abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:15:15 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101224652

23 August 15:30
Men –60 kg (Jeroen Mooren)
Men –66 kg (Jasper De Jong)
Women –48 kg (Birgit Ente)

24 August 15:30
Men –73 kg (Dex Elmont)
Women –52 kg
Women –57 kg

25 August 15:30
Men –81 kg (Guillaume Elmont)
Women –63 kg (Elisabeth Willeboordse en Anicka van Emden)

26 August 15:30
Men –90 kg
Women –70 kg (Edith Bosch en Linda Bolder)
Women –78 kg (Marhinde Verkerk)

27 August 15:30
Men –100 kg (Henk Grol)
Men +100 kg ( Luuk Verbij en Grim Vuijsters)
Women +78 kg (Carola Uilenhoed)

28 August 15:00
Men team competitions
Women team competitions

Vorig jaar gingen 12 van de 16 medailles naar Japan. Dex Elmont & Henk Grol pakten vorig jaar zilver. Zal het dit jaar beter gaan?

Wikipedia

Finales live te zien op Sport24.
[WK Judo 2011] Nemen de Japanners Parijs over? #1
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101226605
Hoe kijken we trouwens naar de Olympische perspectieven voor Nederland?

Medaillekansen: zeker. Zonder eremetaal is het een gefaald Olympisch toernooi zou ik zeggen. Kansen op goud: Ja, maar dan moet ook alles meezitten. Maar dat is uiteraard altijd zo in het judo. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:14:56 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101226711
Judo blijft toch een dagsport :+.

Met Dex Elmont, Bosch, Willeboordse en Grol verwacht je toch wel medailles. :)

Daarnaast Guillaume Elmont & Verkerk niet vergeten en wellicht Jeroen Mooren?

1x zilver en 4x brons was de score in 2008. Nu is het tijd voor goud.

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 26-08-2011 19:20:14 ]
pi_101226970
De absolute toplanden blijven toch Japan, Frankrijk en Zuid-Korea. Daarachter heb je een brede groep subtoplanden, met daarin zeker ook Nederland. Verder behoren daartoe China (bij de dames dan), Duitsland, Cuba, Italië, Rusland, Spanje, Oekraïne, Brazilië, Hongarije, Georgië, Azerbeidzjan en misschien Portugal.

Sobirov en Iliadis zijn van wereldklasse, maar Oezbekistan en Griekenland hebben verder niet zoveel toppers, op misschien Tangriev na in het geval van Oezbekistan. Dus die twee zijn redelijke uitzonderingen. En dan is Iliadis ook nog eens een import-Georgiër.

Hoewel het er bij Spanje, Duitsland, Italië en China nou niet bepaald uitkomt dit toernooi. Maar Olympische Spelen zijn vaak een ander verhaal. Frankrijk is normaal het tweede beste land, maar won in Peking en Athene ook geen goud.
pi_101227377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:14 schreef borisz het volgende:
Judo blijft toch een dagsport :+.

Met Dex Elmont, Bosch, Willeboordse en Grol verwacht je toch wel medailles. :)

Daarnaast Guillaume Elmont & Verkerk niet vergeten en wellicht Jeroen Mooren?

1x zilver en 4x brons was de score in 2008. Nu is het tijd voor goud.
Jeroen Mooren kan, maar het gat naar de absolute top lijkt toch redelijk groot in die lichtste klasse bij de heren.

Sobirov steekt er nu redelijk bovenuit. Maar zoals je zegt hangt het van momenten af en moet op zo'n dag alles goedgaan. Het scheelde maar een seconde of Sobirov lag er ook uit in de halve finale. Daarnaast is het afwachten of hij volgend jaar in net zo'n vorm is.

Verder haalden de laatste jaren Zantaraia, Mushkiyev en Hiraoka meestal het podium. Die vier lijken dan op voorhand kanshebbers, maar waarom zouden een of meerdere van hen niet kunnen falen? :) In judo is niks een zekerheid, dus alles kan. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:40:08 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101233156
pi_101236509
Die discussie hou je natuurlijk altijd in sporten waar jurering een rol speelt.
pi_101238247
Nou vandaag wel terecht natuurlijk als je ziet hoe Bosch erbij genaaid werd, niet te geloven... _O-

Benieuwd naar Grol morgen! :)
Jack does it in real time...
pi_101240203
Grol zegt zelf heel sterk te zijn, ik ben benieuwd. Als ik iemand een wereldtitel gun is hij het wel, idem dito voor de Olympische titel. Denk ook dat hij daarvoor de grootste kanshebber is van de Nederlandse judoka's.
pi_101240420
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:04 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Grol zegt zelf heel sterk te zijn, ik ben benieuwd. Als ik iemand een wereldtitel gun is hij het wel, idem dito voor de Olympische titel. Denk ook dat hij daarvoor de grootste kanshebber is van de Nederlandse judoka's.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Ik zie in andere klasses met goede Nederlanders altijd wel iemand anders die duidelijk favoriet is. Grol kan ze op een goede dag allemaal aan. En laten we hopen dat morgen de eerste keer is. Loting is niet makkelijk, maar dat maakt voor Henk denk ik niet zoveel uit.

En als hij een medaille pakt, hebben we toch mooi 4 medailles dit toernooi. Een prima aantal op een pre-olympisch WK. Het enige wat ik jammer vind, is dat Bolder, Polling, Stam en Van Emden waarschijnlijk nog 4 jaar moeten wachten voordat ze op een Olympische Spelen in actie mogen komen. Ze zijn allemaal nog jong, maar ze hebben ook alle vier een niveau waarmee je op de OS al potten kan breken. Daarom is het zo jammer dat in dit land de klasses -63 en -70 zo overbevolkt zijn. Iemand als Verkerk kan zich vaak zonder problemen voorbereiden op de grote toernooien, terwijl ook de vier anderen 5e kunnen worden op een OS of misschien zelfs beter (waarbij Van Emden het al bewezen heeft dit WK). En dan te bedenken dat in de categorie -57 kg. we helemaal niemand hebben die enigszins aansluiting kan bereiken bij de subtop.
pi_101241871
Hopelijk pakt hij nu een titel. Als hij weer op een lullige manier een titel laat liggen, kan het een obsessie worden. Gun het hem.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101242053
Ja, de blessures en tegenslagen op toernooien zijn er tot nu toe altijd wel geweest bij Grol ongeveer.

Komt nog die verandering in regels bij met betrekking tot z'n sterke punt natuurlijk, maar dan nog blijft het een onwijze held! :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:52:34 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101242187
Grol won wel de grand slam van Parijs dit jaar :)
pi_101242723
Zit die finale van Bosch nog eens terug te kijken, maar die Decosse heeft dus echt helemaal niets, maar dan ook echt 0,0, gedaan. :N
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101246767
OMG Luuk Verbij wint in de eerste ronde van de zwaargewichten met waza-ari van Islam El Shahaby, de nummer 2 van de wereld :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:51:16 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101246768
Verbij verslaat EL SHEHABY met 010-001 en daar kwam hij goed mee weg.
pi_101246770
Jaaa, Verbij verslaat El Sehaby in de eerste ronde! Die pakte vorig jaar nog brons, erg knap!

Mooie overname scoorde 'ie mee én hij kwam vrij uit een houdgreep 5 sec. voor het einde net op tijd... :o

Grol eerste ronde op ippon gewonnen ook. :)

@marcodej: echt he-le-maal niets. Geen enkele ingezette techniek, geen gelukte pakking, niets. En Bosch maar straffen krijgen omdat ze 'verkeerd' aanvalt, tuurlijk... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DeeBee op 27-08-2011 10:02:47 ]
pi_101246887
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:09 schreef marcodej het volgende:
Zit die finale van Bosch nog eens terug te kijken, maar die Decosse heeft dus echt helemaal niets, maar dan ook echt 0,0, gedaan. :N
Wat een vreselijk wijf was dat zeg... ik kon me de frustratie van Bosch wel voorstellen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101246904
Is dit ergens online te zien?
pi_101246909
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:03 schreef TheVulture het volgende:
www.ippon.tv. 4 tatami's te zien, alleen ligt de site er nu weer eens uit :')
pi_101246917
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:03 schreef TheVulture het volgende:
ippon.tv

Daar zit ik nu ook te kijken, maar het speelschema dat normaal gesproken onderin beeld staat, ontbreekt nu. Dus ik weet niet wanneer de NL'ers (en vd Geest) op welke mat moeten. Kunnen jullie het hier aangeven wanneer ik naar welke mat moet?
pi_101246919
Doet de NOS ook een online verslag?
pi_101246923
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Doet de NOS ook een online verslag?
Vanaf half 4 de halve finales, eerder niet.
pi_101246953
Nu Vuijsters op tatami 4.
pi_101246982
Vuijsters kan me nooit zo bekoren eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')