abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101451278
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:36 schreef L0we het volgende:
:o
De Renault 6 staat ook nog op een van die foto's (oke, alleen de achterkant)

Goed te zien dat er weer voortgang in zit! Het laswerk wil ik zeker voor je doen, tegen een schappelijke prijs :)

Ik zag je de bewuste zaterdagochtend overigens nog rijden, vanaf de a12 richting wageningen ;)
Leuk kontje hoor, van die R6! ;) Super om te horen dat je me nog steeds wilt helpen bij het laswerk. Ik ben benieuwd hoe erg de schade is... :9
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_101454610
Is wellicht wel handig om te doen terwijl hij nog in de loods staat :).

Was vooral dat stukje in de dorpel, en de deurvanger toch?
pi_101468736
Ja klopt, ik heb die dorpel destijds wel behandeld met antiroest dus die is in elk geval niet verder gaan roesten. Ik denk dat voor de deurvanger er bij meerdere portieren gelast zal moeten worden (typsche R11 kwaal), maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

En inderdaad, wel zo handig wanneer hij nog in de loods staat. Ik hoor het graag wanneer je eens tijd hebt!

Vandaag en gisteren nog even kort bezig geweest aan de DonoR11:

- interieur op dashboard, hemelbekleding & vloerbedekking eruit
- achterklep kaal
- ruitenwissers eraf
- achter schokdempers er onderuit (idd Koni)
- Remus einddemper eraf

Volgende dingen staan hierna op de planning:
- rest interieur
- remmerij
- ruitenwisser motor
- uitlaat
- dakraam

Daarna zie ik wel weer verder.
pi_101471340
Volgende week moet eerst mn eigen auto eens rijden. Daarna heb ik wel tijd voor een paar lasklusjes :).

Als de deurvangers van de donor 11 nog goed zijn zou ik ze er ook eventjes uitslijpen, dan las ik ze erin voor je.
pi_101479513
Super! Zal de donor 11 nog even goed bekijken, maar sowieso heeft 1 deur geen deurvanger, zat er al niet in toen ik de auto's kocht.
pi_101666620
Maandagavond heb ik me maar eens gestort op het demonteren van de zekeringenkast. Aangezien ik echt geen kaas heb gegeten van elektronica etc. was dat nog een behoorlijke uitdaging.

Dit relais hing ergens los onder het middenconsole, nabij de versnellingspook. Logisch? Vast niet...

De zekeringenkast zelf:

Totale chaos voor mijn elektronisch analfabetische beperkte kennis... O-)

Gisteravond ben ik samen met een vriend van me bezig geweest met een aantal dingen:

Dakraam eruit gehaald, bleek super simpel! Ik denk dan ook dat ik het aan ga durven om een gat zagen in het dak van de witte 5-deurs... :shock:

Dashboard er uit.
En, uiteraard kwam er nog meer kabelboom ellende tevoorschijn:

Verder hebben we vast wat werk gedaan om de achterremmen te demonteren. De klauw en blokken zijn er inmiddels af, de schijf zit er nog op.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:11:21 #57
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101668250
ai, al die knipsels in de kabels word ik niet vrolijk van. :N
pi_101893091
Cool een 11 turbo, ik heb nog een phase 1 R5 GT turbo gehad in parelmoer wit, daar heb ik ook 11 turbo stoelen in gezet, die dingen zitten geweldig vooral omdat je ze compleet achterover kan hellen.

pi_101893890
Gaaf project, de gele koplampen blijven erin, neem ik aan? B-).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_101893981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:27 schreef john_ven24 het volgende:
Cool een 11 turbo, ik heb nog een phase 1 R5 GT turbo gehad in parelmoer wit, daar heb ik ook 11 turbo stoelen in gezet, die dingen zitten geweldig vooral omdat je ze compleet achterover kan hellen.

Ja de stoelen van de R11 zijn super, inderdaad mede dankzij het kantelsysteem.

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gaaf project, de gele koplampen blijven erin, neem ik aan? B-).
Vanzelfsprekend! :Y
pi_101911343
Gele koplampen zijn baasch 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_102261185
Voor het demonteren van de brandstoftank lijkt me het handig om deze leeg te pompen (zit nog halfvol). Nu heb ik geen zin om te zuigen aan een slang, dus weet iemand nog een handige manier (hevelpompje wellicht?) om de tank leeg te krijgen?
pi_102261431
Brandstofpomp los en pompen maar?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102261545
Kabelboom is al los, er is geen stroomvoorziening meer naar de pomp.
pi_102261624
Kun je wel maken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102261755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:03 schreef Headlong het volgende:
Voor het demonteren van de brandstoftank lijkt me het handig om deze leeg te pompen (zit nog halfvol). Nu heb ik geen zin om te zuigen aan een slang, dus weet iemand nog een handige manier (hevelpompje wellicht?) om de tank leeg te krijgen?
Ik heb een oude ruitenwisservloeilstofpomp die ik daarvoor gebruik. Maar ook die moet je even op gang helpen door te zuigen aan een slang. ;)

En inderdaad met hierboven, je kan 2 draadjes vanaf de accu naar de branstofpomp leggen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door L0we op 22-09-2011 15:32:58 ]
  donderdag 22 september 2011 @ 15:52:26 #67
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102262516
Of je doet de tankdop open, 2 draadjes van de accu via het vulgat naar binnen. :').
pi_102325225
quote:
Binnen hebben we het papierwerk in orde gemaakt (in Frankrijk echt een stuk makkelijk dan in Nederland en het kost nog eens geen geld ook...)!
Yep, dat geld heb je namelijk al betaald als Nederlander, aan de EU, waarna de EU het in de vorm van subsidie aan Frankrijk heeft gegeven.
pi_102505048
Gisteravond de benzinetank en de achterwielophanging gedemonteerd. Het project gaat rustig voort.
pi_102509404
R11 O+
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_102547442
Hoi Dangel :W *;
pi_102799954
Vorige week de brandstoftank onder de auto vandaan gehaald en de wielophanging losgemaakt. Gisteravond de hele uitlaat en achterwielophanging (die hing tenslotte nog vast aan de remleidingen en handremkabels) onder de auto vandaan gehaald. Tevens een start gemaakt om de motorruimte leeg te halen. Koelsysteem is afgetapt, wilde dus de radiateur loshalen maar dat was niet zo'n succes. Volgens mij heeft deze radiateur ook een oliekoeler aan de zijkant, kan dat kloppen? Want ik haalde nog twee leidingen los en toen kwam er toch echt een heel vies oliegoedje (lees olie met koelvloeistof) uit lopen. Leiding dus maar snel vast gemaakt en binnenkort even opzoek naar een olieopvangbak.
pi_104388404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:05 schreef Headlong het volgende:
Vorige week de brandstoftank onder de auto vandaan gehaald en de wielophanging losgemaakt. Gisteravond de hele uitlaat en achterwielophanging (die hing tenslotte nog vast aan de remleidingen en handremkabels) onder de auto vandaan gehaald. Tevens een start gemaakt om de motorruimte leeg te halen. Koelsysteem is afgetapt, wilde dus de radiateur loshalen maar dat was niet zo'n succes. Volgens mij heeft deze radiateur ook een oliekoeler aan de zijkant, kan dat kloppen? Want ik haalde nog twee leidingen los en toen kwam er toch echt een heel vies oliegoedje (lees olie met koelvloeistof) uit lopen. Leiding dus maar snel vast gemaakt en binnenkort even opzoek naar een olieopvangbak.
Heb je daar een foto van? Als je de leidingen volgt moet je vast wel kunnen herleiden wat wat is :).
pi_105570415
Afgelopen weekend heb ik de motor (compleet met subframe) gedemonteerd:

Nog wat foto's

Nu nog wat kleine dingetjes demonteren, voornamelijk interieur gerelateerd, en dan hopelijk eind van de maand de 5deurs in de garage zetten om het opbouwen te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')