Ik snap het zelf ook niet.. en het gaat maar door. Het blijft fascineren door al die schijnbare tegenstrijdige dingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef eleusis het volgende:
Ik vind dit zo'n vreselijk topic maar ik volg het toch maar weer eens
Ach, het houdt ons van de straat en voorkomt dat we rare dingen gaan doenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik snap het zelf ook niet.. en het gaat maar door. Het blijft fascineren door al die schijnbare tegenstrijdige dingen.
Zoals de uitspraak van haar advocaat die stelt dat ze rustig blijft en doorgaat onder zware omstandigheden, dat zowat haaks staat op de conclusie van een psychologisch onderzoek en haar daden, zoals zichzelf snijden, weglopen, dreigen weg te gaan op de fiets om door europa te toeren, 's nachts wegblijven en baldadig en dronken over straat zwalken.. Maar op de beproevingen van deze tocht schijnt ze weer wel goed te reageren. Hebben we ons dan vergist, of vallen die beproevingen heel erg mee?
Stof genoeg om te discussieren, te roddelen en te speculeren over deze aparte familie..En wat is het nut ervan? Ik heb geen idee.
Zoals roofovervallen op supermarkten om aan gratis spruitjes te komen..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, het houdt ons van de straat en voorkomt dat we rare dingen gaan doen
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zoals roofovervallen op supermarkten om aan gratis spruitjes te komen..
Nee, dacht ik niet. Ik ben de laatste tijd veel van de worteltjes, maar die zijn vast ook heel burgerlijk Hollandsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:02 schreef spuitje het volgende:
Zijn ze er al weer dan, verse spruitjes?
Alstjeblieft zeg, psycholoog van de koude grond.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:29 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Als al die stomme psychologen nu eens naar het werkelijke leven en normale mensen zouden kijken zou de wereld er heel wat beter uitzien.
Laura had vanaf het moment dat ze kon denken een droom..... heel gewoon net zo worden als haar ouders. Watersport en zeilen was voor haar het leven waarmee ze opgegroeid is en, een droom van alle ouders die zelf gelukkig zijn met hun beroepskeuze en leven, Laura wilde in tegenstelling tot haar zusje in de voetstappen van haar ouders treden en het minstens net zo goed doen.
Dick Dekker heeft dat gedaan wat veel ouders tegenwoordig verzuimen..... zijn dochter alle kneepjes van "het vak" bijbrengen en zijn eigen ervaring daarbij inbrengen. Laura heeft daarbij ook vroegtijdig geleerd zelfstandig met moeilijke situaties om te gaan en rustig te analiseren en reageren hoe om weer uit de problemen kan komen.
Na de eerste jaren school, waar Laura zelf nog het idee had veel basisvaardigheden te kunnen leren om haar droom en toekomst waar te kunnen maken, kwam het punt waar ze teveel dingen moest leren die eigenlijk voor haar volledig oninteressant waren en alleen maar haar tijd verslonden die ze eigenlijk wilde gebruiken om zich op haar zeiltoekomst voor te bereiden. Gevolg was rottigheid uithalen en rondhangen omdat ze haar ei niet kwijt kon en ze zich moest aanpassen aan de "modale leerling" die meestal niet wist waar hij heen wilde.
Als je deze twee dingen bij elkaar neemt zijn die psychologische stellingen dus helemaal niet tegenstrijdig maar bevestigen dat ze er wel degelijk klaar voor is.
Dat zegt meer over jouw familie dan over het onderwijsniveau in Nederland, dunkt me.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef svetan het volgende:
@Spuitje:
Uit mijn eigen familie: Diegene met de mooiste schoolraporten en een volledig afgesloten academische opleiding strompelt nu heen en weer tussen oninteressante, tijdelijke banen en werkeloosheid; degene die alleen maar de "highschool" heeft afgerond heeft nu een eigen, goedlopend bedrijf met enkele tientallen werknemers en voldoende vrije tijd en geld om te kunnen reizen en andere leuke dingen te doen. De derde hangt er met een redelijk saai leventje zo midden tussen in en vraagt zich al jaren af wat ze dan wel fout heeft gedaan.
Alle drie dezelfde kansen gehad in een familie!
Zeg ga eens iemand anders afzeiken ofzo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Alstjeblieft zeg, psycholoog van de koude grond.
Dat is koeien met paarden vergelijken. Zeilen is net iets anders dan paardensport.quote:Mijn schoonvader en mijn man hebben altijd in "de paarden" gezeten, mijn man zit dat nog en drie van onze kinderen zijn inderdaad dol op de paardensport.
Maar iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je verdomd goed moet zijn wil je in welke tak van sport dan ook een goede boterham kunnen verdienen!
En dat het op zijn minst verstandig is om een opleiding te volgen om een inkomen te kunnen verdienen wanneer dat in de sport niet lukt. Want de top is echt maar voor weinigen weggelegd.
Maar dat alles gaat volgens jou niet op voor Laura, zij is zo byzonder, zo speciaal dat zij de rest van haar leven kan teren op de ervaringen die ze nu op doet.
Persoonlijk heb ik 1000 keer meer respect voor byvoorbeeld een Epke Zonderland dan voor Laura Dekker. Deze jongen studeert medicijnen en bedrijft topsport! Weliswaar studeert hij in Nederland, dus dat zal in jou ogen van weinig waarde zijn, maar hij doet het toch maar! En wat presteert Laura? Nou eigenlijk maar weinig, ze heeft zelfs haar schoolopleiding gestaakt! Want dat kon er dus naast het zeilen blijkbaar niet bij.
Goh nog een persoonlijke aanval wat goed van je.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw familie dan over het onderwijsniveau in Nederland, dunkt me.
Je leest duidelijk nog niet zo lang mee hier. Geeft nix hoor, je bent een echte internetmod met je ferme interventies in dit langlopende topicquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo, tijd dat ik me hier weer eens in ga mengen.
Goh nog een persoonlijke aanval wat goed van je.
geeft nix hoor, je bent een echte internet held.
Dat denk jij.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Je leest duidelijk nog niet zo lang mee hier. Geeft nix hoor, je bent een echte internetmod met je ferme interventies in dit langlopende topic
Mooie samenvatting van wat svetan heeft gezegd en hij heeft nog gelijk ook op bijna alle punten.quote:Had je wel langer meegelezen, dan had je geweten dat svetan zich uitput in beledigingen aan het adres van Nederlandse ouders en hun kinderen. De kinderen zijn lui, onwetend, initiatiefloos, en hangen bij voorkeur in bierketen rond. Ouders geven hun kinderen geen kansen en ruiken naar spruitjes. Voorts is er nog het Nederlandse onderwijssysteem, dat niet kan tippen aan dat van zo ongeveer alle andere landen.
Je kraakt driekwart van je familie af op basis van wat jij ziet als een slechte opleiding in Nederland. Dan zou je het niet raar moeten vinden dat daar vraagtekens bij worden gezet. Het Nederlandse onderwijssysteem staat namelijk zeer goed bekend.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:07 schreef svetan het volgende:
Kijk Disana.... dat is nu net zo'n reactie waarom Nederland en vele Nederlanders bij mij en de familie Dekker zo'n slecht imago hebben. Daar hoef ik verder niets aan toe te voegen!
Goed dat is dus langer dan 15 jaar geleden dat jij uit Nederland weg bent gegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kraakt driekwart van je familie af op basis van wat jij ziet als een slechte opleiding in Nederland. Dan zou je het niet raar moeten vinden dat daar vraagtekens bij worden gezet. Het Nederlandse onderwijssysteem staat namelijk zeer goed bekend.
Leer jij eerst maar eens de deelnemers aan dit topic van elkaar te onderscheiden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar jullie wonen toch al een tijd niet meer in Nederland?
En leer jij eerst maar eens hoe je je moet gedragen tegen anderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens de deelnemers aan dit topic van elkaar te onderscheiden.
Dat moet je zo houden, voor je het weet hebben ze een InHolland diploma.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:14 schreef svetan het volgende:
@Disana..... mijn kinderen hebben gelukkig nooit iets te doen gehad met het nederlandse schoolsystem.
Wat jij wilt johquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Goed dat is dus langer dan 15 jaar geleden dat jij uit Nederland weg bent gegaan.
