Raider II is het nummer dat Lizard had moeten zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:32 schreef bazbo het volgende:
Met deze plaat heeft Wilson zijn genie definitief bevestigd. Je kunt horen dat hij de afgelopen tijd veel werk heeft verricht aan de heruitgaven van de eerste King Crimson platen. Het epos 'Raider II' bijvoorbeeld is overduidelijk beïnvloed door het album 'Lizard'. Ook het laatste stuk op de eerste cd heeft die bevreemdende Crimsonfreakstijl.
Het gitaarwerk is fenomenaal, de drums zitten giga-knalhard in de mix en de blazerspartijen grenzen vaak aan totaal geniale gekte. Dit is een meesterwerk.
Deze komt voorlopig de speler niet uit!
Hoewel ik Lizard briljant vind, is deze mij wel erg 'springerig' en doen een aantal stukken af aan het geheel. Bij Raider II heb ik dat voor zover niet.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:19 schreef Poespas het volgende:
Zeg ik nu iets heel geks als ik Lizard beter vind dan Raider II?
Daarmee wil ik overigens niet beweren dat ik dit album slecht vind, bij lange na niet.
Dit album is voor mij een van de beste albums van het jaar en evenaart qua kwaliteit zelfs het belachelijk goede Lightbulb Sun.Prachtplaat.
Ook wel een beetje Red zelf, vanaf 17:22 ongeveer. Bas lijkt er vrij veel op.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:24 schreef bazbo het volgende:
Gedurende de plaat hoor ik niet alleen Lizard (het nummer), maar ook CIrkus, Indoor Games en invloeden van Wake of Poseidon en Red (One More Red Nightmare!) en meer! Deze plaat vergt nog heel wat luisterbeurten voordat alle geheimen zijn prijsgegeven. Ik begin 's opnieuw.
quote:
quote:
Als jouw vrienden en familie van je houden, dan begrijpen ze hetquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef Bot13 het volgende:
Ik liep een beetje achter, had nog niet echt veel van het album gehoord (behalve het freaky-duivelse-figuur-met-kraakgeluiden).
Toen besloten hem toch niet live te gaan zien (niet bewust, ik dacht gewoon dat het "mwah" zou zijn).
Nu net het hele album geluisterd... Oh mên. Ik heb me heel, héél erg vergist! Had ik 'm nu maar live gezien hiermee. Fuck!! Ik vind dit echt zijn beste solo-album tot nu toe!
(edit: ik zie dat ie nog gaat optreden @ Boerderij Zoetermeer? Op 30 oktober? Mijn verjaardag?Zeker al uitverkocht?
)
edit2: om 20:30. Dan heb ik nog visite over de vloer. Iemand, maak me dood. Doe het maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |