Zo werkt dat later in de grote mensenwereld altijd..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:42 schreef MetBas het volgende:
Voor zover ik heb begrepen wel. En pas eind september voor 't eerst stufi, maar mag begin september al huur betalen. Voor mij is dat geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat dat voor andere studenten nog problematisch kan zijn.
Ik begin helaas aan een MBO opleiding, is de regeling hiervoor anders?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:35 schreef elby1988 het volgende:
Als het goed is is het gewoon mogelijk studenten ov chip te krijgen..
Citaat:
Leeftijd Iedereen die begint met een opleiding aan hogeschool of universiteit en jonger is dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.
Bron: http://www.ib-groep.nl/pa(...)sfho/voorwaarden.asp
Denk dat dit ook voor ov chip voor studenten geldt.
Edit: vanaf oktober dus
Zelfde site:quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:01 schreef Traxilletje het volgende:
[..]
Ik begin helaas aan een MBO opleiding, is de regeling hiervoor anders?
Ja, dacht ik inderdaad al. Ik woon zelf in Bergen op Zoom en de school is in Breda. 200 Euro per maand aan vervoerskosten ( alleen trein ). De tegemoetkoming dekt maar ongeveer 1 maand van de reiskosten. Aangezien dit een bedrag was van 255 Euro ongeveer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:18 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Zelfde site:
Als je achttien jaar of ouder bent en je volgt een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), dan heb je als je aan alle voorwaarden voldoet recht op studiefinanciering. In de eerste maand van het kwartaal dat volgt op je achttiende verjaardag krijg je voor het eerst studiefinanciering.
Dus helaas, dan moet je wachten. Heb je een MBO die zo ver van je vandaan is? Meestal zijn die in de buurt. Hoe dan ook, dan is de regeling anders.
Btw, dit geldt echter weer wel :
http://www.ib-groep.nl/pa(...)oetkoming_ouders.asp
http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:37 schreef fishies het volgende:
Even een vraagje..
Het staat wel op de sites maar ik ben er niet veel wijzer van geworden.
Hoe moet je nou je studentenreisproduct op je studenten-ov zetten als je die hebt ontvangen?
Bij welk apparaat moet je dan zijn en wat moet je dan doen?
Ik snap er helemaal niks van en de informatie op de sites snap ik ook niet echt :S.
Ik gok dat je dan gewoon het product opnieuw moet ophalen (vanaf de dag dat het ingaat). Maar hoe snel de DUO is met het inschakelen van je nieuwe product is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:55 schreef Parpika het volgende:
Op de site van DUO staat dat als je je weekabbonement wilt omzetten naar een weekendabbonement dat je die wissel alleen per de volgende dag kunt laten ingaan. Er staat ook bij dat je binnen 5 je nieuwe product kunt ophalen. Hoe zit dit nou precies?
Vanaf morgen is mijn (week)product geldig. Als ik hem morgen dan wijzig, kan ik zondag dan gratis reizen of duurt dit dan weer een aantal dagen extra?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |