Wat me opvalt is dat hele straten tegenwoordig vol geparkeerd staan met Toyota Aygo's en andere minuscule spaarautootjes met een A-label en vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting. Waar je ook kijkt, deze kleine auto's hebben zulke grote getale aangenomen dat je ze niet meer niet kan zien. Wegkijken van deze treurnis is geen optie meer.
En dat is gewoon jammer. Er zijn zo veel mooie auto's te koop, ook voor de kleine beurs, maar nee, men moet weer het goedkoopste van het goedkoopste hebben. Je hoort de man al praten tegen z'n vrienden: 'Ja, ik heb voor m'n schatje ook zo'n Aygootje gekocht, kan ze lekker boodschappen doen en de kids van school halen. En je hoeft ook geen MRB en BPM te betalen, lekker goedkoop toch?'
Nee sukkel, je hebt dat invalidenwagentje gekocht omdat je vrouw en je kinderen te lui en te dik zijn om te fietsen en zich nu in zo'n truttenschudder voortbewegen. Lekker hoor, nog meer auto's op de weg, nog meer drukte in de steden door al die lelijke Aygo's.
En dan heb je ook nog mensen die het 'zo'n schattig autootje' vinden.

Hoe kan je zo'n gedrocht nou mooi of leuk vinden? Het ding is niet mooi, het ding is te klein, de stoelen zijn niet goed, er zit geen interieur in, de motor maakt extreem veel herrie omdat het zo'n lamme driepoter is, je hebt totaal geen trekkracht, noem maar op. Je kan gewoon niet van een echte auto spreken. Brommobiel is misschien beter op z'n plek. Ik heb een keer het ongenoegen gehad om er in te mogen rijden, nou ik ga nog liever op de brommer dan.
Al die uitzuigers die 'lekker goedkoop' willen rijden en zichzelf daarom zo'n brommobiel aanschaffen en anderen die wel een echte auto kopen maar lekker wegenbelasting laten betalen. Wat een asocialen! Gewoon uit de handel nemen die surrogaatauto's, dat zal ze leren!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.