Ik breng van alles, zolang het maar geen alcohol betreft.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:02 schreef muhahaha het volgende:
[..]
- Krijgt het niet
- Klaagt over buikpijn
Wat een baas
Breng me een biertje
Dan moet je eerst ff uitleggen wat de spelregels precies zijn, een dag zonder water zou ik niet volhouden neequote:Op zondag 21 augustus 2011 22:05 schreef coban het volgende:
[..]
Ik breng van alles, zolang het maar geen alcohol betreft.
Ik durf te wedden dat jij niet een dag vasten kunt volhouden, dat je kruipend over de vloer je dag doorbrengt. En als je dan mag eten ga je zoveel eten dat je daarna op je bed gaat liggen en huilen en je afvraagt wat je in hemelsnaam bezielde.
Het is toch het ervaren van de problemen van anderen? Dus mensen met hongersnood en zo? Tenminste dat heb ik me een keer laten vertellen, ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dan moet je eerst ff uitleggen wat de spelregels precies zijn, een dag zonder water zou ik niet volhouden nee
Wat is het doel eigenlijk van vasten, of boor ik nu iets aan wat ik beter niet kan doen
Van zonsopgang tot zonsondergang mag je helemaal niks, geen eten drinken roken en nog meer. Moet je anders even opzoeken als je daar zin in hebt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dan moet je eerst ff uitleggen wat de spelregels precies zijn, een dag zonder water zou ik niet volhouden nee
Wat is het doel eigenlijk van vasten, of boor ik nu iets aan wat ik beter niet kan doen
Dit vind ik echt een onzin regel.quote:-je voelt ook de pijn/honger die armeren hebben, oke wij mogen savonss dan wel weer eten maar je beseft het wel
Klopt ook ja. Het is wel veel uitgebreider.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is toch het ervaren van de problemen van anderen? Dus mensen met hongersnood en zo? Tenminste dat heb ik me een keer laten vertellen, ik kan het mis hebben.
Ik doelde meer op honger enzo. Niet andere zaken. Wij moeten ook zekat geven, vooral rond deze tijd doen mensen dat. Zekat is geld geven aan armeren. Dat betreft een percentage van je totale jaarinkomen. Zo helpen wij ook de armeren. Vasten is btw lastiger dn je denkt, het geeft nooit precies weer hoe zij zich voelen maar zeker wel een mate ervan. Deze maand doet je ook beseffem hoe goed wij het eigenlijk hebben en dat we dat moeten waarderen. Of je het nou bullshit vindt ofniet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een onzin regel.
Als mensen denken de pijn te voelen van arme mensen... hebben ze duidelijk niet begrepen wat ze voelen.
Bevestigd alleen maar dat ze dus duidelijk geen idee hebben in wat voor wereld ze leven.
Nee, 's ochtends eet je gewoon, maar dan net voor de zon opkomt. En in de avond ook. Het is gewoon het ontbijt en avondeten en de tussendoortjes sla je over. Iedereen zou anders hoofdpijn krijgen. Het vasten is echter niet schadelijk, het is zelfs goed. Het brengt een ritme aan in je lichaam. Maar precies hoe dit allemaal in elkaar steekt weet ik niet preciesquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:15 schreef muhahaha het volgende:
Ik bedoelde echt puur de spelregels, de redenen wist ik al een beetje alhoewel je met vasten echt niet beseft hoeveel honger een persoon heeft die ECHT honger lijdt. Je eet namelijk elke avond.
Hm zonder ook maar iets te nuttigen zou ik niet volhouden nee, krijg ik in de middag hoofdpijn
Mij niet adorerenquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS heeft gelijk.
Sommige users worden echt zo ultiem onterecht tot held geprezenDat is wel een beetje kut aan Fok!
Lekker naïef, ik vind het een teken van diegene er niet in verdiepen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:19 schreef coban het volgende:
[..]
Ik doelde meer op honger enzo. Niet andere zaken. Wij moeten ook zekat geven, vooral rond deze tijd doen mensen dat. Zekat is geld geven aan armeren. Dat betreft een percentage van je totale jaarinkomen. Zo helpen wij ook de armeren. Vasten is btw lastiger dn je denkt, het geeft nooit precies weer hoe zij zich voelen maar zeker wel een mate ervan. Deze maand doet je ook beseffem hoe goed wij het eigenlijk hebben en dat we dat moeten waarderen. Of je het nou bullshit vindt ofniet.
Arme mensen als in arme mensen die niet aan een baan kunnen komen. Wijzelf sturen onder andere geld naar Afrika, waar mensen het lastig hebben. Over dat andere weet ik, zoals ik zei, niet precies hoe het zit. Het is iig niet schadelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:27 schreef muhahaha het volgende:
Vasten is helemaal niet gezond, dat is een fabel. Je hebt al een ritme of patroon voordat je die verneukt met je vasten
Zekat is ook al zoiets, waarom zijn die mensen arm dan. Willen ze niet werken? Krijgen ze geen baan etc? Daarmee helpen zullen ze toch veel meer gebaat bij zijn. Ja als je 50 bent zonder diploma's is het onmogelijk, dat besef ik me ook nog wel. Echter 1 maandje geld wegdragen gaat ze niet de andere 11 maanden helpen.
Ja, ik snap dat je s'ochtends en s'avonds jezelf vol mag stouwen, zover was ik al.
Volgens mij staat dit buiten het geloof? is neit voor niks dat ik de punten over het geloof erbuiten hou?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:32 schreef coban het volgende:
@derakker: dude, ik zeg toch dat we nooit precies kunnen voelen hoe het is? Maar zeker is het dat wij merken dat er mensen zijn die het lastiger hebben, die niks hebben. Wij voelen echt wel dat wij veel luxe hebben, dat wij het niet moeilijk hebben, dat we dat moeten waarderen. Dat we armeren moeten helpen. Ik ben geen imam, mijn uitleg kan nooit helder genoeg zijn. Maar ik weet wel dat jij, hoedan ook, mij altijd zult blijven tegenspreken als atheist.
heb liever dat kankernewbies zoals jij oprottequote:Op zondag 21 augustus 2011 22:35 schreef detandenfee het volgende:
[..]
sociosaus is weg ja, ga je ook ?
Dat maakt me niet, dit is een forum en daar kan iedereen zijn mening plaatsen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:36 schreef detandenfee het volgende:
'' Je kan niet voelen hoe deze mensen zich voelen, probeer dit dan ook niet... dit zal nooit lukken en wees blij. ''
verwacht je serieus hierna op een reactie
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:27 schreef coban het volgende:
[..]
Mij niet adoreren. Mij niet als held zien
. Dan klopt er echt iets niet met je.
oke, dat wil zeggen jij kan mij beter vertellen hoe het daar aan toe gaat ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat maakt me niet, dit is een forum en daar kan iedereen zijn mening plaatsen.
Als jij denkt dat je een beetje van hen pijn voelt door ff aantal uur niet eten en te drinken.... moet je het zelf weten.
Ik vind het een teken van dat je duidelijk niet weet hoe het er aan toe gaat, dat is jammer.
Dit staat helemaal niet buiten het geloof. Ons geloof is, ja echt waar, meer dan een boekje met regels. Ik stel voor dat je meedoet aan de ramadan, en daarna pas je bek opentrekt over wat wij wel of niet moeten doen. Maar dit aanbod zul je nooit serieus nemen, dus zul jij wel nooit weten hoe wij ons voelen tijdens het vasten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Volgens mij staat dit buiten het geloof? is neit voor niks dat ik de punten over het geloof erbuiten hou?
Je kan niet voelen hoe deze mensen zich voelen, probeer dit dan ook niet... dit zal nooit lukken en wees blij.
Ik ben me er even van bewust als jou hoe 75% van de wereld in armoede leeft door ons.
Daarvoor hoef ik niet minder te eten... is hypocriet en egoïstisch als je denkt dat je dan dichter bij deze mensen kan staan.
Nee, derakker die kraakt ons geloof, in meerdere topics, gelijk af zonder een al te goede argumentatie. En dat vind ik belachelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:39 schreef muhahaha het volgende:
Waarom is het beargumenteren van de ramadan direct een aanval op het geloof.. ik kan er niet bij.
Niet!quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef detandenfee het volgende:
het is geen aanval op het geloof, in mijn ogen zekers niet, in tegenstelling ik zou willen dat jullie allemaal meer kennis erover zouden hebben. vandaar dat ik het toelicht. trouwens, snoop dogg is 2 a 3 weken geleden moslim geworden
Nee dit heeft niks met geloof te maken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef coban het volgende:
[..]
Nee, derakker die kraakt ons geloof, in meerdere topics, gelijk af zonder een al te goede argumentatie. En dat vind ik belachelijk.
nope... ik leef tenslotte niet in armoede.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:39 schreef detandenfee het volgende:
[..]
oke, dat wil zeggen jij kan mij beter vertellen hoe het daar aan toe gaat ?
Ow, de argumenten die ik hier heb gelezen voerde ik zelf ook al aan. Je kunt je niet in een persoon met honger inleven door een maand te vasten terwijl je feitelijk beschikt over eten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef coban het volgende:
[..]
Nee, derakker die kraakt ons geloof, in meerdere topics, gelijk af zonder een al te goede argumentatie. En dat vind ik belachelijk.
hahaha hoe moeilijk het ook te geloven isquote:
Ik heb gezegd dat je het NOOIT helemaal kan voelen maar jullie weigeren dat te begrijpen ofzo.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ow, de argumenten die ik hier heb gelezen voerde ik zelf ook al aan. Je kunt je niet in een persoon met honger inleven door een maand te vasten terwijl je feitelijk beschikt over eten.
Nouja ik kap met de discussie, ik zou het iig niet volhouden.
ik ook niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:39 schreef muhahaha het volgende:
Waarom is het beargumenteren van de ramadan direct een aanval op het geloof.. ik kan er niet bij.
Ook niet een beetje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef coban het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat je het NOOIT helemaal kan voelen maar jullie weigeren dat te begrijpen ofzo.
Eerlijk gezegd wist ik al dat dit uit zou lopen in een discussie, maar wilde het toch nog proberen.
als de wereld zou leven zoals ons boek dat had voorgeschreven, zou niemand honger lijden. verdere info hiervoor is voor jou om uit te zoeken, heb je problemen op sommige onderwerpen wil ik je er wel bij helpen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee dit heeft niks met geloof te maken.
Dit heeft met vasten te maken, ongelovige mensen vast ook....
Jij beweerd een beetje te voelen hoe arme mensen zich voelen, ik zie niet in wat dit met geloof te maken heeft?
Ik vind het beetje jammer en teleurstellend dat je het geloof er bijhaalt en je daar achter verschuild terwijl geloof er helemaal buiten staat in deze discussie.
Omg ben je echt dom? Hoevaak moet ik nog dingen herhalen? Argh. Laat maar klaar.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee dit heeft niks met geloof te maken.
Dit heeft met vasten te maken, ongelovige mensen vast ook....
Jij beweerd een beetje te voelen hoe arme mensen zich voelen, ik zie niet in wat dit met geloof te maken heeft?
Ik vind het beetje jammer en teleurstellend dat je het geloof er bijhaalt en je daar achter verschuild terwijl geloof er helemaal buiten staat in deze discussie.
Wat heeft dit ermee te maken?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:45 schreef detandenfee het volgende:
[..]
als de wereld zou leven zoals ons boek dat had voorgeschreven, zou niemand honger lijden. verdere info hiervoor is voor jou om uit te zoeken, heb je problemen op sommige onderwerpen wil ik je er wel bij helpen.
Wij hebben nooit gezegd dat we ons aangevallen voelen. Ik begrijp niet dat jullie dat denken.quote:
Wat heeft vasten met geloof te maken ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:46 schreef coban het volgende:
[..]
Omg ben je echt dom? Hoevaak moet ik nog dingen herhalen? Argh. Laat maar klaar.
Weet je waarom een geloof 'geloof' heet? Omdat je er in moet GELOVEN, oke? Anders begrijp je er niks van, inderdaad.
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is om zo te denkenquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat heeft dit ermee te maken?
Wij hebben arme mensen nodig om zo te kunnen leven.
Het hele Westen is aansprakelijk van de armoede... we hebben arme mensen nodig.
Niet iedereen kan rijk zijn.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef coban het volgende:
[..]
Wij hebben nooit gezegd dat we ons aangevallen voelen. Ik begrijp niet dat jullie dat denken.
quote:Nee, derakker die kraakt ons geloof, in meerdere topics, gelijk af zonder een al te goede argumentatie. En dat vind ik belachelijk.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:48 schreef detandenfee het volgende:
[..]
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is door zo te denken
Dat kan, maar zij hebben andere bedoelingen ermee.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat heeft vasten met geloof te maken ?![]()
Ongelovige mensen vasten ook.... voor de zoveelste keer.
Dit is wel een beetje naief... we sturen al +40 jaar geld naar Afrika en toch blijven ze arm, honger lijden etc etc.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:48 schreef detandenfee het volgende:
[..]
dit vat ik wel aanvallend op, dus jij bent zo een hond die denkt dat ie realistisch is om zo te denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |