abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:42:19 #201
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_101069714
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen ze er gewoon mee dat je met lokale producten moet koken.
Julius zei ook op een gegeven moment dat de aardappelpuree mediteraans was geworden omdat er olijfolie inzat.
Later bij de topclass ze Kranenborg ook dat er "Limburgse" olijfolie bij het eigeel ging.

Opzich hebben de Limburgers volgens mij nog redelijk makkelijk, die zitten dichtbij de belgische keuken en hebben daar ook veel invloeden van.. veel stoofpotten dus.
Wat doet chilipeper in een 'typisch limburgs gerecht' idd :') , denk idd dat het om streekproducten gaat.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:51:45 #202
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101070022
Wat betreft die chilipeper die bij de eieren zat, daarbij zeiden ze dat het hun interpretatie van een limburgs gerecht was.. de chefs hoeven zelf natuurlijk niet moeilijk te doen.
Hun eieren waren ook vast al een dagje ouder waardoor die wél makkelijk te pellen waren. ;)

En chilipeper is opzich natuurlijk ook een kruid dat al sinds de VOC in Nederland te krijgen is, net zoals kruidnagel en anijs, daar is Nederland groot mee geworden, specerijenhandel.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:59:53 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101070301
Ik kan me haast niet voorstellen dat een gerecht gemaakt met lokale mediterrane kruiden heel anders smaakt dan met de kruiden uit het zuiden van Europa...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:07:35 #204
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101070525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:59 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een gerecht gemaakt met lokale mediterrane kruiden heel anders smaakt dan met de kruiden uit het zuiden van Europa...
Daar gaat het volgens mij niet om, suurvleisch (geen idee of ik het goed schrijf) is bijvoorbeeld een lokaal en oud limburgsrecept, daar gaat oa. kruidnagel en laurier in.
Opzich groeit dat niet van origine in limburg maar het is een traditioneel recept en het word al eeuwen lang gemaakt op die manier.
Aardappelpuree maken met olijfolie is niet lokaal en het is niet traditioneel.. in heel nederland maken ze aardappelpuree traditioneel met roomboter.

Ik heb begrepen dat ze morgen pasta moeten maken, geen idee wat daar traditioneel en lokaal aan is, het lijkt me in elk geval niet limburgs.
pi_101072864
Riep iemand? :P
pi_101073690
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:57 schreef Starfish het volgende:
Weet je.. ik heb de laatste weken Masterchef Australia gezien.. natuurlijk ging dat op het laatst wel richting een finale met betere kandidaten die overbleven... maar ik zit nu gewoon met gekromde tenen te kijken. Eieren die mislukken, 45 min. werk en dan net wat gehakt hebben.. waarom geven deze mensen zichzelf op?!? Niet dat ik een keukenprins ben, maar ... ehmm!?! :X

Vorig seizoen ook met veel plezier TopChef gekeken, maar ik vrees dat ik door de meesterwerkjes en creativiteit bij MasterChef (waar de jury ook geweldig is BTW) toch wat 'verpest' ben..

..hoop dat mijn TC gevoel weer wat terug gaat komen..
Ik vond het wel een lekker luchtige aflevering. Masterchef was toch een stuk serieuzer, kwam op mij over als redelijk "eerlijke" TV, de mens centraal. En ik ben eindelijk van mijn crush af (ohoh die Justine, die ogen, haar kookkunsten, ik zou haar zo trouwen O+ , wat was ik blij toen zij terugkwam en ze even met overweldigende meerderheid won op dat marineschip). Al zou ik de jury ook wel missen, heb echt genoten van Masterchef Australië.

Maar ik ga mij de komende maanden iig niet vervelen tussen 19:00 - 20:00. De opmerkingen van Robert en Julius (de jager), allemaal net iets minder serieus, ik vind het prima.

Zoals al eerder opgemerkt, je moet Topchef met een net iets andere instelling kijken.
pi_101073832
masterchef aus is zeker niet serieuzer, de band die de jury daar heeft is super. En gary, george en matt zijn top. Veel leuker dan de kraan en die bolle.
pi_101077222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:22 schreef golfer het volgende:
die 2 presentatoren.
Je kent Kranenborg niet?
pi_101077823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Zoals al eerder opgemerkt, je moet Topchef met een net iets andere instelling kijken.
Vooral dat inderdaad. Toen ik de allereerste topchef reeks ging kijken moest ik heel erg wennen aan die twee. Later ga je er veel luchtiger naar kijken en neem je het allemaal niet meer zo serieus.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:44:22 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101080134
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:21 schreef k_man het volgende:

Je kent Kranenborg niet?
Ja, van vergane glorie-tijd van hem in La Rive in Amsterdam.
Hij kookt zelf toch al een tijdje niet meer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101080321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, van vergane glorie-tijd van hem in La Rive in Amsterdam.
Hij kookt zelf toch al een tijdje niet meer?
Sinds een paar maanden is hij de chef van Palazzo in Amsterdam, als ik me niet vergis.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:06:15 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101080859
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:50 schreef Paul-89 het volgende:

Sinds een paar maanden is hij de chef van Palazzo in Amsterdam, als ik me niet vergis.
Circuskoken, ja dat zal hem wel liggen als pedant showmannetje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101080983
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Circuskoken, ja dat zal hem wel liggen als pedant showmannetje.
Achja op je 61e nog even wat leuke dingen doen is niet verkeerd lijkt me.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:37 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101081540
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Achja op je 61e nog even wat leuke dingen doen is niet verkeerd lijkt me.
Natuurlijk niet.
Maar ik ergerde mij gisteren toen ik dit programma voor het eerst zag over zijn arrogante manier van afzeiken van kandidaten.
Je zou ook kunnen zeggen wat goed is en wat verbeterd kan worden i.p.v. alleen maar negatief commentaar te geven.
Poef.....gone! ©golfer
pi_101081616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Maar ik ergerde mij gisteren toen ik dit programma voor het eerst zag over zijn arrogante manier van afzeiken van kandidaten.
Je zou ook kunnen zeggen wat goed is en wat verbeterd kan worden i.p.v. alleen maar negatief commentaar te geven.
Dat had ik helemaal op het begin dus ook, maar later raak je er aan gewend en ook de kandidaten gaan het anders opvatten.

Overigens is zijn reclamespotje wel tekenend.

http://www.deltalloyd.nl/(...)&tcm=tcm:20-51536-64
pi_101082406
Dat je gewend raakt aan het slechte commentaar is natuurlijk geen argument dat het niet zo slecht is, overal raak je 'gewend' aan als je maar lang genoeg wordt blootgesteld eraan, ook al is het slecht / irritant.

Ben het eens met golfer dat het een erg zwak punt is van het programma: de feedback verzandt in dooddoeners als 'goed / lekker / ok' en 'flauw / weinig bijzonder' die je 90% van de tijd hoort, plus dat ze elkaar dan ook altijd papegaaien ongeveer.

Zelden kritiek op snijtechniek, hoe ze met hun werkplek omgaan, smaak combinaties, opmaak, over textuur van het voedsel, etc. Inhoudelijk is er zoveel te zeggen, zeker tegen mensen die dat (moeten) begrijpen en het moeten vebeteren, dat dat 'hoog over' commentaar alleen maar ergerlijk werkt.

Dat werkt veel beter in Masterchef UK en AUS bijv., Roux Jr. of zo is altijd duidelijk, gedetailleerd en geeft 'positieve kritiek': duidelijke houvast voor een kandidaat om op te letten, maakt het veel prettiger. :)
Jack does it in real time...
pi_101082524
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef DeeBee het volgende:
Dat je gewend raakt aan het slechte commentaar is natuurlijk geen argument dat het niet zo slecht is, overal raak je 'gewend' aan als je maar lang genoeg wordt blootgesteld eraan, ook al is het slecht / irritant.

Ben het eens met golfer dat het een erg zwak punt is van het programma: de feedback verzandt in dooddoeners als 'goed / lekker / ok' en 'flauw / weinig bijzonder' die je 90% van de tijd hoort, plus dat ze elkaar dan ook altijd papegaaien ongeveer.

Zelden kritiek op snijtechniek, hoe ze met hun werkplek omgaan, smaak combinaties, opmaak, over textuur van het voedsel, etc. Inhoudelijk is er zoveel te zeggen, zeker tegen mensen die dat (moeten) begrijpen en het moeten vebeteren, dat dat 'hoog over' commentaar alleen maar ergerlijk werkt.

Dat werkt veel beter in Masterchef UK en AUS bijv., Roux Jr. of zo is altijd duidelijk, gedetailleerd en geeft 'positieve kritiek': duidelijke houvast voor een kandidaat om op te letten, maakt het veel prettiger. :)
Dan kijk je denk ik (te) weinig want ze hameren juist ontzettend veel op snijtechniek en ook klagen ze vaak over de rotzooi op de werkplek. Ik kan me nog een aflevering herinneren dat ze het stillegden en dat er eerst moest worden opgeruimd. En als ze iets in de smaak missen geven ze ook 9 van de 10 keer aan wat ze missen.
pi_101082640
De verschillende programma's moet je ook niet met elkaar vergelijken. Gewoon lekker naar Topchef kijken, de humor ervan in zien en zeker niet denken dat de winnaar een super kok is die over 25 jaar een topper zal worden in Chefsland. Het is gewoon amusement met een vleugje professionaliteit/recepten en technieken :) Prima toch.
pi_101082945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik vond het wel een lekker luchtige aflevering. Masterchef was toch een stuk serieuzer, kwam op mij over als redelijk "eerlijke" TV, de mens centraal. En ik ben eindelijk van mijn crush af (ohoh die Justine, die ogen, haar kookkunsten, ik zou haar zo trouwen O+ , wat was ik blij toen zij terugkwam en ze even met overweldigende meerderheid won op dat marineschip). Al zou ik de jury ook wel missen, heb echt genoten van Masterchef Australië.

Maar ik ga mij de komende maanden iig niet vervelen tussen 19:00 - 20:00. De opmerkingen van Robert en Julius (de jager), allemaal net iets minder serieus, ik vind het prima.

Masterchef AUS was misschien inderdaad serieuzer.. maar ik vond het ook een stuk menselijker, ook hoe de deelnemers onderling met elkaar overweg gingen. Vergelijk dat bijv. even met deelnemers zoals Pascal van het vorige TopChef seizoen..

En wat die crush betreft: I hear ya bro. ;)

Mis ook die heerlijke ontwapenende glimlach van Poh. :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:57 schreef keepoww het volgende:
masterchef aus is zeker niet serieuzer, de band die de jury daar heeft is super. En gary, george en matt zijn top. Veel leuker dan de kraan en die bolle.
Klopt, die band, zeker richting de finale vond ik echt heeeel gaaf om te zien. Ook qua feedback van de jury en chefs die te gast waren. Wat minder dat ivoren toren gevoel, dat is denk ik hoe ik het zou beschrijven.

Op het laatst ook toen Gary en George de 'mystery box' kregen en dat de deelnemers gingen beoordelen en commentaar gaven. Prachtig om te zien hoe ze genoten van de omgedraaide rollen, hoe ze elkaar inspireerden. :D
pi_101082950
'Een zuurtje...' :')

Het blijft heel algemeen en ergens op hameren wil dus niet zeggen dat ze die kritiek goed overbrengen, ze zijn veel minder actief betrokken lijkt het of zo bij het 'coachen' van de kandidaten en ik vind de sfeer eerder 'afbrekende-kritiek' in plaats van 'positief-motiverend'.

Maar eerlijk is eerlijk, het zit ook gewoon in het niveau van kandidaten en gebrek aan culinair-niveau / beleving in Nederland...

Zoals iemand hierboven al zei, na zo'n test taaie 'gehaktballen' afleveren en je eieren laten mislukken is gewoon te triest, zeker als je ziet hoe hoog niveau pressure tests vaak zijn in andere series.

Dat ergert mij wel meer dan de commentaren nog. Ik vind het wel vooral de (gespeelde) houding van de chefs die ergernis opwekt, want Kranenborg is vele malen sympathieker in Over de Kook bijv. vind ik, misschien door het intensievere contact met de deelnemers en geen 'jury-rol' in die show...
pi_101083117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:02 schreef DeeBee het volgende:
Het blijft heel algemeen en ergens op hameren wil dus niet zeggen dat ze die kritiek goed overbrengen, ze zijn veel minder actief betrokken lijkt het of zo bij het 'coachen' van de kandidaten en ik vind de sfeer eerder 'afbrekende-kritiek' in plaats van 'positief-motiverend'.
Klopt ook. Bij TC is het meer: 'dit dingetje klopt niet, gerecht is niet goed'

Bij MC was het meer: 'dit klopt niet, maar de rest is gaaf en we zien hoe ver je gekomen bent de laatste weken. Ga zo door!' (tenzij je net de slechtste was en naar huis moest; vond het ook gaaf om bij Gary, George en Matt in de laatste ronden te zien dat ze gewoon echt vochtige ogen kregen omdat ze baalden dat ze iemand naar huis moesten sturen die zo ver gekomen was en duidelijk talent heeft' :) )
pi_101083174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Drassss het volgende:
De verschillende programma's moet je ook niet met elkaar vergelijken. Gewoon lekker naar Topchef kijken, de humor ervan in zien en zeker niet denken dat de winnaar een super kok is die over 25 jaar een topper zal worden in Chefsland. Het is gewoon amusement met een vleugje professionaliteit/recepten en technieken :) Prima toch.
Dit zie ik toch anders, het heet notabene Topchef en geen 'lachen-met-slechte-amateurkoks-en-wat-recept-beschrijvingen'... Voor dat wat jij beschrijft kan je al 'Wie is de Chef?' kijken!

Bij Topchef heb ik wel wat andere verwachtingen en als dat niet de ambitie is van het programma zou ik dat erg gek vinden, maar dat gevoel is nu dus juist wat een beetje ergernis opwekt bij sommigen van ons denk: het Topchef noemen, terwijl de deelnemers en productie meer 'Gaarkeuken-meester' uitstralen of zo... :P
pi_101083268
Ik heb ook Masterchef gekeken en het niveau is daar inderdaad hoger maar het programma zelf vind ik maar saai.
Dan maar een lager niveau en wat meer entertainment. :P
pi_101083459
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dit zie ik toch anders, het heet notabene Topchef en geen 'lachen-met-slechte-amateurkoks-en-wat-recept-beschrijvingen'... Voor dat wat jij beschrijft kan je al 'Wie is de Chef?' kijken!

Bij Topchef heb ik wel wat andere verwachtingen en als dat niet de ambitie is van het programma zou ik dat erg gek vinden, maar dat gevoel is nu dus juist wat een beetje ergernis opwekt bij sommigen van ons denk: het Topchef noemen, terwijl de deelnemers en productie meer 'Gaarkeuken-meester' uitstralen of zo... :P
Je kijkt natuurlijk nu wel naar de voorrondes waar nog behoorlijke stumperds inzitten ;) Als je richting de finaleronde gaat ( die helaas te kort is! ) krijg je toch een behoorlijk niveau te zien wat Topchef waardig is. Naar mijn weten neem je het iets te serieus, wat gewoon niet mag/kan bij een programma waar de sponsoren bepalen wat er gemaakt gaat worden elke dag :D
pi_101083572
Misschien waar Drassss, maar deze "behoorlijke stumperds" is wel al de lichting van 1 hele provincie.. als mensen die amper een ei kunnen koken kennelijk al mee kunnen doen aan "TopChef" ..

Niet dat ik de sterren van de hemel kook, maar zoals Clint Eastwood ooit al eens zei: "A man's got to know his limitations". ;) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')