abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100858292
Omdat ik eindelijk eens echt moet gaan afvallen moet ik ook gezonder gaan eten. Een van de dingen is veel meer groente gaan eten.

Maar gewoon zo groente is saai en gaat vervelen. Ik ben dus op zoek naar gezonde groente recepten om de afwisseling erin te houden.

Wie helpt? Of wie weet waar ze te vinden zijn?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_100858400
Noem eens wat groenten waar je een recept voor wilt. Bereidingstijd en moeilijkheidgraad zijn ook wel handig. Want dit is veel te algemeen :P
pi_100858487
Ik ben juist op zoek naar zoveel mogelijk. Als ik nu 2 groente uitkies ben ik die over een maand ofzo ook zat.

Het is vooral voor het eten door de weeks, dus bereidingstijd niet te lang (geen tijd om uren te koken, als ik al zo lang zou kunnen staan). Moeilijkheidsgraad mag hoog zijn, maar dat hoeft zeker niet.
pi_100858533
Je kan toch alles eten? gewoon apart.
Bijv. rijst, kip en broccoli ofzo.
Maakt verder weinig uit wat voor groente.
pi_100858689
Gewoon van die zakken met wokgroenten halen, beetje zilvervliesrijst, stukjes kip en wat woksaus.
Daar kun je aardig wat combi's van maken en het is gezond.
pi_100858710
Campignons en uien grof snijden, teentje knoflook fijnsnijden, bakken in olijfolie, naar smaak wat kruiden erover (tijm, basilicum, rozemarijn, peper)
pi_100858717
Rauwkost! En witlofsalade met rozijntjes enzo.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100858770
Alleen zoveel mogelijk sla/komkommer vermijden omdat het bijna alleen maar vocht is en weinig goede voedingsstoffen/vitaminen heeft.... tis een mooie aanvulling maar geen vervanging.
pi_100858783
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100858888
quote:
Vegetarisch is geen synoniem voor gezond!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:04:37 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_100859322
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:04 schreef TNA het volgende:
Zakken voorgesneden wokgroente _O_
Die haal ik dus nooit. Ik snij het dan liever zelf even, weet ik meteen wat er in zit.
Haal mijn groente ook vers bij de groente man. En dan ook gelijk fruit erbij :9
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:47:28 #13
302122 Dunwich
The Horror...
pi_100862866
gevulde paprika/tomaat in de oven is altijd lekker

rijst koken , groente uithollen , rijst naar smaak kruiden (je kan allerlij varianten bedenken)

of ipv rijst je paprika vullen met een beetje kous kous en rozijnen

gevulde groentes :9~
pi_100870939
Wokken, soepje van maken, wat kruiden toevoegen. Of ouderwets, maar lekker: nootmuskaat over je bloemkool, boontjes of asperges.

Verder: tja, het is ook gewenning denk ik. Ik vind veel groenten gewoon gekookt in wat water met zout heerlijk.
pi_100872515
Ratatouille
Noodles
pi_100873180
gado-gado !
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100885267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Die haal ik dus nooit. Ik snij het dan liever zelf even, weet ik meteen wat er in zit.
Haal mijn groente ook vers bij de groente man. En dan ook gelijk fruit erbij :9
Als je leest wat er op de zak staat dan weet je ook wat er in zit. ;)
pi_100885290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 08:47 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Als je leest wat er op de zak staat dan weet je ook wat er in zit. ;)
De zakken zijn ook doorzichtig, dus hij kan ook meteen zien wat erin zit.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100885661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 08:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

De zakken zijn ook doorzichtig, dus hij kan ook meteen zien wat erin zit.
Dat ook idd.
Vind die zakken wokgroenten echt ideaal.
Beetje rijst er bij, sausje en vlees en ik heb gelijk een goede maaltijd voor 2 dagen.
pi_100886194
Ik vind een groentecurry vaak wel ideaal.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_100896727
Ik ben zelf ook niet echt een groenteliefhebber. Maar met de juiste keuze van groente en de juiste bereiding kan ik er best van genieten. Gazpacho, rata, gegrillde courgettes met spek en kaas (goed spek en pittige kaas, heb je ook niet zoveel nodig en kun je afvallen), paprika met tomaat, ansjovis en basilicum onder de grill, witlofsalade met sinaasappel en kerrie, spaghetti met spinazie, spinaziesalade met makreel, sla met goede dressing, gestoomde broccolistammetjes, witlof met ham en kaas, peulen met nootmuskaat, artisjokken, stamppotten...

Ok, eigenlijk hou ik wel van groente. Ik ben er van gaan houden maar dat ging niet vanzelf.Maar een gekookte broccoli of worteltjes of zo eet ik nog steeds met lange tanden op. Het heeft heel veel te maken met de juiste keuze van groente, de garing en de toegevoege smaken. Het komt preciezer dan bij dingen waar ik wel altijd van gehouden heb, ik denk dat ik het juist lekker ben gaan vinden door de sterke groentige smaak juist naar voren te halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100908889
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:41 schreef marcb1974 het volgende:
Omdat ik eindelijk eens echt moet gaan afvallen moet ik ook gezonder gaan eten. Een van de dingen is veel meer groente gaan eten.

Maar gewoon zo groente is saai en gaat vervelen. Ik ben dus op zoek naar gezonde groente recepten om de afwisseling erin te houden.

Wie helpt? Of wie weet waar ze te vinden zijn?
Wat ik regelmatig doe en wat doorgaans tot een prima resultaat leidt:

Ga naar de Toko, koop zo'n rond bakje met kruidenpasta (willekeurige smaak), koop eveneens een blok tofu en willekeurige groenten. Fruit des bakjes inhoud in een hete wok met olie, doe de in blokjes gesneden tofu erbij, doe vervolgens de grof gesneden groenten erbij. Voeg er wat water of kokosmelk aan toe. Breng een en ander ter tafel met gekookte rijst.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100911216
Zonder groente heb ik niet gegeten (maar ben geen vegetarier).
Hier een paar ideen van mij:
- venkelschuitje met specieboontjes een idee. (Het recept staat op mijn blog.)
- Tauge salade met geraspte wortel en paprika en gerookte kip.
- Salade van mais, paprika, bleekselderij en tomaat.

groetjes,
Maaike
http://missgefreubel.wordpress.com/
Over leuke lunches, simpele snacks en culinaire cadeaus.
pi_100963587
-rode ui fijn snijden, tomaten in blokjes, balsamico
-alles wat je wokt, beetje sojasaus erbij
-bleekselder, witte kool met rozijnen en yoghurtdressing en walnoten
-witlof stoven met mini lepel basterdsuiker
-groentesoepen: basis is uitje fruiten, courgette bv erbij, bouillon erbij, mixen , minischeutje light room
-paprika grillen en lasagne toren maken met mini laagje geitenkaas en tijm erbij
-boontjes in boemboe
-bloemkoolpuree maken ipv aardappelpuree
-salades met warme champignons
-prei en champignon ragout , gewoon koken in bouillon, afgieten, beetje bouillon houden en witte saus (uit pakje) maken met bouillon en scheut melk
-geraspte wortel met geraspte appel

....
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:51:13 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100967877
Light room bestaat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')