Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?
Als ik soms wel eens op festivals die rijen met boxen zie hangen, zeker als het een beetje waait zie je ze nog wel eens een beetje heen en weer schommelen. ik vind dat altijd maar een vreemd gezicht.
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij zitten die geluidsinstallaties en lampen op bijvoorbeeld Pinkpop wel op een andere manier vast dan dat ik op de beelden bij Pukkelpop zag... in ieder geval boven het publiek
Even een paar dingetjes aan je post die mij zomaar opvallen..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.
Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.
Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.
Een boom met een diameter van 30 cm waai je niet zomaar even om.
ps. Komakie Jij zou toch ook nog een dagje gaan voor The Offspring of niet?
Bron?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:34 schreef Seven. het volgende:
En die hadden vandaag ook nog staan feesten trouwens, als ze niet dood waren.
Ze zouden er gewoon het beste van maken, zo kende ik ze toch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.
Tja misschien was een tent op Lowlands ook wel naar de vlakte gegaan met dat weer. Het ging aardig te keer wat ik heb kunnen zien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.
Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.
Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.
Een boom met een diameter van 30 cm waai je niet zomaar even om.
ps. Komakie Jij zou toch ook nog een dagje gaan voor The Offspring of niet?
Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DeeCruise het volgende:
Weet niet of deze vid al voorbij gekomen is maar hier krijg je een goede impressie hoe het weer aanzwelt tot storm binnen een minuut:
Totaal bizar inderdaad... het lijkt echt een tornado!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:41 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...
hmmm... jij vindt dat de geluidsinstallaties moeten vastzitten... Net NIET, het is net bewust dat die installaties kunnen bewegingen bij harde wind, anders krijg je het effect van een zeil, en gaat de hele constructie de lucht in. Ook zijn de reglementen in België net veel strenger, het is net dat wat België het "op z'n belgisch" predikaat opgekleefd krijgt. Het is een hel om zo'n evenementen te organiseren vanwege de strenge regeltjes. Pukkelpop staat bekend om z'n uitstekende organisatie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
ik snap dat de eisen in nl strenger zijn, maar jij snapt daar hier niet veel tegen te doen is geweest. Die tenten kunnen windkracht 12 aan, en ze zijn gescheurd!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
Want dat doen/zeggen alleen Nederlanders?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:27 schreef KleinKipje het volgende:
ik schaam me voor mijn nl nationaliteit, ik ga al 25+ naar (meestal ) belgische festivals en als ik nu hoor en lees hoe de organisatie wordt afgebrandt voor iets waar ze niets aan konden doen.
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:30 schreef Drewie het volgende:
zegt die idioot van een verslaggever van de NOS dat dit door betere organisatie kon vermeden worden...
wil je nou zeggen dat ze er wel of niet wat aan hadden kunnen doen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:58 schreef Ixnay het volgende:
De ramp van 11 september had ook voor een groot deel vermeden kunnen worden.
Ze hadden dat hele gebouw vliegtuigproof kunnen maken, waardoor het 1000 keer zo duur geweest zou zijn.
Maar wie ontwerpt iets met de gedachte dat er in de toekomst een vliegtuig aan gaat vliegen.
Als er straks een vrachtwagen tegen je huis rijdt is je gevel zwaar beschadigd en kan je huis instorten. Dat zegt niet dat je een onveilig huis zou hebben. Met genoeg kracht krijg je alles kapot.
Je kunt niet met alles rekening houden. Bekijk dit maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel Hoe klein is de kans dat zoiets in Europa gebeurt en dan ook nog eens op een plaats waar op dat tijdstip zo veel mensen waren. Dit is dus gewoon heel veel pech.
En mensen die denken dat dit is normaals was... Daar stonden bomen van 100 jaar oud die uitgerekend op dat moment in zijn geheel afbraken. Er is dus in 100 jaar tijd op die plaats zeker niet zo'n storm geweest, want dan waren ze eerder afgebroken. En dan hebben we er nog niet eens rekening mee gehouden dat een boom steeds dikker en dus sterker wordt.
lees je alle berichten wel - ben je er bij geweest? - hoe had de organisatie kunnen voorkomen dat die bomen omgewaaid zijn, nee niet omgewaaid ,maar afgebroken als luciferhoutjes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
Hoe had dat dan voorkomen kunnen worden ? Door 60 000 man te evacueren omdat er een storm op komst was ? Ja, dan ging er geen paniek zijn en ging er niets gebeurd zijn zeker, man man man ...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |