achnes kantquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Schopenhauer heeft overigens reeds 2 eeuwen geleden het ethische werk van Kant met de grond gelijk gemaakt. Kants categorisch imperatief geeft blijk van de seniliteit waarop de arrogantie van de Verlichting gebaseerd is.
Het eerste ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:03 schreef T.O.P het volgende:
Filosofen zijn gewoon een stel IDIOTEN die te serieus genomen worden.
Straks noemen we die Maarten van Rossem ook nog een filosoof.
Heb je zijn Ethische werk gelezen?quote:
Ditquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:06 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja, lekker boeiend. Kom met je eigen ideeen ipv dingen te herhalen van dode mensen.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:06 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja, lekker boeiend. Kom met je eigen ideeen ipv dingen te herhalen van dode mensen.
Als iemand in het jaar 200 een idee had. En er zijn geen teksten van, of niemand heeft er weet van. En in 250 komt iemand met hetzelfde idee, is dat dan een origineel nieuw idee of niet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:06 schreef Spouwerranger het volgende:
D'accord.quote:
Ook. Maar vindt zijn godsbewijzen voornamelijk geniaal voor die tijd (prime mover).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:05 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Heb je zijn Ethische werk gelezen?
Dat is echt zo'n typisch antwoord voor degene die te lui is zich in filosofie te verdiepen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:06 schreef Spouwerranger het volgende:
Weer één die het niet snaptquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:12 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n typisch antwoord voor degene die te lui is zich in filosofie te verdiepen.De wijsheid van een Plato zul jij nooit kunnen overtreffen met je eigen pietluttige ideetjes over de wereld.
Zullen we het verhaal van Plato in de grot maar weer oprakelen. Gaap.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:12 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n typisch antwoord voor degene die te lui is zich in filosofie te verdiepen.De wijsheid van een Plato zul jij nooit kunnen overtreffen met je eigen pietluttige ideetjes over de wereld.
Laat mij dan maar op de schouder van een reus leunen. Daar haal je meer wijsheid uit.
Ik snap dat, wanneer je die allegorie even vlug via wikipedia hebt doorgelezen, je de diepte ervan nooit zult voelen. Mensen die denken dat de allegorie van de grot alleen over epistemologie gaat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:15 schreef Zemelknoper het volgende:
[..]
Zullen we het verhaal van Plato in de grot maar weer oprakelen. Gaap.
Knevelt denk je dat ik ooit zon baas als jou kan worden?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:12 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Laat mij dan maar op de schouder van een reus leunen. Daar haal je meer wijsheid uit.
Op de schouder van een reus leunen? Is dat een gezegde? Ken wel deze:quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:12 schreef Knevelt het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |