Ik snap het zelf ook niet.. en het gaat maar door. Het blijft fascineren door al die schijnbare tegenstrijdige dingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef eleusis het volgende:
Ik vind dit zo'n vreselijk topic maar ik volg het toch maar weer eens
Ach, het houdt ons van de straat en voorkomt dat we rare dingen gaan doenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik snap het zelf ook niet.. en het gaat maar door. Het blijft fascineren door al die schijnbare tegenstrijdige dingen.
Zoals de uitspraak van haar advocaat die stelt dat ze rustig blijft en doorgaat onder zware omstandigheden, dat zowat haaks staat op de conclusie van een psychologisch onderzoek en haar daden, zoals zichzelf snijden, weglopen, dreigen weg te gaan op de fiets om door europa te toeren, 's nachts wegblijven en baldadig en dronken over straat zwalken.. Maar op de beproevingen van deze tocht schijnt ze weer wel goed te reageren. Hebben we ons dan vergist, of vallen die beproevingen heel erg mee?
Stof genoeg om te discussieren, te roddelen en te speculeren over deze aparte familie..En wat is het nut ervan? Ik heb geen idee.
Zoals roofovervallen op supermarkten om aan gratis spruitjes te komen..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, het houdt ons van de straat en voorkomt dat we rare dingen gaan doen
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zoals roofovervallen op supermarkten om aan gratis spruitjes te komen..
Nee, dacht ik niet. Ik ben de laatste tijd veel van de worteltjes, maar die zijn vast ook heel burgerlijk Hollandsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:02 schreef spuitje het volgende:
Zijn ze er al weer dan, verse spruitjes?
Alstjeblieft zeg, psycholoog van de koude grond.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:29 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Als al die stomme psychologen nu eens naar het werkelijke leven en normale mensen zouden kijken zou de wereld er heel wat beter uitzien.
Laura had vanaf het moment dat ze kon denken een droom..... heel gewoon net zo worden als haar ouders. Watersport en zeilen was voor haar het leven waarmee ze opgegroeid is en, een droom van alle ouders die zelf gelukkig zijn met hun beroepskeuze en leven, Laura wilde in tegenstelling tot haar zusje in de voetstappen van haar ouders treden en het minstens net zo goed doen.
Dick Dekker heeft dat gedaan wat veel ouders tegenwoordig verzuimen..... zijn dochter alle kneepjes van "het vak" bijbrengen en zijn eigen ervaring daarbij inbrengen. Laura heeft daarbij ook vroegtijdig geleerd zelfstandig met moeilijke situaties om te gaan en rustig te analiseren en reageren hoe om weer uit de problemen kan komen.
Na de eerste jaren school, waar Laura zelf nog het idee had veel basisvaardigheden te kunnen leren om haar droom en toekomst waar te kunnen maken, kwam het punt waar ze teveel dingen moest leren die eigenlijk voor haar volledig oninteressant waren en alleen maar haar tijd verslonden die ze eigenlijk wilde gebruiken om zich op haar zeiltoekomst voor te bereiden. Gevolg was rottigheid uithalen en rondhangen omdat ze haar ei niet kwijt kon en ze zich moest aanpassen aan de "modale leerling" die meestal niet wist waar hij heen wilde.
Als je deze twee dingen bij elkaar neemt zijn die psychologische stellingen dus helemaal niet tegenstrijdig maar bevestigen dat ze er wel degelijk klaar voor is.
Dat zegt meer over jouw familie dan over het onderwijsniveau in Nederland, dunkt me.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef svetan het volgende:
@Spuitje:
Uit mijn eigen familie: Diegene met de mooiste schoolraporten en een volledig afgesloten academische opleiding strompelt nu heen en weer tussen oninteressante, tijdelijke banen en werkeloosheid; degene die alleen maar de "highschool" heeft afgerond heeft nu een eigen, goedlopend bedrijf met enkele tientallen werknemers en voldoende vrije tijd en geld om te kunnen reizen en andere leuke dingen te doen. De derde hangt er met een redelijk saai leventje zo midden tussen in en vraagt zich al jaren af wat ze dan wel fout heeft gedaan.
Alle drie dezelfde kansen gehad in een familie!
Zeg ga eens iemand anders afzeiken ofzo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Alstjeblieft zeg, psycholoog van de koude grond.
Dat is koeien met paarden vergelijken. Zeilen is net iets anders dan paardensport.quote:Mijn schoonvader en mijn man hebben altijd in "de paarden" gezeten, mijn man zit dat nog en drie van onze kinderen zijn inderdaad dol op de paardensport.
Maar iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je verdomd goed moet zijn wil je in welke tak van sport dan ook een goede boterham kunnen verdienen!
En dat het op zijn minst verstandig is om een opleiding te volgen om een inkomen te kunnen verdienen wanneer dat in de sport niet lukt. Want de top is echt maar voor weinigen weggelegd.
Maar dat alles gaat volgens jou niet op voor Laura, zij is zo byzonder, zo speciaal dat zij de rest van haar leven kan teren op de ervaringen die ze nu op doet.
Persoonlijk heb ik 1000 keer meer respect voor byvoorbeeld een Epke Zonderland dan voor Laura Dekker. Deze jongen studeert medicijnen en bedrijft topsport! Weliswaar studeert hij in Nederland, dus dat zal in jou ogen van weinig waarde zijn, maar hij doet het toch maar! En wat presteert Laura? Nou eigenlijk maar weinig, ze heeft zelfs haar schoolopleiding gestaakt! Want dat kon er dus naast het zeilen blijkbaar niet bij.
Goh nog een persoonlijke aanval wat goed van je.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw familie dan over het onderwijsniveau in Nederland, dunkt me.
Je leest duidelijk nog niet zo lang mee hier. Geeft nix hoor, je bent een echte internetmod met je ferme interventies in dit langlopende topicquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo, tijd dat ik me hier weer eens in ga mengen.
Goh nog een persoonlijke aanval wat goed van je.
geeft nix hoor, je bent een echte internet held.
Dat denk jij.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Je leest duidelijk nog niet zo lang mee hier. Geeft nix hoor, je bent een echte internetmod met je ferme interventies in dit langlopende topic
Mooie samenvatting van wat svetan heeft gezegd en hij heeft nog gelijk ook op bijna alle punten.quote:Had je wel langer meegelezen, dan had je geweten dat svetan zich uitput in beledigingen aan het adres van Nederlandse ouders en hun kinderen. De kinderen zijn lui, onwetend, initiatiefloos, en hangen bij voorkeur in bierketen rond. Ouders geven hun kinderen geen kansen en ruiken naar spruitjes. Voorts is er nog het Nederlandse onderwijssysteem, dat niet kan tippen aan dat van zo ongeveer alle andere landen.
Je kraakt driekwart van je familie af op basis van wat jij ziet als een slechte opleiding in Nederland. Dan zou je het niet raar moeten vinden dat daar vraagtekens bij worden gezet. Het Nederlandse onderwijssysteem staat namelijk zeer goed bekend.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:07 schreef svetan het volgende:
Kijk Disana.... dat is nu net zo'n reactie waarom Nederland en vele Nederlanders bij mij en de familie Dekker zo'n slecht imago hebben. Daar hoef ik verder niets aan toe te voegen!
Goed dat is dus langer dan 15 jaar geleden dat jij uit Nederland weg bent gegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kraakt driekwart van je familie af op basis van wat jij ziet als een slechte opleiding in Nederland. Dan zou je het niet raar moeten vinden dat daar vraagtekens bij worden gezet. Het Nederlandse onderwijssysteem staat namelijk zeer goed bekend.
Leer jij eerst maar eens de deelnemers aan dit topic van elkaar te onderscheiden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar jullie wonen toch al een tijd niet meer in Nederland?
En leer jij eerst maar eens hoe je je moet gedragen tegen anderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens de deelnemers aan dit topic van elkaar te onderscheiden.
Dat moet je zo houden, voor je het weet hebben ze een InHolland diploma.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:14 schreef svetan het volgende:
@Disana..... mijn kinderen hebben gelukkig nooit iets te doen gehad met het nederlandse schoolsystem.
Wat jij wilt johquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Goed dat is dus langer dan 15 jaar geleden dat jij uit Nederland weg bent gegaan.
Dat is dus duidelijk.
Dus nu ben je de hoeder van Svetan's familie in Nederland? Net als van de sponsoren van Laura?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat jij wilt joh![]()
En over 'gedragen'? Svetan kraakt nu zelfs zijn eigen familie af om maar te bewijzen dat Nederlandse opleidingen niet deugen. Ik vraag me af waarom iemand zo ver gaat in het verdedigen van een vakantievierende puber die hij helemaal niet kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |