abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116342430
Ik heb het studentreisprocuct (weekabonnement) op mijn ov-chipkaart gezet. Kan ik nu door de week gratis reizen met de bus in Utrecht? Kan het niet snel vinden op internet.
Edit: als ik kijk bij veel gestelde vragen lijkt het erop dat ik gelijk heb. Alleen zou het niet geldig zijn in nachtbussen. Staat alleen weer niet bij wat nachtbussen zijn... Bussen na 00.00 neem ik aan, dat is iig nacht?

[ Bericht 39% gewijzigd door solo020 op 03-09-2012 13:18:03 ]
pi_116346533
Ja, klopt.

En Dat zijn 'speciale' bussen. Die herken je wel.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:21:46 #276
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_116375205
Goedemorguhhhh
wat ben ik een duf ochtend mens zeg!
ik voor school naar den bosch, ik denk zal eens kijken of mijn reisproduct er is
ja hoor hij was er ! ik zeg tegen mijzelf. check niet in op het station, doe het gewoon als je terug komt.
*BLIEP* OV ingecheckt.
toen maar naar de bus gelopen en daar ingechekt..

zei een vriend moet je even via OV buttler doen.. wat een bout app is dat zeg

ben ik nu die paar euro kwijt? of doordat ik in de bus incheckte is dat andere ding weg?
pi_116389523
Ik concludeer dat je tijdens je vrij-reizenperiode een keer niet hebt uitgecheckt? Niet druk over maken.
pi_116427624
Ik heb me zojuist uitgeschreven bij mn studie. Ga over een half jaar weer verder. Ik had in principe in september nog recht op stufi. Maar deze heb ik net stopgezet. Moet ik mijn OV nu ook per direct stopzetten? Aangezien je volgens de DUO-site je OV stop moet hebben gezet voor de 5e werkdag van de maand volgend op de maand dat je recht had op stufi.

Dus in mijn geval zou ik dus nog tot 1 oktober gebruik kunnen maken van m'n OV? Lijkt me een beetje vreemd.
pi_116430013
Je studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering. Als je die hebt stopgezet, heb je ook geen recht meer op je studentenreisproduct.
pi_116430707
Kan iemand mij helpen want ik kom er niet uit. Ik heb recht op gratis reizen met mijn OV en heb dit gewoon op tijd geregeld. Mijn DUO geeft aan dat ik vanaf 1 september recht heb op gratis reizen dus ik heb geprobeerd mijn studentreisproduct op me kaart te laden bij zo'n oplaadpunt maar deze geeft aan dat er niks voor me klaarstaat. Omdat ik toch moet reizen besloot ik geld op mijn OV te zetten wat gewoon lukt maar als ik dan probeer in te checken krijg ik een rood lampje. Wat doe ik hier verkeerd? Ik heb zover ik weet gewoon alle instructies opgevolgd.
pi_116433717
Als er geen product voor je klaarstaat, dan is het studentenreisrecht dus nog niet op je kaart gezet en kun je niet vrij reizen of met korting reizen. In zo'n geval moet je eerst Reizen op saldo activeren, anders kun je niet met je OV-chipkaart per trein reizen. Dat verklaart de foutmelding. Reizen per tram, bus en metro moet al wel kunnen, maar je betaalt dus vol tarief.

Je moet achterhalen waarom je studentenreisproduct niet voor je klaarstaat bij een ophaalautomaat. Heb je de koppeling van reisproduct en jouw OV-chipkaart goed aangevraagd? Zie www.studentenreisproduct.nl voor meer informatie. Als je buiten jouw schuld om geen gebruik hebt kunnen maken van je reisrecht, bijvoorbeeld omdat het product onterecht niet klaarstond bij een ophaalautomaat, heb je recht op een vergoeding.
pi_116439806
Dat koppelen was dus nog niet gebeurd. Ik kan me ook niet herinneren dat ik daar ooit instructies over heb gehad eigenlijk. Bedankt voor de hulp Tochjo!
pi_116923895
Je kan ook ov wijzigen via Duo (DIGID) toch?
Als je ooit al keer ov chip kaart had gehad?
bedankt voor het doorgeven van je wijziging.

Als je inlogt kun je je wijziging raadplegen door in het linkermenu op 'Mijn
wijzigingen' te klikken. Tot vrijdagavond 19.00 uur kun je nog veranderingen
aanbrengen of de wijziging intrekken. Daarna wordt je wijziging automatisch
verwerkt.

Abonnement gewisseld?
Je kunt deze wijziging niet meer intrekken. Wij versturen je verzoek direct. Je
nieuwe abonnement staat over vijf werkdagen in de ophaalautomaat. Wil je geen
gebruik maken van je nieuwe abonnement, haal deze dan niet op. Na 6 weken
vervalt je verzoek automatisch.

Met vriendelijke groet,

Directeur Klantenservice,
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_117487377
Wordt dat inkorten van recht op reisproduct nou ook teruggedraaid nu de langstudeerboete teruggedraaid wordt?
pi_117495128
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:33 schreef kthxbye het volgende:
Wordt dat inkorten van recht op reisproduct nou ook teruggedraaid nu de langstudeerboete teruggedraaid wordt?
Anders lees je je even in over een sociaal leenstelsel.
pi_117511585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:52 schreef Mignon het volgende:

[..]

Anders lees je je even in over een sociaal leenstelsel.
Anders reageer je niet.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:37:57 #287
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_117516374
quote:
zou ik ook graag willen weten
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_117714396
quote:
Nee. Kreeg er laatst nog een mailtje over van DUO dat het teruggebracht is naar 5 jaar. Helaas.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 11 maart 2013 @ 13:45:50 #289
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_123909171
Even een dikke kick, maar ik ben nogal pissig, :').

Ik was dus mijn OV-chipkaart kwijt (voor het eerst in 4 jaar) en heb echt alles afgebeld. Winkels, faculteiten etc. Besloot vandaag dan eindelijk maar een vervangende kaart aan te vragen en mijn oude te blokkeren. Zegt dat mens bij de OV-chipkaartbalie: "Mevrouw, we kunnen uw (oude) OV-chipkaart niet blokkeren of een vervangende kaart voor u aanvragen, want uw oude OV is 4 maart gevonden en bij ons ingeleverd en dus direct geblokkeerd."

Ik was nogal pissig dat ze niet even een mailtje (het is immers geen anonieme kaart, maar een studenten OV-chip) of iets dergelijks sturen om te laten weten dat 'ie gevonden is. Binnen een week blokkeren vind ik ook al behoorlijk vlug, :{. Maar ik ben dus een week voor jan lul aan het zoeken geweest. Mevrouw zei dat dit de regel was (niets laten weten en direct blokkeren bij binnenkomst). Is dit bij anderen ook zo gegaan? :{
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_127059269
Voor mijn vraag vind ik het niet zinvol om een heel nieuw topic te maken dus dan maar zo :)

Ik moet binnenkort mijn OV stopzetten (met pijn in mijn hart :( ) Maar dat moet dus als mijn studie is afgelopen. Maar wat is dan de einddatum van dit schooljaar? (want helaas ben ik waarschijnlijk net niet klaar dan). Is dat een landelijke datum of moet ik dit op mijn school navragen?

Toevoeging:
Na rond gekeken te hebben op mijn duo zie ik staan dat ik tot 30-06 mag reizen. Dan stopt dit schooljaar. Voor degene die dit ook niet wisten :)

[ Bericht 9% gewijzigd door zakpatat90 op 27-05-2013 19:12:28 ]
pi_128040943
Ik ga komend schooljaar studeren en van al die sites van de overheid snap ik geen sikkepit. Ik heb een persoonlijke ov-chipkaart, heb mijn stufi aangevraagd. Wat moet ik nu allemaal doen zodat ik in september alles geregeld heb?
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:51:48 #292
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128042599
Bij zo'n OV-oplaadpunt je abonnement 'ophalen' wat eigenlijk gewoon activeren is.
Gewoon goed zoeken, dan vind je de info wel. Moet je tijdens je studie ook de hele tijd, dus zie dit als oefentijd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128212504
Vraag!! Aan de mensen die studeren. Ik heb mijn studiefinanciering aangevraagd en er staat dat ik een weekabo heb en die staat klaar (?) maar ik heb geen OV meer. Hoe bedoelen ze dat die klaar staat? Moet ik nou eerst nog weer 7 euro betalen voor een OV studentenkaart of staat er ergens een OV studentenkaart voor mij klaar? :#
pi_128214137
Tegenwoordig moet je zelf een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen en het nummer ervan doorgeven. Dan wordt je studentenreisproduct klaargezet voor die kaart. Hoe dit precies gaat als je al eerder recht hebt gehad (je spreekt over "geen OV meer"), weet ik niet.

Meer informatie vind je op www.studentenreisproduct.nl, met name onder het kopje Studentenreisproduct bij Aanvragen en Koppelen.
pi_128224357
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:42 schreef Tochjo het volgende:
Tegenwoordig moet je zelf een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen en het nummer ervan doorgeven. Dan wordt je studentenreisproduct klaargezet voor die kaart. Hoe dit precies gaat als je al eerder recht hebt gehad (je spreekt over "geen OV meer"), weet ik niet.

Meer informatie vind je op www.studentenreisproduct.nl, met name onder het kopje Studentenreisproduct bij Aanvragen en Koppelen.
Ja, sorry, had het al door :D . Ik vind het soms best wazig allemaal. Gek is dat ik geen studenten-OV heb en toch staat er dat mijn OV klaar is gezet.. ;( Nou we zullen zien, heb maar een OV aangevraagd. :)
pi_128230069
Gisteren kreeg ik te horen dat ik geen papieren kaartjes mag kopen omdat ik een studentenreisproduct heb. Wat is deze? Als ik mijn traject met inchecken doe, heb ik twee vervoerders dus mag ik twee keer opstaptarief betalen...
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_128280162
Oké geweldig weer dit. Graag uw mening

Afgelopen 30 maart kreeg ik bericht dat mijn studiefinanciering automatisch een lening wordt. Dit aangezien ik al 4 studiejaren erop heb zitten (zit momenteel in m'n laatste jaar). Ik wil geen lening, dus had van m'n lening een 0,- lening moeten maken. Nu heb ik per abuis m'n hele basisbeurs opgezegd.

Met als gevolg een accept giro in de bus halfweg juni, de 17e om precies te zijn (terwijl de brief met accept giro 5 juni opgesteld is). Schijnbaar nog wat berichten gehad die ik schijnbaar online ontvang op DUO waar ik dus nooit op kijk. Die maandag de 17e direct klantenservice gebeld. De beste man verzekerde mij dat wanneer ik mijn beurs opnieuw zou activeren en een 0-, lening in zou stellen, de accept giro met terugwerkende kracht kwijtgescholden zou worden. Het gebeurde immers heel vaak(!)

Net ter bevestiging gebeld. Krijg ik een slecht Nederlands sprekende Zuid-oost Azische dame aan de lijn. Die mij verklaard dat je binnen 6 weken wijzigingen moet doorgeven. Door het late versturen van de accept giro naar mij en het niet lezen van de berichten was ik er in die 6 weken niet van op de hoogte. Vervolgens vertelt ze me doodleuk dat er nog eens een acceptgiro van 194 aankomt aan het einde van de maand dus 2x194 euro en dat ik maar een bezwaarschrift moet sturen als ik het niet eens ben. Bovendien raadde ze me aan een betalingsregeling te treffen, omdat het anders bij een deurwaarder terecht kan komen (betalen voor 30-6). Wat raden jullie me aan? Moet ik dat alvast overmaken en een bezwaarschrift sturen? Op de site staat bovendien dat je tegen een accept giro geen bezwaar kan maken :{

Of met dit verhaal gewoon opnieuw bellen en hopen dat iemand anders wel wat voor me kan betekenen? Kan er zo slecht tegen als medewerkers elkaar tegen spreken. Zeker als dit probleem vaak voorkomt lijkt me dat je wel een punt hebt? Hulp is zeer welkom
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:04:25 #298
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_129877937
Ik weet er niks over, maar heb je het nog kunnen oplossen?

Ik heb een andere vraag. Ik zit in mijn 4e studiejaar HBO, en ik zou nu afgestudeerd moeten zijn, maar ik herkans mijn afstudeerfase in september weer, tot februari. Kan ik mijn gratis studenten OV Chip nog gebruiken? Het heeft ook te maken met mijn studiefinanciering denk ik zo, dus vraag ik dat ook maar erbij :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_129879409
Je hebt recht op het studentenreisproduct gedurende de nominale studieduur (waarvoor je ook een basisbeurs ontvangt) en het eerste jaar van de leenfase. Als je je diploma haalt, wordt ook dat jaar studentenreisproduct een gift.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:13:02 #300
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_129895167
Geldt dat ook voor Stufi?
When all else fails, you always have delusion.
pi_129895499
Je hebt recht op een prestatiebeurs voor de nominale duur van je opleiding. Voor een hbo-opleiding is dat 48 maanden. Die zijn dus nu op. Vervolgens kun je nog drie jaar lenen, maar dat geleende bedrag moet natuurlijk altijd worden terugbetaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')