abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100916516
TS begint natuurlijk.

Mijn allereerste herinnering is dat ik voor het eerst kon staan.
Hoe oud ik precies was weet ik niet meer, maar ik weet heel zeker dat dat
mijn eerste herinnering is, ook al kan mijn moeder dat niet geloven want
dan ben je nog erg jong.

Ik stond in de box, gewoon zo'n houten vierkante box met spijlen en ik trok
mezelf aan die spijlen op, ik viel steeds op mijn bips natuurlijk tot het
eindelijk lukte...

Ik weet ook nog dat ik me toen heeeeel blij en trots voelde :')
Helaas was er niemand in de kamer, box stond in de huiskamer en
ik denk dat mijn moeder met het huishouden bezig was en alle andere
kinders naar school.

Mijn tweede herinnering is dat het Paasfeest was.
Ik lag toen nog in een bedje bij mijn ouders op de kamer.
Die kamer was spierwit geverfd en ik had ook een wit ledikantje.
Ik hoorde allemaal gelach en stemmen en toen voeld ik me heeeeeeel zielig
en alleen dus ik janken.. oO<

Toen kwam mijn zus me halen en ik weet zelfs nog welke zus (ik heb er namelijk 5)
die droeg me op haar arm de trap af naar de huiskamer en daar zat het hele zooitje
aan tafel, paasontbijt, dat was bij ons altijd, paasbrood, eitjes etc. en toen was ik meteen
weer helemaal blij en toen werd de kinderstoel aangeschoven. O+

nah dawast... :P

Nu jullie...
  Redactie Frontpage donderdag 18 augustus 2011 @ 22:40:34 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_100916680
Ik kan me nog herinneren dat ik op de kleuterschool altijd op het hoekje wilde zitten, en m'n beste vriendje ook :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_100917811
ik was net 3, mijn broertje was geboren....
ik was zo blij, dat ik met 2 linealen uit mijn tekenhoek op elkaar stond te meppen als een soort van instrument...
totdat ik mis sloeg en op een van mn handen mepte...
mijn blijheid was maar van korte duur... de rest van de middag heb ik zitten janken met een rood uitgeslagen handje _O-
pi_100921993
Volwassen vrouwen die nog steeds bips zeggen...

Maar ontopic...
Er komt wel e.e.a. bovendrijven, maar wat nu de oudste herinnering was? Veel kinderbelevenissen zijn me later door mijn ouders verteld, sommige onderbouwd met foto's en hoewel ik het me heel levendig kan voorstellen, kan ik me van veel van die dingen geen eigen herinnering vanuit mijn kinderperspectief voor de geest halen. Ik zie mezelf dan vanuit een derde persoon dingen doen.*
De dingen zijn dus gekleurd bewaard gebleven, net zoals iedereen zich Floris in kleur herinnert, omdat de persfoto's in kleur waren, maar Floris zelf was in zwartwit.

*Zo moet ik mijn heeroom in zijn bruine franciscaner pij verrot gescholden hebben, nog voor ik kon praten. Een mannenbaard en een mannenstem op die vrouwenjurk: dat kon ècht niet! O-)
Farts are jazz to assholes
pi_100922732
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:29 schreef trabant het volgende:
Volwassen vrouwen die nog steeds bips zeggen...

Een baby of een peuter heeft een bips, nu heb ik een kont ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:00 schreef deadly_kiss het volgende:
ik was net 3, mijn broertje was geboren....
ik was zo blij, dat ik met 2 linealen uit mijn tekenhoek op elkaar stond te meppen als een soort van instrument...
totdat ik mis sloeg en op een van mn handen mepte...
mijn blijheid was maar van korte duur... de rest van de middag heb ik zitten janken met een rood uitgeslagen handje _O-
die is wel grappig :D

quote:
17s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef Innisdemon het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik op de kleuterschool altijd op het hoekje wilde zitten, en m'n beste vriendje ook :)
ik heb niet op de kleuterschool gezeten :@ lang verhaal, maakt verder niet uit,
maar ik kan me nog herinneren dan er poppenkast gespeeld werd, Jan Klazen en
Katrijn, en ik was jarig maar daar dacht ik helemaal niet aan, maar toen werd mijn
naam ineens genoemd en had ''katrijn'' een cadeautje voor me en toen piste ik van schrik
in mijn broek, ik weet eigenlijk niet meer of dat op school was dan in de eerste klas ofzo,
maar ineens schiet me dat te binnen en toen kreeg ik een heel leuk gestreept tuinpakje
aan (van de juf?) want ik had natuurlijk alles ondergepist :')

Maar toen mijn moeder dat tuinpakje had gewassen en gestreken moest het weer
teruggegeven worden, en dat vond ik zoooooooo jammer, want ik wilde het graag
houden, maar dat mocht niet oO<

''snik'' :P
pi_100923983
Gevalletjes infantiele amnesie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100926969
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:52 schreef golfer het volgende:
Gevalletjes infantiele amnesie?
Je bedoeld dat al die herinneringen je zijn aangepraat?

Nou bij mij niet in ieder geval, want bij dat staan in de box was er niemand bij,
dat met dat paasfeest zal ook voor andere niet echt speciaal zijn geweest, aangezien mijn
moeder 9 baby's heeft gehad, zal ze dit soort dingen wel vaker hebben meegemaakt, en
mijn zus of zussen zullen me ook wel eens vaker uit bed hebben moeten halen als mijn
moeder druk was, dus voor MIJ waren dit speciale herinneringen, maar voor de andere niet.

Mijn moeder heeft me ook wel eens een herinnering verteld die voor haar heel belangrijk was
en daat moment kon IK me juist weer niet herinneren wat best wel lullig was :@

Mijn moeder vroeg me namelijk eens heel enthousiast, weet je nog dat ik je voor het eerst
meenam naar de winkel en dat je voor het eerst een eigen nieuwe jurk kreeg? *O*

Tot die tijd had ik blijkbaar nog nooit een nieuwe jurk of iets gekregen, maar altijd die van
mij 2 jaar oudere zusje, eh... jah, dat heb je in een groot gezin :')

Dus ik zei eh... ... nee.. wat dan? :@

Dat kon zij dan weer bijna niet geloven want ik was een jaar of vijf en volgens haar heb ik
van bllijdschap staan springen voor die spiegel en ECHT ik kan me er niets van herinneren.

wat ik best wel lullig vond voor mijn moeder op dat moment oO<
pi_100927199
mijn 1e herrinering was ik een jaar of 5 a 6, ik had een fiets mocht niet uit de straat, maar ja ik natuurlijk wel gedaan zo via de Zeilstraat ( erg drukke weg) rondjes rijden, nou ik kwam weer de straat infietsen en zag mijn moeder vanaf 3 hoog uit het raam kijken, ik schrok me de pleuris en fietste zo tegen een mevrouw op die er liep ( of ze gevallen is weet ik niet) ik dus wel en piste van angst in mijn broek, boven gekomen weet ik ook niet meer of ik klappen heb gekregen.

En toen ik 7 was de dag dat we gingen verhuizen, de buurvrouw lette op mij terwijl mijn ouders alles in de vrachtwagen propte en zo weg reden, was ontroostbaar terwijl de buurvrouw steeds zei ze komen je straks halen.

Ook dat ik bijna verdronk in de Schinkelkade, daar hing ik tussen wal en een schip en iemand heeft mij er toen uitgetrokken was al 3 keer kopje onder geweest. maar het meeste indruk was daarna, mensen namen mij mee naar huis (die woonde op de schinkelkade daar) en deden mij onder een dousche,( was zeker onderkoeld) had nog nooit onder de dousche gestaan ( thuis hadden we tobbe) dat heeft zoveel indruk op me gemaakt een dousche dat was luxe...............daarna stopte die mensen mij in hun grote bed en mijn moeder kwam me halen dat zal ik nooit vergeten.

Ook dat er een buurman de koperen brievenbuskleppen elke week poetste. meer kan ik me niet herrineren, ja dat de hele straat uit het raam hing als er voetballen was in Olympisch Stadion, je kon niks zien maar wel horen als er een doelpunt werd gescoord.

ik herriner me weinig van voor mijn 7e, terwijl mijn jongere broer nog dingen weet van toen hij zeg maar 3 jaar oud was.
Heb ook een heel erg zwaar verkeersongeluk gehad toen ik 4 jaar oud was, misschien heeft dat er mee te maken dat ik alles geblokt heb. En daar na een operatie waar ik wel weer alles van herriner. ( dat was ook op de schinkelkade, precies op de plek waar ik later in het water belanden) ben niet bijgelovig maar rijd om als ik de schinkelkade zie en daar ergens moet wezen in de beurt) :@ echt waar.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100927294
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:31 schreef Toverheks het volgende:

lang, lief en luek verhaal...
Dat zou best eens kunnen dat je geen eerdere herinneringen hebt omdat je een
ongeluk had op je vierde jaar :o

want is best wel laat vanaf je je 5e of zesde jaar, ik kan me echt veel herinneren van
voor mijn 5e jaar...

leuke verhalen Heks O+ nou ja... misschien is ''leuk'' niet echt het woord maar wel leuk
om te lezen...
pi_100927349
Mijn eerste herinnering is van toen ik ongeveer 3 jaar was. Ik stak 2 draadjes van een luidspreker van mijn vaders audio installatie in het stopcontact, dat gaf een brommend geluid en toen rook en een plof O-)

Ik heb onlangs bij mijn moeder gecontroleerd of mijn herinnering klopt en of ik het dus niet verzonnen heb vroeger in mijn fantasie, maar mijn moeder bevestigde mijn gehele verhaal _O-
pi_100927414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:43 schreef Juup© het volgende:
Mijn eerste herinnering is van toen ik ongeveer 3 jaar was. Ik stak 2 draadjes van een luidspreker van mijn vaders audio installatie in het stopcontact, dat gaf een brommend geluid en toen rook en een plof O-)

Ik heb onlangs bij mijn moeder gecontroleerd of mijn herinnering klopt en of ik het dus niet verzonnen heb vroeger in mijn fantasie, maar mijn moeder bevestigde mijn gehele verhaal _O-
oh
_O-
pi_100927457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen dat je geen eerdere herinneringen hebt omdat je een
ongeluk had op je vierde jaar :o

want is best wel laat vanaf je je 5e of zesde jaar, ik kan me echt veel herinneren van
voor mijn 5e jaar...

leuke verhalen Heks O+ nou ja... misschien is ''leuk'' niet echt het woord maar wel leuk
om te lezen...
ja gek he FANN, terwijl ik nu tot mijn 7e zeg maar alles en ook alles onthou, wat mensen droegen op dagen, wat ik deed en wie wat gezegt heeft, ook toen mijn ma overleed wie wat kreeg wat mijn moeder wel eens vertelt heeft, ik heb me een geheugen echt daar zou een geleerde trots op wezen heel gek.

schiet me nog 1 ding te binnen, Sinterklaas kwam boven zal wel een jaar of 5 geweest zijn, ik kreeg een keukentje met van die aanmaakblokjes, maar bang dat ik was voor die man, nog kom ik niet dichterbij een Sinterklaas of zwartje piet, ook toen dat ik in mijn broek heb gepist van angst.mijn zus pest me er wel eens mee hahahha dat elke keer als er wat eng`s was ik in me broek zeikte _O- en ik was bang van onweer en vuurwerk zat ik verstopt achter de bank ( dat heeft mijn zus een tijd geleden aan me vertelt)
pi_100927596
oh en nu moet ik even slikken, zie me nog liggen net bevallen van de oudste, mijn vader kwam kijken ( mijn moeder was bij de bevalling en ik was een alleenstaande moeder) mijn vader kwam binnen in een bruine broek met licht roze overhemd, vroeg hem wil je haar even vasthouden, nee zei hij heb last van me rug en pakte iets achter zijn rug vandaan, Catootje haar 1e pop had hij stiekem gekocht, Catootje zit me nu netjes braaf aan te kijken vanuit haar mand ( daar staan de poppen van de meiden in en het knuffeltje van mijn zoon) Catootje krijgt straks een nieuwe mama die met haar speelt.
(Catootje was ook meegeweest naar de babyshower, zat ze midden op tafel tussen al de kadootjes)
Vind het jammer dat alle2 mijn ouders het niet meer mee kunnen maken dat er een kleinkind op komst is.

pi_100927599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:52 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja gek he FANN, terwijl ik nu tot mijn 7e zeg maar alles en ook alles onthou, wat mensen droegen op dagen, wat ik deed en wie wat gezegt heeft, ook toen mijn ma overleed wie wat kreeg wat mijn moeder wel eens vertelt heeft, ik heb me een geheugen echt daar zou een geleerde trots op wezen heel gek.

schiet me nog 1 ding te binnen, Sinterklaas kwam boven zal wel een jaar of 5 geweest zijn, ik kreeg een keukentje met van die aanmaakblokjes, maar bang dat ik was voor die man, nog kom ik niet dichterbij een Sinterklaas of zwartje piet, ook toen dat ik in mijn broek heb gepist van angst.mijn zus pest me er wel eens mee hahahha dat elke keer als er wat eng`s was ik in me broek zeikte _O- en ik was bang van onweer en vuurwerk zat ik verstopt achter de bank ( dat heeft mijn zus een tijd geleden aan me vertelt)
:D

Ik zat in de derde klas van de lagere school toen ''de meester'' vertelde dat Sinterklaas
eigenlijk niet bestond ! :o

Dus toen ik thuiskwam zei ik tegen mijn moeder , weet je wat meester X heeft verteld ? :o
Ik kon het niet geloven :') ik had al wel eens twijfels gehad maar die waren zo tegengesproken
door mijn ouders en waarschijnlijk de oudere broers en zussen dus ik voelde me echt bedrogen :(

Dus mijn moeder een beetje schoorvoetend toegeven dat dat echt waar wat wat de meester had verteld maar dat ik nog niks tegen mijn broertje mocht zeggen :')

Dat speelde zich natuurlijk allemaal af rond ''Sinterklaastijd'' en ik had toch een heel boekje
gemaakt met tekeningen voor Sinterklaas om dat te geven tijdens ''zijn komst'' en vlak voordat
we daar naar toegingen heb ik de helle zooi verscheurt, toen vroeg mijn moeder, waarom doe je dat nou? :o

Toen zei ik, nah hij bestaat toch niet ! :(
pi_100927628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D

Ik zat in de derde klas van de lagere school toen ''de meester'' vertelde dat Sinterklaas
eigenlijk niet bestond ! :o

Dus toen ik thuiskwam zei ik tegen mijn moeder , weet je wat meester X heeft verteld ? :o
Ik kon het niet geloven :') ik had al wel eens twijfels gehad maar die waren zo tegengesproken
door mijn ouders en waarschijnlijk de oudere broers en zussen dus ik voelde me echt bedrogen :(

Dus mijn moeder een beetje schoorvoetend toegeven dat dat echt waar wat wat de meester had verteld maar dat ik nog niks tegen mijn broertje mocht zeggen :')

Dat speelde zich natuurlijk allemaal af rond ''Sinterklaastijd'' en ik had toch een heel boekje
gemaakt met tekeningen voor Sinterklaas om dat te geven tijdens ''zijn komst'' en vlak voordat
we daar naar toegingen heb ik de helle zooi verscheurt, toen vroeg mijn moeder, waarom doe je dat nou? :o

Toen zei ik, nah hij bestaat toch niet ! :(
hahahhha oh ja erg toch dat ze liegen kom je erachter dat het allemaal gelogen is hahahha
pi_100927633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:00 schreef Toverheks het volgende:
oh en nu moet ik even slikken, zie me nog liggen net bevallen van de oudste, mijn vader kwam kijken ( mijn moeder was bij de bevalling en ik was een alleenstaande moeder) mijn vader kwam binnen in een bruine broek met licht roze overhemd, vroeg hem wil je haar even vasthouden, nee zei hij heb last van me rug en pakte iets achter zijn rug vandaan, Catootje haar 1e pop had hij stiekem gekocht, Catootje zit me nu netjes braaf aan te kijken vanuit haar mand ( daar staan de poppen van de meiden in en het knuffeltje van mijn zoon) Catootje krijgt straks een nieuwe mama die met haar speelt.
(Catootje was ook meegeweest naar de babyshower, zat ze midden op tafel tussen al de kadootjes)
Vind het jammer dat alle2 mijn ouders het niet meer mee kunnen maken dat er een kleinkind op komst is.

[ afbeelding ]
kan ik me voorstellen :*
pi_100927653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:02 schreef Toverheks het volgende:

[..]

hahahhha oh ja erg toch dat ze liegen kom je erachter dat het allemaal gelogen is hahahha
Ja, en dan komen ze nog eens met die paashaas, en de Kerstman, stelletje leugenaars :{w
pi_100927700
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, en dan komen ze nog eens met die paashaas, en de Kerstman, stelletje leugenaars :{w
vroeger kwamen er van die reklameboekjes binnen van Bart Smit en Intertoys, nou je kreeg er maar 1 maar had 3 kinderen, dus bij de buren vragen of hun die boekjes mochten, Hans kruiste netjes een paar dingen aan, de jongste ook niet veel, de oudste zette wel op elke bld. een kruisje bij dingen die ze wilde hebben, oh die was echt hebberig _O- en nog beledigd als Sinterklaas niet gaf wat ze graag wilde, hoop dat ze alles terug krijgt wat ze mij heeft aangedaan _O-
pi_100927792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:06 schreef Toverheks het volgende:

[..]

vroeger kwamen er van die reklameboekjes binnen van Bart Smit en Intertoys, nou je kreeg er maar 1 maar had 3 kinderen, dus bij de buren vragen of hun die boekjes mochten, Hans kruiste netjes een paar dingen aan, de jongste ook niet veel, de oudste zette wel op elke bld. een kruisje bij dingen die ze wilde hebben, oh die was echt hebberig _O- en nog beledigd als Sinterklaas niet gaf wat ze graag wilde, hoop dat ze alles terug krijgt wat ze mij heeft aangedaan _O-
Die hebbert is zeker huppelkutje met haar dure Ughs :')
pi_100927852
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die hebbert is zeker huppelkutje met haar dure Ughs :')
nee de oudste hahahha, die was echt hebberig, weet nog wel, zij en Hans kregen vroeger altijd schaaltje chips, zij vrat hem gelijk leeg, keek haar broer niet ruilde ze haar schaaltje gauw om, en ach hans zei nooit wat _O- nee de oudste was voeger echtt hebberig, maar dan heel hebberig je kent dat wel pppffftttt en nu kan je alles van haar krijgen.

en laten we het maar niet over de jongste hebben _O- die is volgende week jarig mevrouw wordt 20 en wat wil ze hebben van ons, ja 1 keer raden Ughs want ja ze wil ook wel eens een ander moddeletje 8)7

maar ze zijn alle3 niet hebberig hoor, heb ik wat nodig kan ik het zo vragen doen ze niet moeilijk over.

maar dit topic was over vroeger we dwalen weer eens af FANN _O-
pi_100927913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:14 schreef Toverheks het volgende:

[..]

maar dit topic was over vroeger we dwalen weer eens af FANN _O-
Dat zat ik net te denken :@

oké wij zijn weg, nu zijn de andere aan de beurt :P
pi_100927922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zat ik net te denken :@

oké wij zijn weg, nu zijn de andere aan de beurt :P
oke we gaan weg :W O+
pi_100928743
Ik denk zo rond mijn 4e, toen woonde we nog in Madrid en ergens staat me nog iets bij dat ik aan het buiten spelen was met andere kinderen, daarna emigreren en dat was best een impact en ben ik het meeste uit Spanje vergeten.
hi there good people
pi_100928934
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:51 schreef Javi het volgende:
Ik denk zo rond mijn 4e, toen woonde we nog in Madrid en ergens staat me nog iets bij dat ik aan het buiten spelen was met andere kinderen, daarna emigreren en dat was best een impact en ben ik het meeste uit Spanje vergeten.
Dat geloof ik graag dat je als je gaat emigreren vooral als kind het een hele indruk op je maakt.
pi_100928993
Een van de meest duidelijk is van toen ik 6 was (daarvoor zitten er een aantal die niet duidelijk zijn). Toen heb ik sochends voordat ik naar school ging mijn vader, die ziek op de bank lag, een glas water moeten brengen. En dat vond ik toen niet leuk, want ik moest naar school.

Daarna heb ik mijn vader nooit meer gezien -O-
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')