graniet of granito? (mijn papa is stenenboer). Als je bij een keukenboer een granieten blad bestelt krijg je een dun laagje op een hout gelijmd, met een rand om het nog wat te laten lijken. Echt mooie bladen koop je bij een goeie steenhouwer. Word je ook niet afgezet met nep-graniet/composiet.quote:
Ik heb hier meerdere malen aangegeven dat ik vind dat Siral naar een psych zou moeten omdat ik eigenlijk vind dat dit soort dingen hier niet thuishoren. Wij kunnen daarmee niet helpen, omdat dit problematiek is waar we te weinig van weten. Ik zeg 1 keer dat ze haar kop in het zand steekt en nu doe je alsof ik iemand het graf intrap.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en jij bepaalt dat dat voor Siral zo is?
ik ga uit van de eetstoornispraktijk. eetstoornissen hebben te maken met zelfvertrouwen, controle en destructiviteit. als er íets is wat de onderliggende oorzaak van een eetstoornis verergert is dat iemand aanvallen op hun eten. eten ís hun zelfbeeld, hun controle, hun waarde. goeie actie. echt.
bovendien zijn eetstoornispatienten doorgaans des te hardnekkiger hoe meer ze voor hun gevoel worden aangevallen. het helpt niet en het maakt meer kapot.
wat overblijft is dat je dat soort dingen roept omdat jíj gefrustreerd bent over het gedrag van een ander, of dat ze niet begrijpen dat jij gelijk hebt. dat is een drogreden. dat is niet de kern, en dan kun je beter je mond houden.
ik heb t niet alleen tegen jou. maar jij verdedigde een manier van reageren, en ik was daarover in gesprek met jou.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb hier meerdere malen aangegeven dat ik vind dat Siral naar een psych zou moeten omdat ik eigenlijk vind dat dit soort dingen hier niet thuishoren. Wij kunnen daarmee niet helpen, omdat dit problematiek is waar we te weinig van weten. Ik zeg 1 keer dat ze haar kop in het zand steekt en nu doe je alsof ik iemand het graf intrap.
Maar volgens mij is een warme pan nog steeds dodelijk voor graniet?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik opende er net eentje met de titiel "graniet of niet?"maar marmer was sneller!
[..]
graniet of granito? (mijn papa is stenenboer). Als je bij een keukenboer een granieten blad bestelt krijg je een dun laagje op een hout gelijmd, met een rand om het nog wat te laten lijken. Echt mooie bladen koop je bij een goeie steenhouwer. Word je ook niet afgezet met nep-graniet/composiet.
Verder is graniet zuurbestendiger dan marmer en andere kal-achtigere steensoorten. Al vind ik het hardstenen (=zwarte kalksteen) blad van m'n ouders wel 1000 keer mooier. maar ja, dat moet steeds in de olie en kan niet tegen zuur.
Een dikke plak natuursteen is loodzwaar, maar je eten ontdooit als nooit tevoren op zo'n plaat!
dat hele candida idee is nogal omstreden hoor. in de categorie: van deo krijg je kanker.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Huu dat Candida-symptomen-lijstje![]()
Jippie
Die is leukkkquote:
Ja die omstredenheid noemde ik ook idd. In ZA geloven ze schijnbaar nog wel in een chronische versie oids (volgens mij is het ditte, zou ook wat anders kunnen zijn, maar het lijkt er wel veel op).quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat hele candida idee is nogal omstreden hoor. in de categorie: van deo krijg je kanker.
candida komt bij elk mens voor, soms heb je er teveel van en dan helpt minder suiker eten. maar het is nooit bewezen dat je daar behalve jeuk aan je flamoes nog andere dingen van krijgt.
hm, dacht t niet? wij zetten de pannen gewoon op t aanrecht, juist omdat t steen is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is een warme pan nog steeds dodelijk voor graniet?
En inderdaad het is echt fake bij veel keukenboeren.
quote:Soorten Werkbladen
Graniet Belgisch Hardsteen Leisteen
Composiet Silestone Caesarstone
Enkele feiten:
Ikea: Ikea verkoopt onder de naam "Steen" "stenen maatwerkbladen" deze bladen zijn echter niet, zoals veel mensen denken, gemaakt van 100% natuursteen maar van z.g. steenmeel (vermalen natuursteen) met kunsthars. Dit product ontbeert dus de natuurlijke uitstraling en glans van natuursteen zoals graniet en het ontbeert de sterkte en gebruiksgemak van kwarts composiet. U mag van Ikea dit product alleen kopen als u de keuken ook door Ikea laat inmeten en plaatsen, dit zegt eigenlijk al genoeg over de sterkte van de bladen.
Caesarstone (Erbi) en Silestone (Arte di Granito, Dekker etc.): Silestone en Caesarstone zijn merknamen van fabrikanten van plaatmateriaal, Silestone en Caesarstone maken zelf dus geen werkbladen maar halffabricaten die door verwerkende bedrijven als Erbi etc. worden verwerkt tot een compleet werkblad voor uw keuken. Alle verwerkers kopen dus in bij dezelfde platen fabrikant. Of u een werkblad bij Erbi, Arte di Granito, Dekker of bij de Granietshop koopt maakt voor het plaatmateriaal niet uit, wij werken met exact hetzelfde materiaal en geven als enige internetaanbieder u levenslange garantie op uw werkblad. De platen voor ons Arminho composiet worden op identieke machines gemaakt als de platen van Silestone en Caesarstone, door te besparen op marketing kunnen wij deze bladen goedkoper aanbieden.
Graniet:
Graniet is een natuurproduct, veel mensen verwarren Graniet met Granito, dit laatste is een product op basis van beton en steentjes, wij leveren geen Granito. Graniet is in vele kleuren beschikbaar, kleuren die niet op de website staan kunnen meestal wel geleverd worden.
Eigenschappen van graniet zijn:
zuurbestendig (kan dus tegen sinaasappelsap e.d.)
duurzaam en slijtvast
meestal warmtebestendig
tijdloos mooi
uniek (geen blad is hetzelfde)
een luxe uitstraling van uw keuken
Hoewel graniet in principe hitte bestendig is raden wij u toch aan om onderzetters te gebruiken om beschadigingen te voorkomen.
Het gewicht van graniet ligt tussen de 2700 en 3000 kg per kubieke meter.
Een meter werkblad 60 cm diep en 3cm massief weegt dus tussen de 49 kg en 54 kg.
Graniet kan in drie uitvoeringen worden geleverd:
Gepolijst, de hoogglans uitvoering aan deze bladen is weinig onderhoud noodzakelijk;
Gezoet, een zijdematte uitvoering aan deze uitvoering is meer onderhoud noodzakelijk, u moet het vaker impregneren en voorzichtiger zijn, er blijven gemakkelijker vlekken achter.
Anticato of gebrand, in deze bladen zitten grote putjes waardoor het blad een antieke uitstraling heeft. Het nadeel hiervan is dat het blad slechter te onderhouden (het is moeilijker het blad egaal te impregneren) en minder hygiënisch is. Daarbij komt dat het moeilijker is een mooie hoekverbinding te maken.
Vergelijking met andere aanbieders:
Een gedeelte van de aanbieders van granieten werkbladen werken met Chinees graniet. Veelal kunt u dit herkennen aan de materiaaldikte van 4 cm massief. Nadeel van werkbladen van Chinees graniet zijn vooral de lange levertijd, daarnaast is de kwaliteit van de steen niet bekend, bijvoorbeeld de steen Impala komt uit Zuid-Afrika, van deze steen zijn de eigenschappen bekend, van een vergelijkbare steen uit China is de kleur wel redelijk hetzelfde maar welke kwaliteit de steen heeft??
Andere aanbieders werken met 12 mm dik graniet, dit is puur een kostenbesparing, bij ons krijgt u een werkblad dat minimaal 2 cm dik is.
Belgisch Hardsteen:
Belgisch Hardsteen bevat van nature kalk. Daardoor is Belgisch Hardsteen niet zo hard als graniet en gevoeliger voor krassen en zuren (zoals in sinaasappelsap). Daardoor zal men met een Belgisch Hardstenen blad voorzichtiger moeten omgaan dan met een granieten blad. Om deze redenen zal een Belgisch Hardstenen blad normaal gesproken gezoet in plaats van gepolijst geleverd worden. Gezoete werkbladen hebben geen hoogglans maar een iets mattere zijdeglans.
Vlekken in een Belgisch hardstenen blad zijn onvermijdelijk, als u daar problemen mee heeft kunt u beter kiezen voor een imitatie Belgisch Hardstenen blad van Silestone de kleur Nuit Bleue of Arminho Belgian Blue zijn bijna niet van echt te onderscheiden.
Leisteen:
Leisteen leveren wij in de onbewerkte vorm (gespleten) het oppervlakte is daardoor altijd ruw en niet helemaal vlak. U krijgt hierdoor een echt robuuste natuurlijke uitstraling. Leisteen krast makkelijker dan graniet maar de krasjes zijn vrij eenvoudig weg te poetsen. Leisteen is niet gevoelig voor zuren en vlekt nagenoeg niet.
Composietbladen:
Onze Composietbladen van zowel ons eigen merk Arminho als van Silestone of Caesarstone worden gemaakt van kwarts dat onder hoge druk samen met harsen tot een plaat geperst wordt.
Alleen een composietblad met als basis kwartskristallen heeft zodanige eigenschappen dat er keukenwerkbladen van gemaakt kunnen worden die u zorgeloos kunt gebruiken. Werkbladen van composiet gemaakt van graniet, marmer of steenmeel zijn naar onze mening niet geschikt voor gebruik in een keuken.
Een aantal positieve eigenschappen van composiet:
Composiet behoeft door de gesloten structuur minder onderhoud dan een granieten blad. Zeker bij gezoete en geborstelde bladen is dit een pré.
De samenstelling is constant, er is minder kleurverschil tussen bladen
Bladen kunnen in kleuren gemaakt worden die in de natuur niet voorkomen.
Composiet kan in drie uitvoeringen worden geleverd:
Gepolijst, de hoogglans uitvoering;
Gezoet/leather touch, een zijdematte uitvoering, dit blad vlekt iets makkelijker, de vlekken dringen echter minder in het blad door waardoor deze vlekken beter te verwijderen zijn als op gezoet graniet;
Anticato of gebrand, in deze bladen zitten grote putjes waardoor het blad een antieke uitstraling heeft. Deze bladen hebben dezelfde nadelen als gezoet composiet. Daarbij komt dat het moeilijker is een mooie hoekverbinding te maken.
Let op, er worden nog steeds composieten werkbladen verkocht die gemaakt zijn van van graniet of marmer granulaat, dit product is absoluut ongeschikt voor keukenwerkbladen! Door de poreusheid van graniet en marmer kunnen deze bladen veel gemakkelijker vlekken als Kwarts werkbladen.
De werkbladen "steen" van Ikea worden b.v. van dit steenmeel gemaakt. Dit levert een product op dat minder sterk en minder vlekbestendig is dan een Kwarts composiet.
Silestone:
Silestone is een van de top producten in Kwarts composiet. Silestone heeft de meeste kleuren in het assortiment, de producten zijn gepolijst en (voor een deel) in Leathertouch (mat en iets ruwer) leverbaar. Uniek aan Silestone is de microban, een antibacteriële toevoeging aan het werkblad. Wij leveren alle kleuren Silestone, deze kleuren kunt u vinden in een apart Silestone deel op deze website.
Caesarstone:
Caesarstone wordt ook wel geschreven als Ceasarstone of Cesarstone. Caesarstone is een product dat in Nederland veelal door Erbi geleverd wordt. Voor wat betreft de eigenschappen is Caesarstone vergelijkbaar met Silestone. Ook voor Caesarstone hebben wij een apart deel op de website zodat u zeker weet dat een kleur echt een Caesarstone kleur is en niet een kleur van een goedkoper merk composiet.
sorry, even gemist! chronische candida idd. volgens mij vergelijkbaar met slechte darmflora en suikerhuidhouding, en ook dezelfde oorzaken: teveel witmeel, te weinig gezonde vezels. lijsje van symptomen lijkt op elkaar. candida leeft op suiker. tadaaa.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja die omstredenheid noemde ik ook idd. In ZA geloven ze schijnbaar nog wel in een chronische versie oids (volgens mij is het ditte, zou ook wat anders kunnen zijn, maar het lijkt er wel veel op).
Twee ovens! En een kitchenaid artisanquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef loveli het volgende:
En als ik groot ben wil ik ook een granieten blad. En zo'n wanstaltig groot fornuis met 6 pitten en een gasoven.
In principequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, dacht t niet? wij zetten de pannen gewoon op t aanrecht, juist omdat t steen is.
*google*
[..]
zonder oven zou ik geloof ik ongelukkig zijn. Dus gelukkig, met oven!quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:45 schreef Perruche het volgende:
Ik wil gewoon gelukkig zijn nu en als ik groot ben. Met of zonder oven
.
Hm ik krijg wel veel suikers binnen denk ik, maar wel gezonde vezels ook. Maar goed, maar eens checken wat de dok zegtquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sorry, even gemist! chronische candida idd. volgens mij vergelijkbaar met slechte darmflora en suikerhuidhouding, en ook dezelfde oorzaken: teveel witmeel, te weinig gezonde vezels. lijsje van symptomen lijkt op elkaar. candida leeft op suiker. tadaaa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |