abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100943765
Goedemiddag allen :)

Wij willen graag onze buitenverlichting met een afstandsbediening bedienen. Klikt simpel maar het is me nog niet gelukt.

We hebben verlichting van in lite inclusief transformer CB-081/M (deze: http://www.in-lite.com/nl/352-cb-081m.html), 5 ledlampjes die op 12 volt werken (deze: http://www.in-lite.com/nl/399-stellar-warm.html) en 2 staande lampen halogeen ook 12 volts (deze: http://www.in-lite.com/nl/290-amls-11a.html)

Ik heb reeds de stekkerdoos outdoor van klikaanklikuit geprobeerd maar blijkbaar is dat geen goed idee aangezien die meteen niets meer doet. Als in onbruikbaar, kapot, kaduk. Een ezel stoot zich geen....kortom we hebben het 2 keer geprobeerd en 2 keer is het mislukt. Ontvanger erin, ingesteld, licht aan....niets....en vervolgens is de ontvanger kapot. Ook als ik deze in aan ander stopcontact doe.

Kortom...kan het uberhaupt wat wij willen? Of is de transformer de boosdoener?
pi_100944683
Deze transformator heeft verschillende functies die alleen kunnen werken als de transformator continu spanning heeft, dus met een klik aan/ klik uit zal het niet gaan.
Dat hij door deze schakelaar stuk is gegaan kan bijna niet,of er moeten er nog meer dingen fout zijn gegaan.

Ik zou het eerst nog eens proberen zonder iets tussen trafo en wandcontactdoos en zorg dat alles op de transformator goed is in gesteld
pi_100948266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:30 schreef exlurker het volgende:
Deze transformator heeft verschillende functies die alleen kunnen werken als de transformator continu spanning heeft, dus met een klik aan/ klik uit zal het niet gaan.
Dat hij door deze schakelaar stuk is gegaan kan bijna niet,of er moeten er nog meer dingen fout zijn gegaan.

Ik zou het eerst nog eens proberen zonder iets tussen trafo en wandcontactdoos en zorg dat alles op de transformator goed is in gesteld
Het is de ontvanger van Klikaanklikuit die kapot gaat....ik heb de trafo, daaraan zitten 2 stopcontacten, 1 is leeg, de andere de stekker van de verlichting. Die haal ik er dus uit en doe daar de ontvanger in, vervolgens stekker erin. Instellen gaat goed, maar zodra ik dan op de afstandsbediening klik: licht aan. Doet de ontvanger van klikaanklikuit niets meer. Het rode lampje brand niet meer zeg maar....met de trafo van inlite is dus niets aan de hand.

Ik heb nu al 2 ontvangers kapot 'gemaakt' en volgens klikaanklikuit is het door te hoge spanning. Ik ga er niet weer 1 kopen om het uit te proberen :)

De trafo stond beide keren overigens uit bij aansluiten en instellen. daarna op on....
pi_100948386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:09 schreef exode het volgende:

[..]

Het is de ontvanger van Klikaanklikuit die kapot gaat....ik heb de trafo, daaraan zitten 2 stopcontacten, 1 is leeg, de andere de stekker van de verlichting. Die haal ik er dus uit en doe daar de ontvanger in, vervolgens stekker erin. Instellen gaat goed, maar zodra ik dan op de afstandsbediening klik: licht aan. Doet de ontvanger van klikaanklikuit niets meer. Het rode lampje brand niet meer zeg maar....met de trafo van inlite is dus niets aan de hand.

Ik heb nu al 2 ontvangers kapot 'gemaakt' en volgens klikaanklikuit is het door te hoge spanning. Ik ga er niet weer 1 kopen om het uit te proberen :)

De trafo stond beide keren overigens uit bij aansluiten en instellen. daarna op on....
de trafo is dus niet kapot :) maar de ontvanger van klikaanklikuit :) Ik zoek een alternatief of een andere oplossing zodat ik het verlichting met afstandsbediening kan bedienen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:18:25 #5
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_100948559
Je sluit het op de volgende manier aan: stopcontact > klikaanuitontvanger > transformator > buitenverlichting Of stopcontact > trafo > klikaanuitontvanger > verlichting?
pi_100951227
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:18 schreef Doutzen het volgende:
Je sluit het op de volgende manier aan: stopcontact > klikaanuitontvanger > transformator > buitenverlichting Of stopcontact > trafo > klikaanuitontvanger > verlichting?
Het laatste :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:37:32 #7
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_100951402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:32 schreef exode het volgende:

[..]

Het laatste :)
Wat ik op de website van klikaanuit zie is dat zij apparatuur leveren voor 230 volt. Als je zo'n apparaat op de uitgang van een transformator aansluit kan het problemen opleveren (ander voltage etc.).

Waarom niet gewoon 230 stopcontact > klikaanuitunit > transformator? Dit lijkt mij de meest logische manier van aansluiten.

tip: bij de action of blokker verkopen ze 4 ontvangers + afstandsbediening voor 10 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')