Meerquote:Lowlands-directeur: Brussen, hou toch op met je gelul!
Door Eric van Eerdenburg − 30/08/11, 16:14
De directeur van Lowlands reageert op een column van Bert Brussen. 'Wat ben je toch slecht geïnformeerd en wat klets je uit je nek.'
Brussen, Brussen, wat ben je toch slecht geïnformeerd en wat klets je toch uit je nek. Je lijkt Geert Wilders wel. Is je 'oeuvre' een open sollicitatie voor een functie als communicatiemedewerker voor de PVV?
Lowlands krijgt helemaal geen subsidie van de Rijksoverheid. Daarmee gaat je hele stuk nergens meer over. Het is intuïtief broddelwerk uit de onderbuik. Dat jouw schrijverij welkom is bij een flink aantal gesubsidieerde of van overheidswege gefinancierde bedrijven en instellingen, daar heb ik geen probleem mee. Of jouw werk voor hen relevant is en kwalitatief door de beugel kan moet de raad van toezicht of het bestuur van de betreffende instelling maar bepalen.
...
quote:Ps.
Omdat huiswerk niet je sterkste punt is zal ik je helpen:
De overheid verdient grof geld aan Lowlands. De bijdrage van het festival aan de schatkist is;
- 6 procent btw over 55.000 kaarten a 165 euro per stuk. Volgend jaar wordt dit 19 procent. We betalen ook btw over de horecaomzet (gemiddeld 12 procent) en accijnzen op de drankomzet.
- Premies en inkomstenbelastingen op circa 2.500 medewerkers.
- Circa 210.000 euro huur voor het deel van het terrein wat in gemeentebezit is (de parkeerplaats en een deel van de campings).
-Toeristenbelasting voor ongeveer 60.000 bezoekers, werkenden en gasten, 70 cent per festivaldag.
- Vennootschapsbelasting van Mojo Concerts en de diverse toeleveranciers.
Wellicht gaan we ook nog meebetalen aan de politie-inzet als het aan de met Wilders meelopende politici ligt. De sterke leider Wilders zet zelfs bij de voorheen zelfstandig denkende Ivo Opstelten het hoofd op stelten. Cultuur betaalt wel voor politie-inzet, sport niet. 'Logisch, want sport heeft een maatschappelijke functie', aldus Opstelten. Ja, daar heb je er weer een....
Nogmaals: ik hoop dat Kees van Hondt voor die tijd onder een auto komt. Kan Lowlands weer geld mee besparen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:45 schreef PiRANiA het volgende:
[ link | afbeelding ]
De voorpret is begonnen.
Wat zou die man nou vragen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nogmaals: ik hoop dat Kees van Hondt voor die tijd onder een auto komt. Kan Lowlands weer geld mee besparen.
Kratje pils.quote:
Dat staat gelinkt in het artikel zelfquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zet dan ook een link naar het artikel van Brussen.
Sowieso is die briefcolumnwisseling van Brussen en von der Dunk een soort bezigheidstherapie voor de rechtse domme dorpsmongool en de linkse domme dorpsmongool. Daar vind ik het stuk van v. Eerdenburg nog wel positief bij afsteken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef One_of_the_few het volgende:
Eigenlijk vind ik alle drie de stukken beetje kinderachtig met dubieuze uithalen. Helaas is dat de discussie op dit moment van links en rechts.
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:44 schreef PiRANiA het volgende:
Interessante afsluiter van het stukje:
Ps.
Omdat huiswerk niet je sterkste punt is zal ik je helpen:
De overheid verdient grof geld aan Lowlands. De bijdrage van het festival aan de schatkist is;
- 6 procent btw over 55.000 kaarten a 165 euro per stuk. Volgend jaar wordt dit 19 procent. We betalen ook btw over de horecaomzet (gemiddeld 12 procent) en accijnzen op de drankomzet.
- Premies en inkomstenbelastingen op circa 2.500 medewerkers.
- Circa 210.000 euro huur voor het deel van het terrein wat in gemeentebezit is (de parkeerplaats en een deel van de campings).
-Toeristenbelasting voor ongeveer 60.000 bezoekers, werkenden en gasten, 70 cent per festivaldag.
- Vennootschapsbelasting van Mojo Concerts en de diverse toeleveranciers.
Wellicht gaan we ook nog meebetalen aan de politie-inzet als het aan de met Wilders meelopende politici ligt. De sterke leider Wilders zet zelfs bij de voorheen zelfstandig denkende Ivo Opstelten het hoofd op stelten. Cultuur betaalt wel voor politie-inzet, sport niet. 'Logisch, want sport heeft een maatschappelijke functie', aldus Opstelten. Ja, daar heb je er weer een....
Lowlands ontkent nergens dat ze ¤ 60.000,- subsidie ontvangen van de Gemeente Dronten (geen Staatssubsidie). Brussen meent te moeten concluderen dat als je subsidie ontvangt, je het recht om je kritisch te mogen opstellen t.a.v. (landelijke) bezuinigingen hebt verloren. Dit is onzin, subsidie is geen zwijggeld.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.
Je hebt ergens wel een punt, maar Brussen is de grootste sukkel die er rondloopt op het internet. Dingen opblazen is zijn specialiteit en argumenten heeft hij nog nooit gehad. Brussen doet het overkomen alsof Lowlands zonder subsidie niet mogelijk is, wat natuurlijk onzin is. De 60.000 die ze krijgen staat in de boeken als sponsoring, wat helemaal niet gek is voor zo'n evenement dat erg veel publiciteit en inkomsten oplevert voor de gemeente. Het is ook gewoon een manier van de gemeente om te zorgen dat LL niet vertrekt van die plek af. Maar dat maakt voor meneer Brussen niet uit natuurlijk, als meneer maar kan schreeuwen, schreeuwen tegen alles dat 'links' is in zijn ogen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op en is rechtpraten wat krom is. Subsidie = subsidie. Ik heb het stukje verder gelezen en ik vind het echt een triest stuk. Nog even Brussen uitmaken voor een nazi ook, wat een zwaktebod. Ik vind die Van Eerdenburg maar een droeftoeter.
De enige subsidie die LL krijgt is een stukje van de gem. Biddinghuizen als korting op de toeristenbelasting. That's it. Geen Rijks subsidie dus. Niks rechtpraten dus.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
gem. Dronten, verder heb je gelijk. 55.000 euro tegenover de 100.000 die er voor terugkomt in de kas. Het is ook moeilijk doen om een heel klein bedrag.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De enige subsidie die LL krijgt is een stukje van de gem. Biddinghuizen als korting op de toeristenbelasting. That's it. Geen Rijks subsidie dus. Niks rechtpraten dus.
Lijkt vrijwel helemaal opgebouwd te zijn uit acts van 2010/2011, aangevuld met een paar acts die vrijwel zeker niet komen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Wishlist voor volgend jaar. Ongeveer en voor zover mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |