Oké geweldig weer dit. Graag uw mening
Afgelopen 30 maart kreeg ik bericht dat mijn studiefinanciering automatisch een lening wordt. Dit aangezien ik al 4 studiejaren erop heb zitten (zit momenteel in m'n laatste jaar). Ik wil geen lening, dus had van m'n lening een 0,- lening moeten maken. Nu heb ik per abuis m'n hele basisbeurs opgezegd.
Met als gevolg een accept giro in de bus halfweg juni, de 17e om precies te zijn (terwijl de brief met accept giro 5 juni opgesteld is). Schijnbaar nog wat berichten gehad die ik schijnbaar online ontvang op DUO waar ik dus nooit op kijk. Die maandag de 17e direct klantenservice gebeld. De beste man verzekerde mij dat wanneer ik mijn beurs opnieuw zou activeren en een 0-, lening in zou stellen, de accept giro met terugwerkende kracht kwijtgescholden zou worden. Het gebeurde immers heel vaak(!)
Net ter bevestiging gebeld. Krijg ik een slecht Nederlands sprekende Zuid-oost Azische dame aan de lijn. Die mij verklaard dat je binnen 6 weken wijzigingen moet doorgeven. Door het late versturen van de accept giro naar mij en het niet lezen van de berichten was ik er in die 6 weken niet van op de hoogte. Vervolgens vertelt ze me doodleuk dat er nog eens een acceptgiro van 194 aankomt aan het einde van de maand dus 2x194 euro en dat ik maar een bezwaarschrift moet sturen als ik het niet eens ben. Bovendien raadde ze me aan een betalingsregeling te treffen, omdat het anders bij een deurwaarder terecht kan komen (betalen voor 30-6). Wat raden jullie me aan? Moet ik dat alvast overmaken en een bezwaarschrift sturen? Op de site staat bovendien dat je tegen een accept giro geen bezwaar kan maken
Of met dit verhaal gewoon opnieuw bellen en hopen dat iemand anders wel wat voor me kan betekenen? Kan er zo slecht tegen als medewerkers elkaar tegen spreken. Zeker als dit probleem vaak voorkomt lijkt me dat je wel een punt hebt? Hulp is zeer welkom