abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101623569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:44 schreef dekatophetspek het volgende:

[..]

Dit zou mijn top vijf zijn Ware klassiekers in hun genre!!!
Tja, zo is The Sound of Music ook een klassieker in zijn genre. Zegt nog niks over de kwaliteit van het genre in zijn geheel :P.
pi_101636702
Iemand hier verstand van solliciteren?
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2011 @ 17:23:24 #253
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_101637335
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:30 schreef picodealion het volgende:

[..]

Tja, zo is The Sound of Music ook een klassieker in zijn genre. Zegt nog niks over de kwaliteit van het genre in zijn geheel :P.
_O- Klopt. Maar musicals zijn een slag apart, net als Bollywood films :X
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_101638224
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:04 schreef picodealion het volgende:
Iemand hier verstand van solliciteren?
Wel vanuit de andere kant van de tafel. Wat wil je weten?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_101638313
Al niet meer nodig, maar thx :)

Ik was bezig met een brief maar die is al de deur uit. Ben benieuwd :7.
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:18:32 #256
67089 Gillingham
The horror...
pi_101639231
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:48 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Wel vanuit de andere kant van de tafel. Wat wil je weten?
Dat is nog veel interessanter. Bij verschillende bedrijven/organisaties?

Waar wordt in jouw ogen het meest op gelet bij brieven/cv's?
What's it going to be then, eh?
pi_101641836
Ik ben altijd heel blij dat mijn moeder aan die kant van de tafel zit, die heeft altijd nuttig advies.
pi_101642193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:18 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat is nog veel interessanter. Bij verschillende bedrijven/organisaties?

Waar wordt in jouw ogen het meest op gelet bij brieven/cv's?
Ben leidinggevende in de zorg. Ik let met name op relevante werkervaring, en relevante vooropleiding. Brief moet aardig slecht zijn wil ik iemand geen kans op gesprek geven. Hangt natuurlijk ook van de totale respons af.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:23:08 #259
202546 Baszh
The Dude abides
pi_101642314
En natuurlijk of ze Achmed of Jan Willem heten en of ze Star Wars hebben gezien of niet.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_101643063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:23 schreef Baszh het volgende:
En natuurlijk of ze Achmed of Jan Willem heten en of ze Star Wars hebben gezien of niet.
Allochtoonse naam doet me niks, worden gewoon uitgenodigd indien geschikt. Wel al een aantal keer gehad dat ze niet op kwamen dagen though. Star Wars is natuurlijk wel zwaarwegende factor. 8-)
pi_101645103
En hoe zit het met taalgebruik in de brief?
pi_101645510
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:11 schreef wyccie het volgende:
En hoe zit het met taalgebruik in de brief?
Ik let er wel op, maar het hangt ook van het niveau van de functie af. Ik verwacht van een NP meer dan van een verzorgende. Veel brieven zijn van internetsjablonen geplukt en daarom weinig tot nikszeggend. Je prikt daar redelijk snel doorheen. Een goede, zelfgeformuleerde brief vind ik daarom wel een pre. Ook vind ik het altijd sterk als mensen telefonisch al inlichtingen ingewonnen hebben, dat geeft aan dat je de functie/vacature serieus neemt.
pi_101645777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:18 schreef DragonFodder het volgende:
Ook vind ik het altijd sterk als mensen telefonisch al inlichtingen ingewonnen hebben, dat geeft aan dat je de functie/vacature serieus neemt.
Ah, dat is juist goed. Ik wist niet of dat té overdreven was, oh wacht.... die ene keer dat ik belde had ik niet eens een solliciatiebrief geschreven, dat was via een uitzendbureau geregeld. En degene die ik belde was iemand die ik al kende. :D
pi_101645928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:23 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, dat is juist goed. Ik wist niet of dat té overdreven was,
Wat is er overdreven aan inlichtingen inwinnen? Als je nou telefonisch gaat smeken om een baan, dan wordt het minder overtuigend natuurlijk :+
pi_101646778
Ach ja, weet ik veel. Heb ook nog niet zo veel gesolliciteerd, allemaal 'bijbaantjes'.

Even klagen hoor, dat doe ik niet heel vaak, mag dus voor een keertje wel, hè?
Ik ben zo gaar (ook vanwege dat niet goed slapen), maar moet nog zo veel voor de poli van morgen voorbereiden. ;(
Ik denk niet dat ik zelf een nieuwe patiënt kan zien, want voornamelijk controles, maar ja ik wil natuurlijk wel weten waar het over gaat, en ik wil geen domme vragen stellen.
Sorry, een klacht van niks. :')

Wat vind jij van co-assistentes?
pi_101647050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef wyccie het volgende:
Ach ja, weet ik veel. Heb ook nog niet zo veel gesolliciteerd, allemaal 'bijbaantjes'.

Even klagen hoor, dat doe ik niet heel vaak, mag dus voor een keertje wel, hè?
Ik ben zo gaar (ook vanwege dat niet goed slapen), maar moet nog zo veel voor de poli van morgen voorbereiden. ;(
Ik denk niet dat ik zelf een nieuwe patiënt kan zien, want voornamelijk controles, maar ja ik wil natuurlijk wel weten waar het over gaat, en ik wil geen domme vragen stellen.
Sorry, een klacht van niks. :')

Wat vind jij van co-assistentes?
De ervaring die ik met co-assistentes heb varieert enorm. Van schuchter muurbloempje tot over het paard getilde wannabe dokter die denkt dat ie er al is. Mijn tip: zorg dat je vriendjes wordt en blijft met het ondersteunend personeel. Zij kunnen je er doorheen helpen, en hebben vaak praktische kennis die je uit de boeken niet opdoet. Verder niet van jezelf verwachten dat je meteen alles moet kunnen, maar wel initiatief tonen.
pi_101647088
en klagen mag best hier hoor, ik luister wel ;)
pi_101647672
Ik kan in het algemeen best goed met de verpleging en ander ondersteunend personeel overweg. Zij vinden het meestal wel leuk om co's van alles te laten zien.
Anderzijds vind ik het ook nooit een probleem om ze met een patiënt te helpen, dat kunnen ze ook erg waarderen. Het is me al zeker twee keer opgevallen dat verpleegkundigen heel verbaasd reageren toen ik ze meehielp een patiënt in bed te helpen tillen. Blijkbaar vinden sommige co's zich daar te goed voor.

Maar goed, ik ga me nu inlezen voor morgen.
Bedankt voor het luisteren. :)
pi_101648259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:54 schreef wyccie het volgende:
Ik kan in het algemeen best goed met de verpleging en ander ondersteunend personeel overweg. Zij vinden het meestal wel leuk om co's van alles te laten zien.
Anderzijds vind ik het ook nooit een probleem om ze met een patiënt te helpen, dat kunnen ze ook erg waarderen. Het is me al zeker twee keer opgevallen dat verpleegkundigen heel verbaasd reageren toen ik ze meehielp een patiënt in bed te helpen tillen. Blijkbaar vinden sommige co's zich daar te goed voor.

Maar goed, ik ga me nu inlezen voor morgen.
Bedankt voor het luisteren. :)
volhouden, en succes! Er zijn inderdaad (te) veel co's die zich te goed voelen voor de verpleging. Slechte houding, en dat krijgen ze van mij ook te horen ook als ik het zie.
pi_101654534
Spanningsboog van een goudvis/vleermuis/gordeldier. }:|
pi_101654850
Ach, joh, het staat allemaal in de status ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:46:23 #272
202546 Baszh
The Dude abides
pi_101654919
co-assistentes :9
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_101655209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:45 schreef DragonFodder het volgende:
Ach, joh, het staat allemaal in de status ;)
Niet de dingen die ik wil weten.
pi_101655238
Wat wil je weten dan?
pi_101655487
Achtergrondinformatie, bijv. over medicatie, fertiliteitstechnieken. Hoe die hele hormoonhuishouding ook al weer werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')