Floats zijn onnauwkeurig, doubles minder onnauwkeurig. En als het over prijzen van een product gaat, wil je niet dat 0,50 + 0,50 = 0,99999999quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:21 schreef Crutch het volgende:
Een Int wordt altijd afgerond naar een heel getal en geen breuk.
Je zou parseDouble of ParseFloat moeten gebruiken.
Het ligt niet aan Javascript, maar aan je CPU.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:29 schreef Chandler het volgende:
Ah, dan alles * 100, raar dat js niet goed werkt met floats/doubles
Nou, gewoon zoals het er staatquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:45 schreef Chandler het volgende:
@Ligt aan je CPU?: verklaar je nader...
Aha, maar een double kun je nog fatsoenlijk afronden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:51 schreef Light het volgende:
[..]
Floats zijn onnauwkeurig, doubles minder onnauwkeurig. En als het over prijzen van een product gaat, wil je niet dat 0,50 + 0,50 = 0,99999999
1 | &eu ro; |
Komt door de representatie van floating point getallen. Presentatie is:quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:29 schreef Chandler het volgende:
Ah, dan alles * 100, raar dat js niet goed werkt met floats/doubles
Als je in die javascript-code geen php gebruikt, is het idd zo simpel.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:28 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een stuk code dat in script>-tags staat, dat ervoor zorgt dat mijn javascriptding het doet. Het ziet er alleen niet uit en het is enorm vervuilend in mijn php-bestandje.
Ik wil dit dus in een los bestand. Hoe werkt dit dan? Is het zo simpel als het code.js te noemen en het dan in een script src in de head te zetten?
Nee, het is volgens mij alleen javascript.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:06 schreef Light het volgende:
[..]
Als je in die javascript-code geen php gebruikt, is het idd zo simpel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.2/jquery.min.js"></script> <script> $(document).ready(function () { function filterPath(string) { return string .replace(/^\//,'') .replace(/(index|default).[a-zA-Z]{3,4}$/,'') .replace(/\/$/,''); } $('a[href*=#]').each(function() { if ( filterPath(location.pathname) == filterPath(this.pathname) && location.hostname == this.hostname && this.hash.replace(/#/,'') ) { var $targetId = $(this.hash), $targetAnchor = $('[name=' + this.hash.slice(1) +']'); var $target = $targetId.length ? $targetId : $targetAnchor.length ? $targetAnchor : false; if ($target) { var targetOffset = $target.offset().top; $(this).click(function() { $('html, body').animate({scrollTop: targetOffset}, 1000); return false; }); } } }); });</script> |
1 | $('a[href*=#]').each(function() {}); |
Dikke kans van wel ja.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:11 schreef Catch22- het volgende:
Ergo; interne links een rel=internal geven (of een aparte class oid) en daarop filteren.
*=# geeft toch aan dat hij een wildcardsearch op # doet? in principe zou die je urls goed moeten filteren. Of heeft de anchor die de lightbox aanroept ook een hash:?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |