Enerszijds wel omdat ze geen ander persoon wordt, anderzijds laat ze natuurlijk wel een stuk van haar zelf zien wat anderen tot op dat moment niet kenden dus die kunnen nu wel een beetje anders naar haar kijken.quote:Ik zou hier graag willen discusseren over het onderwerp 'uit de kast komen'. Een vriendin van mij is laatst uit de kast gekomen, dit scheen voor veel mensen als een verassing te worden gezien, sindsdien wordt ze lichtelijk anders behandeld. Is dit niet raar?
Helaas kun jij niet voor anderen bepalen wat zij wel/niet zouden moeten doen/vinden.quote:Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat als zij uit de kast komt iedereen dat goedkeurd en verder niets?
Meerderheid is nog altijd hetero, dus nee niet echt raar.quote:Is het niet raar dat ik nooit iets hoef te vertellen en zij wel? Ik bedoel ik hoef niemand te vertellen dat ik hetero ben, zij wel dat ze homhoseksueel is, wordt er bij iemand tegenwoordig niet te snel van uitgegaan dat iemand hetero is, is dat idee niet verouderd?
Maar dat is toch raar, ik bedoel zij hebben ook vrienden en daar willen ze oo niet altijd alles mee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:06 schreef henkiedegekste het volgende:
Misschien doen haar vriendinnen wel anders tegen haar nu omdat ze het als een '' bedreiging '' zien. Ze denken nu misschien bij ieder seksistisch grapje of aanraking meteen dat ze hier iets mee bedoelt ofzo..
Tja de ene persoon kan dit makkelijker los van elkaar zien als de ander... Stel jij hebt een vriend waar je altijd mee omgaat en altijd dingen mee doet al jaren lang en hij komt ineens uit het niets uit de kast. Dan ga je ook denken: Ik ging altijd met hem om... Zou ie mij leuk vinden?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:08 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar, ik bedoel zij hebben ook vrienden en daar willen ze oo niet altijd alles mee.
Ik vind het idd raar dat er anders gedaan wordt tegen mensen die uit de kast komen, maar op zich is het natuurlijk wel logisch dat mensen ervan uit gaan dat iemand hetero is, die kans is nl nog steeds een heel stuk groter dan de kans dat iemand dat niet is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
wordt er bij iemand tegenwoordig niet te snel van uitgegaan dat iemand hetero is, is dat idee niet verouderd?
Ik hoor graag jullie mening!
Hoe anders behandeld?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Een vriendin van mij is laatst uit de kast gekomen, dit scheen voor veel mensen als een verassing te worden gezien, sindsdien wordt ze lichtelijk anders behandeld. Is dit niet raar?
't kan best lachwekkend zijn maar ik heb diep respect voor die mensen... Ze zijn heel diep afgedaald en het zijn zware emotionele processen daar ze door zijn gedaan, om uiteindelijk toch zo'n besluit te durven nemen. Niets dan respect voor hun beslissing.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:37 schreef LostInSpace het volgende:
Het moeilijkste wat ik mee heb gemaakt, was toen een collega van mij besloot vrouw te worden en naar verloop van tijd in een bloemetjesjurk op kantoor verscheen. Toen had ik wel heel veel moeite om mijn lach in te houden en liep ik ook geregeld naar de wc om even bij te komen
Maar ik deed verder wel mijn best om normaal met diegene om te gaan.
De term 'normaal vinden' is nietszeggend. Heel mooi zijn is ook niet normaal.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:38 schreef Travel. het volgende:
Waarom moet iedereen het accepteren en maar normaal vinden ? Omdat jij het normaal vindt ? Blijkbaar vinden sommige mensen het dus niet normaal. [ afbeelding ]
Ja, maar er zijn legio mensen die denken dat homo's alleen maar aan seks doen en echt iedereen willen pakken. Dus zodra bekend wordt dat een vriend(in) van hun homo/lesbisch is, dat ze vanaf nu slachtoffer gaan worden van seksuele aantijgingen en handtastelijkheden enzo.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:58 schreef Ordos20 het volgende:
Tsja,
Ik heb dat nooit begrepen. Hoe zou iemand anders zijn als hij/zij uit de kast zou komen?
Als een vriend off kennis uit de kast zou komen zou ik er niet anders over gaan denken. Het is niet alsof hij dan ineens op me zou willen gaan duiken of wat dan ook. Pffftt net als hetero's lijkt het mij dat homosexuelen/lesbiennes ook gewoon hun voorkeuren hebben qua het vinden van interesses om mee te daten enzo.
Mja je moet wel enorm veel lef hebben om het door te zetten en zo'n beslissing te nemen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:46 schreef gebrokenglas het volgende:
't kan best lachwekkend zijn maar ik heb diep respect voor die mensen... Ze zijn heel diep afgedaald en het zijn zware emotionele processen daar ze door zijn gedaan, om uiteindelijk toch zo'n besluit te durven nemen. Niets dan respect voor hun beslissing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |