abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101012135
Voor een reparatie bij mijn achterband moest hij er af. Alles is losgekoppeld, dus ook de versnelling, remmen, etc.

Het betreft een Gazelle Grenoble met een Shimano Nexus 7 versnellingen systeem.

Ik heb het terug er op gezet zoals het zat, en alles lijkt goed te zitten, een plasticje met ''Lock'' houdt het goed in plaats.
Als je aan de versnelling draait, zie je het draadje bewegen en hij lijkt ook te schakelen. Nu zijn er al gelijk 3 problemen:
1. Hij schakelt niet
2. Hij kan alleen omhoog, niet omlaag. Als je van 1 naar 5 gaat dan beweegt het draadje bij de versnelling zelf, en een ring draait ongeveer 90 graden. Maar als je van 5 terug gaat naar 1, gebeurt er niks, en moet je die ring handmatig terugdraaien.
3. Je kan slechts 5 versnellingen benaderen, 4 keer draaien is dus mogelijk, in plaats van 6 zoals het hoort.

Op internet kan ik geen goede handleiding vinden van hoe het goed moet, en er zitten allerlei losse ringetjes etc., met gele pijltjes en rondjes, maar ik word er niet wijzer van.

Dus: heeft iemand ervaring met dit soort kutversnellingen en kan mij vertellen wat er fout gaat, of nog beter: heeft iemand een duidelijke handleiding hoe je het stap voor stap terug moet zetten?
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:55:18 #2
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_101012531
Dus je fiets versnelt wel maar schakelt niet ?
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_101012558
Trap je wel?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_101012813
Moet je harder trappen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:15:19 #5
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_101013077
Volgens de handleiding handle in 4 zetten en dan afstellen tot de rode streepjes bij de naaf tegenover elkaar staan heb ik vandaag nog gelezen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_101016897
Pas na 3 posts 1 nuttige post.. Hulde, we gaan de goede kant op.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_101020858
Geen ervaring met die specifieke naaf. Ik zou als ik jou was alles weer loshalen en opnieuw beginnen, want zo te lezen heb je iets te strak aangedraaid of ergens een ringetje vergeten ofzo.

Check van te voren nog wel of je de kabel goed hebt afgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')