abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101445970
Bij de NS hoef je niet in of uit te checken als je vrij reizen hebt.
Alleen weet iemand of het wel moet bij bussen/trams?
  donderdag 1 september 2011 @ 13:43:48 #52
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101446858
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:13 schreef illuvattarr het volgende:
Bij de NS hoef je niet in of uit te checken als je vrij reizen hebt.
Alleen weet iemand of het wel moet bij bussen/trams?
Trein niet, overige vervoer wel ;)
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  donderdag 1 september 2011 @ 16:54:37 #53
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101452606
KUTzooi. Vandaag m'n portemonnee verloren. M'n studenten ov chipkaart zat er ook in. Net gebeld naar de klantenservice en m'n pasje laten blokkeren. Binnen 10 dagen ontvang ik een nieuwe pas. Was vergeten te vragen of het studentenreisproduct er dan gelijk op staat. Kan iemand dit voor mij bevestigen?
pi_101454288
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:54 schreef Rijstbal het volgende:
KUTzooi. Vandaag m'n portemonnee verloren. M'n studenten ov chipkaart zat er ook in. Net gebeld naar de klantenservice en m'n pasje laten blokkeren. Binnen 10 dagen ontvang ik een nieuwe pas. Was vergeten te vragen of het studentenreisproduct er dan gelijk op staat. Kan iemand dit voor mij bevestigen?
Deze moet je waarschijnlijk opnieuw ophalen.
  donderdag 1 september 2011 @ 18:10:44 #55
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101454798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Deze moet je waarschijnlijk opnieuw ophalen.
Was ik al bang voor :{
  donderdag 1 september 2011 @ 20:16:08 #56
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101459866
Ik heb net weer gebeld. Reisproduct staat er automatisch op. ^O^ Het kan maximaal 3 weken duren voordat ik hem ontvang. Maar studenten krijgen voorrang dus hopelijk heb ik hem volgende week. O-)
pi_101462274
Toch wel heerlijk om overal in elke trein en tram en metro en bus te kunnen stappen die je wil :D Ff naar maastricht of groningen? Geen probleem :D
There are only 151 Pokémon.
pi_101466047
Dus heb ik het goed dat je gewoon een NS trein in mag stappen zonder in- en uitchecken? Met een OV-chipkaart met het studentenreisproduct natuurlijk. Bij Arriva moet dat wel blijkbaar. Hoe werkt dat dan wanneer je gecontroleerd wordt?
pi_101467938
Ja mag, conducteurs hebben zon leesding.

Ik moet morgen trouwens mijn studentproduct ophalen in zo'n gele automaat. Nu is mijn vraag: Ik wil dat in de bus doen, maar voordat ik in de bus mag moet ik inchecken. Wat gebeurt er nu als ik uitcheck terwijl ik daartussen gratis reizen heb geactiveerd?
pi_101469244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef Onmisbaar het volgende:
Dus heb ik het goed dat je gewoon een NS trein in mag stappen zonder in- en uitchecken? Met een OV-chipkaart met het studentenreisproduct natuurlijk. Bij Arriva moet dat wel blijkbaar. Hoe werkt dat dan wanneer je gecontroleerd wordt?
ja, je kan gewoon instappen. de conducteur leest 'm met een apparaatje.

Vroegah hoefde je alleen je OVpas te laten zien, dan was het al goed (werd natuurlijk ook misbruik van gemaakt), vandaar dat ze 't veranderd hebben
There are only 151 Pokémon.
  Redactie Frontpage donderdag 1 september 2011 @ 22:46:28 #61
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_101469688
Ik snap er geen zak meer van :')

Vorig jaar eindigde mijn recht op stufi en dus ook mijn recht op OV. Ik ben naar zo'n automaat gegaan, om m'n studentenproduct te verwijderen. Later zag ik dat er op m'n chipkaart nog steeds het studentenproduct staat. Heb ik over gebeld, dat zou verdwijnen als ik er een ander product opzette.

Chipkaart een tijd niet gebruikt, tot een tijdje terug. En ik zie dus nog steeds staan, ondanks dat ik er geld op heb gezet en gereisd heb.

