Had je ook een BMW 1 serie? En weet je toevallig nog welke stekker dit was. Ik laat hem sowieso zaterdag uitlezen, maar dan kan ik alvast eventjes aangeven als mogelijke oorzaken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:33 schreef BritchesAndHose het volgende:
Heb ooit exact dezelfde symptomen gehad. Mee doorgereden totdat engine management lampje continu bleef branden. Uitlezen. 4 A4-tjes vol met foutcodes. Bleek een bekend probleem te zijn: random kortsluiting in een stekkertje door kou en/of vocht... Was wel een diesel.
Bij het optrekken (koude motor), koppeling rustig laten opkomen en gas pedaal langzaam indrukken. Dan hikt de gehele auto, waarschijnlijk de motor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:54 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Wat bedoel je met stotteren?
Mijn 3 serie diesel wil nog wel is ''bonken'' met optrekken.....
Dit is specifiek voor de N47 motor = diesel (in mijn geval een 118d).quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:21 schreef gewoontjes2k het volgende:
[..]
Had je ook een BMW 1 serie? En weet je toevallig nog welke stekker dit was. Ik laat hem sowieso zaterdag uitlezen, maar dan kan ik alvast eventjes aangeven als mogelijke oorzaken.
Ga ik morgen eens even proberen dan, voordat de bmw koud is duurt weer even hahaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog een mogelijk testje: voordat je uberhaupt met koude motor wegrijdt, die DTC uitschakelen... Kijken of het misschien komt omdat de traction control ingrijpt wegens (vermeende) doorspinnende wielen?!?
Ben er al inmiddels achter gekomen, gewoon het bruine draad losdraaien en loshalen met de tang. Alleen ik ben bang voor iets anders, bij mij vorige heb ik dit ook gedaan en toen moest ik opeens een radio code invoeren. Heb trouwens gewoon de originele business cd radio, of zijn deze radio's niet beveiligd met een code.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:47 schreef gewoontjes2k het volgende:
Weet iemand hoe je die ECU reset van een E87 (1 serie) en waar moet je opletten?
Je moet volgens mij de negatieve stekker uit je auto halen, maar kan je auto dan nog wel op slot en open (heb natuurlijk een 1 serie - key, ipv normale fysieke sleutel)
Plaatje van de accu
[ http://imageshack.us/photo/my-images/835/img2011082300038.jpg/ (copy/paste deze link) | http://img835.imageshack.us/img835/3114/img2011082300038.jpg (copy/paste deze link) ]
Uploaded with http://imageshack.us (copy/paste deze link)
Update: De business cd radio code start gewoon na een accu reset ben ik achtergekomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef gewoontjes2k het volgende:
[..]
Ben er al inmiddels achter gekomen, gewoon het bruine draad losdraaien en loshalen met de tang. Alleen ik ben bang voor iets anders, bij mij vorige heb ik dit ook gedaan en toen moest ik opeens een radio code invoeren. Heb trouwens gewoon de originele business cd radio, of zijn deze radio's niet beveiligd met een code.
Er zit in je afstandbediening ook een "normale" sleutel. (ik heb het facelift model, maar ik neem aan dat ie ook in de pre-facelift zit)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:47 schreef gewoontjes2k het volgende:
key, ipv normale fysieke sleutel
quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:38 schreef cyberbull het volgende:
luchtmassameter
bougiekabels die doorslaan (vooral bij vochtig weer)
oliepijeil
temperatuursensor
verder durf ik het zo niet te zeggen.
succes
quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:49 schreef gewoontjes2k het volgende:
Oliepijeil zit goed, met temp. sensor bedoel je daarmee de lambdasonde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |