abonnement Unibet Coolblue
pi_101073969
Wil graag digitaal aangifte doen bij de duitse politie ivm een diefstal. Ik kom niet echt veel verder op de website www.polizei.de Heeft er iemand een link?

Alvast bedankt!
pi_101074005
Kan daar niet. Je zult langs het bureau moeten..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_101074041
Serieus?!? Waarom kan dat niet? Duitsland is toch een ontwikkeld land?
Of lopen ze daar achter?
pi_101074077
Anzeige erstatten...
je zult dan eerst verder moeten gaan naar de site van de politie in het bundesland waarin je aangifte wil doen, duitsland is federaal en dat betekent per Bundesland georganiseerd.

Voor Nordrhein Westfalen (NRW) gaat dat via https://www.polizei.nrw.de/internetwache/anzeige/

er zijn echter ook Bundelanden die geen mogelijkheid hebben via Internet aangifte te doen, dat gaat enkel op een politiebureau zélf daar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:10 schreef trippo het volgende:
Serieus?!? Waarom kan dat niet? Duitsland is toch een ontwikkeld land?
Of lopen ze daar achter?
ik denk dat ze vooral geen zin hebben in nutteloos papierwerk waarmee ze toch niks doen en dus heeft het voor hen weinig zin als veel mensen wél aangifte doen, maar ze de mankracht en financieen niet hebben er verder veel mee te doen...

of dat een goede en nuttige denkwijze is weet ik ook niet, maar het is iig een andere visie dan in nederland waar het aangifte doen soms vooral een statistische zaak lijkt te zijn, zonder dat erop gereageerd wordt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_101074127
Google op "online strafanzeige stellen" en vervolgens op Bundesland.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101113958
Dat je in nederland online aangifte kan doen is omdat ze er geen zin aan hebben om tijd te steken in aangiftes waar ze toch niets mee gaan doen, dus dan mag je zelf wel wat opschrijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')