lever mij een stekker en een stekkerdoos en ik fix er 1quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef exlurker het volgende:
Nee een converter naar perilex bestaat niet,maar misschien is je kookplaat wel om te zetten naar 2 x 230V met een perilexstekker
Kan ik ook, zelfs zonder stekkerdoos, maar het is niet de weg.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:11 schreef T42 het volgende:
[..]
lever mij een stekker en een stekkerdoos en ik fix er 1
en wat is die oplossing dan??? een ander fornuis? er zitten maar 2 draden aan zijn fornuis... (L-N-E)quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:28 schreef exlurker het volgende:
[..]
Kan ik ook, zelfs zonder stekkerdoos, maar het is niet de weg.
We proberen hier steeds de mensen de juiste oplossing aan te bieden
De contactdoos vervangen voor een 'normale' contactdoos zal niet lukken omdat ik op een studentenkamer zit. Ze willen niet dat je zomaar de dozen veranderd. Is het dan wel gewoon mogelijk om een perilex stekker te kopen en de 'normale' stekker te vervangen? Zo ja, waar kan ik zo'n aansluitschema vinden?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:17 schreef exlurker het volgende:
kookplaat is 3400 watt , kan dus op een aparte 230V groep, maar TS geeft aan dat die niet beschikbaar is en wel een perilex kookaansluiting. De mooiste oplossing is dus een perilex aansluitsnoer en de kookplaten afzonderlijk aansluiten. zo ontstaat er een mooie belastingverdeling
Andere mogelijkheid is de perilexwandcontactdoos vervangen door een normale wandcontactdoos en de vrije draden spanningsvrij maken
juist omdat die perilex een apartegroep is was dat min of meer mijn oplossing ook alleen had ik de stekker laten zittenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:17 schreef exlurker het volgende:
kookplaat is 3400 watt , kan dus op een aparte 230V groep, maar TS geeft aan dat die niet beschikbaar is en wel een perilex kookaansluiting. De mooiste oplossing is dus een perilex aansluitsnoer en de kookplaten afzonderlijk aansluiten. zo ontstaat er een mooie belastingverdeling
Andere mogelijkheid is de perilexwandcontactdoos vervangen door een normale wandcontactdoos en de vrije draden spanningsvrij maken
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:28 schreef MewBie het volgende:
Gewoon een perilex stekker op je kookplaat zetten.
TS moet absoluut geen veranderingen aan zijn kookplaat aanbrengen, deze kookplaat is gekeurd als 1 x 230 V en niet als 2 x 230 V, dit soort veranderingen maken de keuring ongeldig.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef exlurker het volgende:
Nee een converter naar perilex bestaat niet,maar misschien is je kookplaat wel om te zetten naar 2 x 230V met een perilexstekker
Is absoluut niet nodig.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:03 schreef T42 het volgende:
[..]
en wat is die oplossing dan??? een ander fornuis? er zitten maar 2 draden aan zijn fornuis... (L-N-E)
Ja dit is goed mogelijk, zie bovenstaand.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:02 schreef greatchampion het volgende:
[..]
De contactdoos vervangen voor een 'normale' contactdoos zal niet lukken omdat ik op een studentenkamer zit. Ze willen niet dat je zomaar de dozen veranderd. Is het dan wel gewoon mogelijk om een perilex stekker te kopen en de 'normale' stekker te vervangen? Zo ja, waar kan ik zo'n aansluitschema vinden?
Inderdaad meten is weten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:40 schreef exlurker het volgende:
Normaal zit bij een perilex wandcontactdoos uitgevoerd als 2 x 230V de nuldraden links en rechts boven, maar ik ben het ook ze links onder en boven tegen gekomen. Ook kan de perilexwandcontactdoos uitgevoerd zijn als 3 fase + nul, daar zit de nuldraad links boven
In de meterkast is te zien of het een 2 x 230V of een 400V aansluiting betrefd
Het is dus altijd aangeraden om eerst te meten hoe alles is aangesloten voordat je de aanpassing gaat maken
Het zal een kookgroep betreffen, die is gezamenlijk geschakeld.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:25 schreef exlurker het volgende:
Als je een van de twee groepen gebruikt kan je inderdaad een groep afschakelen in de meterkast, weet je gelijk waar je de draden aan moet sluiten in de perilexstekker om je kookplaat te kunnen gebruiken, als het goed is aangesloten zit de fasedraad onder de nul van dezelfde groep
Is het dan niet veiliger om het wel af te sluiten aangezien je het toch niet gebruikt?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Het zal een kookgroep betreffen, die is gezamenlijk geschakeld.
Hiervan moet je dus geen groep afschakelen, is ook helemaal niet nodig.
Ondanks dat er 2x fase en 2x nul zit hoeft ts er maar 1 te gebruiken, de andere groep heeft dan wel spanning maar doet hier verder niets mee.
Zit er geen geaarde stekker aan?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:39 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Is het dan niet veiliger om het wel af te sluiten aangezien je het toch niet gebruikt?
Heb trouwens even naar m'n kookplaat stekker gekeken. Deze heeft geen aarde (weird?) Dit vormt geen probleem toch?
Dat is een stekker zonder randaarde, de aarde zit hier dus niet bij.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:45 schreef greatchampion het volgende:
Zo'n stekker zit aan m'n kookplaat. Het is trouwens een nieuwe kookplaat van Duitse makelij.
[ afbeelding ]
Inderdaad, valt me eerlijk gezegd een beetje tegen met de gebruikte kabel, 2x 1,5mm2 kan natuurlijk wel maar dit is ook wel richting maximum van de kabel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:53 schreef greatchampion het volgende:
Het is een inductiekookplaat met 2 pits voor 120 euro. Echt duur is het niet maar goedkoop ook weer niet :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |