Wat doet chilipeper in een 'typisch limburgs gerecht' iddquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 01:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze er gewoon mee dat je met lokale producten moet koken.
Julius zei ook op een gegeven moment dat de aardappelpuree mediteraans was geworden omdat er olijfolie inzat.
Later bij de topclass ze Kranenborg ook dat er "Limburgse" olijfolie bij het eigeel ging.
Opzich hebben de Limburgers volgens mij nog redelijk makkelijk, die zitten dichtbij de belgische keuken en hebben daar ook veel invloeden van.. veel stoofpotten dus.
Daar gaat het volgens mij niet om, suurvleisch (geen idee of ik het goed schrijf) is bijvoorbeeld een lokaal en oud limburgsrecept, daar gaat oa. kruidnagel en laurier in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 01:59 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een gerecht gemaakt met lokale mediterrane kruiden heel anders smaakt dan met de kruiden uit het zuiden van Europa...
Ik vond het wel een lekker luchtige aflevering. Masterchef was toch een stuk serieuzer, kwam op mij over als redelijk "eerlijke" TV, de mens centraal. En ik ben eindelijk van mijn crush af (ohoh die Justine, die ogen, haar kookkunsten, ik zou haar zo trouwenquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:57 schreef Starfish het volgende:
Weet je.. ik heb de laatste weken Masterchef Australia gezien.. natuurlijk ging dat op het laatst wel richting een finale met betere kandidaten die overbleven... maar ik zit nu gewoon met gekromde tenen te kijken. Eieren die mislukken, 45 min. werk en dan net wat gehakt hebben.. waarom geven deze mensen zichzelf op?!? Niet dat ik een keukenprins ben, maar ... ehmm!?!
Vorig seizoen ook met veel plezier TopChef gekeken, maar ik vrees dat ik door de meesterwerkjes en creativiteit bij MasterChef (waar de jury ook geweldig is BTW) toch wat 'verpest' ben..
..hoop dat mijn TC gevoel weer wat terug gaat komen..
Vooral dat inderdaad. Toen ik de allereerste topchef reeks ging kijken moest ik heel erg wennen aan die twee. Later ga je er veel luchtiger naar kijken en neem je het allemaal niet meer zo serieus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Zoals al eerder opgemerkt, je moet Topchef met een net iets andere instelling kijken.
Ja, van vergane glorie-tijd van hem in La Rive in Amsterdam.quote:
Sinds een paar maanden is hij de chef van Palazzo in Amsterdam, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, van vergane glorie-tijd van hem in La Rive in Amsterdam.
Hij kookt zelf toch al een tijdje niet meer?
Circuskoken, ja dat zal hem wel liggen als pedant showmannetje.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:50 schreef Paul-89 het volgende:
Sinds een paar maanden is hij de chef van Palazzo in Amsterdam, als ik me niet vergis.
Achja op je 61e nog even wat leuke dingen doen is niet verkeerd lijkt me.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Circuskoken, ja dat zal hem wel liggen als pedant showmannetje.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Achja op je 61e nog even wat leuke dingen doen is niet verkeerd lijkt me.
Dat had ik helemaal op het begin dus ook, maar later raak je er aan gewend en ook de kandidaten gaan het anders opvatten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Maar ik ergerde mij gisteren toen ik dit programma voor het eerst zag over zijn arrogante manier van afzeiken van kandidaten.
Je zou ook kunnen zeggen wat goed is en wat verbeterd kan worden i.p.v. alleen maar negatief commentaar te geven.
Dan kijk je denk ik (te) weinig want ze hameren juist ontzettend veel op snijtechniek en ook klagen ze vaak over de rotzooi op de werkplek. Ik kan me nog een aflevering herinneren dat ze het stillegden en dat er eerst moest worden opgeruimd. En als ze iets in de smaak missen geven ze ook 9 van de 10 keer aan wat ze missen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef DeeBee het volgende:
Dat je gewend raakt aan het slechte commentaar is natuurlijk geen argument dat het niet zo slecht is, overal raak je 'gewend' aan als je maar lang genoeg wordt blootgesteld eraan, ook al is het slecht / irritant.
Ben het eens met golfer dat het een erg zwak punt is van het programma: de feedback verzandt in dooddoeners als 'goed / lekker / ok' en 'flauw / weinig bijzonder' die je 90% van de tijd hoort, plus dat ze elkaar dan ook altijd papegaaien ongeveer.
Zelden kritiek op snijtechniek, hoe ze met hun werkplek omgaan, smaak combinaties, opmaak, over textuur van het voedsel, etc. Inhoudelijk is er zoveel te zeggen, zeker tegen mensen die dat (moeten) begrijpen en het moeten vebeteren, dat dat 'hoog over' commentaar alleen maar ergerlijk werkt.
Dat werkt veel beter in Masterchef UK en AUS bijv., Roux Jr. of zo is altijd duidelijk, gedetailleerd en geeft 'positieve kritiek': duidelijke houvast voor een kandidaat om op te letten, maakt het veel prettiger.
Masterchef AUS was misschien inderdaad serieuzer.. maar ik vond het ook een stuk menselijker, ook hoe de deelnemers onderling met elkaar overweg gingen. Vergelijk dat bijv. even met deelnemers zoals Pascal van het vorige TopChef seizoen..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik vond het wel een lekker luchtige aflevering. Masterchef was toch een stuk serieuzer, kwam op mij over als redelijk "eerlijke" TV, de mens centraal. En ik ben eindelijk van mijn crush af (ohoh die Justine, die ogen, haar kookkunsten, ik zou haar zo trouwen, wat was ik blij toen zij terugkwam en ze even met overweldigende meerderheid won op dat marineschip). Al zou ik de jury ook wel missen, heb echt genoten van Masterchef Australië.
Maar ik ga mij de komende maanden iig niet vervelen tussen 19:00 - 20:00. De opmerkingen van Robert en Julius (de jager), allemaal net iets minder serieus, ik vind het prima.
Zoals al eerder opgemerkt, je moet Topchef met een net iets andere instelling kijken.
Klopt, die band, zeker richting de finale vond ik echt heeeel gaaf om te zien. Ook qua feedback van de jury en chefs die te gast waren. Wat minder dat ivoren toren gevoel, dat is denk ik hoe ik het zou beschrijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:57 schreef keepoww het volgende:
masterchef aus is zeker niet serieuzer, de band die de jury daar heeft is super. En gary, george en matt zijn top. Veel leuker dan de kraan en die bolle.
Klopt ook. Bij TC is het meer: 'dit dingetje klopt niet, gerecht is niet goed'quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:02 schreef DeeBee het volgende:
Het blijft heel algemeen en ergens op hameren wil dus niet zeggen dat ze die kritiek goed overbrengen, ze zijn veel minder actief betrokken lijkt het of zo bij het 'coachen' van de kandidaten en ik vind de sfeer eerder 'afbrekende-kritiek' in plaats van 'positief-motiverend'.
Dit zie ik toch anders, het heet notabene Topchef en geen 'lachen-met-slechte-amateurkoks-en-wat-recept-beschrijvingen'... Voor dat wat jij beschrijft kan je al 'Wie is de Chef?' kijken!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Drassss het volgende:
De verschillende programma's moet je ook niet met elkaar vergelijken. Gewoon lekker naar Topchef kijken, de humor ervan in zien en zeker niet denken dat de winnaar een super kok is die over 25 jaar een topper zal worden in Chefsland. Het is gewoon amusement met een vleugje professionaliteit/recepten en techniekenPrima toch.
Je kijkt natuurlijk nu wel naar de voorrondes waar nog behoorlijke stumperds inzittenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit zie ik toch anders, het heet notabene Topchef en geen 'lachen-met-slechte-amateurkoks-en-wat-recept-beschrijvingen'... Voor dat wat jij beschrijft kan je al 'Wie is de Chef?' kijken!
Bij Topchef heb ik wel wat andere verwachtingen en als dat niet de ambitie is van het programma zou ik dat erg gek vinden, maar dat gevoel is nu dus juist wat een beetje ergernis opwekt bij sommigen van ons denk: het Topchef noemen, terwijl de deelnemers en productie meer 'Gaarkeuken-meester' uitstralen of zo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |