abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100774213
Ik wil graag beton gaan storten in een bekisting, maar heb dit nog nooit gedaan.

Kun je voor een bekisting ook goedkoop hout gebruiken zoals vuren? Het hoeft niet netjes te zijn, zolang ik de bekisting er maar weer af krijg. Betonplex is namelijk vrij duur voor wat probeersels.
Dag iedereen.
pi_100774489
Ja, maar het hout moet grondig ingesmeerd worden met bekistingsolie. Of landbouwplastic (o.i.d.) erover vouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100778109
afhankelijk wat je gaat doen, hoe evt rekening met bewapening en met name de droogtijd van je cement, haastige spoed is zelden goed.

Wat ga je precies doen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100847076
Het storten is prima gegaan, alleen was de bekisting niet helemaal waterdicht. Klein beetje water is ontsnapt, maar maakt denk ik niet zoveel uit.

Kun je de bekisting na pakweg 2 dagen weghalen of liever nog even wachten?
Dag iedereen.
pi_100847461
Ligt er aan wat je gestort hebt, is het een betonplaatje ja, is het een dragende constructie nee
pi_100855419
Ik kan heel moeilijk gaan vragen over je precieze betonsamenstelling, en met welk cement etc. etc.

Maar je hebt het met de hand gemixt, dus laat het effe lekker een klein weekje staan. Dan weet je zeker dat het goed gebonden is.

Wat ga je er mee doen trouwens?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_100867474
het is te hopen dat er geen lucht in het beton zit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_101264630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:29 schreef densmee het volgende:
het is te hopen dat er geen lucht in het beton zit
[ afbeelding ]
Nee, ik gebruik een schuurmachine (heb geen trilnaald) en dit werkt prima. Je ziet de luchtbellen zo naar boven komen.

Maar moet een bekisting nu eigenlijk waterdicht zijn? Vandaag weer bij een klusprogramma zag ik dat ze een bekisting maakte die aan alle kanten lek was. Het is volgens mij toch nooit goed dat er veel water uit je beton loopt, of maakt dit weinig uit zolang je maar goed gemixt hebt?

Ik gebruik overigens betonmortel van Hornbach en ik maak palen voor een afrastering.
Dag iedereen.
pi_101264682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:14 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik een schuurmachine (heb geen trilnaald) en dit werkt prima. Je ziet de luchtbellen zo naar boven komen.

Maar moet een bekisting nu eigenlijk waterdicht zijn? Vandaag weer bij een klusprogramma zag ik dat ze een bekisting maakte die aan alle kanten lek was. Het is volgens mij toch nooit goed dat er veel water uit je beton loopt, of maakt dit weinig uit zolang je maar goed gemixt hebt?
bekisting moet inderdaad zo veel mogelijk dicht zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')