die had ik in SLIquote:8800GTX AGP
quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:02 schreef _Michael het volgende:
Die budgetgamesysteem vind ik ook wel wat, 375 euro, en dan speel je mw2 en mw3 gewoon lekker op middematige graphics? Dat is ook een optie voor mij, aangezien ik ook nog maar student ben en leef van een vakkenvullersloon, hoe meer geld ik overhoud hoe beter, games als BF3 koop ik opwel op mijn ps3.
Ja, zelfs de nieuwste games pushen dat ding nog niet eens tot de max. CPU load gaat nauwelijks over de 50% in de zwaarste games.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:34 schreef Mday het volgende:
wellicht is dat met een job op komst ook wel geinig om te kijken wat er te bieden valt.
maar nu Grrrr erover begint, mss moet ik eens kijken of ik niet gewoon mijn HD4895 toxic vervang met een 570GTX ofzo, plus 4GB ram erbij prikken. ik heb nog een Quadcore inderdaad.
Het is leuk als je geilt op de hoogste 3DMark-score, maar ingame merk je er echt geen kloot van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:07 schreef rumiii het volgende:
Ik zie dat het prijsverschil tussen DDR3 1333 en 1600 niet zo heel groot is, in kwaliteit wel?
Met een 7-nogwat () timing in ieder geval
Als je 3Dmark score hoog is dan is dat toch automatisch een prestatieverbetering die je in games ook terug ziet? En als dit allemaal niet interessant is dan kan je net zo goed met een budgetpc op low gaan gamen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is leuk als je geilt op de hoogste 3DMark-score, maar ingame merk je er echt geen kloot van.
Als jij 50 euro extra aan snel geheugen wil uitgeven om van 45 naar 45,5 FPS te gaan in een game, dan moet je dat lekker doen. Dat bedoel ik dus met dat het alleen zin heeft om de hoogste 3DMark-score te halen, dan ga je van 10500 punten naar 10700 ofzo. Weer een hogere score, meer niet, want in je games merk je er echt totaal geen reet van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als je 3Dmark score hoog is dan is dat toch automatisch een prestatieverbetering die je in games ook terug ziet? En als dit allemaal niet interessant is dan kan je net zo goed met een budgetpc op low gaan gamen.
Het ligt er maar net aan hoever je wil gaan. maar als ik met ietsjes duurder geheugen meer prestatie kan creëren dan doe ik dat. Gewoon omdat ik een krachtige pc wil bouwen met de laatste games op high settings. Dit is voor veel mensen een doel dmv de upgrade en de meeste budgetten zijn beperkt.
probleem is dat 3dmark een statische test is die alles maximaal benut.. geen enkel spel zal dat op die manier benuttenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als je 3Dmark score hoog is dan is dat toch automatisch een prestatieverbetering die je in games ook terug ziet?
Nou mijn opmerking was meer gebaseerd op "nagenoeg dezelfde prijs". 50 euro is inderdaad een verschil dat niet opweegt tegen prestatie verbetering.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Als jij 50 euro extra aan snel geheugen wil uitgeven om van 45 naar 45,5 FPS te gaan in een game, dan moet je dat lekker doen. Dat bedoel ik dus met dat het alleen zin heeft om de hoogste 3DMark-score te halen, dan ga je van 10500 punten naar 10700 ofzo. Weer een hogere score, meer niet, want in je games merk je er echt totaal geen reet van.
niet helemaal hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:32 schreef Kandijfijn het volgende:
1600mhz is alleen voor overclockers eigenlijk.
Meer snelheidwinst ga je halen met 1033/1333 met strakke timings
3Dmark test meerdere dingen.. (weet niet exact wat hij test dus even 2 random voorbeelden)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
@mschol, 3Dmark is toch ook dynamisch? of wat bedoel je daarmee precies?
Die combinatie inderdaad zal een veel realistischer beeld leveren. Scherp +1 Vandaar ook dat benchmarks altijd op basis van games zijn natuurlijk, makes sense.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:43 schreef mschol het volgende:
[..]
3Dmark test meerdere dingen.. (weet niet exact wat hij test dus even 2 random voorbeelden)
3Dmark test b.v. Shader snelheid.. en haalt daarbij X fps
3Dmark test b.v. ook de tesselation en haalt daarbij Y fps
probleem is dat dit dus 2x een test is die niet snel zo, apart dus, in een spel voorkomt:
een spel wil een beetje shader en een beetje tesselation tegelijkertijd hebben, niet apart...
daarom is de test statisch er wordt te weinig als een "echt" spel getest..
je kan beter benchmarken met spellen waar daadwerkelijk een benchmark programma voor is, dit geeft naar mijn idee een beter idee van wat je aankan, grafisch gezien..
nah.. mijn 5870 doet het nog primaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:55 schreef jpjedi het volgende:
ga maar weer sparen jongens, nieuwe kaart:
http://www.somua.com/?sujet=19831/
GSTX 595 SLI
Je gaat die H100 op je nieuwe systeem doen? Ik heb daar zelf ook een beetje nieuwschierig naar zitten kijken, lijkt mij goede kwaliteit en een mooi prijsje dus ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ervaringen mbt installatie en geluidsniveau.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die combinatie inderdaad zal een veel realistischer beeld leveren. Scherp +1 Vandaar ook dat benchmarks altijd op basis van games zijn natuurlijk, makes sense.
Lang geleden dat ik 3Dmark heb geprobeerd trouwens. Doet het altijd leuk op een LANBen benieuwd of ik met mijn H100 waterkoeling de boel nog iets kan opschroeven. Ooit geprobeerd met een AMD X2 icm een coolermaster basic waterkoel setje maar dat scheelde nagenoeg niets met luchtkoeling.
Als het met die klus setjes goed lukt wil ik deze set gaan bestellen:
http://www.highflow.nl/wa(...)low-cpu-gpu-set.html
Ingame merk je ook niet of je framerate 60 fps is of 150. Toch is de pc die de 150 aflevert superieurquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is leuk als je geilt op de hoogste 3DMark-score, maar ingame merk je er echt geen kloot van.
Wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ingame merk je ook niet of je framerate 60 fps is of 150.
Meh, dual-gpu's, ik zie het nog steeds niet zitten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:55 schreef jpjedi het volgende:
ga maar weer sparen jongens, nieuwe kaart:
http://www.somua.com/?sujet=19831/
GSTX 595 SLI
Ja ik begrijp dat het niet te vergelijken is met een goede set, maar ik ben ook wel nieuwschierig.. echt duur is het niet en het is wel prettig dat het een kant en klaar gesloten systeem is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:25 schreef jpjedi het volgende:
kreeg hem voor mooi prijsje mee bij cdromland en wil het wel eens proberen. We moeten realistisch blijven, deze sets zijn niet te vergelijken met de echte waterkoel sets maar ik wil het wel een kans geven. Ik ga hem testen tov de nieuwe Zalman Performa luchtkoeler en dan beslis ik.
Ik zal de resultaten wel posten hier. ik ga eerst draaien met luchtkoeling.
Tweakers heeft trouwens net een mooie review gepost van de Z68 chipset:
http://tweakers.net/revie(...)e-vernieuwingen.html
Het is gewoon een 590 on steroids, geen nieuwe architectuur oid.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meh, dual-gpu's, ik zie het nog steeds niet zitten.
Een dual-GPU komt eigenlijk alleen goed tot zijn recht als je meerdere schermen hebt. Met een enkel scherm is het pure overkill.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meh, dual-gpu's, ik zie het nog steeds niet zitten.
Daar kan je hele discussies over voeren en er is altijd wel iemand die beweert het verschil te zien, ík zie het iig niet en ik heb ook nog nooit iemand in de praktijk gezien die het wel kan.quote:
Verschil tussen 60 en 150 merk je wel. Verschil tussen 60 en 61 niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ingame merk je ook niet of je framerate 60 fps is of 150. Toch is de pc die de 150 aflevert superieur.
Tien euro uitgeven aan iets wat ik niet merk? Geef ik het liever uit aan iets dat ik wel merk, kratje bier ofzo.quote:De prestatieverschillen mogen bij 1333 of 1600 misschien maar een paar procent zijn, als het prijsverschil voor laten we zeggen 8 gigabyte 10 eu is, zou ik het persoonlijk gewoon doen.
Het is ook niet veel hoor. Ik snap het idee ook wel. Maar ik geef mijn geld toch liever nuttiger uitquote:Eventjes het geheugen van Corsair uit de tweakerspricewatch gepakt. Prijsverschil is zo bizar klein dat ik geen reden kan bedenken niet voor de 1600mhz modules te gaan.
http://tweakers.net/price(...)dH-3__947dtSyxJRS-gE
Mja, het blijft toch iets voor de echte enthousiasteling. Ieder zijn lolletje, voor mij kleven er vooralsnog veel te veel nadelen aanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:21 schreef Devv het volgende:
[..]
Een dual-GPU komt eigenlijk alleen goed tot zijn recht als je meerdere schermen hebt. Met een enkel scherm is het pure overkill.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |