abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101350267
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:38 schreef Joooo-pi het volgende:
ik heb nu voor de keyring een leeg wachtwoord ingegeven :o
Dat is inderdaad de manier. Houdt overigens wel in dat de wachtwoorden in de keyring dus niet versleuteld worden.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:11:11 #27
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101350746
volgens mij zit er een bugje in, want bij het invullen van het wachtwoord om de keyrring te unlocken kun je opties aanvinken. Een daarvan is "don't ask again", oid. Dat werkt dus niet.

Maar ik laat het maar zo, want het werkt, en zoals gezegd, geldt het voor een user met beperkte rechten...
heitieh
pi_101351008
als je "don't ask again" aanvinkt, slaat hij het wachtwoord over het algemeen op in.... juist de keyring!
Zal'ie dan voor de keyring zelf ook wel doen, ben ik bang :')
Anders is natuurlijk ook het idee van een keyring een beetje weg... als je het wachtwoord daarvan plaintext opslaat :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:26:37 #29
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101351673
tsjah, laat het dan weg, inderdaad.. :')

Maar ik dacht dat ie het unlocken verbond aan het inloggen, maar dat zal wel misgaan ivm de automatische inlog. Daarvoor was namelijk wel gekoppeld :)
heitieh
pi_101353022
Klopt , het accountwachtwoord wordt gehashed dus de enige manier om de keyring automatisch te kunnen unlocken is als je het password ook daadwerkelijk een keer intypt.
pi_101397757
Iemand die ook gekut heeft met Evolution en sync met Google agenda? Evolution en ik waren een nieuw gevonden liefde maar damm nu doet die kut |:(

Nu doet die het "onverklaar" wel,.. wel leuk maar je zal zien dat het probleem terug komt op een moment dat het je het minst kunt gebruiken :p

[ Bericht 26% gewijzigd door Kandijfijn op 31-08-2011 01:36:23 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:55:26 #32
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101402807
Waarom niet Thunderbird icm google contacts sync en calendar (lightning)? Ik heb begrepen dat Thunderbird in 11.10 ook de standaard mailclient wordt, dus dan ben je meteen upgrade-ready. Helaas kun je dan weer niks met Exchange servers, maar de ondersteuning van Exchange >= 2007 in Evolution is ook magertjes...

edit: en natuurlijk de notify plugin voor Thunderbird, daarmee kun je een melding van nieuwe email laten komen via libnotify (die zwarte popups).
pi_101412957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef Visitor.Q het volgende:
Waarom niet Thunderbird icm google contacts sync en calendar (lightning)? Ik heb begrepen dat Thunderbird in 11.10 ook de standaard mailclient wordt, dus dan ben je meteen upgrade-ready. Helaas kun je dan weer niks met Exchange servers, maar de ondersteuning van Exchange >= 2007 in Evolution is ook magertjes...

edit: en natuurlijk de notify plugin voor Thunderbird, daarmee kun je een melding van nieuwe email laten komen via libnotify (die zwarte popups).
Ik vind evolution eigenlijk perfect werken en helemaal met de Gnome-intergratie. Agenda intergratie en intergratie agenda in Gnome 3 (die ik steeds meer ga wwaarderen).
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:54:25 #34
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101414853
True, het is maar een alternatief, hij moet maar kijken wat hij gebruikt. Zeker in Gnome3 is de integratie van de Gnome apps wel goed voor elkaar. Empathy schakelt zeer netjes naar een in de shell verwerkt chat scherm als je ergens mee bezig bent bijvoorbeeld, en zo zal Evolution ook zijn ding wel doen.

Iets heel anders: Ik heb 1623 computers waarop ik werk. Twee op mijn werk, twee desktops thuis, een laptop. Nu wil ik graag dat de home directories gesynct worden indien er een connectie beschikbaar is, en indien dat niet het geval is dan moet het later gebeuren. Dus elke computer heeft lokaal een kopie van mijn home folder, en als hij start, of juist afsluit, moet de boel gesynct worden. Is hier een uitgewerkt concept voor? Ik snap dat rsync redelijk werkt, maar dan nog moet ik in de gaten houden welke kant ik op sync, en dat ga ik niet bijhouden voor alle computers waar ik op werk.
pi_101415169
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:54 schreef Visitor.Q het volgende:
True, het is maar een alternatief, hij moet maar kijken wat hij gebruikt. Zeker in Gnome3 is de integratie van de Gnome apps wel goed voor elkaar. Empathy schakelt zeer netjes naar een in de shell verwerkt chat scherm als je ergens mee bezig bent bijvoorbeeld, en zo zal Evolution ook zijn ding wel doen.

Iets heel anders: Ik heb 1623 computers waarop ik werk. Twee op mijn werk, twee desktops thuis, een laptop. Nu wil ik graag dat de home directories gesynct worden indien er een connectie beschikbaar is, en indien dat niet het geval is dan moet het later gebeuren. Dus elke computer heeft lokaal een kopie van mijn home folder, en als hij start, of juist afsluit, moet de boel gesynct worden. Is hier een uitgewerkt concept voor? Ik snap dat rsync redelijk werkt, maar dan nog moet ik in de gaten houden welke kant ik op sync, en dat ga ik niet bijhouden voor alle computers waar ik op werk.
Ubuntu One?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:23:38 #36
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101415917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ubuntu One?
Ja zoiets, maar ik heb >100GB aan zooi die ik wil syncen. Ik wil liever mijn desktop de 'server' maken waarmee ik alles synchroniseer, want dat kan over wifi bij mij thuis en die zit toch al (via SSH) op het internet. Externe hosting (bv Ubuntu one) is leuk om af en toe een paar foto's te delen met vrienden, maar schiet tekort qua ruimte. Voor mij dan.
pi_101424302
_O_ Jooo-pi

Installeer meteen ssh-server en ddclient, dan kan je op afstand ondersteuning geven.

Ik heb nog steeds niemand enthousiast kunnen krijgen, ook al vond een van mijn digibeet-kennissen de live-usb leuk (waar wel eng :') hij dacht dat zijn windhoos verdwenen was)

@Visitor.Q
is een NAS of thuisserver niet beter? En dan gewoon een gedeelde dir mounten (samba of webdav)
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:03:48 #38
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101425354
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:45 schreef ouderejongere het volgende:
_O_ Jooo-pi

Installeer meteen ssh-server en ddclient, dan kan je op afstand ondersteuning geven.

Ik heb nog steeds niemand enthousiast kunnen krijgen, ook al vond een van mijn digibeet-kennissen de live-usb leuk (waar wel eng :') hij dacht dat zijn windhoos verdwenen was)

@Visitor.Q
is een NAS of thuisserver niet beter? En dan gewoon een gedeelde dir mounten (samba of webdav)
open-ssh staat al geinstalleerd, maar dan moet ik ter plaatse nog wel een port-forward fixen. ddclient ken ik niet...

Maar ik zag dat teamviewer nu ook gewoon werkt, dus die staat er nu ook op ^O^
heitieh
pi_101426030
ddclient meldt de computer aan bij (bijvoorbeeld) dyndns, zodat je de computer terug kan vinden, mocht het ip-adres veranderen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 1 september 2011 @ 08:25:02 #40
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101439578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:45 schreef ouderejongere het volgende:
_O_ Jooo-pi

@Visitor.Q
behoud je dan ook een lokale kopie voor als je offline werkt?
  donderdag 1 september 2011 @ 09:15:42 #41
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101440281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:14 schreef ouderejongere het volgende:
ddclient meldt de computer aan bij (bijvoorbeeld) dyndns, zodat je de computer terug kan vinden, mocht het ip-adres veranderen.
Oh, dat regel ik tot nu toe altijd in de router. Maar dan ben je wel afhankelijk van de firmware daarvan. Meestal wordt het wel ondersteund, trouwens.
heitieh
pi_101441897
@Visitor.Q:
Misschien is Sparkleshare iets voor je. Is een alternatief voor dropbox/U1, wat draait op een eigen server ipv in de cloud. Het is nog wel in beta geloof ik.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:17:19 #43
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101449700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Toryu het volgende:
@Visitor.Q:
Misschien is Sparkleshare iets voor je. Is een alternatief voor dropbox/U1, wat draait op een eigen server ipv in de cloud. Het is nog wel in beta geloof ik.
Dat ziet er wel nice uit! Lijkt nog unstable maar ik ga er eens mee prutsen.
pi_101585580
Ook maar eens Ubuntu (11.04) aan het proberen nu ik de befaamde KSOD van windows krijg.

Hoe krijg ik iconen en shortcuts op m'n desktop? Er staat nu (als ik op 'map aanmaken' druk): "fout bij benaderen home/user/dekstop, bestand of map bestaat niet"

Toen ik de taal van Engels naar Nederlands zette is die 'desktop'-map naar 'bureaublad' hernoemd, vandaar de foutmelding denk ik. (in die bureaublad-map staan wel gewoon de mappen en starters die ik gemaakt heb).

Hoe krijg ik Ubuntu aan het verstand dat desktop = bureaublad?
pi_101585968
Ah, handmatig een Desktop-map maken en opnieuw inloggen was genoeg ^O^

Nu nog een manier vinden om die lelijke springveer pictogrammetjes te wijzigen.
pi_101586054
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:27 schreef Symer het volgende:
Ah, handmatig een Desktop-map maken en opnieuw inloggen was genoeg ^O^

Nu nog een manier vinden om die lelijke springveer pictogrammetjes te wijzigen.
rechtermuis -> eigenschappen.
Als je icoontjes zoekt, even een zoekactie doen op svg of png.
pi_101586243
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 11:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

rechtermuis -> eigenschappen.
Als je icoontjes zoekt, even een zoekactie doen op svg of png.
^O^

Weet je toevallig ook waar ik de .config map kan vinden? Ik wil profielen aanmaken voor Chrome, en daarvoor schijn ik in de map ~/.config te moeten zijn. :?
pi_101586497
~ is een alias voor /home/user ;)
En bestanden en mappen die met een punt (.) beginnen zijn verborgen. Ctrl+H om ze weer te geven in Nautilus

Maar heeft chromium niet gewoon een profile-manager?
  maandag 5 september 2011 @ 19:25:42 #49
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_101601388
11.10 beta is stukken beter dan 11.04 beta.
Heeft nog wat kuren maar ik ben al over *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_101602392
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:25 schreef wdn het volgende:
11.10 beta is stukken beter dan 11.04 beta.
Heeft nog wat kuren maar ik ben al over *O*
Zoals wat?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')