abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101282790
Ik zou hier graag willen discusseren over het onderwerp 'uit de kast komen'. Een vriendin van mij is laatst uit de kast gekomen, dit scheen voor veel mensen als een verassing te worden gezien, sindsdien wordt ze lichtelijk anders behandeld. Is dit niet raar? Mensen die ze al 16 jaar kent doen opeens anders omdat ze het gezegd heeft, veranderd zij dan? Nee, zij was altijd hetzelfde het enige wat is veranderd is sommige mensen uit haar omgeving. Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat als zij uit de kast komt iedereen dat goedkeurd en verder niets? Is het niet raar dat ik nooit iets hoef te vertellen en zij wel? Ik bedoel ik hoef niemand te vertellen dat ik hetero ben, zij wel dat ze homhoseksueel is, wordt er bij iemand tegenwoordig niet te snel van uitgegaan dat iemand hetero is, is dat idee niet verouderd?

Ik hoor graag jullie mening!
Je maintiendrai
pi_101282833
Ik vind zelf niet dat iemand het persé hoeft te accepteren, zulke mensen zullen er altijd zijn. Weet je gelijk wie je echte vrienden zijn :)

Klinkt misschien een beetje kort door de bocht maar kan het niet anders formuleren
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:06:30 #3
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_101282876
Misschien doen haar vriendinnen wel anders tegen haar nu omdat ze het als een '' bedreiging '' zien. Ze denken nu misschien bij ieder seksistisch grapje of aanraking meteen dat ze hier iets mee bedoelt ofzo..
pi_101282902
quote:
Ik zou hier graag willen discusseren over het onderwerp 'uit de kast komen'. Een vriendin van mij is laatst uit de kast gekomen, dit scheen voor veel mensen als een verassing te worden gezien, sindsdien wordt ze lichtelijk anders behandeld. Is dit niet raar?
Enerszijds wel omdat ze geen ander persoon wordt, anderzijds laat ze natuurlijk wel een stuk van haar zelf zien wat anderen tot op dat moment niet kenden dus die kunnen nu wel een beetje anders naar haar kijken.
quote:
Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat als zij uit de kast komt iedereen dat goedkeurd en verder niets?
Helaas kun jij niet voor anderen bepalen wat zij wel/niet zouden moeten doen/vinden.
quote:
Is het niet raar dat ik nooit iets hoef te vertellen en zij wel? Ik bedoel ik hoef niemand te vertellen dat ik hetero ben, zij wel dat ze homhoseksueel is, wordt er bij iemand tegenwoordig niet te snel van uitgegaan dat iemand hetero is, is dat idee niet verouderd?
Meerderheid is nog altijd hetero, dus nee niet echt raar.
pi_101282924
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:06 schreef henkiedegekste het volgende:
Misschien doen haar vriendinnen wel anders tegen haar nu omdat ze het als een '' bedreiging '' zien. Ze denken nu misschien bij ieder seksistisch grapje of aanraking meteen dat ze hier iets mee bedoelt ofzo..
Maar dat is toch raar, ik bedoel zij hebben ook vrienden en daar willen ze oo niet altijd alles mee.
Je maintiendrai
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:11:49 #6
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_101283005
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:08 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Maar dat is toch raar, ik bedoel zij hebben ook vrienden en daar willen ze oo niet altijd alles mee.
Tja de ene persoon kan dit makkelijker los van elkaar zien als de ander... Stel jij hebt een vriend waar je altijd mee omgaat en altijd dingen mee doet al jaren lang en hij komt ineens uit het niets uit de kast. Dan ga je ook denken: Ik ging altijd met hem om... Zou ie mij leuk vinden?
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:13:34 #7
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_101283051
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
wordt er bij iemand tegenwoordig niet te snel van uitgegaan dat iemand hetero is, is dat idee niet verouderd?

Ik hoor graag jullie mening!
Ik vind het idd raar dat er anders gedaan wordt tegen mensen die uit de kast komen, maar op zich is het natuurlijk wel logisch dat mensen ervan uit gaan dat iemand hetero is, die kans is nl nog steeds een heel stuk groter dan de kans dat iemand dat niet is.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_101283155
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:02 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Een vriendin van mij is laatst uit de kast gekomen, dit scheen voor veel mensen als een verassing te worden gezien, sindsdien wordt ze lichtelijk anders behandeld. Is dit niet raar?
Hoe anders behandeld?

Als ik weet dat een meisje lesbisch is, ga ik er gemakkelijker mee om, omdat seks geen rol meer speelt. Dat is soms een hele opluchting. :D

'Uit de kast' lijkt mij toch lastig (ben zelf hetero). Jonge mensen zijn iha vrij onzeker. Sociaal moet je maar hopen dat je medemens er redelijk mee omgaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door deelnemer op 28-08-2011 12:37:35 ]
The view from nowhere.
pi_101283620
Stelling: "Mensen die er negatief op reageren, zijn zelf niet helemaal zeker van hun seksualiteit" :)

:P

Als een vriend of vriendin van mij "uit de kast" zou komen, dan kan dat wel een verrassing voor mij zijn en ik zal mij vast wel dingen afvragen.. maar goed, als diegene verder op dezelfde manier met mij om blijft gaan als daarvoor, dan is er niks aan de hand en zal ik ook op dezelfde manier met die persoon omgaan.

Trouwens, als een vriendin van mij lesbisch zou blijken te zijn zou ik daar helemaal geen probleem mee hebben haha. Lijkt me wel lachen om samen met een vrouw over andere vrouwen te praten op een bepaalde manier :)

..

Het moeilijkste wat ik mee heb gemaakt, was toen een collega van mij besloot vrouw te worden en naar verloop van tijd in een bloemetjesjurk op kantoor verscheen. Toen had ik wel heel veel moeite om mijn lach in te houden en liep ik ook geregeld naar de wc om even bij te komen :X

Maar ik deed verder wel mijn best om normaal met diegene om te gaan.
There is a long line down from heaven.
pi_101283631
Waarom moet iedereen het accepteren en maar normaal vinden ? Omdat jij het normaal vindt ? Blijkbaar vinden sommige mensen het dus niet normaal. 14.gif
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:46:52 #11
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101283880
Tsja, praktisch iedereen zegt homoseksualiteit te accepteren en vindt zichzelf tolerant, totdat het 'dichtbij' komt als een vriend of vriendin "het blijkt te hebben". 't is toch een soort van label op iemand plakken. En vooral als die vriend of vriendin ook nog op dezelfde sportschool zit, dan krijg je het mogelijk een kleedkamer probleem: oei gut nu moet ik samen met die homo onder de douches, zit hij niet op me te geilen en me te checken?

Met het hebben van een partner gaat het al net zo: als je een vriendin hebt is de vraag al snel "hoi hoe ist, hoe is het met je vriendin?", maar bij homo's wordt er niet zo snel gevraagd "hoe het je vriend gaat", want het klinkt zo vreemd.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:37 schreef LostInSpace het volgende:
Het moeilijkste wat ik mee heb gemaakt, was toen een collega van mij besloot vrouw te worden en naar verloop van tijd in een bloemetjesjurk op kantoor verscheen. Toen had ik wel heel veel moeite om mijn lach in te houden en liep ik ook geregeld naar de wc om even bij te komen :X

Maar ik deed verder wel mijn best om normaal met diegene om te gaan.
't kan best lachwekkend zijn maar ik heb diep respect voor die mensen... Ze zijn heel diep afgedaald en het zijn zware emotionele processen daar ze door zijn gedaan, om uiteindelijk toch zo'n besluit te durven nemen. Niets dan respect voor hun beslissing.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_101284079
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:38 schreef Travel. het volgende:
Waarom moet iedereen het accepteren en maar normaal vinden ? Omdat jij het normaal vindt ? Blijkbaar vinden sommige mensen het dus niet normaal. [ afbeelding ]
De term 'normaal vinden' is nietszeggend. Heel mooi zijn is ook niet normaal.

Accepteren is goed. Want iemand kan zijn seksuele geaardheid zelf wel accepteren, maar als zijn omgeving dat niet doet, heeft hij/zij toch een groot probleem. Waarom zou je mensen dat aandoen. Leven en laten leven.
The view from nowhere.
pi_101285131
Schopje R&P. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:38:08 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101285307
Hoe 'lichtelijk anders' wordt die vriendin dan nu behandeld?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_101286007
Tsja,

Ik heb dat nooit begrepen. Hoe zou iemand anders zijn als hij/zij uit de kast zou komen?

Als een vriend off kennis uit de kast zou komen zou ik er niet anders over gaan denken. Het is niet alsof hij dan ineens op me zou willen gaan duiken of wat dan ook. Pffftt net als hetero's lijkt het mij dat homosexuelen/lesbiennes ook gewoon hun voorkeuren hebben qua het vinden van interesses om mee te daten enzo.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:18:38 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101286864
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:58 schreef Ordos20 het volgende:
Tsja,

Ik heb dat nooit begrepen. Hoe zou iemand anders zijn als hij/zij uit de kast zou komen?

Als een vriend off kennis uit de kast zou komen zou ik er niet anders over gaan denken. Het is niet alsof hij dan ineens op me zou willen gaan duiken of wat dan ook. Pffftt net als hetero's lijkt het mij dat homosexuelen/lesbiennes ook gewoon hun voorkeuren hebben qua het vinden van interesses om mee te daten enzo.
Ja, maar er zijn legio mensen die denken dat homo's alleen maar aan seks doen en echt iedereen willen pakken. Dus zodra bekend wordt dat een vriend(in) van hun homo/lesbisch is, dat ze vanaf nu slachtoffer gaan worden van seksuele aantijgingen en handtastelijkheden enzo.

Bekrompen maar goed dat komt door het stereotype van de relnicht en de vreselijke beelden van tegen elkaar aanrijdende homo's in de discotheek.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_101292323
Wat ben ik eigenlijk blij dat dergelijke dingen binnen mijn vriendengroep normaal zijn :P
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:44:36 #18
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_101292925
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:46 schreef gebrokenglas het volgende:
't kan best lachwekkend zijn maar ik heb diep respect voor die mensen... Ze zijn heel diep afgedaald en het zijn zware emotionele processen daar ze door zijn gedaan, om uiteindelijk toch zo'n besluit te durven nemen. Niets dan respect voor hun beslissing.
Mja je moet wel enorm veel lef hebben om het door te zetten en zo'n beslissing te nemen.

Wat dat betreft heb ik er ook respect voor. Uiteindelijk moet iedereen het ook gewoon zelf weten hoe of wat.

Het was alleen wel ff wennen :)
There is a long line down from heaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')