Dat is dus duidelijk.
Dus nu ben je de hoeder van Svetan's familie in Nederland? Net als van de sponsoren van Laura?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat jij wilt joh![]()
En over 'gedragen'? Svetan kraakt nu zelfs zijn eigen familie af om maar te bewijzen dat Nederlandse opleidingen niet deugen. Ik vraag me af waarom iemand zo ver gaat in het verdedigen van een vakantievierende puber die hij helemaal niet kent.
Lezen is moeilijk hè, met zo'n slechte Nederlandse opleidingquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dus nu ben je de hoeder van Svetan's familie in Nederland? Net als van de sponsoren van Laura?
Psychologen deugen nou ook al niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:29 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:
Als al die stomme psychologen nu eens naar het werkelijke leven en normale mensen zouden kijken zou de wereld er heel wat beter uitzien.
Ze kon pas zelfstandig denken op haar tiende? (naar eigen zeggen dan, gezien de voorbereiding, of het gebrek daaraan, zou het makkelijk een lulverhaal kunnen zijn, omdat het goed staat in de media. Ze draaien er ook lekker omheen, later was ineens het idee alleen maar ontstaan op die leeftijd.)quote:Laura had vanaf het moment dat ze kon denken een droom.....
Ze kon zelfstandig denken en toen wilde ze net zo worden als haar ouders? Origineelquote:heel gewoon net zo worden als haar ouders. Watersport en zeilen was voor haar het leven waarmee ze opgegroeid is en, een droom van alle ouders die zelf gelukkig zijn met hun beroepskeuze en leven, Laura wilde in tegenstelling tot haar zusje in de voetstappen van haar ouders treden en het minstens net zo goed doen.
Vooruitdenken was er anders niet bij. Anders hadden ze kunnen voorspellen dat ze problemen zouden krijgen met allerlei instanties en de autoriteiten als ze allerlei regels willen overtreden omdat ze zich 'anders' voelen.quote:Dick Dekker heeft dat gedaan wat veel ouders tegenwoordig verzuimen..... zijn dochter alle kneepjes van "het vak" bijbrengen en zijn eigen ervaring daarbij inbrengen. Laura heeft daarbij ook vroegtijdig geleerd zelfstandig met moeilijke situaties om te gaan en rustig te analiseren en reageren hoe om weer uit de problemen kan komen.
Dat is een uitstekende manier van problemen oplossen, helemaal in overeenstemming met wat de advocaat over haar zegt: rustig blijven en doorgaan waar je mee bezig bent.quote:Na de eerste jaren school, waar Laura zelf nog het idee had veel basisvaardigheden te kunnen leren om haar droom en toekomst waar te kunnen maken, kwam het punt waar ze teveel dingen moest leren die eigenlijk voor haar volledig oninteressant waren en alleen maar haar tijd verslonden die ze eigenlijk wilde gebruiken om zich op haar zeiltoekomst voor te bereiden.
[quote]
Dus op de lagere school wist ze al dat ze een toekomst wilde als zeilster en daarom leerde ze wat volgens haar nuttig was en later wist ze al dat de rest oninteressant was, ongeacht het feit dat ze het nog moest leren.
Zo te lezen ken je haar nog beter dan zij zichzelf kent.
Me dunkt dat ze dan haar tijd en energie wel gestoken had in een deugdelijke voorbereiding, zodat er bv. afspraken waren met de wereldschool. Ze had dan ongehinderd kunnen vertrekken en alle ophef waar ze zo'n hekel aan heeft en de rechtzaken haddne makkelijk vermeden kunnen worden.
[quote]
Gevolg was rottigheid uithalen en rondhangen omdat ze haar ei niet kwijt kon en ze zich moest aanpassen aan de "modale leerling" die meestal niet wist waar hij heen wilde.
Welke twee dingen? Hier volg ik je even niet.quote:Als je deze twee dingen bij elkaar neemt zijn die psychologische stellingen dus helemaal niet tegenstrijdig maar bevestigen dat ze er wel degelijk klaar voor is.
Ik zie je regelmatig posten in NWS, dus ik kan ook niet stellen dat je in een grot hebt geleefd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk hè, met zo'n slechte Nederlandse opleiding
Svetan beschrijft twee familieleden die maar wat lopen te sloffen dankzij dat slechte onderwijssysteem van ons. Ik vind ons onderwijssysteem niet slecht, dus opper ik dat het aan zijn familieleden ligt. Wat jij daar verder van vindt zal mij worst wezen, ik ga het eten opscheppen
Als psychologie nu een exacte wetenschap was, op het ogenblik is DSM zo eng dat iedereen wel borderline of een ander syndroompje heeft, tot grote dank van BigPharma die de pillen wel verkoopt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Psychologen deugen nou ook al niet?
Psychologie is idd. geen exacte wetenschap (dat kan het ook niet zijn, want de menselijke geest is immers geen materieel object en dus als zodanig niet meetbaar) en als je iedereen gaat onderzoeken dan vind je bij iedereen wel wat..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als psychologie nu een exacte wetenschap was, op het ogenblik is DSM zo eng dat iedereen wel borderline of een ander syndroompje heeft, tot grote dank van BigPharma die de pillen wel verkoopt.
En onze kinderen hebben geen schade opgelopen doordat ze een opleiding in Nederland hebben gevolgd. Drie hebben een leuke job, nummer 4 studeert nog.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:36 schreef svetan het volgende:
@Disana: Lezen! Mijn kinderen hebben geen schade opgelopen doordat ze in andere landen hun opleiding hebben gevolgd.
Steeds meer wel eigenlijk. Dat noemen we neurowetenschappen. En mensen zoals Lone Frank kunnen daar erg boeiende dingen over zeggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Psychologie is idd. geen exacte wetenschap (dat kan het ook niet zijn, want de menselijke geest is immers geen materieel object en dus als zodanig niet meetbaar) en als je iedereen gaat onderzoeken dan vind je bij iedereen wel wat..
Daar heb je gelijk, de psychiater zet alle handtekeningen. Die moet alleen wel een groep van 10 tot 20 psychologen coachen bij het GGZ dus heel veel verder dan krabbelen komt het ook niet.quote:Maar als je het zo zegt klinkt het een beetje paranoïdeen bovendien alsof psychologen nooit wat goed doen en alleen maar pillen willen verkopen alsof het verlengstukken van 'Big Pharma' zijn, net als dat enge boek DSM IV waaruit zou moeten blijken dat iedereen aan de pillen moet.
Er zijn heel wat mensen geholpen met allerlei therapieën en medicijnen. Ondanks belangenverstengelingen die natuurlijk altijd op de loer liggen, overal waar veel geld omgaat.
Daarbij zouden alle artsen dan ook zo moeten zijn en zo zwart/wit is het niet.
Tenslotte kan een psycholoog geen medicijnen voorschrijven. Het zal dus echt allemaal wel een beetje meevallen.
Dat eerste valt dan onder psychiatrie, zou ik denken.. Verder worden ook veel mensen geholpen met medicijnen, vele malen beter dan pakweg 50 jaar geleden. Voor therapieën zou wel eens hetzelfde kunnen gelden, maar daar durf ik geen stellige uitspraak over te doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Steeds meer wel eigenlijk. Dat noemen we neurowetenschappen. En mensen zoals Lone Frank kunnen daar erg boeiende dingen over zeggen.
[..]
Daar heb je gelijk, de psychiater zet alle handtekeningen. Die moet alleen wel een groep van 10 tot 20 psychologen coachen bij het GGZ dus heel veel verder dan krabbelen komt het ook niet.
Neuh lang niet iedereen een hoop mensen hebben baat bij een psych. Maar ze zijn lang niet altijd zaligmakend en er is veel ruimte voor interpretatie en dus zitten ze er ook weleens naast.
Ik ben in mijn leven goede psychologen tegen gekomen. Ik heb er één, die doet mijn management coaching, dat is ook een psycholoog. Maar dat is weer wat anders dan de psychologen die werken voor GGZ en of voor de raad c.q. jeugdzorg tegen een hongerloontje.
En kinderpsychologen vind ik al helemaal eng want die gissen nog veel harder.
Er is niet zoveel mis met psychologie, totdat je psychologen laat beslissen of een kind ergens wel of niet voor geschikt is en je teveel waarde aan de uitspraak van zo'n psycholoog gaat hechten.
Wat hebben jouw kinderen ermee te maken? Ik reageerde op deze tekst van jou:quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:36 schreef svetan het volgende:
@Disana: Lezen! Mijn kinderen hebben geen schade opgelopen doordat ze in andere landen hun opleiding hebben gevolgd.
quote:Uit mijn eigen familie: Diegene met de mooiste schoolraporten en een volledig afgesloten academische opleiding strompelt nu heen en weer tussen oninteressante, tijdelijke banen en werkeloosheid; degene die alleen maar de "highschool" heeft afgerond heeft nu een eigen, goedlopend bedrijf met enkele tientallen werknemers en voldoende vrije tijd en geld om te kunnen reizen en andere leuke dingen te doen. De derde hangt er met een redelijk saai leventje zo midden tussen in en vraagt zich al jaren af wat ze dan wel fout heeft gedaan.
Alle drie dezelfde kansen gehad in een familie!
Buiten dat ik R&P modereer zal ik je een klein voorbeeld gevalletje geven.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat eerste valt dan onder psychiatrie, zou ik denken.. Verder worden ook veel mensen geholpen met medicijnen, vele malen beter dan pakweg 50 jaar geleden. Voor therapieën zou wel eens hetzelfde kunnen gelden, maar daar durf ik geen stellige uitspraak over te doen.
Mijn ervaring met psychologen is dat het meestal wel integere mensen zijn.
Oh maar ik ben aardig op de hoogte hoor. Sterker nog, ik heb aan het hoogste onderwijs mijn steentje bijgedragen tot ik ziek werd vorig jaar. Elk jaar zie ik ze mijn stad weer binnenstromen, de slimme verwachtingsvolle Nederlandse jeugd. En onze universiteit stelt ze niet teleur.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:42 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik zie je regelmatig posten in NWS, dus ik kan ook niet stellen dat je in een grot hebt geleefd.
Maar als jij denkt dat het onderwijs in Nederland anno 2011 nog iets voorstelt, dan heb je echt iets gemist of een enorme plank voor je hoofd.
Maar ach, je begreep ook al niet hoe een zeilreis waardevol kan zijn voor iemands persoonlijke ontwikkeling. Waardervoller dan 4 jaar HAVO ooit kunnen zijn. Dus ik zal het je maar niet kwalijk nemen.
Als je de propaganda mag geloven wel ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:40 schreef Disana het volgende:
Nu zul jij weer aan InHolland denken. Dat is ook een schande en dat mag niet gebeuren. Maar ik zie het wel als een uitzondering en niet als regel. De regel is dat het onderwijs in Nederland er ondanks alles nog steeds prima voor staat
Ik begrijp niet wat het subforum waar je modereert er mee te maken heeft. Wat zou me dat moeten zeggen dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Buiten dat ik R&P modereer zal ik je een klein voorbeeld gevalletje geven.
Ik ken iemand die zijn pa had zelfmoord gepleegd op jonge leeftijd.
Er kwam meteen een legertje psychologen over dat kind heengerold.
Kind was stil niet handelbaar had trauma moest maar naar speciaal onderwijs e.d.
Moeder was tegen, kind heeft HAVO / VWO en uni gedaan.
Blijkbaar heeft het door de zelfmoord van zijn pa een enorme drive gekregen om vooral wel te presteren. Dat was niet goed afgelopen als dat het speciaal onderwijs was geworden op niveau vmbo -.
En dat is slechts een voordeeltje. En in zo'n zaak waar er veel vanaf hangt als bij Laura vraag ik me af hoe objectief en hoever psychologen bij de waarheid zitten.
Ik zie in positieve en negatieve zin nog weleens wat langskomen. Ik moet namelijk verplicht alle topics doorlezenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het subforum waar je modereert er mee te maken heeft. Wat zou me dat moeten zeggen dan?
Ik noemde het als voorbeeld. Ik ken nog wel meer individuele gevallen. Hoeveel wil je er voordat we kun gaan veralgemeniseren?quote:Dit is een individueel geval, en daar kun je geen conclusies aan verbinden voor anderen, laat staan dat je uitspraken kunt doen over dingen die anders gebeurd zouden zijn, tenzij je over een kristallen bol beschikt.
Jij bent uit '76 als ik je nick goed interpreteer. Dan is het wel grappig dat jij vindt dat ons onderwijs achteruitging toen jij er ongeveer klaar mee was. Jezelf rangschik je dan nog bij de goed-opgeleiden en iedereen daarna is slechter af.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je de propaganda mag geloven wel ja.
Totdat je het gaat vergelijken met onderwijs in Belgie of Engeland.
Dan is ons niveau bedroevend laag. De kennis economie is zo goed als dood.
We zijn links en recht ingehaald met ons prima onderwijs, en dat terwijl ons prima onderwijs de laatste 15 nog eens flink uitgehold is.
Oh zo! Dan snap ik hetquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zie in positieve en negatieve zin nog weleens wat langskomen. Ik moet namelijk verplicht alle topics doorlezen
[..]
Ik noemde het als voorbeeld. Ik ken nog wel meer individuele gevallen. Hoeveel wil je er voordat we kun gaan veralgemeniseren?
Nogmaals het is geen kommer en kwel maar bij het beoordelen van de psychische staat van mensen is terughoudendheid gewenst.
Uiteindelijk heeft de rechter in het geval van Laura de psycholoog niet heel hard mee laten wegen.
Jazeker, maar ik ben de jongste thuis. En ik kan ieder geval de verschillen tussen het onderwijs van mij en mijn kinderen goed beoordelen. Tussen de lesstof en diepgang van het materiaal van mijn boers en zussen en mij zit veel minder verschil.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent uit '76 als ik je nick goed interpreteer. Dan is het wel grappig dat jij vindt dat ons onderwijs achteruitging toen jij er ongeveer klaar mee was. Jezelf rangschik je dan nog bij de goed-opgeleiden en iedereen daarna is slechter af.
Afijn, een zijdelingse discussie over onderwijs kan ook wel wachten tot we weten of Laura Dekker überhaupt wel terugkomt in Nederland.
http://www.goeievraag.nl/(...)aring-leeftijd.35688quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:54 schreef Scorpie het volgende:
Verder is het nog steeds grappig dat niemand precies uit kan leggen wat je meer zou leren van een zeilreis, ondersteund door anderen, onderwijl feestvierend op eilanden, gedurende twee jaar in tegenstelling tot 4 jaar HAVO. Leg eens uit Daniël?
Dit klopt helemaal en Laura is ook geen moeder Theresa, dat zul je mij ook niet horen zeggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat vind ik ook goed van de rechter en daarom vind ik tevens dat het wel een klein beetje meevalt met de benepenheid van Nederland. Laura had op een bepaald moment alle schijn tegen en toch mocht ze gaan.
Ja inderdaad, een slecht voorbeeld want ooit rekenden we met onze vingers en nu pakken we onze tablet er even bij.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jazeker, maar ik ben de jongste thuis. En ik kan ieder geval de verschillen tussen het onderwijs van mij en mijn kinderen goed beoordelen. Tussen de lesstof en diepgang van het materiaal van mijn boers en zussen en mij zit veel minder verschil.
Wacht ik doe weer eens een voorbeeldje tussendoor.
Heel veel meldingen bij de ANWB zijn tegenwoordig van jonge bestuurders waarvan de tomtom kapot is. Nu zijn jij en ik beide ietsje ouder dan dat en ik neem aan dat je net als ik topografie hebt gehad en dat je ook wel zonder kaart van Groningen in Middelburg komt.
Maar ook dat is slechts een voorbeeldje dus niet inhakken op het voorbeeld anders moet ik weer een ander zoeken
Ik weet niet wat Svetan zijn kinderen doen, dus daar kan ik niet over oordelen. Misschien zijn ze kamermeisje, portier en ober?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:50 schreef Scorpie het volgende:
Svetan zijn kids zijn niet echt uitzonderlijk getalenteerd hoor, ik durf zelfs te stellen pure middelmaat. Pappa daarentegen denkt dat het anders is, maar goed, enig realiteitszin is bij iemand die het Nederlands onderwijssysteem afkraakt op 1 opleiding ver te zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |