abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101134573
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:27 schreef rumiii het volgende:

[..]

welke moederbord neem je, of weet je dat niet :P
Zo uit me hoofd was het volgens mij de Asus p8z68-v(?)
pi_101134614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal af van welk BIOS er nu opstaat en welke cpu je erin wilt duwen. ;)

De cpu-support van je bordje met daarbij de versienummer en bios die je nodig hebt:

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KPLAM/#CPUS
Afgaand op mijn cpu zou er een 0411 bios in moeten zitten. Kan ik er dan rustig een processor met een lager serienummer instoppen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_101134835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Afgaand op mijn cpu zou er een 0411 bios in moeten zitten. Kan ik er dan rustig een processor met een lager serienummer instoppen?
Vaak wel, niet altijd, je moet het gewoon echt voor elke CPU controleren in die lijst en updaten indien nodig. Tip: update de bios in dat geval terwijl je oude CPU er nog in zit.

Maar waarom zou je een lager modelnummer willen? Naar alle waarschijnlijk zal die ook langzamer zijn dan wat je nu hebt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101134880
Geen idee. Ik ben weer een beetje aan het rondsnuffelen. Sinds 2008 mijn kennis niet meer geupdate, ik loop ontzettend achter ;)
Wat me opvalt is dat de prijzen nog steeds hoog zijn :P Of komt het omdat Socket 775 verouderd is?
pi_101135193
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:24 schreef rumiii het volgende:

[..]

inderdaad, wil namelijk blu-ray kunnen afspelen/ erop schrijven , en nu is het probleem de mobo :P heb hier niet zo veel positiefs gelezen over een asrock extreme4 gen3.. :P misschien de z68 v pro dan maar
Misschien heb je hier nog wat aan. http://tweakers.net/revie(...)rden-vergeleken.html
pi_101135197
Is er een reden voor dat op mijn mobo wel de Q8200 en de Q8400 worden toegelaten, maar niet de Q8300?
pi_101135231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Geen idee. Ik ben weer een beetje aan het rondsnuffelen. Sinds 2008 mijn kennis niet meer geupdate, ik loop ontzettend achter ;)
Wat me opvalt is dat de prijzen nog steeds hoog zijn :P Of komt het omdat Socket 775 verouderd is?
Yes, normaal gesproken zou ik ook niemand meer een 775 cpu aanraden. Maar als jij echt alleen FM speelt en dat allemaal wat vlotter wilt hebben maar wel een beperkt budget hebt is een cpu-upgrade in dit geval helemaal zo gek niet.

Als je de boel echt up-to-date wilt maken moet je het hele binnenwerk vervangen tot en met voeding aan toe. En dan ben je honderden euro's kwijt en niet eens zo veel sneller in je FM dan als je er nu een snellere CPU in gooit waarschijnlijk. Beetje zonde van je geld als je een arme student bent.

Zelf ooit eens een videokaart van 400+ eu gekocht, daarna FM gaan spelen die toen nog niet eens een 3d weergave had. Half jaar lang peperdure videokaart niet gebruikt dus in feite :') . De moraal van dit verhaal: laat je niet al te veel meeslepen en kijk goed wat je echt nodig hebt en gaat gebruiken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101135315
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Is er een reden voor dat op mijn mobo wel de Q8200 en de Q8400 worden toegelaten, maar niet de Q8300?
:D apart idd. Je zou bij Asus de klantenservice lastig kunnen vallen, kan best dat het wel werkt maar niet officieel ondersteunt wordt.
pi_101135324
Daarom kijk ik ook naar een cpu en eventueel wat geheugen. Ik wil gewoon de boel wat sneller laten draaien. Momenteel heb ik er wat geldjes voor; dus ben ik mij aan het orienteren.

Waar zou je trouwens voor kiezen, een E7600 of een Q8400? Qua prijs ongeveer gelijk..
pi_101135331
Wat kan er trouwens fout gaan bij het flashen van je bios?
pi_101135362
Grappig dat mensen tegenwoordig nog Blu-ray CD's branden. Ik neem aan dat dit voor privé opnames is?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:01:52 #287
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_101135390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:01 schreef Devv het volgende:
Grappig dat mensen tegenwoordig nog Blu-ray CD's branden. Ik neem aan dat dit voor privé opnames is?
Backup van foto's lijkt me vooral hendig. Een kaartje van mijn camera is een DVD vol :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_101136086
Ik heb een 0506 bios versie, die kan ik niet vinden tussen de "minimale" biosversie per cpu. Is er ook ergens een lijst te vinden van bios-versies?
pi_101136306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Daarom kijk ik ook naar een cpu en eventueel wat geheugen. Ik wil gewoon de boel wat sneller laten draaien. Momenteel heb ik er wat geldjes voor; dus ben ik mij aan het orienteren.

Waar zou je trouwens voor kiezen, een E7600 of een Q8400? Qua prijs ongeveer gelijk..
Q8400, of een Q9400 heb er zelf 1 gekocht van Piet_Piraat die draait alle games uberrap.
pi_101136445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:

Zou zelf dan voor de quadcore gaan.

Geheugen zal wel erg duur zijn, dat is altijd zo als je een generatie achterloopt, nieuwe DDR3 geven ze bijna weg, DDR2 betaal je de hoofdprijs voor omdat het niet of nauwelijks meer gemaakt wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:24 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik heb een 0506 bios versie, die kan ik niet vinden tussen de "minimale" biosversie per cpu. Is er ook ergens een lijst te vinden van bios-versies?
Twee tabjes naar links en je had alles gevonden wat ze bij Asus voor je mobo hebben: nieuwste bios, drivers, bios update tooltje :P http://www.asus.com/Mothe(...)75/P5KPLAM/#download

Je kán je moederbord onwerkbaar maken met bios flashen. Maar als je het fatsoenlijk doet is dat risico volgens mij vrijwel nul. Zorg iig dat je pc 100% stabiel is. Mocht het ding overgeclocked zijn, ook alles even op orgineel terugzetten.

Verder zou ik even op de asus site/forums zoeken.

Ikzelf flash altijd vanuit Windows. :@ Meeste bordjes hebben wel een mogelijkheid om buiten Windows om te gaan, via USB stick. Maar goed, dat is handleidingvoer.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:37:04 #291
12888 Skull-splitter
pi_101136502
Me binnenkort maar eens verdiepen in PC regeling vanuit werk...
pi_101136907
Hm, 4gb DDR2 valt me eigenlijk alles mee qua prijs: http://tweakers.net/price(...)EVw9P_dvKJl7N0CLn_AM
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:01:51 #293
12888 Skull-splitter
pi_101137356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hm, 4gb DDR2 valt me eigenlijk alles mee qua prijs: http://tweakers.net/price(...)EVw9P_dvKJl7N0CLn_AM
Maar daar haal je dus 8GB DDR3 ram voor.

Mijn geheugen, wat doe je?!
pi_101137611
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar daar haal je dus 8GB DDR3 ram voor.

Mijn geheugen, wat doe je?!
Dat is wel fucking overpriced geheugen neem me niet kwalijk :')
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:09:00 #295
12888 Skull-splitter
pi_101137683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is wel fucking overpriced geheugen neem me niet kwalijk :')
Dat was destijds krap 70 euro meen ik me herinneren. Maar een tweede setje is nu nicht im frage... Hell, het is voor mij serieus goedkoper om een DDR 3 plankje te scoren met een oude socket...
pi_101138018
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat was destijds krap 70 euro meen ik me herinneren. Maar een tweede setje is nu nicht im frage... Hell, het is voor mij serieus goedkoper om een DDR 3 plankje te scoren met een oude socket...
Met 70 euro destijds was het dus ook al duur en exclusief geheugen. Het normalere spul heeft gewoon nog redelijke prijzen.

Overigens zou ik nu ook gewoon 8gb in een nieuwe setup pleuren, maar ik ben tot nu toe nog niet in de problemen gekomen met mijn 4gb.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:24:53 #297
12888 Skull-splitter
pi_101138354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met 70 euro destijds was het dus ook al duur en exclusief geheugen. Het normalere spul heeft gewoon nog redelijke prijzen.

Overigens zou ik nu ook gewoon 8gb in een nieuwe setup pleuren, maar ik ben tot nu toe nog niet in de problemen gekomen met mijn 4gb.
70 euro was toen voor 4GB setje best normaal geld, scheelde hooguit een tientje met de rest.
pi_101139112
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

70 euro was toen voor 4GB setje best normaal geld, scheelde hooguit een tientje met de rest.
Ik zie het, maar nu is het gewoon belachelijk duur en niet representatief voor de prijzen die je moet betalen voor DDR2 momenteel.

Alle 4gb setjes in de pricewatch op 800 mhz met CL4. Bij de meeste winkels koop je 3 setjes voor minder dan wat jij linkt :') . http://tweakers.net/price(...)K8KZsWo8D2D1Za4HH8AA

Dus ik blijf erbij: het valt nogal mee met de prijzen van DDR2, jij pikt gewoon het meest dure uit de prijswatch als voorbeeld. Zo kan ik claimen dat de prijs van wat dan ook belachelijk hoog is. :+
pi_101139267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spot goedkoop tegenwoordig.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:59:58 #300
12888 Skull-splitter
pi_101139669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zie het, maar nu is het gewoon belachelijk duur en niet representatief voor de prijzen die je moet betalen voor DDR2 momenteel.

Alle 4gb setjes in de pricewatch op 800 mhz met CL4. Bij de meeste winkels koop je 3 setjes voor minder dan wat jij linkt :') . http://tweakers.net/price(...)K8KZsWo8D2D1Za4HH8AA

Dus ik blijf erbij: het valt nogal mee met de prijzen van DDR2, jij pikt gewoon het meest dure uit de prijswatch als voorbeeld. Zo kan ik claimen dat de prijs van wat dan ook belachelijk hoog is. :+
Ik link het omdat het in mijn PC zit en DDR3 niet gaat passen. Maar dan ligt het alvast klaar voor over een maand of 3 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')