abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 11:11:34 #226
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_104429401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist de Asus binnen gekregen :D
Die is eigenlijk voor mijn vriendin haar verjaardag dus moet nog effe wachten tot 6dec :D
Nice, de betere kado's ^O^
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 16 november 2011 @ 11:48:37 #227
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_104430569
Ik heb em mijn vriendin maar gegeven die met een neusholteontsteking op bed ligt :)
Echter 1 vraag: Is het mogelijk om silverlight te installeren?
Mijn vriendin ziet graag uitzending gemist :)
pi_104430639
Nope kan niet. Silverlight is alleen voor Windows. Moet je even de "android gemist" app downloaden, werkt nog beter.
  woensdag 16 november 2011 @ 12:02:57 #229
34663 SpeedyGJ
pi_104431042
Oke ik zal daar eens naar kijken ^O^ bedankt!
  woensdag 16 november 2011 @ 17:13:42 #230
34663 SpeedyGJ
pi_104442156
Eerste ervaringen zijn goed :) echter weet ik niet hoe je de programma's kan sluiten, iemand een idee? of moet dit met een andere programma gedaan worden.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:25:31 #231
327191 RobertNL
For your gear.
pi_104442565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eerste ervaringen zijn goed :) echter weet ik niet hoe je de programma's kan sluiten, iemand een idee? of moet dit met een andere programma gedaan worden.
Niet nodig, hij sluit apps automatisch als er meer geheugen nodig is.
Je kan via instellingen --> apps wel handmatig apps killen.

Zelf had ik het eerst ook, het voelt heel verkeerd aan om iets niet ''uit'' te zetten na dat je klaar bent.
Geloof dat de optie in ICS wel weer ingebouwd wordt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 16 november 2011 @ 20:59:07 #232
34663 SpeedyGJ
pi_104451846
Aha oke bedankt voor je antwoord :)
  donderdag 17 november 2011 @ 17:55:35 #233
29132 sander4444
Jönköpings Södra IF
pi_104482162
Mijn laptop is er zojuist mee opgehouden en nu dus op zoek naar vervanging. Zit tegenwoordig vaak in de trein, maar wil er thuis ook nog op kunnen werken. Oude laptop was een 17", maar keek tegenwoordig vaak films via HMDI op mn tv, dus zo'n scherm is niet meer nodig.

Twijfel nu dus tussen een netbook (10" tot 12") of een tablet. Aangezien ik em dus ook thuis wil gebruiken zou een dockstation de ideale oplossing zijn of er thuis mee te kunnen werken en zonder station de tablet gemakkelijk mee in de trein kan nemen. Vraag is echter of de tablet ook echt alles kan wat je nodig hebt of dat je er toch echt nog een laptop/pc naast moet hebben om alles te kunnen..

Gebruikte vooral internet en office op mn laptop. Verder voor foto's, soms voor de bewerking ervan.
- verwijderd door admin -
pi_104482621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef sander4444 het volgende:
Mijn laptop is er zojuist mee opgehouden en nu dus op zoek naar vervanging. Zit tegenwoordig vaak in de trein, maar wil er thuis ook nog op kunnen werken. Oude laptop was een 17", maar keek tegenwoordig vaak films via HMDI op mn tv, dus zo'n scherm is niet meer nodig.

Twijfel nu dus tussen een netbook (10" tot 12") of een tablet. Aangezien ik em dus ook thuis wil gebruiken zou een dockstation de ideale oplossing zijn of er thuis mee te kunnen werken en zonder station de tablet gemakkelijk mee in de trein kan nemen. Vraag is echter of de tablet ook echt alles kan wat je nodig hebt of dat je er toch echt nog een laptop/pc naast moet hebben om alles te kunnen..

Gebruikte vooral internet en office op mn laptop. Verder voor foto's, soms voor de bewerking ervan.
Je moet maar voor jezelf nagaan of je typen op een tablet fijn vindt. Ik heb de Transformer juist om de reden dat ik niet elke dag 3kg aan Macbook + acculader over 120km aan bus en treinritjes wil slepen. Voor de studie heb ik alleen internet en een tekstverwerker nodig dus ik neem netjes de Transformer mee met het dock. Hij gaat eigenlijk alleen thuis van het dock af, als ik een filmpje wil kijken of even snel wil browsen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 17 november 2011 @ 18:27:21 #235
34663 SpeedyGJ
pi_104483178
Maar foto's bewerken? Daar krijg ik mijn twijfels een beetje over.
Ik denk dat je daarvoor beter een PC erbij kunt nemen of eventueel een laptop.
Je zou eigenlijk ook gewoon voor een 10" laptop kunnen gaan, klein maar fijn :)
pi_104483356
Ik zou het er eigenlijk op houden dat een tablet altijd een aanvulling is op het gebruik van een computer. Tenzij mensen voorheen eigenlijk nooit computers gebruikten voor andere dingen dan het minimale aan standaard taken. Zoals hiaf zegt is het voornamelijk zaak dat je op dagelijkse basis geen grote 'lompe' notebook met lader (en muis) hoeft mee te zeulen, je smartphone niet voldoet en je er dus wel voldoende productief mee moet kunnen zijn. Voor documenten lezen/aanmaken, internetbrowsen, e-mails lezen en entertainment (games/video/muziek) prima.

Onderweg en op het werk komt een tablet mij erg goed uit. Thuis echter, gebruik ik gewoon m'n notebook, is veel productiever en je kunt eens software en games installeren die alleen daarop willen werken. Stukje veelzijdigheid en kracht.

Op Android heb je trouwens wel Adobe Photoshop Express, maar dit is natuurlijk een sterk afgeslankte versie van die in de daadwerkelijke Creative Suite series. 't Is maar net of je het prettig vindt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 17 november 2011 @ 18:32:42 #237
327191 RobertNL
For your gear.
pi_104483365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef sander4444 het volgende:

Transformer is heel basis voor office, de opmaak mogelijkheden zijn dat dus ook. Gebruik de TF dan ook alleen voor aantekeningen/concept teksten.
Daarna zet ik ze op de FTP server. Dan pak ik de bestanden vanaf de server met mijn PC en maak ze netjes op :D

Foto's bewerken weet ik niet, verwacht ook heel basic (niet echt behoefte voor gehad).
Denk dat dit wel redelijke foto progammas zijn: http://www.androidworld.n(...)dobe-nu-beschikbaar/

Edit: Shiz was natuurlijk weer te snel ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 17-11-2011 18:38:11 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 18:46:20 #238
29132 sander4444
Jönköpings Södra IF
pi_104483874
Maar als ik dus eigenlijk echt een Excel-document wil maken voor bij een presentatie ben ik sowieso aangewezen op een laptop? En is dat dan ook het geval bij ppt? Want dan zou een tablet eigenlijk al een beetje afvallen..
pi_104484373
Het kan in feite allemaal wel, je hebt genoeg officevarianten op Android die dus ook met excelsheets en powerpoints werken. Maar het werkt niet zo effectief, overzichtelijk en met dezelfde functies als je gewend bent. Het is meer voor uitlezen van die documenten dan het creëren ervan bedoeld. Zoals gezegd, stukken tekst typen geen probleem, maar verder werkt het nogal beperkend. Ik zou het echt niet willen zien als vervanging, maar als basic toevoeging. Je boet iets in, wat weer goedmaakt in termen van mobiliteit en onderweg vooral uitblinkt vanwege de toegankelijke entertainmentmogelijkheden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 17 november 2011 @ 19:02:51 #240
327191 RobertNL
For your gear.
pi_104484531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef sander4444 het volgende:
Maar als ik dus eigenlijk echt een Excel-document wil maken voor bij een presentatie ben ik sowieso aangewezen op een laptop? En is dat dan ook het geval bij ppt? Want dan zou een tablet eigenlijk al een beetje afvallen..
Excel werkt wel zolang je de formules maar uit je hoofd weet. Maar net zoals Shiz zegt het is meer gemaakt om dingen te openen dan te maken.
Zelfde geval bij PPT bestanden, je kunt wel wat maken, maar je mist gewoon heel veel opties.

Shiz vat gewoon helemaal samen wat ik met mijn tablet doe O+
Vooral de factor mobiliteit is geweldig, makkelijk 10 uur zonder stopcontact (bij gebruik), en openklappen en gaan meteen online zijn, geen wachten :D. Zie de mensen met een laptop nog steeds weer een stopcontact zoeken (of in de trein zuchten omdat er geen stroom is).

Denk dat de tablet niet geschikt is voor je aan de hand van bovenstaande vragen ;)
Kan wel even een paar screenshots voor je maken ;)?

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 17-11-2011 19:09:17 ]
pi_104484652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef sander4444 het volgende:
Je kan gebruik maken van Google Docs.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:08:53 #242
327191 RobertNL
For your gear.
pi_104484749
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:06 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Je kan gebruik maken van Google Docs.
Ah bedankt :D gebruik nu nog polaris office, straks ook de (nieuwe) Google docs app even proberen.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:55:41 #243
29132 sander4444
Jönköpings Södra IF
pi_104487247
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Excel werkt wel zolang je de formules maar uit je hoofd weet. Maar net zoals Shiz zegt het is meer gemaakt om dingen te openen dan te maken.
Zelfde geval bij PPT bestanden, je kunt wel wat maken, maar je mist gewoon heel veel opties.

Shiz vat gewoon helemaal samen wat ik met mijn tablet doe O+
Vooral de factor mobiliteit is geweldig, makkelijk 10 uur zonder stopcontact (bij gebruik), en openklappen en gaan meteen online zijn, geen wachten :D. Zie de mensen met een laptop nog steeds weer een stopcontact zoeken (of in de trein zuchten omdat er geen stroom is).

Denk dat de tablet niet geschikt is voor je aan de hand van bovenstaande vragen ;)
Kan wel even een paar screenshots voor je maken ;)?

dat laatste wordt altijd op prijs gesteld :)
  donderdag 17 november 2011 @ 22:19:21 #244
34663 SpeedyGJ
pi_104495175
Hebben jullie ook draadloos internet? Zo ja welke provider?
Zit even wat rond te kijken maar kom het niet echt uit.
pi_104495633
Begin eens bij Google... dan vind je o.a.
http://www.bellen.com/mobiel-internetten/vergelijking-tarieven/
  donderdag 17 november 2011 @ 23:31:23 #246
29132 sander4444
Jönköpings Södra IF
pi_104498357
Mocht ik besluiten toch de Transformer te nemen, is het dan aan te raden om de 32GB versie te nemen of om toch dan voor de 16GB versie te gaan en een 32GB micro SD kaart in de tablet te stoppen?
  donderdag 17 november 2011 @ 23:59:15 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_104499370
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:31 schreef sander4444 het volgende:
Mocht ik besluiten toch de Transformer te nemen, is het dan aan te raden om de 32GB versie te nemen of om toch dan voor de 16GB versie te gaan en een 32GB micro SD kaart in de tablet te stoppen?
De 32GB versie is niet heel veel duurder meer, vergelijk de prijs met de 16 GB versie en zeg of je het waard vind :P

Zelf gebruik ik het interne geheugen amper, al mijn muziek staat in Google music in films onderweg staan vaak op een usb stick of sd kaartje. Als ik thuis op de TF een film kijk dan stream ik hem wel vanaf de server.

Bestanden doe ik zoals eerder gezegd of via FTP of via de cloud zodat ik er thuis ook makkelijk bij kan. Geloof dat ik intern van de 16GB nog 13 over heb.

Maar zelf heb ik dan ook overal internet (campus, trein, thuis) en anders maak ik wel een hotspot met mijn Desire (met root via bluetooth). Oplaadkabel van de telefoon in de USB van het dock en gaan :D.

Zal morgen even screenshots maken ;) Lang leve google:

vrijdag 18 november 2011 @ 11:19:56 #248
29132 sander4444
Jönköpings Södra IF
pi_104506741
is de asus slider eigenlijk niet een betere optie dan de transformer met dock?
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:33:31 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_104507124
Tablet is (als tablet) zwaarder. Is maar onder één hoek in te stellen. Heeft geen touchpad. Is wat duurder. Is door complexere constructie eerder vatbaar voor defecten. Totale batterijduur is minder.

Verder ligt het er maar net aan hoe je je tablet invulling wilt geven en wat je prettig vindt werken.
pi_104507847
Ik denk inderdaad ook dat de transformer toch handzamer is mede omdat je de tablet kunt loskoppelen van het toetsenbord waardoor hij lichter word.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')