Anderhalf, dus twee jaar geen school. Volgens het bericht in Trouw is ze halverwege het afgelopen schooljaar "op een andere manier verder gegaan". Ze zal dus nog klas 4 en 5 moeten doen wil ze haar HAVO alsnog halen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan heb jij ook niet zoveel problemen met witteboordencriminaliteit?In deze definitie? bedrog, verduistering of schending van vertrouwen.
Waar ik mij meer over verbaas is dat de mensen er na een jaar nog met ogen open intuinen. En ja, dan verdien je ook niet beter.
Prettige vakantie Laura!
En een jaar geen school? Ach, komt ze gewoon 1 of twee jaar later dan de rest van school. Ben benieuwd naar de volgende aanvraag van een leerling.
Idd, mijn neefje deed nooit wat en slaagde met allemaal goede cijfers, terwijl mijn nichtje elke avond met mavo zal te blokken en slaagde dan wel, maar met minder mooie cijfers. Mij boeit het ook niet zo. Het is haar toekomstquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Anderhalf, dus twee jaar geen school. Volgens het bericht in Trouw is ze halverwege het afgelopen schooljaar "op een andere manier verder gegaan". Ze zal dus nog klas 4 en 5 moeten doen wil ze haar HAVO alsnog halen.
Nu kun je als je erg gemotiveerd bent en keihard wilt werken twee jaar school in 1 jaar doen, maar ik denk dat dat erg moeilijk gaat worden als je twee jaar lang weinig tot niets hebt gedaan. Maar ik kan me vergissen natuurlijk en doet Laura het fluitend en met twee vingers in haar neus!
Als ze dat wil, zeker wel ja.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:18 schreef livelink het volgende:
Die school is echt wel in te halen als ze dat wil. Dan gaat ze naar het volwassenenonderwijs en dan kan ze echt haar diploma's nog wel halen. Daar maak ik me eigenlijk niet zo druk over.
Zie Mijn verhaal vanaf site 12.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:10 schreef spuitje het volgende:
Ik heb nu bijna alle verslagen van de tocht van pa en ma Dekker gelezen en ik vind het bewonderenswaardig wat deze twee mensen hebben gepresteerd! Eerst zelf een boot bouwen (die overigens ook rood was!) en daarna al reizend en werkend rond de wereld trekken.
Jammer genoeg heb ik geen verslagen kunnen vinden die na de geboorte van Laura zijn geschreven, ben eigenlijk wel benieuwd naar het verdere verloop van hun reis. Maar misschien was er met een baby aan boord minder tijd om een dagboek bij te houden.
Je bedoelt het boek door oma dekker geschreven?quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:27 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Zie Mijn verhaal vanaf site 12.
Ja.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je bedoelt het boek door oma dekker geschreven?
Oh toe, vertel het eens.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:27 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Zie Mijn verhaal vanaf site 12.
Jij begrijpt het niet. Je moet het boek kopen want de opbrengsten komen Laura ten goede. Dus citeren uit het boek is er waarschijnlijk niet bij!quote:
Kuchquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:47 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die verkopen ze in Frankrijk niet
Die gasten accepteren geen buitenlandse creditcards meer, bovendien zijn de verzendkosten redelijk hoog. En daarnaast heb ik me voorgenomen geen cent te besteden aan deze familiequote:Op maandag 22 augustus 2011 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kuch
Maar ik hoor het graag hier. Edit: ja dus preies om de reden die jij hierboven noemt.
Echt niet? Dat valt me tegen van grote jongens als bol.com.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die gasten accepteren geen buitenlandse creditcards meer, bovendien zijn de verzendkosten redelijk hoog. En daarnaast heb ik me voorgenomen geen cent te besteden aan deze familie
quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:01 schreef svetan het volgende:
Dus jullie gaan gewoon door met roddelen over dingen die je nooit zelf gelezen hebt?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:29 schreef HyperViper het volgende:
Goed bezig deze meid. Lekker varen, beetje relaxen. Heel erg juist wat zij doet.
We lezen toch haar weblog, haar Hyves, de artikelen die over haar in de pers verschijnen? Moeten we dan ook allemaal nog een boek kopen? Als je het echt belangrijk vindt dat ik het lees mag je me best een gratis exemplaar sturenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:01 schreef svetan het volgende:
Dus jullie gaan gewoon door met roddelen over dingen die je nooit zelf gelezen hebt?
Ik zit nog eens met verbazing die recensie van Ko van Dijk en de reacties daarop te lezen. En hé, wie kom ik daar tegen: ja hoor, dat is Thomas weerquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:23 schreef spuitje het volgende:
Als je het echt belangrijk vindt dat ik het lees mag je me best een gratis exemplaar sturen
Deze uitspraak spreekt toch boekdelen?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
joost zegt:
de exploitant van Laura, haar vader,
quote:NBD|Biblion recensie
Door haar oma geschreven boek (gedeeltelijk gebaseerd op dagboekjes van Laura) over zeilmeisje Laura Dekker. Laura (1995) wordt in 2009 wereldnieuws vanwege haar plannen om als eerste veertienjarige alleen om de wereld te zeilen. Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming zijn tegen, een felle juridische strijd volgt. Oma Dekker schrijft in de ik-vorm (Laura ging akkoord met de inhoud), het lijkt dus alsof Laura zelf aan het woord is. Ze vertelt over haar jeugd (geboren en getogen op zeilboten), haar liefde voor zeilen en over haar solozeiltocht naar Engeland op haar dertiende. Met veel verontwaardiging beschrijft ze hoe ze na het bekend worden van haar plannen tijdelijk onder toezicht van Bureau Jeugdzorg wordt geplaatst, over de rechtszittingen die volgen, hoe ze in de put raakt, spijbelt, naar Sint Maarten vlucht en zichzelf in de polsen snijdt. In juli 2010, als Laura aan alle door de rechtbank gestelde voorwaarden heeft voldaan, mag ze eindelijk vertrekken. Een simpel, in een nogal houterige, schoolopstellenstijl geschreven boekje waarin het verhaal vanuit de optiek van Laura wordt verteld. Met kleurenfotokatern en voorwoord van oma/auteur Riet Dekker. Vanaf ca. 13 jaar. www.lauradekker.nl.
quote:Beschrijving
Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen.
Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af.
Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door de Raad voor de Kinderbescherming geëiste verlenging van de ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Het verlossende antwoord komt, Yes! Laura mag gaan en ze zal in december aan haar wereldomzeiling beginnen! Zal zij het record van Jessica Watson kunnen verbreken?Dit is het verhaal van Laura Dekker, 14 jaar oud. Over haar ambities, dwarsliggende ambtenaren en haar doorzettingsvermogen!
De vraag is wie er eigenlijk dwarsligt..quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:19 schreef spuitje het volgende:
En een beschrijving van het boek op Bol.com. Als het geen dwarsliggende sluiswachters zijn, zijn het wel dwarsliggende ambtenaren! Of zijn sluiswachters ook ambtenaren?
[..]
Nee, dat is volgens de familie Dekker volledig duidelijk, dat zijn sluiswachters en ambtenaren!quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De vraag is wie er eigenlijk dwarsligt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |