Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 12:38 |
Vorig jaar zomer heb ik een begin gemaakt om een lang gekoesterde wens in vervulling te brengen. Mijn eigen phase I Renault 11 Turbo. Hierbij een verslag van de reis die ik vorige zomer samen met mijn pa heb ondernomen om twee R11 Turbo's naar NL te halen. De ene (Groen) gaat als donor dienen, de Witte als basis voor het eindresultaat... Met veel goede moed had ik natuurlijk mijn camera mee genomen. Helaas was ik de volle accu vergeten... DOM! Gelukkig zijn er tegenwoordig ook fotocamera's met telefoonfunctie... Zaterdagochtend liep om 04:00 mijn wekker af. Nog sneller dan ooit was ik mijn bed uit, het is tenslotte de dag dat we naar Frankrijk afreizen om mijn nieuwe aanwinsten op te halen. Om 05:00 reden we weg uit Ede, mijn pa en ik samen. De snelste route volgens de TomTom liep over Oberhausen, dus wij zetten snel koers richting Duitsland. We hadden de auto-ambulance bovenop de oprijwagen gezet waardoor we op de heenweg een hogere kruissnelheid konden aanhouden. ![]() De chauffeur van de heenweg. ![]() Bijna op de helft... ![]() Op een paar wegwerkzaamheden en een verdwaalde thermoskan koffie hebben we een vlotte reis gehad want ondanks een zoektocht naar een tankstation waren we toch nog om 10:55 ter plaatse in het Franse Oberhausbergen. :wink: ![]() http://img295.imageshack.us/img295/3353/img0099custom.jpg (copy/paste deze link) De verdwaalde thermosfles. ![]() Daar aangekomen eerst de autoambulance van de oprijwagen gehaald, toen eerst de Groene Donor op de auto en daarna de Witte op de autoambulance. Wat me opviel is dat de witte auto ineens geen bumpers meer had, die bleken op de groene te zitten want in de witte lagen groen gespoten bumpers... ![]() ![]() ![]() Nadat het hele stel compleet kregen we een drankje aangeboden van de verkoper, we gingen het huis binnen van de garage. In deze garage stond een heuse Bugatti uit 1928, de restauratie had 16 jaar geduurd en was nu klaar. Toch een blijk van smaak, Bugatti & Renault... Binnen hebben we het papierwerk in orde gemaakt (in Frankrijk echt een stuk makkelijk dan in Nederland en het kost nog eens geen geld ook...)! Daarna zijn we met het hele span terug naar Nederland gereden, deze keer via Duitsland en Venlo. Onderweg zijn we 2x gestopt om de spanbanden te controleren en waar nodig opnieuw af te spannen. Zodra we thuis zijn gekomen heb ik eerst een paar goede foto's gemaakt, ik wilde ze natuurlijk wel vastleggen. ![]() Hieronder enkele foto's voorzien van wat commentaar. ![]() ![]() De gehele combinatie, zoals te zien heeft de Groene uit schade gehad linksachter. ![]() TURBO!! De stickerset is niet helemaal lekker meer na 26 jaar, en dus op zoek naar een nieuwe stickerset. ![]() Interieur van de Witte, de tellerbak zit in de Groene auto. ![]() Hier zal de tank van de Groene onderkomen...:P ![]() Kale neus van een Phase 1½ ![]() Interieur van de Groene (oorspronkelijk uit de witte), gaat weer in de witte komen. De stoelen zijn nog erg mooi en zitten goed! De witte had 131.000 gereden toen hij uit elkaar gesloopt werd. ![]() Remus sportuitlaat, ben er nog niet uit of deze ook op de witte komt. Klinkt toch wel leuk namelijk... Maar ja, het zat er origineel niet op hè. ![]() 2 velgen zijn al opnieuw gespoten, dat scheelt mij werk en het is nog eens erg netjes gedaan ook! ![]() De Groene in de stalling, de Witte staat er naast maar toen was de geheugenkaart vol... Aangezien ik jullie vanaf hier al bijna kan zien denken... Wat is dan nu de planning? De groene zal ik zoveel mogelijk strippen, ook hiervan ga ik kijken wat ik kan/wil bewaren en wat ofwel te rot is of waar ik iemand anders blij mee kan maken. Als de groene dan klaar is gaat hij naar de sloop. In de weken daarna ben ik bezig geweest met het sorteren, uitzoeken en opruimen van alle (reserve)onderdelen die bij de auto zitten. Hieronder een aantal foto's ter impressie. ![]() ![]() Ik moet bekennen dat er toch wel een hele hoop onderdelen bij zo'n auto zitten waarvan ik eigenlijk niet weet wat het is of wat het doet. ![]() Hierna heeft het project een tijd stil gelegen i.v.m. werk en een verhuizing. Inmiddels is mijn eigen huisje zover klaar dat ik weer met de R11's bezig kan. Daarom heb ik dit weekend de DonoR11 naar mijn huis gehaald (speciaal een huisje gekocht met ruime garage). Hieronder een reportage. Zo werd de R11aangetroffen in de stalling; beide voorbanden plat en geen leven meer in de accu. Omdat we met de lege banden totaal geen beweging in de auto kregen zijn we even snel naar Barneveld gereden om daar bij de Brezan een voetpomp + nieuwe accu te gaan halen. ![]() Terug gekomen mijn pa aan het werk gezet met de voetpomp om de voorbanden weer wat lucht te geven. Ikzelf ben de accu's om gaan wisselen. ![]() Banden opgepompt en de nieuwe accu gemonteerd. Maar toch nog geen leven te krijgen in het motortje, had dan ook en jaar niet meer gelopen ![]() De 11 op de aanhanger, achter de Laguna. Onderweg blijkt dat zo'n V6-24v toch een stuk geschikter is als trekauto dan de 2.0 in de Laguna (paar jaar geleden mijn ex-R11 TXE Electronic van Nunspeet naar Scherpenzeel gebracht met een ander R9-11 Cludlid samen, ging maar net toen achter de 2liter.) ![]() ![]() Een paar foto's van de 11 in de garage bij mij thuis. EINDELIJK staat ze er! *:)* ![]() ![]() ![]() ![]() In mijn garage, mooi plekje voor de 11! De 11 was toch wel erg vies geworden van een jaartje stalling en ook al is dit de DonoR11, dat verdient zo'n auto ook weer niet natuurlijk. Dus er moest gewassen worden!! ![]() ![]() Eigenwijs dat ik ben wilde ik toch nog de motor draaiende zien te krijgen. Dus ben ik volhardend achter het stuur gekropen en langzaamaan kwam er steeds meer leven in het blokje. Eerst op 3 cylinders, daarna deden ze allemaal weer mee. ![]() ![]() ![]() Stationair loopt het blokje nog niet helemaal lekker, maar kreeg het niet voor elkaar om zo 1-2-3 de Solex helemaal goed af te stellen. ![]() Gisteravond ben ik gelijk maar begonnen om het interieur vast wat te demonteren: ![]() ![]() Ook deze 11 heeft last van water in de achterbak ![]() ![]() ![]() Ik zit heel erg te twijfelen of ik het schuifdakje wat in deze DonoR11 zit ook zal demonteren om de 5deurs te zetten. Het voordeel van zo'n dakje is natuurlijk enorm, al helemaal omdat de auto in de regen straks toch niet buiten te vinden zal zijn... ![]() En nog even een plaatje van de Franse Lampen... 8) ![]() | |
Opa.Bakkebaard | woensdag 24 augustus 2011 @ 12:46 |
Kan je niet beter de groene opknappen dan? Zo op het oog ziet ie er nog best redelijk uit toch? Tof dat je zoveel moeite doet voor dit specifieke model. ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 24-08-2011 12:52:47 ] | |
FalleNk810i | woensdag 24 augustus 2011 @ 12:52 |
Nog nooit van dit type Renault gehoord, maar voor een Renault vind ik m wel gaaf ![]() Succes ermee, klinkt als een leuk project ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 24 augustus 2011 @ 12:54 |
IK heb niet zoveel met Franse auto's maar dit zijn wel gave exemplaren. Die 3-deurs is een strak model. Wat voor een blok ligt erin? | |
henkiedegekste | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:00 |
Gaaf project man! Echt mooi om te zien hoeveel tijd en moeite je in dit proces hebt gestoken voor een auto die de gemiddelde persoon als schroot ziet. | |
blup | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:07 |
Die schuur ken ik, sterker nog ik ben daar eens geweest en heb je 11 zien staan. Vriend van l0we? | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:18 |
Had ook gekunt, die groene opknappen. Maar daar is de carrosserie linksachter echt lelijk door een schade in het verleden. Daarnaast wil ik een 5-deurs Turbo rijden, zijn in NL niet geleverd. Zo'n Renault 5 Turbo 2 is natuurlijk erg vet, maar niet te betalen! Het blok is een 1400cc turbo, ook geleverd in de Renault 5 GT Turbo. In de R11 zit die standaard op 115PK. Uhhh, bedankt.. ![]() Grappig, wat is de wereld dan toch klein. Maar ben geen vriend van l0we, heb hem weleens gesproken daar toen hij met de Renault 6 bezig was. | |
blup | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:19 |
Ik ben daar eens geweest om bij l0we een trekhaak op te halen voor mn 5. | |
Klonk | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:23 |
Tof project, beetje vergeten model, maar tof en snel, erg benieuwd naar het resultaat | |
El_Liberaliste | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:28 |
Gaaf project! Zie je bijna nooit meer die wagens. Ik meen dat Joris uit De huilende professor (Bassie en Adriaan) er ook een had ![]() | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:31 |
En rijdt de 5 nog steeds vrolijk rond met de trekhaak eronder? Wat voor 5 heb je? Voor huidige maatstaven valt snel ook wel mee. 9 seconden naar de 100km/h en een top van 190km/h. Maar destijds, voor de klasse auto, inderdaad goed snel. Bedankt! Leuk weetje over Bassie & Adrian, nooit geweten. Zal eens kijken of ik daar iets van kan vinden. ![]() | |
blup | woensdag 24 augustus 2011 @ 15:39 |
De 5 rijdt nog steeds, 1.4 automaatje ![]() | |
pgrferrari | woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42 |
Ik moest toen ik de TT zag denken aan onderstaande Renault uit de film Rien à déclarer. Maar dat is een getunede Renault 4 ![]() Echt een leuke film om te zien. Verder natuurlijk een mooi topic dat ik zeker ga volgen ![]() | |
cofi | woensdag 24 augustus 2011 @ 15:49 |
Mooi project! | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 22:44 |
Vanavond nog weer even bezig geweest. Voornamelijk met het demonteren van het front (bumper, koplampen, grille, motorkap en zijschermen). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 22:46 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Headlong op 24-08-2011 22:46:50 (Dubbele post) ] | |
ZwartmetSuiker | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:16 |
Die uitlaat is wel gaaf. Op een 'sportauto' hoort immers ook geen zeikpijp ![]() | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:18 |
Ghehe, Remus power! ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:20 |
Ach da's aardig spul toch ![]() | |
ayumu | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:20 |
Renault 11 ![]() ![]() | |
blup | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:26 |
Heeft dat ding trouwens ook gewoon een C2J turbo net als in de GTT? Ik zou wel eens ooit voor de gein me 5 automaat om willen bouwen tot een turbo blokje + behorende handbak :-) | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:34 |
Gave reclame! In de basis is het inderdaad exact hetzelfde blok als in de 5GTT, echter omdat de 5 net wat later kwam met deze motor is die net een tikkeltje verder door ontwikkelt in de 5. | |
blup | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:35 |
Jij houdt 1 blok over toch? ![]() | |
Headlong | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:44 |
Ghehe, helaas zit er maar in 1 v/d twee auto's een motorblok. Die moet ik nog overzetten van de groene naar de witte (slik). ![]() | |
