.
pi_101293880
quote:
15s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:04 schreef blup het volgende:

[..]

Op FOK! waren regelmatig topics over deze bedrijven met bij behorende googlebait's.. Kan me haast niet voorstellen dat je erin hebt kunnen trappen.
Weet ik, alleen ik deed zaken met spoedgeld toen ze nog maar net actief waren. Al die negatieve publiciteit kwam later pas. Had idd beter moeten weten.
pi_101293925
Waarom heb je die 500 euro met kosten dan niet terugbetaald binnen het termijn?
pi_101293941
quote:

Daar ben je toch zelf mee akkoord gegaan?
pi_101293966
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:01 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

achterlating :')
Normaal Nederlands woord hoor. ;)
Optimist tot in de kist
pi_101294011
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:05 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Weet ik, alleen ik deed zaken met spoedgeld toen ze nog maar net actief waren. Al die negatieve publiciteit kwam later pas. Had idd beter moeten weten.
Het woord Spoedgeld had al een belletje bij je moeten doen rinkelen. :')
Optimist tot in de kist
pi_101294054
Gelukkig heb je die miljoenen van je oma nog.
pi_101294750
quote:

even er van uitgaan dat het waar is ( :') )

Wat claimen ze nu precies van je? Specificatie van de kosten?
pi_101294904
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:27 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

even er van uitgaan dat het waar is ( :') )

Wat claimen ze nu precies van je? Specificatie van de kosten?
de lening
rente
administratiekosten
advocaatkosten
en de kosten voor de 'deurwaarders'

vandaar die vraag?
pi_101295157
Doe normaal + note

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-08-2011 20:30:41 ]
pi_101295223
Je leende 500 en dat is opgelopen naar 8000? Onmogelijk!!!!!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101295246
Je moet natuurlijk gewoon betalen aangezien je dit contractueel verplicht bent. Maar bij bedreigingen etc. zal ik altijd aangifte doen.

Voor de rest: In zee gaan met louche kredietverstrekkers :')
Edensnator over 'n out
pi_101295319
dat lijkt mij vrij stug van 500 naar 8000
pi_101295327
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:30 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

de lening
rente
administratiekosten
advocaatkosten
en de kosten voor de 'deurwaarders'

vandaar die vraag?
Omdat je vraagt 'of hier niets tegen te doen is'. Dan zul je toch op z'n minst duidelijk moeten maken wat ze nu precies van je claimen.

En je opsomming is niet bepaald gedetailleerd te noemen..
pi_101296367
quote:
Zondag 19 juli 2010 @ 16:54:01#26

Leonidas82

Doen! Ideaal als tijdelijke oplossing. Ik heb zelf ooit een minilening afgesloten via spoedgeld en kreeg binnen 15 minuten het geld bijgeschreven. Ik moest naderhand wel 75 euro extra betalen maar als ik het niet gekregen had, waren de incassokosten nog veel hoger. De service is ook wel goed, ik kreeg na het storten nog een sms of de lening naar wens is oid.

Dit is toch en heel ander geluid.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:23:34 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101297222
Dankbaar gebruikt van die firma en nu de boel zwart maken, toe maar. Ook al bestaan ze niet meer, niet zo netjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')