abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2002 @ 14:08:11 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4831826
Ik wil dus al best lang een baan waarbij je de hele wereld over reist, alleen ken ik niemand die dat soort werk doet en ik kan ook nergens (leuk) werk vinden...

Zijn er hier ervaringen met reizen voor je werk? Ik ben alleen, zelfstandig en reis graag, dus wat dat betreft zit het wel snor, maar ik vroeg me af of er nog andere voor- en nadelen aanzitten...

Ik werk trouwens in de IT. Citrix Engineer

pi_4832009
Vraag het Aernout eens.
pi_4832155
wordt Stewardess
ook nog njet
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2002 @ 14:30:46 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4832171
quote:
Op maandag 01 juli 2002 14:29 schreef Cat-Active het volgende:
wordt Stewardess
Ik werk in de IT. Svp alleen serieuze reacties.
  maandag 1 juli 2002 @ 14:36:43 #5
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_4832257
Je zou kunnen solliciteren bij een internationaal detacheringsbedrijf
In de UK ofzo
Een aantal kennissen van me zijn daarheen gegaan

Alleen........ vraag me geen naam

Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2002 @ 14:46:04 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4832387
quote:
Op maandag 01 juli 2002 14:36 schreef Nitroglycerine het volgende:
Je zou kunnen solliciteren bij een internationaal detacheringsbedrijf
In de UK ofzo
Een aantal kennissen van me zijn daarheen gegaan

Alleen........ vraag me geen naam

Ja, als ik echt op zoek ga, dan vind ik vsat wel een bedrijf, maar het gaat me eigenlijk meer om de ervaringen van mensen die het nu al doen...
  maandag 1 juli 2002 @ 14:46:46 #7
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4832396
Ja, het is heel interessant om wat van de wereld te zien, alleen:
-je ziet meestal niet de meest interessante plekken van het land/stad. Als je geluk hebt word je door de gastheer 's avonds wat rondgeleid, maar meestal stelt dit niet veel voor (z'n gezin zit immers thuis te wachten)
-daarom: wees voorbereid op vliegvelden, wachten, lange vluchten, hotels (die allemaal op elkaar lijken), taxi's en -met een klein beetje geluk- wat van het land.

Het ligt aan je werkgever of je wat dagen vrij kunt nemen voor of na de trip, maar ook dit heeft z'n beperkingen: je kan dit niet al te vaak doen.

Ondanks al dit negatieve: ik raad het je van harte aan: ik heb nu ruim 10 jaar een internationale baan, heb op 4 continenten gewoond en reis veel voor m'n werk. Een tip, die m.i. weinig mensen zien: probeer het beste van alles wat je ziet te combineren tot iets nieuws; probeer niet je nederlandse/europese mening op te dringen aan andere culturen. Zo zul je meer (zakelijk) succes hebben !

Zie je op een van de vliegvelden.

zonnig Brasil
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2002 @ 15:01:07 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4832615
quote:
Op maandag 01 juli 2002 14:46 schreef qwerty_x het volgende:
Interessant verhaal
Ja, het lijkt mij dus gewoon leuk om veel verschillende mensen in verschillende culturen te ontmoeten en op die manier krijg je natuurlijk vanzelf een andere kijk op bepaalde dingen.

Vlieg je trouwens altijd businessclass of gewoon cheapass achterin? Wat zijn daar de standaarden in?

maandag 1 juli 2002 @ 15:08:07 #9
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4832728
quote:
Op maandag 01 juli 2002 15:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vlieg je trouwens altijd businessclass of gewoon cheapass achterin? Wat zijn daar de standaarden in?

Nu business, maar in het begin was het economy.
(is dat trouwens belangrijk/relevant ???)
zonnig Brasil
  maandag 1 juli 2002 @ 15:26:26 #10
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_4832952
Ik zou er wel rekening mee houden dat dit soort dingen vaak leuker lijken als ze in de praktijk zijn.

Ik ken een paar mensen die na een jaar al blij zijn als ze weer eens een paar weken achter elkaar in NL blijven. Wat qwerty_x zegt is logisch natuurlijk. Bedrijventerreinen zien er in het grootste deel van de wereld hetzelfde uit. Zelfs stadcentra zijn niet echt leuk als je geen tijd hebt om er iets te doen.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  maandag 1 juli 2002 @ 15:33:33 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4833036
Ik doe dat dus, maar het is meestal voor een korte periode, een week, soms een dag voor een meeting.
Wel wissel ik elk halfjaar tussen Amsterdam en Frankfurt, dat dus wel voor een langere periode.

In het begin is het wel leuk, maar na een tijdje is het erg saai; je ziet Schiphol, een ander vliegveld, hotel, conference-room, hotel en weer een vliegveld.

Echt tijd om lekker wat te doen is er niet, je kunt niet stappen (je moet de volgende dag toch enigszins normaal overkomen), en in de tijd dat je leuke dingen kunt doen zit je te vergaderen zodat je eigenlijk alles in de avond moet doen wanneer alles dicht is.

Wat ik soms wel doe is het weekend daarvoor en erna bij te boeken (als het een week is), dan heb je tenminste die dagen nog wel om wat te doen.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2002 @ 15:47:50 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4833206
quote:
Op maandag 01 juli 2002 15:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Nu business, maar in het begin was het economy.
(is dat trouwens belangrijk/relevant ???)

Voor mij wel relevant. Ik ben 1.95m en als ik economy zit, dan krijg ik na een uur of 6 sardientjesbenen...
  maandag 1 juli 2002 @ 19:24:02 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4835829
Wat dacht je ervan eens bij de Shell te informeren?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_4836620
Reizen voor het werk kan prachtig zijn maar ook strontvervelend. Soms moest ik weleens voor 1 dagje naar Southampton. Dan ging ik 6:00am van huis en was ik 11:00pm weer thuis. Dodelijk vermoeiend met veel wachten maar ook veel gehaast gedurende de paar uurtjes dat je daar bent. Niet leuk dus.

Maar de langere reizen zijn prachtig, vooral als ze langer duren dan een paar weken. Dan leer je mensen kennen en heb je daar ook nog een paar weekenden voor jezelf.
De echt lange reizen (langer dan 2 maanden) zijn het mooist. Je gaat je dan echt thuis voelen, doet vriendschappen en relaties op en je raakt vertrouwd met lokale gewoontes en misschien zelfs de taal.

Het mooie van reizen voor je werk is dat je een land vanuit een heel ander perspectief meemaakt dan wanneer je daar als toerist bent. Een land als Japan bijvoorbeeld leer je pas kennen als je met Jappaners werkt. Als toerist zie je alleen wat tempeltjes enzo maar dat heeft weinig met Japan te maken. Ook bijvoorbeeld de Verboden Stad in Beijing (China dus) is een 'must see' voor toeristen maar China leer je pas kennen als je een tijdje in een van de vele industriestadjes hebt gewoond. Dat is waar nu de dingen gebeuren die China over een paar jaar een wereldmacht maakt. Het is leuk en fascinerend om bevriend te raken en het vertrouwen te winnen van mensen zodat ze jou vertellen over hun visie op dingen, hun toekomstdromen, etc. De contacten met mensen, dat zijn nog steeds de mooiste reiservaringen.

Ik ben nu zover dat ik er meer plezier aan beleef om voor het werk ergens naartoe te gaan dan op vakantie, gewoon omdat het veel meer diepgang heeft (dat geldt natuurlijk alleen voor de langere reizen).

Er zit ook een nadeel aan een 'rondreizend' leven: je bouwt vriendschappen en relaties op die je uiteindelijk weer moet achterlaten. Op een gegeven moment heb je geen echt 'thuis' meer. Niet iedereen kan daar tegen.

maandag 1 juli 2002 @ 20:21:54 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4836692
quote:
Op maandag 01 juli 2002 20:17 schreef Aernout het volgende:

Er zit ook een nadeel aan een 'rondreizend' leven: je bouwt vriendschappen en relaties op die je uiteindelijk weer moet achterlaten. Op een gegeven moment heb je geen echt 'thuis' meer. Niet iedereen kan daar tegen.

Inderdaad heeft het ex-pat-zijn nadelen. Maar ik zou voor geen goud meer terug willen.
Maar bedoelt Kreator nou business trips of ex-pats ?
zonnig Brasil
pi_4836808
quote:
Op maandag 01 juli 2002 20:21 schreef qwerty_x het volgende:
Maar ik zou voor geen goud meer terug willen.
Dat hoor ik van meer mensen. Het is een enorme afknapper om weer 'terug' te zijn.

Overigens ben ik alleen expat in Belgie ( )
Ik reis wel veel voor het werk maar dat zijn meestal trips van een paar weken tot een half jaar.

maandag 1 juli 2002 @ 20:33:35 #17
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4836878
quote:
Op maandag 01 juli 2002 20:30 schreef Aernout het volgende:

[..]

Het is een enorme afknapper om weer 'terug' te zijn.

Ik hoop het niet mee te maken ! Na LA, Hong Kong, Moskou en São Paulo lijkt Krimpen a/d Lek me inderdad niet iets om naar uit te kijken ....
zonnig Brasil
  maandag 1 juli 2002 @ 20:54:17 #18
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4837230
dit is eigenlijk meer W&G

Ik heb zelf jaren gereisd voor mijn werk, vooral de hele tijd Europa en occasioneel zo nu en dan even kort Canada, US of Australie... alleen was het zo'n hectisch schema dat je vaak niets meer ziet dan je hotel... dat vind ik nog steeds jammer... in AUS zag ik enkele steden maar alleen met de taxi er doorheen en vanuit het opstijgende vliegtuig.

Maar als alles goed gaat ga ik de expat op (kan nog veranderen maar 80% +). De aziatische markt heeft hoger opgeleiden nodig zeker nu de aziatische markt in 2003 open gaat.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 1 juli 2002 @ 20:55:18 #19
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4837248
welkom bij de club !
zonnig Brasil
pi_4837253
Reizen voor je werk, pffff ben je snel zat hoor.

Maar als je nog wat van (West) Afrika wil zien: wekelijks, zo niet meermalen per week vliegt er voor ons bedrijf iemand met onderdelen voor noodgevallen van Schiphol naar Lagos/Port Harcourt/Point Noir/Lobito/Walvis Bay/Luderitz en soms ook Singapore/Batam

Moet je btw niet zeiken als je koffer met enige regelmaat een kilo of 80 weegt (per stuk) en je jezelf mag vermaken tussen de tijd van aankomst en vertrek van hetzefde vliegtuig terug.

Alleen maar vliegen/reizen en zo de wereld zien, is echt niet zoals je dat misschien droomt, believe me, bovendien kom je nooit de echt aparte plekjes tegen, want daarvoor heb je dus nooit de tijd, je zal alleen het bekende werk zien/tegenkomen

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_4837329
quote:
Op maandag 01 juli 2002 20:55 schreef DIGGER het volgende:
Reizen voor je werk, pffff ben je snel zat hoor.

Maar als je nog wat van (West) Afrika wil zien: wekelijks, zo niet meermalen per week vliegt er voor ons bedrijf iemand met onderdelen voor noodgevallen van Schiphol naar Lagos/Port Harcourt/Point Noir/Lobito/Walvis Bay/Luderitz en soms ook Singapore/Batam

Moet je btw niet zeiken als je koffer met enige regelmaat een kilo of 80 weegt (per stuk) en je jezelf mag vermaken tussen de tijd van aankomst en vertrek van hetzefde vliegtuig terug.

Alleen maar vliegen/reizen en zo de wereld zien, is echt niet zoals je dat misschien droomt, believe me, bovendien kom je nooit de echt aparte plekjes tegen, want daarvoor heb je dus nooit de tijd, je zal alleen het bekende werk zien/tegenkomen

tja de hele tijd vliegen/reizen lijkt me ook niks, als ik afgestudeerd ben wil ik ook weg, richting asia lijkt me wel wat, ik zie daar ook wel kansen toe.
  maandag 1 juli 2002 @ 21:00:42 #22
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4837354
Hele tijd reizen voor je werk of als expat ergens wonen en werken is heel wat anders.

Het reizen dat ik toen deed jaren geleden was als productie-manager in de musicscene. Plezant, leuk, feest... maar na 7 jaar zieleige verhalen aanhoren van eenzame psychische wrakken en er enekele zien aan onderdoor gaan, heb je het dan wel gehad.
De reden dat ik toen stopte was omdat je geen normale relatie kon hebben door het vele wegzijn.

Maar ik ga wel eens een expat-topic openen in dat andere forum

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  † In Memoriam † maandag 1 juli 2002 @ 22:21:50 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4838646
Deze past beter bij W&G.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4848411
quote:
Op maandag 01 juli 2002 14:08 schreef Kreator het volgende:
Ik wil dus al best lang een baan waarbij je de hele wereld over reist, alleen ken ik niemand die dat soort werk doet en ik kan ook nergens (leuk) werk vinden...

Zijn er hier ervaringen met reizen voor je werk? Ik ben alleen, zelfstandig en reis graag, dus wat dat betreft zit het wel snor, maar ik vroeg me af of er nog andere voor- en nadelen aanzitten...

Wel gedaan, je moet er een type voor zijn.

Jezelf goed kunnen vermaken, niet teveel op andere mensen leunen en niet al teveel om huiselijkheid geven. Je moet goed tegen alleen zijn en/of opppervalkekkige contacten kunnen en kunnen functioneren in een onbekende (in mijn geval vaak chaotische en stressvolle) omgeving. Je moet je ook geen type zijn dat bij eenzaamheid altijd een bar opzoekt, want dat gaat vloeken met je werk. Verder is een vaste relatie dan wel erg moeilijk en moet je een groot aanpaasingsvermoegen hebben en een beetje werelds georiënteerd zijn qua talen en kennis van gewoonten.

De laatste tijd reisde ik meestal af naar een groep veelal bekende collega's of lokaties en moest dan vaak werken op voor mij bekend terrein, dus echt alleen was ik dan niet. Ook wel gewerkt op plekken waar ik echt niemand kende. Als er dan veel te doen of te zien was in die plaats was dat meestal erg leuk, maar in een saaie stad soms ook erg moeilijk. Niks te doen na je werk en nauwelijks iemand om effe mee te kletsen. Hoge telefoonrekeningen uiteraard.

Het leuke is dat je ontzettend veel leert mbt jezelf en hoe je op je best of je slechtst functioneert, want je hebt weinig buffers in de zin van bekendheid en vetrouwdheid. Verder is het fantastisch om andere culturen en landen te leren kennen met je werk als handvat, omdat je daardoor een wezelijker contact hebt met de lokale bevolking dan wannneer je er bijvoorbeeld op vakantie zou zijn. Interessant ook om te zien hoe ontzettend verschillend identieke problemen in verschillende landen worden benaderd.

Maar ga vooral niet werk-related reizen alleen omdat je op zoek bent naar de vakantiesfeer. Meestal heb je niet eens zoveel tijd om iets van het land te zien en ben je vooral aan het werk. Vergis je er ook niet in dat thuis het leven gewoon doordraait en als je voor lange tijd wegbent betekent dit vaak dat je helemaal overnieuw moet beginnen als je weer terugkomt, terwijl je dan meestal toch wel grote veranderingen hebt doorgemaakt. Voor sommige mensen ideaal, anderen vallen in een groot gat.

Het beste kun je denk ik gaan reizen voor je werk als je een idee hebt van de richting die je daarna wilt inslaan. Een vastomlijnde periode plannen waarin je andere ervaringen opdoet, maar niet enkel vluchten voor je dagelijkse leven hier want dan kom je echt van een koude kermis thuis. Je neemt jezelf altijd mee, en ook mee terug.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_4848492
Mijn ervaring is dat een langere tijd in het buitenland werken/wonen leuker is dan met grote regelmaat 1 a 2 dagen weg. Het verschil zit hem voornamelijk in het feit dat optie 1 je de gelegenheid geeft om een land/omgeving te leren kennen (zelfs in 1 a 2 weken), terwijl optie 2 eigenlijk alleen maar hastig in en uit vliegtuig stappen is zonder dat je de plek werkelijk ziet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 2 juli 2002 @ 14:48:59 #26
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4848510
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 14:47 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat een langere tijd in het buitenland werken/wonen leuker is dan met grote regelmaat 1 a 2 dagen weg. Het verschil zit hem voornamelijk in het feit dat optie 1 je de gelegenheid geeft om een land/omgeving te leren kennen (zelfs in 1 a 2 weken), terwijl optie 2 eigenlijk alleen maar hastig in en uit vliegtuig stappen is zonder dat je de plek werkelijk ziet.
helemaal mee eens !
zonnig Brasil
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 juli 2002 @ 15:06:58 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4848778
Alrighty! Bedankt voor jullie ervaringen/informatie zover! Ik ga dus zeker niet op zoek naar een baan waarbij je maar 1 of 2 dagen weg bent, maar voor langere tijd...
  dinsdag 2 juli 2002 @ 15:53:36 #28
29973 peter-j
Niet rokers gaan ook dood
pi_4849618
quote:

Als je een goede citrix engineer bent, kun je bij Citrix Solliciteren als Engineer. Ik heb twee collega's die voor Citrix gewerkt hebben. Die gasten hebben van alle grote luchtvaartmaatschappijen (scrabble!) een Gold-card (frequent flyers) voor meer info hoor ik het wel
After the fire comes the rain, after pleasure comes pain
pi_4849746
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 15:53 schreef peter-j het volgende:

[..]

Als je een goede citrix engineer bent, kun je bij Citrix Solliciteren als Engineer. Ik heb twee collega's die voor Citrix gewerkt hebben. Die gasten hebben van alle grote luchtvaartmaatschappijen (scrabble!) een Gold-card (frequent flyers) voor meer info hoor ik het wel

Beetje off-topic, maar wat wordt er verstaan onder een Citrix Engineer? Iemand die Metaframe op een Terminal Server Edition weet te installeren? Dat lijkt mij nu niet bepaald een job waarvoor je half Europa voor moet overvliegen. Zal dus wel meer betekenen, dus ben ik benieuwd.
  dinsdag 2 juli 2002 @ 16:09:34 #30
29973 peter-j
Niet rokers gaan ook dood
pi_4849914
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 16:00 schreef Lucille het volgende:

[..]

Beetje off-topic, maar wat wordt er verstaan onder een Citrix Engineer? Iemand die Metaframe op een Terminal Server Edition weet te installeren? Dat lijkt mij nu niet bepaald een job waarvoor je half Europa voor moet overvliegen. Zal dus wel meer betekenen, dus ben ik benieuwd.

Euhm ik denk meer aan een consultant die binnen grote Terminal server projecten advies geeft tijdens het ontwerp, en troubleshoot tijdens de implementatie. We praten dan wel over sites van 100 Terminal servers of meer. Tevens geeft de Citrix Engineer technische presentaties over de mogelijkheden en de toepassing van Server based computing met de nadruk op Citrix uiteraard.....
After the fire comes the rain, after pleasure comes pain
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 juli 2002 @ 19:06:43 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4853134
Ik ben een beginnend Citrix Engineer. Ik werk nu een jaar met 1.8 & XP en heb het bij een paar klanten geimplementeerd (grootste had 12 citrix servers en een SAN), dus ik moet nog wel eea leren...
Ik denk niet dat ik als Citrix engineer al de wereld over kan om advies te geven, maar mijn Windows kennis is wel erg (triest , maar iedere MCSE'er noemt zich tegenwoordig expert) goed. Ik heb al tig servers geinstalleerd/geadviseerd enzow...(wnt/w2k/exchange5.5/2000/san/isa etc etc). ALs ik als "ondersteunend" mee zou gaan zou ik natuurlijk wel grote Citrix trajecten kunnen doen..

Edit: Ik denk trouwens niet dat de hoeveelheid servers iets uitmaakt. Of het nou 25 of 100 servers zijn, het principe blijft hetzelfde. De organisatie moet alleen nog strakker zijn...

dinsdag 2 juli 2002 @ 21:42:08 #32
20741 generalist
Watch me do it!
pi_4855863
Mooi topic, die andere (topic) over ex-pats gaat bijna over hetzelfde.

Zelf zoek ik ook iets waarmee ik voor langere tijd buitenland ervaring op kan doen. Of dat nu een maand of een jaar is is niet zo van belang (tenzij het de USA is...).

Veel zien het werk in buitenland maar als één grote vakantie, meestal zit je van 's ochtend tot 's avonds in een serverruimte met een vergadering tussendoor (heb wel een paar kleine klusjes gedaan i/h buitenland).

Heeft iemand een tip om "het circuit" in te komen, danwel een werkgever die dat misschien biedt??

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_4855915
Aangezien mij het werken in het buitenland op project basis ook wel trekt heb ik nu al met school geregeld dat mijn volgende stage in duitsland zal zijn.

Ben na mijn MBO systeembeheer van plan om in Duitsland een vervolgopleiding te gaan volgen richting netwerkbeheer.

Ik hoop hier een goed basis mee te leggen voor een carriere die de nederlandse grensen overschrijd.

Official ESF Kreviewer dinsdag 2 juli 2002 @ 21:46:58 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4855945
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 21:45 schreef SoDamnInsane het volgende:
Aangezien mij het werken in het buitenland op project basis ook wel trekt heb ik nu al met school geregeld dat mijn volgende stage in duitsland zal zijn.

Ben na mijn MBO systeembeheer van plan om in Duitsland een vervolgopleiding te gaan volgen richting netwerkbeheer.

Ik hoop hier een goed basis mee te leggen voor een carriere die de nederlandse grensen overschrijd.

...tja...duitsland trekt me dan toch echt weer een stuk minder. Al was het alleen al omdat er 60 miljoen duitsers wonen?!?!?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juli 2002 @ 21:47:45 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4855963
quote:

Ik moet regelmatig Europa door.
Maar zo funny is dat niet, ff snel heen en weer om wat op te lossen, dus behalve vliegveld, hotel, buitenlandse collega welke geinstrueerd moet worden en eventueel server zie je niet
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 juli 2002 @ 21:50:58 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4856016
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik moet regelmatig Europa door.
Maar zo funny is dat niet, ff snel heen en weer om wat op te lossen, dus behalve vliegveld, hotel, buitenlandse collega welke geinstrueerd moet worden en eventueel server zie je niet

ligt natuurlijk wel een beetje aan de aard van je werk, hoe lang je ergens verblijft. Het lijkt mij dan ook leuker ergens iets langer (maanden) te verblijven zodat je iets op kan bouwen enzow...
pi_4856465
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 21:42 schreef generalist het volgende:
Heeft iemand een tip om "het circuit" in te komen, danwel een werkgever die dat misschien biedt??
Gewoon contact opnemen met internationale detacheerders voor facilitaire diensten. Cerco is zo'n bedrijf bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 juli 2002 @ 23:19:33 #38
26012 Oakey
Blue Monday
pi_4857792
Wil je veel van het buitenland zien: wordt wetenschapper.

Veel congressen in leuke plaatsen op alle continenten, meestal blijf ik er wel een week. En als je langer in het buitenland wilt blijven: de banen liggen voor het oprapen (moet je wel een beetje goed zijn natuurlijk )

[Dit bericht is gewijzigd door Oakey op 03-07-2002 14:54]

pi_4880994
Ik ben ( nog niet zo heel lang) steward bij Martinair. Dat is natuurlijk als je van reizen houdt de ultieme baan.

Martinair vliegt zowel korte Europese vluchten als lange intercontinentale.

Ik zit gemmideld 2 tot 3 keer per maand een aantal dagen in het caribisch gebied, Amerika of Canada.

Dat is natuurlijk helemaal geweldig ! Het verblijf is uiterst luxueus ( ***** 5 sterren hotels) en vaak erg gezellig. Het is maar kort iedere keer, maar in 2 of 3 dagen kun je best gezellig winkelen of ergens op een tropisch strand liggen ...... ik vind het in ieder geval een topbaan.

Een bijkomend nadeel is dat je erg moet wennen aan onregelmatig werken ( werkte voorheen op een kantoor van 9 tot 5) en je hebt minder tijd om je sociale contacten goed te onderhouden....

Dinsdag ga ik 5 dagen naar Miami !

Her name was Lola, she was a showgirl..........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')