ayumu | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:45 |
Reanult reclame van die tijd zijn geniaal! Zelf een 21 nevada gehad ![]() | |
blup | donderdag 25 augustus 2011 @ 09:00 |
Jammer ![]() | |
Anne | donderdag 25 augustus 2011 @ 11:08 |
Verkapte TVP ![]() Ik heb hem ook even hier in gezet: Overzicht Projecten | |
Headlong | donderdag 25 augustus 2011 @ 11:56 |
Bedankt! | |
invine | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:59 |
Wow toffe wagen ![]() | |
Headlong | dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:22 |
Het is zeker een toffe wagen! ![]() Kan inderdaad wel zeggen dat ik een Renault Freak ben. Iedere gek zn gebrek hè... ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:12 |
Lelijk dingk, dom om helemaal daarheen voor te rijden.. Maar respect voor je instelling... ![]() Ik ga het volgen.. ![]() | |
Dagoduck | dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:14 |
Jouw BMW is ook lelijk ![]() | |
blup | dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:15 |
We gaan het hier niet over turq zijn bmw hebben. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:22 |
i know, elke auto is lelijk voor de een en voor de ander een pareltje in het oog.. ![]() En zo is dit voor de een een prachtige Renault en voor de ander een lelijk dingk.. Net als de 2CV, Multipla etc.. etc.. ![]() | |
invine | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:05 |
Hehe same here, ben opgegroeid met renault en het is moeilijk loslaten. Wil zelf heel graag een clio rs in bezit.. heb nu een normale clio ![]() | |
Dagoduck | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:29 |
M'n pa rijdt nu de Renault Mégane Estate Série Limitée Bose, hiervoor de Renault Megane Grand Tour (2006) verder geen Renaults wel een 2cv ![]() ![]() | |
blup | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:30 |
wat let je. Fase 1 rsjes gaan al voor 2k van de hand ![]() Wili is leuker en sneller:) | |
invine | dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:18 |
Dat weet ik ![]() ![]() Ik rijd nu een clio 2 phase 1 uit 99 ![]() | |
Headlong | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:42 |
Ik heb ooit een proefrit gemaakt in een Clio Williams. Een ervaring om nooit te vergeten... ![]() | |
invine | woensdag 31 augustus 2011 @ 11:06 |
Lekker rauw ook ![]() | |
L0we | woensdag 31 augustus 2011 @ 18:36 |
![]() De Renault 6 staat ook nog op een van die foto's (oke, alleen de achterkant) Goed te zien dat er weer voortgang in zit! Het laswerk wil ik zeker voor je doen, tegen een schappelijke prijs ![]() Ik zag je de bewuste zaterdagochtend overigens nog rijden, vanaf de a12 richting wageningen ![]() | |
blup | woensdag 31 augustus 2011 @ 20:06 |
Nee je vergist je. (in wat ik bedoel) Clio 1 16v phase 1 ![]() Clio 1 16v phase 2 ![]() Grill, deurstrip etc Clio 1 williams phase 1 ![]() Williams phase 2 ![]() 16v doet 137pk.. Williams 150pk. Clio 2 RS phase 1 172pk ![]() Clio 2 RS phase 2 172pk ![]() Clio 2 RS Phase 3 182pk ![]() Clio 3 RS Phase 1 197pk ![]() Clio 3 RS Phase 2 201pk ![]() Dan laat ik speciale edities als grandprix, swisschampion, f1 team, gordini etc even er buiten. 11 turbo phase 1 (zender) ![]() 11 turbo phase 2 ![]() Clio 2 RS phase 1 172pk ![]() Deze gaan soms al voor 2k van de hand. [ Bericht 3% gewijzigd door blup op 31-08-2011 20:19:30 ] | |
invine | woensdag 31 augustus 2011 @ 20:53 |
Serieus? Wil ik echt niet weten in wat voor staat.. heb mijn clio voor meer dan dat gekocht 2 jaar geleden.. | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2011 @ 22:23 |
Als je zeker weet dat je toch niet in de regen gaart rijden kan je het overwegen. Oude schuifdaken lekken nogal vaak. En na ombouw altijd. ![]() Of kan je nog ergens nieuwe rubbers krijgen? | |
Dagoduck | woensdag 31 augustus 2011 @ 23:38 |
Doe mij maar Renault 5 GT Turbo, wel origineel, niet verneukt door gasten met petjes ![]() | |
2cv | woensdag 31 augustus 2011 @ 23:52 |
Tof ding ! Een leraar van vroeger had een 11. Bruine lak, bruin interieur en toen was het ding al oud. Maar hij zag er netjes uit, ondanks dat hij er 2 keer per jaar geiten (!) in vervoerde. | |
invine | donderdag 1 september 2011 @ 00:34 |
Ach zo doen ze dat in frankrijk ook, zijn ze voor gemaakt! Ik zou zelf nog wel graag een renault 25 met v6 willen, dat interieur is zo heerlijk fout retro! Jammer van de prijzen hier in nederland.... | |
ayumu | donderdag 1 september 2011 @ 00:41 |
Dit is pas fout ![]() Een bedrijf uit luik deed dat van een sedan een stationwagen maken ![]() | |
Dagoduck | donderdag 1 september 2011 @ 00:56 |
Het lijkt wel de voorloper van deze lelijke Honda Accord ![]() ![]() In China maken ze trouwens van hatchbacks sedans, dan kunnen ze meer boodschappen kwijt ![]() Wat dacht je van de 307 sedan ![]() of de C4 sedan ![]() En weer ontopic ![]() | |
ayumu | donderdag 1 september 2011 @ 01:06 |
En eentje voor blup ![]() Renault reclame van vroeger was nogal over the top ![]() | |
Headlong | donderdag 1 september 2011 @ 16:10 |
Leuk kontje hoor, van die R6! ![]() ![]() | |
L0we | donderdag 1 september 2011 @ 18:04 |
Is wellicht wel handig om te doen terwijl hij nog in de loods staat ![]() Was vooral dat stukje in de dorpel, en de deurvanger toch? | |
Headlong | donderdag 1 september 2011 @ 22:32 |
Ja klopt, ik heb die dorpel destijds wel behandeld met antiroest dus die is in elk geval niet verder gaan roesten. Ik denk dat voor de deurvanger er bij meerdere portieren gelast zal moeten worden (typsche R11 kwaal), maar dat weet ik niet meer 100% zeker. En inderdaad, wel zo handig wanneer hij nog in de loods staat. Ik hoor het graag wanneer je eens tijd hebt! Vandaag en gisteren nog even kort bezig geweest aan de DonoR11: - interieur op dashboard, hemelbekleding & vloerbedekking eruit - achterklep kaal - ruitenwissers eraf - achter schokdempers er onderuit (idd Koni) - Remus einddemper eraf Volgende dingen staan hierna op de planning: - rest interieur - remmerij - ruitenwisser motor - uitlaat - dakraam Daarna zie ik wel weer verder. | |
L0we | donderdag 1 september 2011 @ 23:14 |
Volgende week moet eerst mn eigen auto eens rijden. Daarna heb ik wel tijd voor een paar lasklusjes ![]() Als de deurvangers van de donor 11 nog goed zijn zou ik ze er ook eventjes uitslijpen, dan las ik ze erin voor je. | |
Headlong | vrijdag 2 september 2011 @ 09:24 |
Super! Zal de donor 11 nog even goed bekijken, maar sowieso heeft 1 deur geen deurvanger, zat er al niet in toen ik de auto's kocht. | |
Headlong | woensdag 7 september 2011 @ 11:15 |
Maandagavond heb ik me maar eens gestort op het demonteren van de zekeringenkast. Aangezien ik echt geen kaas heb gegeten van elektronica etc. was dat nog een behoorlijke uitdaging.![]() ![]() ![]() Dit relais hing ergens los onder het middenconsole, nabij de versnellingspook. Logisch? Vast niet... De zekeringenkast zelf: ![]() ![]() ![]() Totale chaos voor mijn elektronisch analfabetische beperkte kennis... ![]() Gisteravond ben ik samen met een vriend van me bezig geweest met een aantal dingen: ![]() Dakraam eruit gehaald, bleek super simpel! Ik denk dan ook dat ik het aan ga durven om een gat zagen in het dak van de witte 5-deurs... :shock: ![]() Dashboard er uit. En, uiteraard kwam er nog meer kabelboom ellende tevoorschijn: ![]() Verder hebben we vast wat werk gedaan om de achterremmen te demonteren. De klauw en blokken zijn er inmiddels af, de schijf zit er nog op. | |
blup | woensdag 7 september 2011 @ 12:11 |
ai, al die knipsels in de kabels word ik niet vrolijk van. ![]() | |
john_ven24 | dinsdag 13 september 2011 @ 11:27 |
Cool een 11 turbo, ik heb nog een phase 1 R5 GT turbo gehad in parelmoer wit, daar heb ik ook 11 turbo stoelen in gezet, die dingen zitten geweldig vooral omdat je ze compleet achterover kan hellen. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 13 september 2011 @ 11:53 |
Gaaf project, de gele koplampen blijven erin, neem ik aan? ![]() | |
Headlong | dinsdag 13 september 2011 @ 11:56 |
Ja de stoelen van de R11 zijn super, inderdaad mede dankzij het kantelsysteem. Vanzelfsprekend! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:19 |
Gele koplampen zijn baasch ![]() | |
Headlong | donderdag 22 september 2011 @ 15:03 |
Voor het demonteren van de brandstoftank lijkt me het handig om deze leeg te pompen (zit nog halfvol). Nu heb ik geen zin om te zuigen aan een slang, dus weet iemand nog een handige manier (hevelpompje wellicht?) om de tank leeg te krijgen? | |
ZwartmetSuiker | donderdag 22 september 2011 @ 15:12 |
Brandstofpomp los en pompen maar? | |
Headlong | donderdag 22 september 2011 @ 15:18 |
Kabelboom is al los, er is geen stroomvoorziening meer naar de pomp. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 22 september 2011 @ 15:21 |
Kun je wel maken. | |
L0we | donderdag 22 september 2011 @ 15:27 |
Ik heb een oude ruitenwisservloeilstofpomp die ik daarvoor gebruik. Maar ook die moet je even op gang helpen door te zuigen aan een slang. ![]() En inderdaad met hierboven, je kan 2 draadjes vanaf de accu naar de branstofpomp leggen ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door L0we op 22-09-2011 15:32:58 ] | |
blup | donderdag 22 september 2011 @ 15:52 |
Of je doet de tankdop open, 2 draadjes van de accu via het vulgat naar binnen. ![]() | |
RetepV | zaterdag 24 september 2011 @ 07:56 |
Yep, dat geld heb je namelijk al betaald als Nederlander, aan de EU, waarna de EU het in de vorm van subsidie aan Frankrijk heeft gegeven. | |
Headlong | donderdag 29 september 2011 @ 10:13 |
Gisteravond de benzinetank en de achterwielophanging gedemonteerd. Het project gaat rustig voort. | |
Dangel | donderdag 29 september 2011 @ 12:31 |
R11 ![]() | |
Headlong | vrijdag 30 september 2011 @ 13:21 |
Hoi Dangel ![]() ![]() | |
Headlong | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:05 |
Vorige week de brandstoftank onder de auto vandaan gehaald en de wielophanging losgemaakt. Gisteravond de hele uitlaat en achterwielophanging (die hing tenslotte nog vast aan de remleidingen en handremkabels) onder de auto vandaan gehaald. Tevens een start gemaakt om de motorruimte leeg te halen. Koelsysteem is afgetapt, wilde dus de radiateur loshalen maar dat was niet zo'n succes. Volgens mij heeft deze radiateur ook een oliekoeler aan de zijkant, kan dat kloppen? Want ik haalde nog twee leidingen los en toen kwam er toch echt een heel vies oliegoedje (lees olie met koelvloeistof) uit lopen. Leiding dus maar snel vast gemaakt en binnenkort even opzoek naar een olieopvangbak. | |
L0we | dinsdag 15 november 2011 @ 11:14 |
Heb je daar een foto van? Als je de leidingen volgt moet je vast wel kunnen herleiden wat wat is ![]() | |
Headlong | woensdag 14 december 2011 @ 12:01 |
Afgelopen weekend heb ik de motor (compleet met subframe) gedemonteerd: Nog wat foto's ![]() ![]() ![]() Nu nog wat kleine dingetjes demonteren, voornamelijk interieur gerelateerd, en dan hopelijk eind van de maand de 5deurs in de garage zetten om het opbouwen te beginnen. |