Bijv hier: [Game PC] Discussie hardware topic zit er amper 10 fps verschil tussen die twee.. daar kan ik dus wel mee leven. En de prijs van de HD6970 zit op Alternate tussen ¤304,- en ¤339,-..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik haal ongeveer 30/40 euro?
Geen benchmarks, maar de xx50 modellen presteren meestal niet zo heel denderend.
6950quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik haal ongeveer 30/40 euro?
Geen benchmarks, maar de xx50 modellen presteren meestal niet zo heel denderend.
Waarom de pro versie van het mobo?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:15 schreef Ireyon het volgende:
Na lang kloten en twijfelen, denk 'k dat dit 'm voor mij toch echt gaat worden:
[ afbeelding ]
Waar ik flink over twijfelde dus nog graag hoor of ik het juist heb:
- Een i7 2600K i.p.v. deze i5 2500K is het extra geld niet waard
- Zelfde geldt voor een HD6970 i.p.v. deze HD6950
- En tevens voor DDR3-1600 geheugen i.p.v. deze DDR3-1333
Waar ik nog over twijfel:
- Aparte processorkoeling en extra casefans; is het nodig als ik me totaal niet ga bezighouden met overclocken en dat soort dingen? Misschien alleen vanwege extra stilte zat ik aan de Cooler Master Hyper TX3 te denken.. voor die 20 euro..
- Valt er nog wat te bezuinigen op de voeding of het mobo? Wat voeding betreft is 700W misschien nogal overdreven, maar aan stilte hecht ik wel veel waarde en deze doet het erg goed in de reviews. Wat betreft het mobo wil ik wel van SRT gebruikmaken, maar heb deze gewoon gekozen omdat die in de BBG werd genoemd.
Die had ik zelf nog niet gevonden, prima tip, bedanktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:10 schreef Kw4Kje het volgende:
Ireyon, leuk systeempje
Alleen kan de voeding een stuk goedkoper, ik zelf zou voor de OCZ ModXStream Pro 700W gaan.
Nog niet zolang geleden de 600w hiervan bij me broertje in z'n kast gebouwd, nauwelijks hoorbaar. Je zult eerder de fans van de kast horen die je hebt uit gekozen.
Kijk eens naar deze review, daar wordt je sowieso wijzer van: http://tweakers.net/revie(...)rden-vergeleken.htmlquote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die had ik zelf nog niet gevonden, prima tip, bedankt.
En het mobo.. tja.. daar wordt ik niet wijzer door de enorme hoeveelheid keuze dus heb gewoon die uit de Best Buy Guide genomen (al zie 'k nu dat die niet Pro was.. al scheelt 't op Alternate niks qua prijs). Maar bijv. de nog goedkopere Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, dat lijkt me ook gewoon een prima kaart?
Vermeld wat voor moederbord het is, zoekt makkelijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil mijn geheugen upgraden![]()
Zat te kijken wat voor geheugen er nou in ging maar op de website staat:
Actual available memory may be less
Wat houd dit in?
Volgens specs: DDR2 - 667mhz.
Kan het inhouden dat ik ook een 800mhz kan draaien?
Weet verder niet waar ik deze vraag kan plaatsen dus probeer het hier maar
Dit is het moederbord.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:08 schreef Solique het volgende:
[..]
Vermeld wat voor moederbord het is, zoekt makkelijker.
Tot DDR2 667mhz wordt ondersteund staat er.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is het moederbord.
Asus
PC is inmiddels al heel wat jaren oud, maar voor volledig nieuw systeem zit er even niet in, upgrade van geheugen en processor zou voor nu wel voldoende moeten zijn, al ben ik er nog niet helemaal uit welke processor ik zal nemen.
Ja wist ik, maar wat houd dat andere in danquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:14 schreef Solique het volgende:
[..]
Tot DDR2 667mhz wordt ondersteund staat er.
Dat het moederbord max. 4GB ondersteund, maar dat het systeem er minder kan bezitten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja wist ik, maar wat houd dat andere in dan
In dit geval met een standaard HP/Compaq machine zou ik er zelf niet te veel aan upgraden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aah zo ik snap em oke![]()
En wat betreft de processor, er zit nu een dual core 2 E4400 in, ik kan tot de E6700 gaan maar die kom ik nergens tegen, zou ik veel merken met de E6600? Of zou een upgrade van een moederbord een betere optie zijn.
Oke bedanktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:34 schreef Solique het volgende:
[..]
In dit geval met een standaard HP/Compaq machine zou ik er zelf niet te veel aan upgraden.
Dit soort machines worden gemaakt met de gedachte uitgebalanceerd te zijn voor bedrijven.
Te veel upgraden brengt je alleen maar in de problemen omdat je achteraf zowat alles hebt vervangen, kan je beter naar een nieuwe (zelfbouw) machine kijken.
Gooi je eisen eens neer, dan kunnen mensen je adviseren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oke bedanktdan nog maar even doorsparen
budget, zeker niet onbelangrijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn eis:
Snelste PC van de werelddat zou iedereen wel willen
Neh effe serieus:
Gewoon een PC voor dagelijks gebruik en moet toch weer 3/4 jaar mee gaan.
Dual Core 2 - 3/4gb aan ram geheugen.
Spellen spelen doe ik weinig, al zal dat meer komen door de videokaart die ik er nu in heb, de kan na lange niet alles aan, dus een redelijke videokaart zou een optie kunnen zijn om b.v GTA te kunnen draaien. (GTA 3 / vc / sa kan ik wel draaien, bij GTA 4 helaas niet speelbaar.)
Opslag, geen 100tb, 500gb is voldoende, heb er nu een 350 in en die is nog lang niet vol![]()
Heb een Logitech Z5500 speaker set, dus een redelijke geluidskaart zou een optie kunnen zijn om het kwaliteit eruit te halen.
Monitor heb ik wel.
TT/Muis heb ik ook![]()
Zijn we nog wat vergeten?
solique heeft gelijk, maar de mobo-fabrikant dekt zich ook in vanwege 32-bits systemen van windows. Die kunnen maar 3 of 3.5 gb aanspreken als er toch 4gb in zit.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja wist ik, maar wat houd dat andere in dan
2e handsje van Tweakers.net? Daar vind je meestal wel leuke (zelfbouw)systemen die je dan ook zelf weer kan upgraden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Buget is niet zo heel erg groot.
400 a 500 euro voor nu.
Normaal gebruik met foto programma's / en bij redelijk videokaart games spelen, het hoeft zeker niet de nieuwste games te zijn.
Uiteraard upgrade mits nodig in de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |