abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:49:59 #1
97111 ukga
Siewosie baas
pi_100833050
Sinds een tijdje heb ik een probleem met me doucheput, namelijk; er komt een geweldige stank uit. Het is bijna niet eens meer stank te noemen, het lijkt wel alsof er een soort ammoniak-lucht uit komt. Het slaat ook serieus op je keel. Het opmerkelijke is dat het niet 24-7 stinkt, maar circa 2 x per week.

Feiten;
Het putje zit niet verstopt.
Voor de zekerheid heb ik er een keer toch HG gootsteenontstopper in gegooid en een nacht laten werken.
Er worden geen dubieuze dingen door het putje gespoeld.
dit probleem is plots ontstaan sinds een maand of 3 geleden. Daarvoor nog nooit last gehad

Wie kan mij in godsnaam helpen??
:)
pi_100833654
Probeer er eens een zwaar zuur in te mikken. Want met Gootsteenontstopper heb je er in principe ook een base bij gegooid, en dat lost die geur natuurlijk niet op. (zuur-base reactie)
#winning
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:05:43 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_100833832
wat is een goede zuur om er in te gooien?
azijn ofzo?
pi_100833958
Schoonmaakazijn ofzo inderdaad. En een klein beetje water.
#winning
pi_100842065
Denk eerder dat het waterslot niet werkt dan dat de afvoer verstopt is en daar helpt geen zuur aan wat je ook gebruikt

Als het waterniveau in het doucheputje door een of ander omstandigheid te laag word kan er rioollucht in de ruimte komen.

Oorzaken;

* vloer warm waardoor het water verdampt
* geen regelmatig gebruik van de douche
* geen goede beluchting van het riool, waar door het putje leeg gezogen word
* waterslot van doucheplug tekort
pi_100842129
Kan bij kunststof ook een lekje in het waterslot zijn, waardoor het niveau daalt. Is het geheel wel goed schoon gemaakt? Haren e.d. verwijderd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100877854
ons douchebakputje stinkt ook wel eens..... issie leeggetrokken door t vacuum :/ ( be/ontluchtingspijp naar t dak is gewon open... :/ ) bekertje water er in mikken doet wonderen :P

( en zo hard meurt t nou ook niet om eerlijk te zijn :') t zelfde riool in de schuur meurt erger :r )
pi_100884427
Als je een huurhuis hebt dan is dit een fijn klusje voor de technische dienst van de woningbouwvereniging. Als dit niet zo is dan kan je naast de al eerder genoemde chemicalien ook een ontstoppingsveer gebruiken (te koop bij de doe-het-zelverd)
pi_100885214
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 06:00 schreef Zandheks het volgende:
Als je een huurhuis hebt dan is dit een fijn klusje voor de technische dienst van de woningbouwvereniging. Als dit niet zo is dan kan je naast de al eerder genoemde chemicalien ook een ontstoppingsveer gebruiken (te koop bij de doe-het-zelverd)
Wat ik me nu afvraag,waarom een doucheputje ontstoppen met allerlei troep terwijl die niet eens verstopt zit
pi_100894104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 08:44 schreef exlurker het volgende:

[..]

Wat ik me nu afvraag,waarom een doucheputje ontstoppen met allerlei troep terwijl die niet eens verstopt zit
Omdat het verstandig is om zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten voordat je voor een paar honderd euro een loodgieter laat komen.
ps. volgens mijn pa kan het ook helpen als je soda oplost in heet water door het putje mikt, een halve zak op 5 liter water is voldoende.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 14:15:32 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100894181
En gewoon een keer goed schoonmaken? Er verzamelt zich toch de nodige troep in. Even flink poeren, afwasborstel en een heet sopje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100895372
Soda is perfect bij gedeeltelijke verstoppingen. Maar hier is dus misschien sprake van slecht werkend waterslot. Dat vergt andere oplossingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100895406
Je moet naar de ketel gaan daar komt een kraan uit in een pvc pijp die open is.
Daar moet je water ingooien met een glas ofzo
I may be wrong, but it's highly unlikely.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')