En dan staat er op de site:

quote:
Je kunt je studentenreisproduct niet letterlijk van je kaart verwijderen. Het product verloopt op de einddatum die is weergegeven op www.duo.nl (Mijn DUO - Mijn Gegevens/Reizen). Vanaf die datum werkt het studentenreisproduct niet meer.
Wijzig je in Mijn DUO de einddatum van je studentenreisproduct? Dan moet je dit waarschijnlijk bevestigen bij een ophaalautomaat. In dat geval ontvang je automatisch een brief met instructies hiervoor.
Dus het verloopt automatisch? maar waarom staat het er dan nog op bij mij?

En verderop op de site:
quote:
Hoe weet ik of het studentenreisproduct van mijn kaart is verwijderd/stopgezet?
Heb je je aangemeld voor 'Mijn OV-chipkaart' op www.ov-chipkaart.nl? Dan kun je daar zien welke producten op je kaart staan. Als de einddatum van je studentenreisproduct binnen een maand is, zie je die achter het reisproduct staan.
What. The. Fuck. Ik ga morgen sowieso naar het busstation hier om het te laten checken, en anders ga ik ook nog wel bellen - maar ik zie het somber in dat ik daar wijzer van ga worden :')

Iemand Het Enige Correcte En Juiste Antwoord?

Edit: oh en ja, als ik nu gewoon deze chipkaart in de kast flikker en een andere aanschaf, ben ik dan sowieso van het gedonder af?

[ Bericht 3% gewijzigd door Etcetera op 01-09-2011 22:52:53 ]
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_101474002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:19 schreef das_phantom het volgende:
Ja mag, conducteurs hebben zon leesding.

Ik moet morgen trouwens mijn studentproduct ophalen in zo'n gele automaat. Nu is mijn vraag: Ik wil dat in de bus doen, maar voordat ik in de bus mag moet ik inchecken. Wat gebeurt er nu als ik uitcheck terwijl ik daartussen gratis reizen heb geactiveerd?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ja, je kan gewoon instappen. de conducteur leest 'm met een apparaatje.

Vroegah hoefde je alleen je OVpas te laten zien, dan was het al goed (werd natuurlijk ook misbruik van gemaakt), vandaar dat ze 't veranderd hebben
Bedankt! :)
pi_101532595
Bestaat er nog een vergoeding voor het feit dat mijn kaart pas in Oktober ingaan? Heb nu lekker veel kosten en dat alleen maar omdat ik pas in Augustus jarig was
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:36:54 #64
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101534023
Nee, heeft ermee te maken dat je wel kinderbijslag hebt ontvangen (of je ouders dan).
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_101539295
dat is sowieso veeeeel minder. en daar is mammie lekker mee gaan shoppen....
pi_101546480
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:48 schreef jut23 het volgende:
Bestaat er nog een vergoeding voor het feit dat mijn kaart pas in Oktober ingaan? Heb nu lekker veel kosten en dat alleen maar omdat ik pas in Augustus jarig was
Had het idd ook. Klopt dat de kinderbijslag ook per kwartaal ging,. Het gaat al jaren zo, en telkens zijn er mensen de lul. Maar ach, die paar 100 euro :)
pi_101550333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:22 schreef jut23 het volgende:
dat is sowieso veeeeel minder. en daar is mammie lekker mee gaan shoppen....
Dan vraag je mammie of ze je de onkosten wilt vergoeden? :)
pi_101551629
Vraagje, waar bij mij nog onduidelijkheid over bestaat is dit: ik krijg pas vanaf 1 oktober stufi, nu kreeg ik een brief van de OV kaart met de melding dat ik de bestelling de 15/16de van september kan ophalen. Kan ik dan alvast gratis reizen of pas die 1 oktober?
pi_101551683
Volgens mij pas vanaf 1 oktober. De mensen dei vanaf 1 september konden reizen konden het product ook vanaf de 15e augustus ophalen.
pi_101552249
Ik zou er trouwens wel een gewoonte van maken om altijd in en uit te checken, ook bij de ns met vrij reizen. Anders is het zo gemakkelijk om dat te vergeten wanneer je eens in het weekend met korting reist, en dan heb je echt een boete :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 4 september 2011 @ 14:05:38 #71
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101552540
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:57 schreef lemonlime het volgende:
Ik zou er trouwens wel een gewoonte van maken om altijd in en uit te checken, ook bij de ns met vrij reizen. Anders is het zo gemakkelijk om dat te vergeten wanneer je eens in het weekend met korting reist, en dan heb je echt een boete :(
Paar keer gedaan voor de gein. Ik word dan zo raar aangekeken door mensen _O- Ze trekken dan zo'n gezicht van Dat hoeft helemaal niet joh :')
  zondag 4 september 2011 @ 14:15:37 #72
302853 themole
graaft totaal door.
pi_101552925
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:57 schreef lemonlime het volgende:
Ooit ingecheckt bij de NS toen ik met korting ging reizen. Zegt de conducteur dat ze liever hebben dat je een normaal kaartje koopt omdat anders het systeem niet goed werkt. :')
Niet altijd serieus
pi_101553641
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 14:15 schreef themole het volgende:

[..]

Ooit ingecheckt bij de NS toen ik met korting ging reizen. Zegt de conducteur dat ze liever hebben dat je een normaal kaartje koopt omdat anders het systeem niet goed werkt. :')
Dat is volgens mij nu allemaal aangepast. Ik kan gewoon inchecken met korting, of zonder, en geen rare gezichten :)
pi_101553975
Ik check alleen in als ik moet betalen. Opzich gaat het nog altijd goed :)
  zondag 4 september 2011 @ 20:00:01 #75
268236 farfallina
I want that one!
pi_101564466
Even een vraagje, want die site van DUO word ik niet veel wijzer van...

Per 1 oktober van dit jaar heb ik geen recht meer op stufi omdat ik mijn 4 jaar stufi dan heb gehad (ben gestopt met een eerdere opleiding, ga nu naar het 3e jaar van mijn huidige opleiding, HBO). Ik mag dus nog wel lenen (nog 3 jaar, want daar heb je in totaal 7 jaar recht op).
Nou is mij niet duidelijk of ik dan ook nog recht heb op een studenten ov-chipkaart. Op de site kan ik alleen van alles vinden over een nullening en dat je dan nog wel recht hebt op je ov kaart. Maar ik heb geen nullening, ik leen iedere maand een bedrag.

Dus weet iemand of ik gewoon gebruik kan blijven maken van mijn studentenreisproduct?
Yeah, I know.
  zondag 4 september 2011 @ 20:26:42 #76
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_101565826
Hmm raar. Ik ging net naar station om het saldo van m'n ov kaart op te laden. Was gelukt. Seconde erna kwam een oproep om te zeggen dat het niet mogelijk was om het saldo op te laden. :P Geld staat er gewoon op volgens de automaat. Hoop niet dat ik er morgen problemen mee krijg in de tram.
pi_101583653
Ik ben gestopt met mijn studie. Heb via DUO mijn studenten ov-chipkaart einddatum al gewijzigd. Ik zou bericht krijgen met instructies over hoe ik dit bij zo'n automaat zou moeten bevestigen. Omdat ik die nog niet ontvangen heb en je (binnen?) 5 dagen na wijziging moet bevestigen heb ik het zelf gedaan. Maar de enige optie die ik had was reisproduct ophalen. Maar nou gaf dat scherm aan:

quote:
Verwerkt 4 van 4 bestelling(en) waarvan:
2 van 2 reisproducten
2 van 2 restituties
Bestelling verwerkt: StudentWeek
Ja, nou weet ik nog niks. Heb ik het nou bevestigd of niet?!

En via de Ov-studentenreisproduct site zie ik ook nergens info die alles bevestigen.

Ja, lekker hoor. Straks 68,- euro betalen omdat ik niks van TLS hoorde.
pi_101599742
Waarom werken die oplaadpunten op treinstations nooit? Ze zijn steeds buiten werking of ze pakken mijn kaart niet. Dus nu moet ik steeds naar de ah.
pi_101600599
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:00 schreef farfallina het volgende:
Dus weet iemand of ik gewoon gebruik kan blijven maken van mijn studentenreisproduct?
Ja, kan ook als je meer dan nul euro leent.
pi_101637471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:16 schreef Rijstbal het volgende:
Ik heb net weer gebeld. Reisproduct staat er automatisch op. ^O^ Het kan maximaal 3 weken duren voordat ik hem ontvang. Maar studenten krijgen voorrang dus hopelijk heb ik hem volgende week. O-)
Reken maar gewoon op 10 werkdagen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:29:04 #81
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_101637542
Het wordt morgen weer spannend. Studentenreisproduct is geladen, gecheckt en het staat ook aangegeven op de kaart. Maar ik ben toch benieuwd of hij het morgen bij het inchecken in de bus ook doet.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_101691989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:48 schreef jut23 het volgende:
Welke opleiding heb je afgelopen schooljaar gevolgd?

Wanneer dit regulier voortgezet onderwijs is geweest, dan is er niets mogelijk. Wanneer je mbo volgde of particulier voortgezet onderwijs, dan is er waarschijnlijk wel een financiering.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)vragen_2011_2012.asp

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:48 schreef djdg het volgende:
Ik ben gestopt met mijn studie. Heb via DUO mijn studenten ov-chipkaart einddatum al gewijzigd. Ik zou bericht krijgen met instructies over hoe ik dit bij zo'n automaat zou moeten bevestigen. Omdat ik die nog niet ontvangen heb en je (binnen?) 5 dagen na wijziging moet bevestigen heb ik het zelf gedaan. Maar de enige optie die ik had was reisproduct ophalen. Maar nou gaf dat scherm aan:

[..]

Ja, nou weet ik nog niks. Heb ik het nou bevestigd of niet?!

En via de Ov-studentenreisproduct site zie ik ook nergens info die alles bevestigen.

Ja, lekker hoor. Straks 68,- euro betalen omdat ik niks van TLS hoorde.
Heb je hierna gekeken op de kaart of er nog een product van DUO opstond? Dan weet je het zeker.
pi_101932393
Mijn studentenreisproduct staat 15 sept klaar en vanaf 1 oktober mag in er mee reizen. Wat gebeurd er als ik er daarvoor mee reis?
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 12:20:32 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_101933732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:33 schreef Stoomtrein het volgende:
Mijn studentenreisproduct staat 15 sept klaar en vanaf 1 oktober mag in er mee reizen. Wat gebeurd er als ik er daarvoor mee reis?
Kan het zijn dat je in de min komt. Immers: je moet dan op Saldo reizen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_101963332
Oké maar tot november check je niet in bij de NS toch?
pi_101977406
Het wil maar niet lukken met het ophalen van mijn bestelling (studentenreisproduct). Ik heb gewoon een persoonlijke ov-chipkaart van ns zeg maar, dit maakt toch niet uit? Moet gewoon kunnen lijkt me.
pi_101991360
quote:
Mijn studentenreisproduct staat 15 sept klaar en vanaf 1 oktober mag in er mee reizen. Wat gebeurdt er als ik er daarvoor mee reis?
Als er geen saldo opstaat, gebeurt er niets. Het product werkt pas vanaf 1 oktober, maar je kunt hem van te voren opladen.
pi_101991507
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Het wil maar niet lukken met het ophalen van mijn bestelling (studentenreisproduct). Ik heb gewoon een persoonlijke ov-chipkaart van ns zeg maar, dit maakt toch niet uit? Moet gewoon kunnen lijkt me.
Je kunt op je persoonlijke ov-chipkaart het studentenreisproduct laden. Hiervoor moet je wel eerst je kaart koppelen aan het reisproduct. Dit gaat middels een koppelingsformulier. Heb je dit al gedaan en heb je een bericht ontvangen dat je recht op stufi hebt? Zo ja wanneer heb je deze ontvangen?
pi_101996917
quote:
Ik heb net pas het studentenreisproduct gekoppeld aan mijn OV kaart, en moet dus afwachten totdat ik bevestiging krijg dat ie gekoppeld is. Kan ik daarna gewoon mijn studentenreisproduct ophalen of moet dat echt op een specifieke datum??
Ben nog geen 18 dus zou 1 oktober in moeten gaan.
pi_101997723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:56 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Je kunt op je persoonlijke ov-chipkaart het studentenreisproduct laden. Hiervoor moet je wel eerst je kaart koppelen aan het reisproduct. Dit gaat middels een koppelingsformulier. Heb je dit al gedaan en heb je een bericht ontvangen dat je recht op stufi hebt? Zo ja wanneer heb je deze ontvangen?
Ja 1 sept recht op stufi al meerdere malen mailtjes ontvangen dat de koppeling geslaagd was en ik na 2 werkdagen mn studentenreisproduct kon opladen, echter zonder resultaat. Contact opnemen met de klantenservice werkt ook niet. :')
pi_102023282
Hoe zorg ik dat ik met mijn persoonlijke Ov. Zonder studenten reisproduct met de trein kan? Ben dat kaartjes kopen nu wel zat
pi_102023721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:16 schreef jut23 het volgende:
Hoe zorg ik dat ik met mijn persoonlijke Ov. Zonder studenten reisproduct met de trein kan? Ben dat kaartjes kopen nu wel zat
hier nog een :{
pi_102040095
Op 'mijn ns' reizen op saldo activeren.
pi_102108161
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:28 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Ja 1 sept recht op stufi al meerdere malen mailtjes ontvangen dat de koppeling geslaagd was en ik na 2 werkdagen mn studentenreisproduct kon opladen, echter zonder resultaat. Contact opnemen met de klantenservice werkt ook niet. :')
Met wie neem je contact op?
Heeft met bij DUO nagekeken of het product is doorgegeven aan het ov bedrijf? Zo ja, wat zegt de ks van het ov bedrijf?
pi_102108265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:16 schreef jut23 het volgende:
Is je studiefinanciering i.c.m. het bijbehorende ovkaart recht van de DUO stopgezet? Zo ja, dan moet je tussen de vijf en tien werkdagen daarna je deactiveringsproduct ophalen bij zo'n grote automaat.
Druk je pas erin, wacht even tot je in het scherm "transactie voltooid" ziet staan. Vanaf dat moment kun je de kaart als een gewone gebruiken.
pi_102111436
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:35 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Met wie neem je contact op?
Heeft met bij DUO nagekeken of het product is doorgegeven aan het ov bedrijf? Zo ja, wat zegt de ks van het ov bedrijf?
Ks ov-chipkaart (0900-0980). Ze doen er alleen niks aan ook al zeggen ze dat ze het probleem gaan oplossen. :{w
pi_102224080
Wikipedia zegt het volgende: "De korting op stad- en streekvervoer is 34%."

Weet iemand wat er onder het stad- en streekvervoer valt? Ik kan dit nergens vinden en Veolia klooit weer aan met de tarieven. Een kaartje kopen met een NS-automaat lijkt voordeliger.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:39:54 #98
343727 Aanhangwagen
Liever trekken dan duwen.
pi_102726205
Is het zo dat je een bevestigingsmail krijgt als je je studentenreisproduct op kunt halen? En hoelang duurt 't voordat je die mail krijgt: gewoon die twee tot vier werkdagen of kan het ook langer duren?
pi_102926384
Is dit nou ook het topic voor niet studenten met een ov-chipkaart of is daar nog een ander topic voor?
pi_102929037
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:42 schreef Miendientje het volgende:
Is dit nou ook het topic voor niet studenten met een ov-chipkaart of is daar nog een ander topic voor?
Daar is een ander topic voor: OV-chipkaart #37.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:43 schreef Piger het volgende:
Wikipedia zegt het volgende: "De korting op stad- en streekvervoer is 34%."

Weet iemand wat er onder het stad- en streekvervoer valt? Ik kan dit nergens vinden en Veolia klooit weer aan met de tarieven. Een kaartje kopen met een NS-automaat lijkt voordeliger.
Ik gok metro, tram en bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')