Wat heeft dit ermee te maken?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:45 schreef detandenfee het volgende:
[..]
als de wereld zou leven zoals ons boek dat had voorgeschreven, zou niemand honger lijden. verdere info hiervoor is voor jou om uit te zoeken, heb je problemen op sommige onderwerpen wil ik je er wel bij helpen.
Wij hebben nooit gezegd dat we ons aangevallen voelen. Ik begrijp niet dat jullie dat denken.quote:
Wat heeft vasten met geloof te maken ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:46 schreef coban het volgende:
[..]
Omg ben je echt dom? Hoevaak moet ik nog dingen herhalen? Argh. Laat maar klaar.
Weet je waarom een geloof 'geloof' heet? Omdat je er in moet GELOVEN, oke? Anders begrijp je er niks van, inderdaad.
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is om zo te denkenquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat heeft dit ermee te maken?
Wij hebben arme mensen nodig om zo te kunnen leven.
Het hele Westen is aansprakelijk van de armoede... we hebben arme mensen nodig.
Niet iedereen kan rijk zijn.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef coban het volgende:
[..]
Wij hebben nooit gezegd dat we ons aangevallen voelen. Ik begrijp niet dat jullie dat denken.
quote:Nee, derakker die kraakt ons geloof, in meerdere topics, gelijk af zonder een al te goede argumentatie. En dat vind ik belachelijk.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:48 schreef detandenfee het volgende:
[..]
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is door zo te denken
Dat kan, maar zij hebben andere bedoelingen ermee.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat heeft vasten met geloof te maken ?![]()
Ongelovige mensen vasten ook.... voor de zoveelste keer.
Dit is wel een beetje naief... we sturen al +40 jaar geld naar Afrika en toch blijven ze arm, honger lijden etc etc.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:48 schreef detandenfee het volgende:
[..]
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is om zo te denken
Dat je het afkraakt betekent niet dat je het aanvalt in mijn ogen. Maar wel jammer dat je het op een kinderachtige wijze doet. Ik kraak toch ook geen atheisten af?quote:
omdat ze weinig verdienen met hen producten/grondstoffenquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje naief... we sturen al +40 jaar geld naar Afrika en toch blijven ze arm, honger lijden etc etc.
van al dat geld wat er wordt vesrstuurd komt 10 % aan waar het nodig is. de rest gebruiken ze afrika nog armer te maken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje naief... we sturen al +40 jaar geld naar Afrika en toch blijven ze arm, honger lijden etc etc.
neehoor... maar wel die reden dat je vast zodat je beetje voelt wat arme mensen voelen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:50 schreef coban het volgende:
[..]
Dat je het afkraakt betekent niet dat je het aanvalt in mijn ogen. Maar wel jammer dat je het op een kinderachtige wijze doet. Ik kraak toch ook geen atheisten af?
In principe zijn het meestal de ongelovigen die problemen met gelovigen hebben. Zielig.
Zou ik nog mogen weten of je gelovig bent?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet gelovig. Vaak ga ik de discussie ook liever uit de weg omdat ik ieders geloof respecteer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:51 schreef coban het volgende:
[..]
Zou ik nog mogen weten of je gelovig bent?
neehoor.quote:
Dat deed ik omdat jij in meerdere topics het geloof afkraakt. Sorry ofzo dan maar.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
neehoor... maar wel die reden dat je vast zodat je beetje voelt wat arme mensen voelen.
Verder niet, dat is het enige.
Dat je het hele geloof erbij haalt... moet je zelf weten.
Nogmaals, het gaat niet om het voelen zelf ofzo. Dat kan nooit helemaal (voor de zoveelste keer), maar meer om waardering van wat je wel niet hebt/kan en het hulp bieden aan de armeren.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
neehoor.
Coban beweert dat ze een beetje kan voelen hoe arme mensen zich voelen door ff een maand een aantal uurtjes niet te eten en drinken.
Dit vind ik onzin en naïef.
Ze haalt nu het geloof erbij
Oke, dat kan. Maar meestal komt er zo'n discussie op, terwijl ik liever dit soort discussies uit de weg ga. Ik denk hetzelfde als jij, ieder gelooft/doet wat hij/zij wilt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet gelovig. Vaak ga ik de discussie ook liever uit de weg omdat ik ieders geloof respecteer.
Ik wilde het geloof ansich ook niet aan de kaak stellen, meer de ramadan zelf. Ik snap het ethisch punt namelijk niet zo goed.
Ja dus vind ik het alsnog onzin want ik heb ook waardering zonder aantal uur te vasten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:54 schreef coban het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet om het voelen zelf ofzo. Dat kan nooit helemaal (voor de zoveelste keer), maar meer om waardering van wat je wel niet hebt/kan en het hulp bieden aan de armeren.
Het gaat niet ALLEEN daarom, juist meer om de andere dingen die belangrijk in de ramadan zijn, en dat zei coban ook. Jij moet begrijpend leren lezen en niet doordrammen over een dingetje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus vind ik het alsnog onzin want ik heb ook waardering zonder aantal uur te vasten.
En hulp bieden.... geld storten is het helpen van de corruptie in stand houden.
Diegene met wapens en macht krijg alles.
Je kan prima respect tonen en discussiëren tegelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:55 schreef coban het volgende:
[..]
Oke, dat kan. Maar meestal komt er zo'n discussie op, terwijl ik liever dit soort discussies uit de weg ga. Ik denk hetzelfde als jij, ieder gelooft/doet wat hij/zij wilt.
Wij storten niet zomaar geld op een goed doel. Het gaat via een islamitische stichting/man/vrouw/whatever die zorgt dat het geld daadwerkelijk daar aankomt. Achterhouden kan niet, als moslim mag dat niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus vind ik het alsnog onzin want ik heb ook waardering zonder aantal uur te vasten.
En hulp bieden.... geld storten is het helpen van de corruptie in stand houden.
Diegene met wapens en macht krijg alles.
jij kan het wel?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:57 schreef detandenfee het volgende:
uhuhm omroep voor ''ONZ / wtf is er met jullie''
derakker schreef:
'' Je kan niet voelen hoe deze mensen zich voelen, probeer dit dan ook niet... dit zal nooit lukken en wees blij. ''
ik herhaal
derakker schreef:
'' Je kan niet voelen hoe deze mensen zich voelen, probeer dit dan ook niet... dit zal nooit lukken en wees blij. ''
bedankt voor uw aandacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |