Weet niet precies wat je bedoelt, maar de lightbox wordt zo aangeroepen:quote:Op maandag 19 maart 2012 16:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe zien je links voor de lightbox eruit karton2.
1 2 3 4 | <link rel="stylesheet" href="css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" /> <script src="js/prototype.js" type="text/javascript"></script> <script src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder" type="text/javascript"></script> <script src="js/lightbox.js" type="text/javascript"></script>> |
Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n held in het programmeren. Wat jij aanhaalt is me nooit opgevallen.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:
En waarom gebruik je een lightbox die met Prototype werkt, en jQuery naast elkaar? Er zijn zat lightboxes voor jQuery te vinden.
Nog niet, ik moet nog een domein registeren dus momenteel zit ik offline te werken.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:34 schreef Scorpie het volgende:
Heb je ergens een pagina online staan waarop het te zien is?
1 | "group_number":1,"id":0, |
Ik heb echt geen flauw idee waar het over gaat. Ik heb wel 3 keer die post gelezen, maar kom er niet uit.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik denk dat niemand ook maar een flauw idee heeft waar je het over hebt of wat je bedoelt.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:44 schreef RenRen- het volgende:
Als ik van een statisch getal een variabel getal wil maken tussen 0-9, hoe moet dat in javascript?
1 2 3 | var getal = 0; getal = 1; alert(getal); |
Waarom hou je niet de ID`s uit de database aan in je javascript code?quote:En
De site moet uit de database worden uitgelezen. Het punt is dat de ID's uit de database nooit overeen gaan komen met de ID's in de javascriptcode.
Moet ik dan maar de javascript-wensen opgeven? Want ik denk niet dat dat kan gaan werken.
Omdat ik dan elke keer bij een nieuw geupload recept de hele javascriptcode moet aanpassen, dit lijkt me niet heel erg productief. Het gaat namelijk om een receptensite, en het filter filtert op smaak. Als er een nieuw recept komt, is die ID dan ook gewoon opvolgend..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[..]
Waarom hou je niet de ID`s uit de database aan in je javascript code?
het hele idee is dat je dan niet meer je javascript hoeft aan te passen omdat je filter dynamisch wordt gevuld vanuit de database?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Omdat ik dan elke keer bij een nieuw geupload recept de hele javascriptcode moet aanpassen, dit lijkt me niet heel erg productief.
Oke, ik raad je vanaf nu aan een boek over dit soort dingen te gaan lezen. Je kan de bare essentials over programmeren in het algemeen niet eens bevatten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Omdat ik dan elke keer bij een nieuw geupload recept de hele javascriptcode moet aanpassen, dit lijkt me niet heel erg productief. Het gaat namelijk om een receptensite, en het filter filtert op smaak. Als er een nieuw recept komt, is die ID dan ook gewoon opvolgend..
OH en dankje, even kijken hoe ik dat moet invoeren
Nee, het filter staat los van de database, ik heb geen idee hoe javascript en php/MySQL samenkomen. Maar het lijkt me gewoon omslachtig als ik elke keer een script moet aanpassen als ik een nieuw dingetje toe heb gevoegd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:50 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele idee is dat je dan niet meer je javascript hoeft aan te passen omdat je filter dynamisch wordt gevuld vanuit de database?
Ehm, nee. Geen tijd voor, maar bedankt voor het advies! Over 4 weken ga ik toch niets meer met javascript doen in het leven, als dit werkt ben ik allang blij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, ik raad je vanaf nu aan een boek over dit soort dingen te gaan lezen. Je kan de bare essentials over programmeren in het algemeen niet eens bevatten.
Waarom ignorance? Ik hoef er niets over te leren, ik doe op het moment examen, maar omdat ik een designer ben snap ik niets van het developen. Helaas, omdat ik alleen werk, moet ik dit wel doen, en ja, dan zoek ik oplossingen in de meest gekke hoeken. En blijkbaar niet goed, en gaat het mij niet lukken om zo'n filter werkend te krijgen. Ik denk dat ik dan ook groot genoeg moet zijn en zeggen dat ik dit niet kan, dus dat ik het maar moet laten varen, niet?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Ik sla nu echt hard mijn hoofd tegen mijn keyboard. So much ignorance and so less willingless to learn.
Ik dacht dus dat mijn vraag wel logisch was, anders had ik het niet gevraagd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:56 schreef Catch22- het volgende:
je snapt gewoon echt helemaal niets van de materie en je bedenkt de raarste oplossingen, maar je verwacht wel hulp. ongeloofelijk
Maar daar leer ik toch ook van? Ik kon ook niet een tutorial vinden die aansloot bij wat ik nodig hadquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:00 schreef Catch22- het volgende:
Ja, maar dat je het uberhaupt vraagt geeft al aan dat je gewoon echt helemaal niet weet wat je doet.
Je had jezelf nu echt uren prutswerk kunnen besparen door even een paar tutorials door te lezen ipv dit geklooi.
Ik ga toch ook geen huis bouwen zonder de bouwtekeningen te lezen en uberhaupt wat ervaring te hebben hoe ik een muurtje moet metselen? Waarom zou jij jezelf dat wel aandoen? Besteed het uit, ga lekker designen, doe hippe dingen met Photoshop en Lightroom, maar laat het developen gewoon voor wat het is. Je wil er geen voorbereiding en tijd insteken maar het moet wel werken, tsja.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:59 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Waarom ignorance? Ik hoef er niets over te leren, ik doe op het moment examen, maar omdat ik een designer ben snap ik niets van het developen. Helaas, omdat ik alleen werk, moet ik dit wel doen, en ja, dan zoek ik oplossingen in de meest gekke hoeken. En blijkbaar niet goed, en gaat het mij niet lukken om zo'n filter werkend te krijgen. Ik denk dat ik dan ook groot genoeg moet zijn en zeggen dat ik dit niet kan, dus dat ik het maar moet laten varen, niet?
Dat komt omdat je niet bekend bent met de materie en begrippen, en uberhaupt niet weet wat een variabele is. Dat soort basic knowledge is vrij essentieel en leer je door..........juist, een boek te lezen. Of wat tutorials over programmeren in general.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:01 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Maar daar leer ik toch ook van? Ik kon ook niet een tutorial vinden die aansloot bij wat ik nodig had
het filter staat NU los van de databasequote:Op donderdag 22 maart 2012 10:55 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Nee, het filter staat los van de database, ik heb geen idee hoe javascript en php/MySQL samenkomen. Maar het lijkt me gewoon omslachtig als ik elke keer een script moet aanpassen als ik een nieuw dingetje toe heb gevoegd.
Ik kan het niet uitbesteden om meerdere redenen, 1 is geld, een ander is dat ik een flink deel zelf moet doen omdat ik anders mijn diploma niet haal. Ik wil er wel voorebereiding in steken, maar dat had dan 2 jaar geleden moeten gebeuren, op dit punt van mijn project gaat dat gewoon niet meer. Zo gek is dat niet lijkt me.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga toch ook geen huis bouwen zonder de bouwtekeningen te lezen en uberhaupt wat ervaring te hebben hoe ik een muurtje moet metselen? Waarom zou jij jezelf dat wel aandoen? Besteed het uit, ga lekker designen, doe hippe dingen met Photoshop en Lightroom, maar laat het developen gewoon voor wat het is. Je wil er geen voorbereiding en tijd insteken maar het moet wel werken, tsja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |