abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101091943
Ik maak regelmatig de kattenbak schoon met Dettol omdat urine in combinatie met chloor toch niet zo'n fijn effect heeft. Het werkt prima en maakt de bak heerlijk fris, maar ik lees nu op internet dat Dettol giftig kan zijn voor katten.

Er worden nogal tegenstrijdige dingen verteld op internet, dus misschien weet iemand hier of Dettol echt giftig is voor katten als je het gewoon gebruikt voor het schoonmaken van de kattenbak en dergelijke? Iemand ervaring?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:51:10 #2
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_101091963
- edit: doe normaal of ga terug in je hol -

[ Bericht 72% gewijzigd door ElisaB op 23-08-2011 18:03:00 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:51:34 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_101091984
Als je de bak naspoelt met water lijkt het me gewoon veilig. Oraal zal de kat daar niks binnen krijgen.
pi_101091987
- edit: ik niet -

[ Bericht 97% gewijzigd door ElisaB op 23-08-2011 18:03:15 ]
Nieuw is niet altijd beter.
pi_101092330
Dettol moet je niet oraal innemen nee, niet voor inwendig gebruik. Staat er ook op toch?

Als een kat er veel van binnen krijgt ( gaat de randen van de bak aflikken) kan het best gevaarlijk zijn..
dag
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:01:15 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_101092387
quote:
0s.gif
Op dinsdag 23 augustus 2011 17:59 schreef Peter het volgende:
Dettol moet je niet oraal innemen nee, niet voor inwendig gebruik. Staat er ook op toch?

Als een kat er veel van binnen krijgt ( gaat de randen van de bak aflikken) kan het best gevaarlijk zijn..
Doen katten dat? Nooit geweten. Weet wel dat ze soms hun pootje likken.
pi_101092497
- edit: het was al weg :) -

[ Bericht 69% gewijzigd door ElisaB op 23-08-2011 18:04:37 ]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:04:17 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101092502
Zelfs water is dodelijk (als je er maar genoeg van drinkt). Als je na het schoonmaken de bak grondig omspoelt, is er niets aan de hand :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:55:49 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101097585
Kattenbak goed leegmaken, dan heet water erin met een scheut bleekwater, uitboenen met een oude afwasborstel (denk om je kleren), leeggooien en naspoelen met schoon water.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:11:46 #10
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101098389
Even geciteerd van een andere site:

"Als je Dettol gebruikt als schoonmaakmiddel voor bijvoorbeeld vloeren dan kan het geen kwaad indien je de vloer erna even naboent met gewoon schoon water en zorgt dat alles opgedroogd is voordat de katten er weer overheen lopen.
Het gebruikt van Dettol kan gevaarlijk zijn indien bijv. de vloeren nog nat zijn van de Dettol en de katten lopen over een natte vloer: als ze daarna besluiten hun natte voeten of vacht te wassen, dan krijgen ze Dettol in hun lichaam en dat is niet gezond en kan vergiftigingsverschijnselen geven.
Dit is info van mijn dierenarts. Wij gebruiken Dettol namelijk voor het schoonboenen van de kattenbakken en van de vloeren in huis. Alles goed droogmaken is volgens onze dierenarts een vereiste."

Dus gewoon goed droogmaken, en dat kan het als 't goed is geen kwaad.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101231696
quote:
0s.gif
Op dinsdag 23 augustus 2011 17:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak regelmatig de kattenbak schoon met Dettol omdat urine in combinatie met chloor toch niet zo'n fijn effect heeft. Het werkt prima en maakt de bak heerlijk fris, maar ik lees nu op internet dat Dettol giftig kan zijn voor katten.

Er worden nogal tegenstrijdige dingen verteld op internet, dus misschien weet iemand hier of Dettol echt giftig is voor katten als je het gewoon gebruikt voor het schoonmaken van de kattenbak en dergelijke? Iemand ervaring?
In het asiel maakte wij de quarantaine altijd schoon met dettol, zelfs etensbakken van honden en katten werden daarmee gedaan, natuurlijk wel nagespoeld.
Thuis maak ik al jaren kattenbakken schoon met dettol, gaat ook altijd meer dan prima.

Ze moeten geen dettol gaan drinken ofzo, maar het lijkt me ook niet iets dat ze zouden doen, verder kan het geen kwaad, zeker niet als je het naspoeld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop