abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101041050
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uhhh omdat dat gedoemt is te mislukken, als mijn vriendin buiten de deur neukt, mag ze vertrekken, als ik dat doe, kan ik ook vertrekken.
De mens is niet monogaan? wtf? De ene misschien wel de andere niet. Maar als je er vrede mee hebt om alleen met elkaar het bed te delen, dan is daar niks mis mee.
Waarom is dat gedoemt te mislukken?
De mens is van nature niet monogaam nee. De cultuur waar we in leven voedt ons anders op.
pi_101041154
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat weet je dus nooit zeker. Maar als ze erover gelogen zou hebben, zou je haar resoluut de deur wijzen?
Geloof me, mijn vriendin liegt daar niet over. En ik zou haar waarschijnlijk de deur wijzen ja. Maar dan in de eerste plaats om het verzwijgen van de bedpartner, niet om de sex zelf. Liegen hoort niet in een relatie.
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:10:54 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_101041398
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:01 schreef wij2 het volgende:

[..]

Waarom is dat gedoemt te mislukken?
De mens is van nature niet monogaam nee. De cultuur waar we in leven voedt ons anders op.
Hoe weet jij wat de mens wel is van nature (wel of niet monogaam)? Dat jij er een andere visie op hebt, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Waarom dat gedoemd is te mislukken, omdat op die manier al heel wat relaties naar de knoppen zijn gegaan. Mensen die denken dat ze "goede" afspraken erover gemaakt hebben, en hun relatie om die manier hebben verkloot.
Hoe kun je in hemelsnaam de aardappels staan te schillen met de wetenschap dat tegelijkertijd je vrouw of vriendin door een ander genomen word.
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:14:20 #79
342627 tja77
pi_101041505
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Geloof me, mijn vriendin liegt daar niet over. En ik zou haar waarschijnlijk de deur wijzen ja. Maar dan in de eerste plaats om het verzwijgen van de bedpartner, niet om de sex zelf. Liegen hoort niet in een relatie.
De enige persoon die het zeker weet is zij. En als zij de indruk heeft dat jij haar buiten sodemietert als ze eerlijk zou zijn over haar verleden, dan zou ze best wel de schijn hoog kunnen blijven houden.
Je wil niet weten hoeveel mannen en vrouwen ZEKER weten dat hun partner niet liegt over dat soort dingen, en toch belogen worden. Je hoort me niet zeggen dat dat in jouw geval ook zo is. Maar door dat soort dingen te zeggen kom je gewoon naief over.
pi_101042807
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat de mens wel is van nature (wel of niet monogaam)? Dat jij er een andere visie op hebt, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Waarom dat gedoemd is te mislukken, omdat op die manier al heel wat relaties naar de knoppen zijn gegaan. Mensen die denken dat ze "goede" afspraken erover gemaakt hebben, en hun relatie om die manier hebben verkloot.
Hoe kun je in hemelsnaam de aardappels staan te schillen met de wetenschap dat tegelijkertijd je vrouw of vriendin door een ander genomen word.
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat dat zo is. Google maar wat rond. Er bestaan wel monogame diersoorten maar dat is de mens zeker niet.
Zo snapt een islamiet ook niet dat zijn dochter misschien geen hoofddoek wil dragen op haar 16e omdat ze knap gevonden wil worden. Die vraagt zich ook af, hoe kan het dat al die nederlanders rustig de aardappels schillen terwijl hun dochter in een kort rokje op straat loopt. Dit is cultuur gebonden en hangt er vanaf hoe je opgegroeid bent. In 99% van de gevallen weerhoud je eigen onzekerheid ervan je partner te laten genieten. Want waarom wil je dat dat niet gebeurd terwijl je de aardappels schilt? Ben je bang om vervangen te worden of dat hij ergens beter is in bed?
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:05:57 #81
342627 tja77
pi_101043290
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:52 schreef wij2 het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk vastgesteld dat dat zo is. Google maar wat rond. Er bestaan wel monogame diersoorten maar dat is de mens zeker niet.
Zo snapt een islamiet ook niet dat zijn dochter misschien geen hoofddoek wil dragen op haar 16e omdat ze knap gevonden wil worden. Die vraagt zich ook af, hoe kan het dat al die nederlanders rustig de aardappels schillen terwijl hun dochter in een kort rokje op straat loopt. Dit is cultuur gebonden en hangt er vanaf hoe je opgegroeid bent. In 99% van de gevallen weerhoud je eigen onzekerheid ervan je partner te laten genieten. Want waarom wil je dat dat niet gebeurd terwijl je de aardappels schilt? Ben je bang om vervangen te worden of dat hij ergens beter is in bed?
WTF? in 99% van de gevallen weerhoud je eigen onzekerheid ervan je partner te laten genieten?
Misschien begrijp je hetgeen ik zeg niet helemaal. Het gros van de mensen kan voldoende bevrediging uit zijn of haar relatie halen, en hoeft niet zo nodig buiten de deur te neuken. Heeft niks met onzekerheid te maken.
De gedachte dat mijn vriendin met een ander ligt te krikken vind ik dermate afstotend dat ze haar koffers kan pakken.
Dat jij er geen problemen mee hebt dat je vriendin/vrouw door een ander geneukt wordt, wil niet zeggen dat het normaal of mens-eigen is.
Iedereen die een relatie heeft, en daar tevreden over is, zou bang zijn om zijn of haar partner aan een ander kwijt te raken. En juist hetgeen wat een vriendschappelijke relatie onderscheidt van eentje met liefde (seks dus) ga je met andere mensen doen tijdens die relatie. Wat voor nut heeft die relatie dan nog?
pi_101043402
quote:

[..]

Het is wetenschappelijk vastgesteld dat dat zo is. Google maar wat rond.
Dit in één zin! :D _O-

Goed twee zinnen dan...

Als ik google omdat ik last heb van een splinter kom ik altijd op terminale kanker uit...
pi_101043792
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

WTF? in 99% van de gevallen weerhoud je eigen onzekerheid ervan je partner te laten genieten?
Misschien begrijp je hetgeen ik zeg niet helemaal. Het gros van de mensen kan voldoende bevrediging uit zijn of haar relatie halen, en hoeft niet zo nodig buiten de deur te neuken. Heeft niks met onzekerheid te maken.
En toch zijn er ontzettend veel mannen (en ook vrouwen) die ontevreden zijn met hun seksleven binnen de relatie en/of verlangen naar seks met anderen. Of aan dit verlangen toegegeven wordt hangt af van hoe die persoon in elkaar zit en hoe slecht het gesteld is in de relatie.

Een mooie uitspraak die ik wel eens heb gehoord is: De mens is wel sociaal monogaam, maar niet seksueel monogaam. We binden ons emotioneel aan één persoon, maar verlangen naar seks met meerdere personen.

quote:
De gedachte dat mijn vriendin met een ander ligt te krikken vind ik dermate afstotend dat ze haar koffers kan pakken.
Maar in hoeverre komt dit gevoel voort uit onzekerheid?

quote:
Dat jij er geen problemen mee hebt dat je vriendin/vrouw door een ander geneukt wordt, wil niet zeggen dat het normaal of mens-eigen is.
Ik heb wel eens een open relatie gehad. Dat meisje had seks met andere mannen. Hierover was ze heel open tegen mij en ze vertelde me vaak over nieuwe seksuele ervaringen. Ik had er totaal geen problemen mee dat ze dit deed, want ik wist met zekerheid dat ze zowel emotioneel als seksueel enorm aan mij gehecht was en dat ik haar meer kon bieden op deze gebieden dan alle mannen met wie ze seks had. Wellicht zou ik er meer om geven als ik heel erg verliefd was op haar, maar (on)zekerheid is zeker een factor.

quote:
Iedereen die een relatie heeft, en daar tevreden over is, zou bang zijn om zijn of haar partner aan een ander kwijt te raken.
Niet iedereen is bang om de partner kwijt te raken. Sommigen voelen zich er zeker van dat hun partner ze niet zal verlaten. Deze mensen kunnen hun partner vrijheid geven, zonder jaloers te zijn, omdat ze geloven dat de band die ze delen met hun partner zo sterk is dat die niet zomaar verstoord kan worden door anderen. Nogmaals: onzekerheid.

quote:
En juist hetgeen wat een vriendschappelijke relatie onderscheidt van eentje met liefde (seks dus) ga je met andere mensen doen tijdens die relatie. Wat voor nut heeft die relatie dan nog?
Nee. Als het enige verschil tussen jouw vriendschappelijke relaties en de relatie met je vriendin is dat je je piemel af en toe in je vriendin stopt, dan zou ik gaan twijfelen aan de relatie met je vriendin.
pi_101044831
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

De enige persoon die het zeker weet is zij. En als zij de indruk heeft dat jij haar buiten sodemietert als ze eerlijk zou zijn over haar verleden, dan zou ze best wel de schijn hoog kunnen blijven houden.
Je wil niet weten hoeveel mannen en vrouwen ZEKER weten dat hun partner niet liegt over dat soort dingen, en toch belogen worden. Je hoort me niet zeggen dat dat in jouw geval ook zo is. Maar door dat soort dingen te zeggen kom je gewoon naief over.
Ik zou haar niet de deur uit gooien wanneer blijkt dat ze in het verleden misschien een of twee bedpartners heeft gehad. Wat ik erger vind is dat ze het voor mij heeft verzwegen.

Maarja, ik ben niet naief en mijn vriendin is geen slet. Dus uiteindelijk is het allemaal prima.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:59:02 #85
342627 tja77
pi_101045337
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:18 schreef PMK111 het volgende:

[..]

En toch zijn er ontzettend veel mannen (en ook vrouwen) die ontevreden zijn met hun seksleven binnen de relatie en/of verlangen naar seks met anderen. Of aan dit verlangen toegegeven wordt hangt af van hoe die persoon in elkaar zit en hoe slecht het gesteld is in de relatie.

Een mooie uitspraak die ik wel eens heb gehoord is: De mens is wel sociaal monogaam, maar niet seksueel monogaam. We binden ons emotioneel aan één persoon, maar verlangen naar seks met meerdere personen.
Als je seksleven met je huidige partner niet toereikend is, dan zijn er andere manieren om aan je trekken te komen. OF je verbreekt de relatie, of je werkt aan je seksleven, je kunt ook gewoon zeggen wat je lekker vind. Ik vind het getuige van gebrek aan respect voor je partner als je je seksuele driften op een ander moet botvieren. Stukje toewijding in je relatie mag ook wel vind ik. Jij neukt niet goed, ik ga met een ander neuken is wel heel makkelijk.
Tuurlijk zie ik wel eens een vrouw lopen waarvan ik denk " die zou ik wel eens willen doen" maar ik doe het niet. Ik ben tevreden met mijn relatie, en heb degene met wie ik de rest van mijn leven wil delen. Als ze haar toestemming zou geven, zou ik het nog steeds niet doen. Ik zou me er heel onprettig bij voelen, en ik denk dat meer mensen dat zouden hebben,

quote:
Maar in hoeverre komt dit gevoel voort uit onzekerheid?
Geen onzekerheid, de gedachte dat ik mijn lul/vingers/tong ergens insteek, waar misschien een half uur geleden een of andere ranzige gozer zijn pielemans heeft ingehangen, vind ik smerig. Het is mijn vriendin, en sommige dingen deel ik niet. Net zo zeer ik haar vriend ben, en ze mij ook niet wilt delen met anderen. Heeft niks met onzekerheid te maken. Maar met willen.
Ik snap niet dat je iedere keer alles op onzekerheid schuift, ik ben totaal niet onzeker.

quote:
Ik heb wel eens een open relatie gehad. Dat meisje had seks met andere mannen. Hierover was ze heel open tegen mij en ze vertelde me vaak over nieuwe seksuele ervaringen. Ik had er totaal geen problemen mee dat ze dit deed, want ik wist met zekerheid dat ze zowel emotioneel als seksueel enorm aan mij gehecht was en dat ik haar meer kon bieden op deze gebieden dan alle mannen met wie ze seks had. Wellicht zou ik er meer om geven als ik heel erg verliefd was op haar, maar (on)zekerheid is zeker een factor
.

Fijn voor je, dat je meer kon bieden dan die andere mannen, maar wat moet ik met die info? Ze is schijnbaar toch bij je weggegaan, of jij bij haar, dus niet de vrouw met wie je de rest van je leven wou delen. Ik noem zoiets niet eens een relatie. Als degene met wie je de rest van je leven wilt delen, bij je weggaat, dan ben je daar echt wel kapot van. En door met andere mensen te neuken, vergroot je de kans alleen maar.

quote:
Niet iedereen is bang om de partner kwijt te raken. Sommigen voelen zich er zeker van dat hun partner ze niet zal verlaten. Deze mensen kunnen hun partner vrijheid geven, zonder jaloers te zijn, omdat ze geloven dat de band die ze delen met hun partner zo sterk is dat die niet zomaar verstoord kan worden door anderen. Nogmaals: onzekerheid.
Nogmaals geen onzekerheid, zou jij het fijn vinden als je partner je zou verlaten? Je weet nooit zeker wat er in het hoofd van je vriend(in) omgaat als ze met die andere bezig is, en wat haar doel uiteindelijk is. Maar jij weet natuurlijk zeker dat dat niet gebeurt. Je bent wel heel zeker van je zaak. Misschien wel te zeker, omdat je denkt precies te weten wat er in je partners hoofd omgaat. Je kunt je nog zo zeker voelen van je zaak, maar er hoeft maar 1 iemand te zijn die je partner leuker vind dan dat ze jou vindt, en dan komt er meer bij kijken als alleen seks wanneer ze het met diegene doet.

quote:
Nee. Als het enige verschil tussen jouw vriendschappelijke relaties en de relatie met je vriendin is dat je je piemel af en toe in je vriendin stopt, dan zou ik gaan twijfelen aan de relatie met je vriendin.
Seks is voor mij de ultieme vorm van intimiteit. Noem eens iets op wat jij wel met je vriendin doet, en niet met "je andere vriendinnen" Het is niet het enige verschil, maar wel een hele belangrijke en intieme.
pi_101048234
quote:

[..]

Nou, als er nog onzin van de bovenste plank is , is dit het wel. Jezus. Een mens heeft toch ook gevoelens. En heus niet ieder relatie draait om seks. Er zijn genoeg koppels die elkaar hardstikker leuk vinden door het gedrag , humor etc. En natuurlijk wordt de gemiddelde mens woedend als de partner buiten de deur rommelt. Ik denk dat jij hier de moraalridder (gek genoeg zonder enig moraal) wilt uithangen door te doen alsof jij de gevoelens niet hebt als jou man/vrouw vreemdgaat. En natuurlijk, die mensen zijn er wel, maar dan praten we echt over een zeer kleine minderheid.

In ieder geval zou ik een relatie direct de rug toekeren als mijn vrouw het in haar hoofd haalt. Als een vrouw de hoer wilt uithangen kan ze nog altijd in een bordeel terecht. (geldt voor de man ook)
Achja, dit is mijn mening.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:25:32 #87
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_101048331
Het interesseert mij niet zo wat de mens van nature is, mijn vriendin en ik zijn monogaam en als ze er anders over denkt moet ze m'n vriendin niet zijn.

Ook alcohol is geen excuus.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_101048464
Tsja.

Ikzelf vind het vertrouwen, de verplichtingen en de beloftes die het huwelijk inhouden een aanzienlijk groter teken van liefde dan een lichamelijke activiteit als seks.

Het is zelfs zo dat ik "jezelf bewaren" tot na het huwelijk eigenlijk een belediging voor het huwelijk vind - een indicatie dat de persoon in kwestie de betekenis van het huwelijk an sich niet zo hoog acht. Dat mensen die zich "bewaren" vaak onder druk van familie en omgeving staan om jong te trouwen versterkt dit beeld nog meer.

Ofwel: tegen geen seks voor het huwelijk.
pi_101100209
Dalijk heeft dat mens een lul?
Floep en het licht is aan!
pi_101101494
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:13 schreef DolfijntjesLove het volgende:

[..]

leuk voor je
Jij snapt het ook echt niet.
Trouwens, bent jij ook dislekties?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:52:56 #91
350502 john243
Valt op blondjes
pi_101250280
Huwelijk is voor heel veel dingen beter behalve voor de seks :P
Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
pi_101252434
Als ik een auto koop, wil ik ook eerst een proefrit maken.

Tegen dus :P

Op mijn leeftijd (30) is sowieso bijna niemand meer maagd (ik ook niet) :)
There is a long line down from heaven.
pi_101252574
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:10 schreef LostInSpace het volgende:
Als ik een auto koop, wil ik ook eerst een proefrit maken.

Tegen dus :P

Op mijn leeftijd (30) is sowieso bijna niemand meer maagd (ik ook niet) :)
En als je die ene uitzondering tegenkomt dan is dat ook in een wip gebeurd met die maagdelijkheid
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101252689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En als je die ene uitzondering tegenkomt dan is dat ook in een wip gebeurd met die maagdelijkheid
Zeg dat niet te snel :) Als een vrouw van 30 nog maagd is, heeft dat meestal een reden. Dan heeft ze daar waarschijnlijk issues mee en zal ze echt niet zo snel zoiets met je doen.
There is a long line down from heaven.
pi_101252784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:17 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Zeg dat niet te snel :) Als een vrouw van 30 nog maagd is, heeft dat meestal een reden. Dan heeft ze daar waarschijnlijk issues mee en zal ze echt niet zo snel zoiets met je doen.
Je moet ook niet gelijk over een nacht ijs gaan. En hem er bij de eerste date gelijk er in duwen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101253156
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:18 schreef PMK111 het volgende:

[..]

Ontevredenheid heeft natuurlijk ook alles te maken met het idee dat je kunt kiezen en uitproberen etc. Stel even dat het een gegeven is dat er maar één partner voor je is en zodra je die hebt ga je daarmee het fenomeen seks ontdekken, ben je dan ontevreden over het fenomeen seks, of denk je wow, fantastisch dit?

Het is een heel andere benadering natuurlijk, waarbij er geen plek is voor vergelijking en verwachtingspatronen, en dan heb je ook geen ontevredenheid maar maak je er gewoon het beste van.

Het zit er voor mij niet meer in, maar ik zie het mooie er ook wel van in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101253975
Zonde, je voelt gewoon aan wanneer het goed is. En dan moet je er gewoon voor gaan. Een huwelijk heeft de waarde die je er zelf aan hecht, en voor mij heeft het niets met seks te maken. Trouw zijn ben je sowieso aan je vriendin/vrouw.

Kut is het helemaal wanneer je relatie stukloopt door de afwezigheid van goede intimiteit, en het nooit tot een huwelijk komt.
pi_101260960
Als er mensen zijn die willen wachten tot ze iemand tegenkomen met wie ze ook willen trouwen moeten ze dat vooral doen. Als er mensen zijn die juist zoveel mogelijk verschillende mensen willen neuken voor ze zich binden (of ook tijdens een relatie) moeten ze dat ook vooral doen. Maakt mij niks uit, zolang alle betrokken maar zijn ingestemd met elkaars wensen.

Overigens ben ik het type dat na vreemdgaan niet meer verder kan met iemand. Ik kan seks en liefde niet scheiden (ook al begrijp ik dat anderen dit wel goed kunnen) voor mij is het een soort verraad en is er bij mij dan teveel kapot. Ik kan dus geen relatie hebben met iemand die niet monogaam wil of kan blijven.
I lost my glasses again
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:06:38 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101383224
Niet trouwen, dan kan je veel sex hebben en het is geen sex voor het huwelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:08:20 #100
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_101383272
Geen seks voor het huwelijk is een overblijfsel uit de tijd dat er nog geen anti-conceptie was. Lijkt me nu een beetje nutteloos.
Do androids dream of electric sheep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')