Zo uit me hoofd was het volgens mij de Asus p8z68-v(?)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:27 schreef rumiii het volgende:
[..]
welke moederbord neem je, of weet je dat niet
Afgaand op mijn cpu zou er een 0411 bios in moeten zitten. Kan ik er dan rustig een processor met een lager serienummer instoppen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van welk BIOS er nu opstaat en welke cpu je erin wilt duwen.![]()
De cpu-support van je bordje met daarbij de versienummer en bios die je nodig hebt:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KPLAM/#CPUS
Vaak wel, niet altijd, je moet het gewoon echt voor elke CPU controleren in die lijst en updaten indien nodig. Tip: update de bios in dat geval terwijl je oude CPU er nog in zit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Afgaand op mijn cpu zou er een 0411 bios in moeten zitten. Kan ik er dan rustig een processor met een lager serienummer instoppen?
Misschien heb je hier nog wat aan. http://tweakers.net/revie(...)rden-vergeleken.htmlquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:24 schreef rumiii het volgende:
[..]
inderdaad, wil namelijk blu-ray kunnen afspelen/ erop schrijven , en nu is het probleem de moboheb hier niet zo veel positiefs gelezen over een asrock extreme4 gen3..
misschien de z68 v pro dan maar
Yes, normaal gesproken zou ik ook niemand meer een 775 cpu aanraden. Maar als jij echt alleen FM speelt en dat allemaal wat vlotter wilt hebben maar wel een beperkt budget hebt is een cpu-upgrade in dit geval helemaal zo gek niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Geen idee. Ik ben weer een beetje aan het rondsnuffelen. Sinds 2008 mijn kennis niet meer geupdate, ik loop ontzettend achter
Wat me opvalt is dat de prijzen nog steeds hoog zijnOf komt het omdat Socket 775 verouderd is?
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Is er een reden voor dat op mijn mobo wel de Q8200 en de Q8400 worden toegelaten, maar niet de Q8300?
Backup van foto's lijkt me vooral hendig. Een kaartje van mijn camera is een DVD volquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:01 schreef Devv het volgende:
Grappig dat mensen tegenwoordig nog Blu-ray CD's branden. Ik neem aan dat dit voor privé opnames is?
Q8400, of een Q9400 heb er zelf 1 gekocht van Piet_Piraat die draait alle games uberrap.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Daarom kijk ik ook naar een cpu en eventueel wat geheugen. Ik wil gewoon de boel wat sneller laten draaien. Momenteel heb ik er wat geldjes voor; dus ben ik mij aan het orienteren.
Waar zou je trouwens voor kiezen, een E7600 of een Q8400? Qua prijs ongeveer gelijk..
Zou zelf dan voor de quadcore gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Daarom kijk ik ook naar een cpu en eventueel wat geheugen. Ik wil gewoon de boel wat sneller laten draaien. Momenteel heb ik er wat geldjes voor; dus ben ik mij aan het orienteren.
Waar zou je trouwens voor kiezen, een E7600 of een Q8400? Qua prijs ongeveer gelijk..
Twee tabjes naar links en je had alles gevonden wat ze bij Asus voor je mobo hebben: nieuwste bios, drivers, bios update tooltjequote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:24 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik heb een 0506 bios versie, die kan ik niet vinden tussen de "minimale" biosversie per cpu. Is er ook ergens een lijst te vinden van bios-versies?
Maar daar haal je dus 8GB DDR3 ram voor.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hm, 4gb DDR2 valt me eigenlijk alles mee qua prijs: http://tweakers.net/price(...)EVw9P_dvKJl7N0CLn_AM
Dat is wel fucking overpriced geheugen neem me niet kwalijkquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar daar haal je dus 8GB DDR3 ram voor.
Mijn geheugen, wat doe je?!
Dat was destijds krap 70 euro meen ik me herinneren. Maar een tweede setje is nu nicht im frage... Hell, het is voor mij serieus goedkoper om een DDR 3 plankje te scoren met een oude socket...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is wel fucking overpriced geheugen neem me niet kwalijk
Met 70 euro destijds was het dus ook al duur en exclusief geheugen. Het normalere spul heeft gewoon nog redelijke prijzen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat was destijds krap 70 euro meen ik me herinneren. Maar een tweede setje is nu nicht im frage... Hell, het is voor mij serieus goedkoper om een DDR 3 plankje te scoren met een oude socket...
70 euro was toen voor 4GB setje best normaal geld, scheelde hooguit een tientje met de rest.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met 70 euro destijds was het dus ook al duur en exclusief geheugen. Het normalere spul heeft gewoon nog redelijke prijzen.
Overigens zou ik nu ook gewoon 8gb in een nieuwe setup pleuren, maar ik ben tot nu toe nog niet in de problemen gekomen met mijn 4gb.
Ik zie het, maar nu is het gewoon belachelijk duur en niet representatief voor de prijzen die je moet betalen voor DDR2 momenteel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
70 euro was toen voor 4GB setje best normaal geld, scheelde hooguit een tientje met de rest.
Spot goedkoop tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hm, 4gb DDR2 valt me eigenlijk alles mee qua prijs: http://tweakers.net/price(...)EVw9P_dvKJl7N0CLn_AM
Ik link het omdat het in mijn PC zit en DDR3 niet gaat passen. Maar dan ligt het alvast klaar voor over een maand of 3quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het, maar nu is het gewoon belachelijk duur en niet representatief voor de prijzen die je moet betalen voor DDR2 momenteel.
Alle 4gb setjes in de pricewatch op 800 mhz met CL4. Bij de meeste winkels koop je 3 setjes voor minder dan wat jij linkt. http://tweakers.net/price(...)K8KZsWo8D2D1Za4HH8AA
Dus ik blijf erbij: het valt nogal mee met de prijzen van DDR2, jij pikt gewoon het meest dure uit de prijswatch als voorbeeld. Zo kan ik claimen dat de prijs van wat dan ook belachelijk hoog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |