abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2002 @ 19:39:13 #26
27702 mixxy
my prrrrrrecious!
pi_4853721
steuntje in de rug: ik heb het ook gedaan..

en het is helemaal niet zo bizar. Eigenlijk vond ik het wel fijn toch nog iets te kunnen doen of zoiets..

[url=http://members.lycos.nl/mixx/]nu ook AH bonuskaarten[/url] - [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27702]fotoboek[/url]
  dinsdag 2 juli 2002 @ 19:55:03 #27
17061 mvt
blame Canada
pi_4854002
Ik heb het 4 jaar geleden mijn neef zijn kist gedragen. Op verzoek van mijn oom en tante hebben de neven de kist gedragen. 3 van de kant van mijn tante en 3 van de kant van min oom. Onze kant had nog 1 reservedragen, maar ik heb de hele tijd getilt. Ik moet toegeven dat op dat moment het ene hele eer is, vooral als je close bent en het gaf mij nog een extra gevoel van afscheid nemen.
Wat al eerder gezegt is, het is waar, je moet met zijn zessen tillen en vooral bijverschil in lengte tussen de dragers is het zwaar. Ook moet je niet vergeten, je draagt een persoon van denk ik minstens 70 kg en ik weet niet hoe zwaar die kist is, maar totaal komt het denk ik wel boeven de 100 kg uit. Ik was dan ook best wel heel erg blij toen de kist in de auto ging.
Bij ons werd de kist door de begravenisonderneming naar beneden gezakt (hij is begraven). Dit is wel heel zwaar werk en kan snel fout gaan (bij mijn opa zijn begravenis iets van 15 jaar geleden liet er 1 iemand het touw glippen)
We were to understand there would be pie and punch?
pi_4902397
Vanmiddag was dan de begrafenis, het tillen van de kist was idd niet zo bizar als ik dacht, eerder een geruststelling/eer dat ik het mocht doen.
Was alleen wel zwaarder dan ik had verwacht, we tilden met acht man, maar het was toch best zwaar en niet al te makkelijk om in de pas te lopen.
Ik had meer moeite met de plechtigheid en de begrafenis zelf.

Dag oma!

minimalist
  vrijdag 5 juli 2002 @ 21:36:17 #29
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4902444
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 21:32 schreef Vlek het volgende:

Dag oma!

Wat dapper dat je het toch gedaan hebt. En het voelde toch als een eer... mooiere afsluiting kun je niet hebben, denk ik.

Sterkte met het verwerken, kanjer

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  vrijdag 5 juli 2002 @ 22:46:14 #30
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_4903346
ik zou het wel doen, het is immers wel je oma en haar laatste wens, het lijkt me overigens wel eng.. dat als je iets beweegt dat je haar voelt bewegen en ook de angst van STEL ik laat haar vallen ofzo..
maar dat gebeurt vast nie!!

sterkte vrijdag en ik hoop dat je de goede keus maakt

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_4909760
quote:
Op maandag 01 juli 2002 19:17 schreef Vlek het volgende:
nou was haar laatste wens dat de kleinkinderen (waaronder ik) de kist zouden dragen.
Natuurlijk wil ik dat wel doen, maar ik vind het wel een beetje een "bizar" idee om de kist te dragen waar mijn overleden oma in ligt.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Hetzelfde is mij afgelopen week overkomen, op papier stond ook dat de kleinkinderen de kist zouden begeleiden, van dat idee zag ik eerst ook af, maar je hebt naderhand ook niet door dat je oma in die kist ligt. Mijn idee temminste, ik weet niet hoe de emoties bij jou zijn uitgevallen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik het gedaan heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')