abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100796241
Hallo iedereen,

ik heb sinds een dag eindelijk werk en daarvoor willen wij een auto'tje kopen. Nu vind ik een ford ka helemaal geweldig, maar weet ik dat ze in de beginseries roest aan de onderkant vertonen. Mijn vraag is eigenlijk tot wel bouwjaar komt deze roest voor?
pi_100796309
Ongeveer tot bouwjaar 2000 als ik het goed heb, wil niet zeggen dat de modellen daarvoor er altijd last van hebben. Mijn moeder heeft een Ford Ka uit 1999 en die staat altijd buiten, nog geen roest op de bekende plekken te zien. Nergens roest trouwens, loopt altijd en weinig tot geen problemen, best een aardig bakkie eigenlijk in tegenstelling tot hoe je de meeste er over hoort praten...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_100796482
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:31:26 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100796490
Ford Ka blinkt niet uit in degelijkheid; naast roest zijn er een hoop andere dingen die met regelmaat kapot gaan.
Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er een gehad en ze hadden allemaal met regelmaat problemen. Daarnaast zijn de wegligging en het verbruik niet om over naar huis te schrijven...

Ik zou toch voor iets anders gaan....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_100796562
In de prijsklasse waar wij dan op zoeken en de airco die ik graag wil, komen we niet verder dan een heleboel ka's en heleboel deawoo's die ik niet fijn vind rijden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:38:20 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100796615
ik mag lijen dat je een vrouw bent
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100796867
Kom op als zij perse een Ka wilt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100797008
Vriendin heeft een Ka van 2008.

Begin 2010 begon de lak op de bumpers los te laten en de achterklep te roesten waar de ruitenwisser zit.

Schandalige service van Ford: Schade laten opnemen door een schade-expert en een anderhalf jaar later kunnen we het laten maken.
pi_100797081
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:31 schreef error_404 het volgende:
Ford Ka blinkt niet uit in degelijkheid; naast roest zijn er een hoop andere dingen die met regelmaat kapot gaan.
Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er een gehad en ze hadden allemaal met regelmaat problemen. Daarnaast zijn de wegligging en het verbruik niet om over naar huis te schrijven...

Ik zou toch voor iets anders gaan....
Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...

En die wegligging niet goed? Misschien met van die Flamingo/Viking/Wanlee banden niet, dan schuift het alle kanten op maar met een setje fatsoenlijke banden is het goed te doen. Komt niet in de buurt van een BMW maar dat moet je ook niet verwachten.

Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:26:31 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100797628
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...
Geen idee wat precies, zal het eens navragen. Feit is wel dat ze elk half jaar voor meer dan 500 euro aan reparatiekosten hadden, bij nog geen 15K/jaar. Daarnaast een enkele keer langs de weg, omdat "hij er gewoon mee ophield"... Banden waren gewoon gangbaar kwaliteitsmerk wat er vanuit de dealer onder zit, niets geks.
quote:
Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
Dat is helemaal waar. Heb zelf een corsaatje zonder roest of problemen, wat ook niet schijnt te kunnen ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:41:54 #11
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100798040
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:

[..]

En die wegligging niet goed? Misschien met van die Flamingo/Viking/Wanlee banden niet, dan schuift het alle kanten op maar met een setje fatsoenlijke banden is het goed te doen. Komt niet in de buurt van een BMW maar dat moet je ook niet verwachten.

Het probleem met het roesten van de Ka beperkt zich tot, achterklep, dorpels, deur, a-stijl(rechts voornamelijk) tankklep. De lak is bar slecht maar dat komt omdat de auto in Spanje werd gemaakt en daar hadden ze tot nu toe geen goede reputatie. Seats hebben hetzelfde probleem qua lak.

Wat gaat regelmatig kapot?
Nou, ik heb 1 uit 2000 en daar is in 3 jaar tijd bijna alles aan vervangen (25000km)
Stuurhuis, gaat 99 van 100 keer kapot en dat is een feit, its stuurbekrachtiging uiteraard
Draagarmen + rubbers
Condensor
Homokineet + aandrijfas
thermostaat
+ regulier onderhoud zoals, pakkingen, banden, remschijven etc
In totaal al zo`n ¤2500 onderhoud gehad

Idd hebben ze wel een goede wegligging maar dat weegt niet op tegen het feit dat het een K-auto is uiteindelijk :r

Neem het zekere voor het onzekere en koop een Jap zoals ik en dan rijdt je nagenoeg kosteloos rond. *O*
pi_100798880
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
pi_100802647
ah ha al een boel info dus. Wij hebben momenteel een seat en idd die lak is niet heel geweldig, maar goed de auto is uit 2003 en staat hier altijd buiten en dat zal hij ook altijd wel gedaan hebben.

@retuow82 idd je moet net mazzel hebben met de auto die je koopt. De seat gekocht met half jaar bovag garantie, de een na het ander gaat kapot, veel na de garantie!! en toen we de ford focus hebben gekocht zonder garantie nooit wat geks!

Maar voor de prijsklasse waar we in zitten wordt het waarschijnlijk wel een ka. Nissan micra vind ik ook nog niet gek, vanwege de distributieketting i.p.v. een riem
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:06:03 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100802837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:01 schreef sashe het volgende:
Maar voor de prijsklasse waar we in zitten wordt het waarschijnlijk wel een ka. Nissan micra vind ik ook nog niet gek, vanwege de distributieketting i.p.v. een riem
Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowieso
pi_100802904
ow ja?? dat wist ik niet. Dacht dat Nissan dat alleen had
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:20:04 #16
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100803423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:07 schreef sashe het volgende:
ow ja?? dat wist ik niet. Dacht dat Nissan dat alleen had
Ha, nee hoor. Er zijn zat andere merken die gebruik maken van een ketting. BMW bijv en onze vorige Twingo had ook een ketting.
pi_100803450
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw :D)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:31:46 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100803942
Mijn corsa uit 2000 heeft zelfs een ketting ;)

Weinig verstand van de zwakke plekken van clio's, ik heb echter wel een keer live een ongeluk zien gebeuren op de snelweg met een clio in de hoofdrol. Ding vloog in volle vaart over de kop, wonder boven wonder stapte de bestuurder met 1 klein schrammetje uit. Het zijn dus wel echt veilige auto's :) Zeker een stuk veiliger dan Ka's.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:03:35 #19
168121 retuow82
Het is friet!
pi_100805296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw :D)
Ja, maar lang niet zo erg als de Megane en/of Laguna maar dat komt ook simpelweg omdat die wagens meer electronica bevatten. Ik ken iemand die heeft hem vloekend verkocht en mijn buurvrouw rijdt er al jaren mee rond zonder problemen. Ook hier weer "je moet het net treffen".
pi_100807923
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_100809342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:06 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowieso
weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:02:27 #22
182073 invine
blablabla etc.
pi_100810232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
Ik heb een clio uit 99 en die heeft 0 roest en rijd prima en heeft mij nog nooit laten staan (heb er zo'n 25000 km in gereden nu in 2 jaar tijd). Ben ermee naar italie en een jaar later naar frankrijk (en barcelona) gereden zonder problemen.

De clio's van 2003+ zijn prima te doen qua elektronica. Dat is een clio 2 phase 2, die is aardig doorontwikkeld al. Van de clio 2 phase 1 moet je niet degene nemen met een boordcomputer, dat is een drama. Mijn clio is een clio 2 phase 1 maar zonder boordcomputer en dat doet het prima!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_100816763
Twingo's hebben toch geen kentting maar onderliggende nokkenas? Kan me toch goed herinneren dat ik ooit een keer daarvan de koppakking van heb vervangen.. :P

oh en TS:
Frot Ka niet doen.
Micra Wel doen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:10:10 #24
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100817428
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Twingo's hebben toch geen kentting maar onderliggende nokkenas? Kan me toch goed herinneren dat ik ooit een keer daarvan de koppakking van heb vervangen.. :P

oh en TS:
Frot Ka niet doen.
Micra Wel doen.
Twingo oud model heeft een ketting
pi_100819404
Welk oud model? Die lelijk ding toch? Die heeft 100.000% klepgeleiders of klepstokken of ze dat ook noemen, je weet wel van die stokken die onderuit het blok naar boven komen om de klep te bedienen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')