Half 3 de Q2 gdp data, die al steeds naar beneden worden bijgesteld. 5 voor 4 cijfers over consumentenvertrouwen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef Doodloper het volgende:
[..]
[..]
Iemand een idee hoe laat die in onze tijd is?
Zoiets zal me inderdaad niks verbazen omdat de FED toch "iets" moet doen om niet volledig impotent te lijken. En mogelijk veroorzaakt dat dan ook weer even een rally op de aandelenmarkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:33 schreef Blandigan het volgende:
Het meest genoemde waarschijnlijke Bernanke scenario wat ik op internet kan vinden is OT2 (operation twist 2) Waarbij de bond butterfly 2-10-30 zodanig wordt gemanipuleerd dat de rente van de 10 en 30 jaar bonds gelijk, stabiel, en zo laag mogelijk wordt gehouden.
Ik vond de tabjes als je doorklikt eigenlijk nog interessanter:) Die van de beste wereldbanken bijvoorbeeld, met in mijn ogen toch een aantal zwakke broeders...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:49 schreef jaco het volgende:
Over Ben Bernanke gesproken ....
Global Finance Magazine heeft alle belangrijke centrale bankiers een cijfer gegeven. Bernanke krijgt een C: oftewel een mager zesje. Winnaars zijn o.a. de centrale bankiers van Philipijnen en Taiwan ...
http://www.gfmag.com/tool(...)al-bankers-2011.html
een vermogensbelasting dus. dat hebben we al in nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:39 schreef Blandigan het volgende:
Ik denk ook dat de FED uitsluitend kan zorgen voor een korte-termijn effect.
Ik zag op youtube een professor in economics pleiten voor een systeem dat terug zou gaan naar de roots en uitgaat van belastingheffen op de economic rent, dus op alle surplus die wordt verdiend zonder dat er assets tegenover staan.
Voordelen volgens hem: geen huizenbubble want asset prijzen blijven nagenoeg constant. Lonen kunnen aanzienlijk naar beneden. Betere verdeling van welvaart.
Het klinkt eigenlijk zo simpel en als het dat ook is, dan vraag ik me af waarom hier niet voor is gekozen. Oftewel, waar zit de adder onder het gras.
Merkwaardig dat Mervyn King (UK) nog een B heeft. Die heeft nog nooit z'n inflatietarget gehaald. En dan heb ik het niet over 0,1% mis maar gewoon een CPI inflatie die het dubbele is van de target!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:49 schreef jaco het volgende:
Over Ben Bernanke gesproken ....
Global Finance Magazine heeft alle belangrijke centrale bankiers een cijfer gegeven. Bernanke krijgt een C: oftewel een mager zesje. Winnaars zijn o.a. de centrale bankiers van Philipijnen en Taiwan ...
http://www.gfmag.com/tool(...)al-bankers-2011.html
Ja dan gaat iedereen geld verstoppen in andre landenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:19 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
een vermogensbelasting dus. dat hebben we al in nederland.
Er zijn toch zat websites waar je een manual voor datastream kunt vinden?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:58 schreef mister_popcorn het volgende:
een vraag tussendoor:
Waar ik werk hebben we een Reuter terminal, maar heb de indruk dat we er bij lange na niet uithalen wat erin zit. Heb snel gekeken op amazon. maar wordt er niet echt wijzer van, dus vandaar hier de vraag: is er een handig boekwerkje, a la Reuters for dummies, om de basis plus n beetje op een overzichtelijke manier onder de knie te krijgen?
Bvd!
Yep, net op RTLZ: Geen QE3, althans... Voorlopig, in september kijken we verderquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Blandigan het volgende:
Weer vuurwerk op de beurzen....heeft Ben al een wind gelaten?
Ja, geen QE3 voorlopig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Blandigan het volgende:
Weer vuurwerk op de beurzen....heeft Ben al een wind gelaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |