Dus jij zegt eigenlijk dat het dan weer geen toegevoegde waarde heeft?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Een SSD zakt snel in prijs overigens. 120 GB was een jaartje terug niet te betalen en is nu gewoon een euro per GB.
Qua prestaties heb je er geen kut aan en je moet je opslag van elk programma wijzigen naar een andere schijf.
Nou ja, toegevoegde waarde... Het is gewoon flitsend snel. Youtube maar eens op SSD.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:42 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dus jij zegt eigenlijk dat het dan weer geen toegevoegde waarde heeft?
Collega van me had het ook al ooit over die SSD drives. Helemaal lyrisch was 'ie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nou ja, toegevoegde waarde... Het is gewoon flitsend snel. Youtube maar eens op SSD.
De aansluiting is exact hetzelfde als een normale sata schijf. Ze zijn alleen iets kleiner als een normale harde schijf maar je krijgt er een frame bij waar je de SSD in vast schroeft en dat frame is net zo groot als een harde schijf en past dus zo in een 3.5" bay.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:49 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Collega van me had het ook al ooit over die SSD drives. Helemaal lyrisch was 'ie.
Ze zijn nog wel behoorlijk aan de prijs zie ik.
Stomme vraag, maar hoe sluit je zo'n ding eigenlijk aan?
Nice.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:53 schreef Auti het volgende:
[..]
De aansluiting is exact hetzelfde als een normale sata schijf. Ze zijn alleen iets kleiner als een normale harde schijf maar je krijgt er een frame bij waar je de SSD in vast schroeft en dat frame is net zo groot als een harde schijf en past dus zo in een 3.5" bay.
Enige voordeel is dat ie verdomd snel gaat, geen bewegende delen heeft en met een beetje onderhoud (dus alle dynamische dingen naar een andere HD zodat je zo min mogelijk dingen op en neer schuift) geen last heeft van ophopingen op de HD voor het systeem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:54 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Nice.
En het fungeert verder gewoon precies als een normale HD?
Enige nadeel is dus dat ze nog maar te koop zijn met betrekkelijk laag aantal GB's...
Toch maar eens in overweging nemen dan...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat ie verdomd snel gaat, geen bewegende delen heeft en met een beetje onderhoud (dus alle dynamische dingen naar een andere HD zodat je zo min mogelijk dingen op en neer schuift) geen last heeft van ophopingen op de HD voor het systeem.
Worden de resultaten nog naar een bestand weggeschreven? Want mijn scherm gaat aan het einde van de test gewoon op zwart. En dan kan ik alleen nog maar een harde reset gevenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:31 schreef Auti het volgende:
Ik score net 8915 punten in 3dmark11![]()
Weet niet of deze link werkt
http://3dmark.com/3dm11/1746618;jsessionid=12h3po99eyx5b?show_ads=true&page=%2F3dm11%2F1746618%3Fkey%3DHLBFeL8D0rJNa99FywLATEPyL5StK5
Ik ben tevreden.
Nee ze komen in de ORB, online result browser. Dat je scherm op zwart springt dat is niet goed.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:26 schreef Devv het volgende:
[..]
Worden de resultaten nog naar een bestand weggeschreven? Want mijn scherm gaat aan het einde van de test gewoon op zwart. En dan kan ik alleen nog maar een harde reset geven.
En wanneer je dus een Z68 mobo hebt met Intel's SRT, kun je je SSD als cache voor de HDD gebruiken waardoor ook lezen en schrijven naar je HDD een boost krijgt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat ie verdomd snel gaat, geen bewegende delen heeft en met een beetje onderhoud (dus alle dynamische dingen naar een andere HD zodat je zo min mogelijk dingen op en neer schuift) geen last heeft van ophopingen op de HD voor het systeem.
Dat ga ik morgen uit proberen en testen en dergelijke.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wanneer je dus een Z68 mobo hebt met Intel's SRT, kun je je SSD als cache voor de HDD gebruiken waardoor ook lezen en schrijven naar je HDD een boost krijgt.
Ik had al een vermoeden dat dit niet helemaal de bedoeling wasquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat je scherm op zwart springt dat is niet goed.
Wat is nou slim om op een ssd te gooien? Windows en programma's die je vaak gebruikt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:39 schreef Leanishibe het volgende:
Als je nu een PC gaat samenstellen moet je er een SSD in gooien.
Niet per se dingen die je vaak gebruikt, maar software die relatief traag opstart. Een hoop editing of render-software zoals Photoshop bijv.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:02 schreef rumiii het volgende:
[..]
Wat is nou slim om op een ssd te gooien? Windows en programma's die je vaak gebruikt?
Dus als ik het goed begrijp starten dingen sneller op? Dat is de bedoeling van een ssd, sneller opstarten? Ik kijk zo wel op internetquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet per se dingen die je vaak gebruikt, maar software die relatief traag opstart. Een hoop editing of render-software zoals Photoshop bijv.
Zie mijn eerste reactie daarop, ook op jou, maar dat schijnt dus nog net niet helemaal lekker te werken, waardoor een losse SSD sneller zou zijn in de meeste omstandigheden. Maar het zou erg hoe dan ook erg lekker werken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wanneer je dus een Z68 mobo hebt met Intel's SRT, kun je je SSD als cache voor de HDD gebruiken waardoor ook lezen en schrijven naar je HDD een boost krijgt.
Doe ik lekker niet!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:39 schreef Leanishibe het volgende:
Als je nu een PC gaat samenstellen moet je er een SSD in gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |