Als jij de zakelijkheid van die kosten kan bewijzen, dan zijn ze aftrekbaar. Dit lijkt mij niet een groot probleem, je doet gewoon inkopen voor je zaak. De belastingdienst stelt de manier waarop jij je onderneming drijft niet ter sprake.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:43 schreef YebCar het volgende:
hallo als eigen ondernemer is mijn zaak gevestigd in amsterdam.
nu heb ik een eigen auto wat ik voor de zaak gebruik. dus voor elke zakelijk gebruikte kilometer krijg ik 0,18 ct vergoeding aftrekbaar.
maar ik doe mijn inkopen vaak in rotterdam (bv makro sligro etc)
groothandels die je in amsterdam ook hebt.
mag ik dan toch de gereden kilometers aftrekken? dus 200km ipv 30 als ik bv inkopen doe in amsterdam.
met andere woorden doet de plaats van inkoop ertoe doe? of gaat de belastingdienst dan rare vragen stellen.
( de reden dat ik zo vaak mij inkopen doe is dat ik dan doorrij naar breda voor familiebezoek, uiterraard zitten die kilometers niet bij de opgeven zakelijke kilometers)
Dat mogen ze niet eens.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als jij de zakelijkheid van die kosten kan bewijzen, dan zijn ze aftrekbaar. Dit lijkt mij niet een groot probleem, je doet gewoon inkopen voor je zaak. De belastingdienst stelt de manier waarop jij je onderneming drijft niet ter sprake.
Dan bedoelen en zeggen we weer eens hetzelfde.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen.
Maar soms doen ze wel eens iets wat niet mag, dus de toevoeging van Maharbal is wel degelijk nuttigquote:
Ja, alleen waarom zou je dat doen? Het kost je alleen maar onnodig geld.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:49 schreef YebCar het volgende:
dus wettelijk gezien mag ik 400km reizen om verderop een traytje cola te halen en gewoon een bonnetje te vragen als bewijs.
en dan doodleuk 400x0,19ct afschrijven
Als ze dat doen wat Maharbal zegt, doen ze ook niets wat niet mag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 06:07 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maar soms doen ze wel eens iets wat niet mag, dus de toevoeging van Maharbal is wel degelijk nuttig
Omdat hij dan op 3/4 zit van z'n kilometers die hij moet maken om op familiebezoek te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, alleen waarom zou je dat doen? Het kost je alleen maar onnodig geld.
Hij had het in zijn tweede voorbeeld over 200km rijden voor een traytje, en niet over familiebezoek. Nogmaals, 200km rijden voor een traytje cola kan best zakelijk zijn, dat moet de ondernemer zelf weten. Het kost je alleen onnodig geld. Aftrekbaarheid is leuk, maar uiteindelijk kost het je toch 66%, 58% of 48%quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Omdat hij dan op 3/4 zit van z'n kilometers die hij moet maken om op familiebezoek te gaan.
M.a.w. hij kan 3/4 van die kilometers opgeven aan de belasting en van z'n winst aftrekken.
Even afgezien van de ondernemersfaciliteiten, uiteraard.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij had het in zijn tweede voorbeeld over 200km rijden voor een traytje, en niet over familiebezoek. Nogmaals, 200km rijden voor een traytje cola kan best zakelijk zijn, dat moet de ondernemer zelf weten. Het kost je alleen onnodig geld. Aftrekbaarheid is leuk, maar uiteindelijk kost het je toch 66%, 58% of 48%
Nou ja, in de OP zegt hij:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij had het in zijn tweede voorbeeld over 200km rijden voor een traytje, en niet over familiebezoek. Nogmaals, 200km rijden voor een traytje cola kan best zakelijk zijn, dat moet de ondernemer zelf weten. Het kost je alleen onnodig geld. Aftrekbaarheid is leuk, maar uiteindelijk kost het je toch 66%, 58% of 48%
Ik zou het zelf ook niet doen voor een traytje cola...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:43 schreef YebCar het volgende:
( de reden dat ik zo vaak mij inkopen doe is dat ik dan doorrij naar breda voor familiebezoek, uiterraard zitten die kilometers niet bij de opgeven zakelijke kilometers)
Mag ik ook 's een verkort antwoord gevenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Even afgezien van de ondernemersfaciliteiten, uiteraard.
Neem een voorbeeld aan belfis en werk het wel even volledig uit als je antwoord geeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mag ik ook 's een verkort antwoord geven!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |