Nice, de betere kado'squote:Op woensdag 16 november 2011 11:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist de Asus binnen gekregen![]()
Die is eigenlijk voor mijn vriendin haar verjaardag dus moet nog effe wachten tot 6dec
Niet nodig, hij sluit apps automatisch als er meer geheugen nodig is.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eerste ervaringen zijn goedechter weet ik niet hoe je de programma's kan sluiten, iemand een idee? of moet dit met een andere programma gedaan worden.
Je moet maar voor jezelf nagaan of je typen op een tablet fijn vindt. Ik heb de Transformer juist om de reden dat ik niet elke dag 3kg aan Macbook + acculader over 120km aan bus en treinritjes wil slepen. Voor de studie heb ik alleen internet en een tekstverwerker nodig dus ik neem netjes de Transformer mee met het dock. Hij gaat eigenlijk alleen thuis van het dock af, als ik een filmpje wil kijken of even snel wil browsen.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef sander4444 het volgende:
Mijn laptop is er zojuist mee opgehouden en nu dus op zoek naar vervanging. Zit tegenwoordig vaak in de trein, maar wil er thuis ook nog op kunnen werken. Oude laptop was een 17", maar keek tegenwoordig vaak films via HMDI op mn tv, dus zo'n scherm is niet meer nodig.
Twijfel nu dus tussen een netbook (10" tot 12") of een tablet. Aangezien ik em dus ook thuis wil gebruiken zou een dockstation de ideale oplossing zijn of er thuis mee te kunnen werken en zonder station de tablet gemakkelijk mee in de trein kan nemen. Vraag is echter of de tablet ook echt alles kan wat je nodig hebt of dat je er toch echt nog een laptop/pc naast moet hebben om alles te kunnen..
Gebruikte vooral internet en office op mn laptop. Verder voor foto's, soms voor de bewerking ervan.
Transformer is heel basis voor office, de opmaak mogelijkheden zijn dat dus ook. Gebruik de TF dan ook alleen voor aantekeningen/concept teksten.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef sander4444 het volgende:
Mijn laptop is er zojuist mee opgehouden en nu dus op zoek naar vervanging. Zit tegenwoordig vaak in de trein, maar wil er thuis ook nog op kunnen werken. Oude laptop was een 17", maar keek tegenwoordig vaak films via HMDI op mn tv, dus zo'n scherm is niet meer nodig.
Twijfel nu dus tussen een netbook (10" tot 12") of een tablet. Aangezien ik em dus ook thuis wil gebruiken zou een dockstation de ideale oplossing zijn of er thuis mee te kunnen werken en zonder station de tablet gemakkelijk mee in de trein kan nemen. Vraag is echter of de tablet ook echt alles kan wat je nodig hebt of dat je er toch echt nog een laptop/pc naast moet hebben om alles te kunnen..
Gebruikte vooral internet en office op mn laptop. Verder voor foto's, soms voor de bewerking ervan.
Excel werkt wel zolang je de formules maar uit je hoofd weet. Maar net zoals Shiz zegt het is meer gemaakt om dingen te openen dan te maken.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef sander4444 het volgende:
Maar als ik dus eigenlijk echt een Excel-document wil maken voor bij een presentatie ben ik sowieso aangewezen op een laptop? En is dat dan ook het geval bij ppt? Want dan zou een tablet eigenlijk al een beetje afvallen..
Je kan gebruik maken van Google Docs.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef sander4444 het volgende:
Maar als ik dus eigenlijk echt een Excel-document wil maken voor bij een presentatie ben ik sowieso aangewezen op een laptop? En is dat dan ook het geval bij ppt? Want dan zou een tablet eigenlijk al een beetje afvallen..
Ah bedanktquote:Op donderdag 17 november 2011 19:06 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]
Je kan gebruik maken van Google Docs.
dat laatste wordt altijd op prijs gesteldquote:Op donderdag 17 november 2011 19:02 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Excel werkt wel zolang je de formules maar uit je hoofd weet. Maar net zoals Shiz zegt het is meer gemaakt om dingen te openen dan te maken.
Zelfde geval bij PPT bestanden, je kunt wel wat maken, maar je mist gewoon heel veel opties.
Shiz vat gewoon helemaal samen wat ik met mijn tablet doe![]()
Vooral de factor mobiliteit is geweldig, makkelijk 10 uur zonder stopcontact (bij gebruik), en openklappen en gaan meteen online zijn, geen wachten. Zie de mensen met een laptop nog steeds weer een stopcontact zoeken (of in de trein zuchten omdat er geen stroom is).
Denk dat de tablet niet geschikt is voor je aan de hand van bovenstaande vragen
Kan wel even een paar screenshots voor je maken?
De 32GB versie is niet heel veel duurder meer, vergelijk de prijs met de 16 GB versie en zeg of je het waard vindquote:Op donderdag 17 november 2011 23:31 schreef sander4444 het volgende:
Mocht ik besluiten toch de Transformer te nemen, is het dan aan te raden om de 32GB versie te nemen of om toch dan voor de 16GB versie te gaan en een 32GB micro SD kaart in de tablet te stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |